Bannad i Dayz, Köpte Arma 3 40euro. Va bannad där med. 350kr i soptunnan eller?

Permalänk
Medlem
Citat:

3. BILLING, PAYMENT AND OTHER SUBSCRIPTIONS

ALL CHARGES INCURRED ON STEAM, AND ALL PURCHASES MADE WITH THE STEAM WALLET, ARE PAYABLE IN ADVANCE AND ARE NOT REFUNDABLE IN WHOLE OR IN PART, REGARDLESS OF THE PAYMENT METHOD, EXCEPT AS EXPRESSLY SET FORTH IN THIS AGREEMENT.

IF YOU ARE AN EU SUBSCRIBER YOU HAVE THE RIGHT TO WITHDRAW FROM A PURCHASE TRANSACTION FOR DIGITAL CONTENT WITHOUT CHARGE AND WITHOUT GIVING ANY REASON UNTIL DELIVERY OF SUCH CONTENT HAS STARTED OR PERFORMANCE OF THE SERVICE HAS COMMENCED. YOU DO NOT HAVE A RIGHT TO WITHDRAW FROM A TRANSACTION OR OBTAIN A REFUND ONCE DELIVERY OF THE CONTENT HAS STARTED OR THE PERFORMANCE OF THE SERVICE HAS COMMENCED, AT WHICH POINT YOUR TRANSACTION IS FINAL. YOU AGREE THAT DELIVERY OF DIGITAL CONTENT, AND THE ASSOCIATED SUBSCRIPTION, AND/OR PERFORMANCE OF THE ASSOCIATED SERVICE, COMMENCES AT THE MOMENT THE DIGITAL CONTENT IS ADDED TO YOUR ACCOUNT OR INVENTORY OR OTHERWISE MADE ACCESSIBLE TO YOU FOR DOWNLOAD OR USE.

Dold text

http://store.steampowered.com/subscriber_agreement/?l=swedish

Permalänk
Medlem

Jag tycker TS bör slänga ett öga i användaravtalet för Steam (som du juridiskt har accepterat), närmare bestämt punkt 4:

Citat:

4. ONLINE CONDUCT, CHEATING AND ILLEGAL BEHAVIOR

You agree that you will be personally responsible for the use of your Account and for all of the communication and activity on Steam that results from use of your Account. Your online conduct and interaction with other Subscribers should be guided by common sense and basic etiquette. Specific requirements may also be found in the Steam Online Conduct rules at http://steampowered.com/index.php?area=online_conduct, other Rules of Use, the Subscription Terms, or in terms of use imposed by third parties who host particular games or other services.

Steam and the Software may include functionality designed to identify software or hardware processes or functionality that may give a player an unfair competitive advantage when playing multiplayer versions of any Software or modifications of Software (“Cheats”). You agree that you will not create Cheats or assist third parties in any way to create Cheats. You agree that you will not directly or indirectly disable, circumvent, or otherwise interfere with the operation of software designed to prevent or report the use of Cheats. You acknowledge and agree that either Valve or any online multiplayer host may refuse to allow you to participate in certain online multiplayer games if you use Cheats in connection with Steam or the Software. Further, you acknowledge and agree that an online multiplayer host may report your use of Cheats to Valve, and Valve may communicate your history of use of Cheats to other online multiplayer hosts. Valve may terminate your Account or a particular Subscription for any conduct or activity that Valve believes is illegal, constitutes a Cheat, or otherwise negatively affects the enjoyment of Steam by other Subscribers. You acknowledge that Valve is not required to provide you notice before terminating your Subscriptions(s) and/or Account, but it may choose to do so.

You may not use Cheats, automation software (bots), mods, hacks, or any other unauthorized third-party software, to modify or automate any Subscription Marketplace process.

Du har varken moralisk eller juridisk rätt att få tillbaka någonting, så lär dig läxan och sluta fuska!

Permalänk
Medlem

Läs Terms of Use,
ångra dig kan du göra senare.

Visa signatur

Stationära:[Fractal Design R2], [Asrock Fatal1ty Professional] , [Vengeance low profile 1600mhz]
[Intel Core i5 2500k 3.3 ghz (Kyld av Noctua nh-d14)], [ Referens XFX HD 6970],
[Corsair TX 650 watt], [ca 750 GB utrymme], [2x Gentletyphoon Utblås och 2x Fractal design inblås]

Permalänk
Medlem

Kan ju inflika att det står på sidan dock med mindre text. Samma sak gäller som sagt för de andra spelen Dayz och Arma 2 OA.

"Arma 3 supports the BattlEye anti-cheat engine. Most server admins choose to enable it on their servers, so please refrain from cheats and hacks or you may receive a global ban. BattlEye global bans are shared with DayZ and Arma 2: Operation Arrowhead." - http://store.steampowered.com/app/107410

Permalänk
Medlem

Allt är löst fick återköp på spelet, fast fick tillbaka mina pengar i steam wallet. Så gjorde ett nytt konto och giftade det till mit nya Konto GG.

Permalänk
Medlem
Skrivet av TrTr:

Allt är löst fick återköp på spelet, fast fick tillbaka mina pengar i steam wallet. Så gjorde ett nytt konto och giftade det till mit nya Konto GG.

Wow, läste igenom detta och fick uppfattningen att det inte gick att göra något. Men som sagt, det du råkade ut för var orättvist och det är bra att du fick återbetalning på ett spel du inte fuskat på men inte kunnat spela.

Måste fråga dig, hur gjorde du för att de skulle ge dig pengarna tillbaka?

Visa signatur

Kör Linux - Yes! We are the 2 percent! And growing... Föreslå inte ens något Windows-exklusivt om jag inte specifikt frågar efter något till Win.
2600K - 18GB RAM - 1TB HDD - 64GB SSD - GTX 650 Ti Boost
Minnesvärda trådar: 1, 2

Permalänk
Medlem

Riktigt illa att du fick tillbaka pengarna (speciellt med tanke på det här som står när man köper spelet..)

Skrivet av Demntis:

"Arma 3 supports the BattlEye anti-cheat engine. Most server admins choose to enable it on their servers, so please refrain from cheats and hacks or you may receive a global ban. BattlEye global bans are shared with DayZ and Arma 2: Operation Arrowhead." - http://store.steampowered.com/app/107410

Visa signatur

CPU : 12900KS GPU : 3090 Strix OC RAM : G.Skill 32GB 6600MHz 34-40-40-105SSD : 2st SN850 1TB Bildskärm 1: Strix PG279Q 1440p@165Hz G-SYNC Bildskärm 2: Asus VG27AQ 27" 1440p@165Hz Bildskärm 3: Asus VG27AQ 27" 1440p@165Hz Vattenkylning CPU,GPU och RAM, 3*360 rad

Permalänk
Medlem
Skrivet av Boozfob:

Riktigt illa att du fick tillbaka pengarna (speciellt med tanke på det här som står när man köper spelet..)

Japp. Har dom regler får dom hålla i det så samma gäller för alla eller så kan dom helt enkelt skippa det.

Visa signatur

sweclockers prestandaindex

Efter 10 kommer 11.
Efter 99 kommer 100.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Boozfob:

Riktigt illa att du fick tillbaka pengarna (speciellt med tanke på det här som står när man köper spelet..)

Att en ban går över flera spel verkar inte sunt om det inte håller sig till samma spelserie. DayZ och Arma 2: Operation Arrowhead låter som två helt olika spel i mina öron men det kan vara för att jag inte känner till något om dessa spel.

Om du känner till en av EUs grundläggande lagstiftningar får man bara dela ut straff EN gång per förseelse. Rätt att han fick pengarna tillbaka för ett spel som han köpt EFTER att han fått ban på ett annat av spelen.

Däremot skall ban ligga på spelet han fuskade på. Tycker det är eländigt för seriösa spelare när det kommer in fuskare i spelet och håller med om att de skall straffas.

Visa signatur

Kör Linux - Yes! We are the 2 percent! And growing... Föreslå inte ens något Windows-exklusivt om jag inte specifikt frågar efter något till Win.
2600K - 18GB RAM - 1TB HDD - 64GB SSD - GTX 650 Ti Boost
Minnesvärda trådar: 1, 2

Permalänk
Medlem
Skrivet av Erwya:

Att en ban går över flera spel verkar inte sunt om det inte håller sig till samma spelserie. DayZ och Arma 2: Operation Arrowhead låter som två helt olika spel i mina öron men det kan vara för att jag inte känner till något om dessa spel.

Om du känner till en av EUs grundläggande lagstiftningar får man bara dela ut straff EN gång per förseelse. Rätt att han fick pengarna tillbaka för ett spel som han köpt EFTER att han fått ban på ett annat av spelen.

Däremot skall ban ligga på spelet han fuskade på. Tycker det är eländigt för seriösa spelare när det kommer in fuskare i spelet och håller med om att de skall straffas.

Det är jobbigt att fuskare ska förstöra för ren odlade spelare

Permalänk
Medlem
Skrivet av Erwya:

Att en ban går över flera spel verkar inte sunt om det inte håller sig till samma spelserie. DayZ och Arma 2: Operation Arrowhead låter som två helt olika spel i mina öron men det kan vara för att jag inte känner till något om dessa spel.

Om du känner till en av EUs grundläggande lagstiftningar får man bara dela ut straff EN gång per förseelse. Rätt att han fick pengarna tillbaka för ett spel som han köpt EFTER att han fått ban på ett annat av spelen.

Däremot skall ban ligga på spelet han fuskade på. Tycker det är eländigt för seriösa spelare när det kommer in fuskare i spelet och håller med om att de skall straffas.

Ser du citatet så står det:

Citat:

BattlEye global bans are shared with DayZ and Arma 2: Operation Arrowhead.

Helt fel att han fick pengarna tillbaka. Fuskade för grupptryck?.....

Visa signatur

sweclockers prestandaindex

Efter 10 kommer 11.
Efter 99 kommer 100.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Niklad:

Det är jobbigt att fuskare ska förstöra för ren odlade spelare

Jag håller med. Tycker att det är bra med permban på de spel/spelserier man utövat fusk på.

Kevve, en lösning vore att ban (för mer än ett spel) inkluderar att man inte längre får köpa de spel som ingår i samma ban.

Visa signatur

Kör Linux - Yes! We are the 2 percent! And growing... Föreslå inte ens något Windows-exklusivt om jag inte specifikt frågar efter något till Win.
2600K - 18GB RAM - 1TB HDD - 64GB SSD - GTX 650 Ti Boost
Minnesvärda trådar: 1, 2

Permalänk

Att fuska i Standalone är illa, sen att det är fusk i Dayz Mod är väl inget nytt eller nånsin varit ett nytt (bara lamt). Till tråden, hade du läst mer om DayZ istället för att bara spela det hade du vetat att de hade samma motor (eller dylika) .. DayZ:SA's motor är en modifierad A3 motor så vitt jag förstått det. Vilket som, är det nog som bjinko nämnde att du hade filer kvar och att du därigenom blev bannad, nämner du att du blivit bannad på spelet lär du inte få din retur alls, och nämner de så kan du förklara din situation så svara de utifrån det.

Visa signatur

Chassi: Lian Li PC-O11 Dynamic EVO Vit | Moderkort: ASUS ROG Strix B450-E | CPU: AMD Ryzen 9 5900X | Kylare: Arctic Liquid Freezer II 360 AIO | GPU: Palit Gaming RTX 3090 | RAM: G.Skill Trident Z RGB 3600Mhz 2x8GB

Permalänk
Medlem

Rätt åt honom att bli bannad, sämsta att han fick pengarna tillbaka. Borde stoppa alla cheaters i en egen kategori och låta dem köra med varandra.

Visa signatur

Byter hårdvara alltför ofta.... Mest troligt sitter jag på en dator med någon linuxdist på.

Permalänk
Inaktiv

Engång fuskare alltid fuskare. Tycker inte steam skulle återbetala dig 1öre iallfall. Har man fuskat får man stå för konsekvenserna efteråt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Krillezz:

Rätt åt honom att bli bannad, sämsta att han fick pengarna tillbaka. Borde stoppa alla cheaters i en egen kategori och låta dem köra med varandra.

Har för mig att titanfall gör så, eller var det ett annat spel?

Visa signatur

Moderkort: Gigabyte GA-Z97X-UD3H CPU: Intel i5 4690k GPU: Gigabyte GTX 1080 G1 PSU: EVGA Supernova G2 750w RAM: Corsair vengeance 8GB 1600mhz

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Timelord Sloth:

Har för mig att titanfall gör så, eller var det ett annat spel?

Det är titanfall som gör så, Förövrigt helt rätt. Kan tänka mig ett game typ csgo med 5 vs 5 alla med aimbot

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon247522:

Engång fuskare alltid fuskare. Tycker inte steam skulle återbetala dig 1öre iallfall. Har man fuskat får man stå för konsekvenserna efteråt.

Det där stämmer inte riktigt men jag håller med dig angående återbetalningen utav steam. Han skulle inte fått ett skit tillbaka när anledningen var att han inte kunde spela pga att han fuskat på kontot. I battlefield 4 blir du bannad EN vecka för esp fusk utav fairfight, vad fan är det? Lås fuskaren att någonsin spela spelet/samma motor på kontot igen så är det bra så.

Visa signatur

sweclockers prestandaindex

Efter 10 kommer 11.
Efter 99 kommer 100.

Permalänk

En gång fuskare, alltid fuskare. Eller?

http://gyazo.com/35b3311b9786d4e059824984a05ce2c7

Sådär ser det ut på mitt steam-konto.
1.6 för många år sedan, så att säga.
Har inte fuskat sedan dess, men råkar dagligen ut för folk som kallar mig svin och fuskare idag - mina 1600h med cs spelar visst ingen roll. Man kan inte vara duktig och förbättrat sig.

Kan man inte ens få någon form av preskriptionstid frågade jag VALVe?
Ett bot-genererat svar fick jag tillbaka.

Just nu är väl det enda tråkiga att jag inte kan spela ESEA med mitt main-acc.

Visa signatur

Spelburk: Fractal Design R4 * AMD Ryzen 1600X kyld av H80i V1 * ASUS GTX770 DCII * Corsair Vengeance LPX 16GB DDR4 2666MHz * ASUS PRIME B350-PLUS * EVGA Supernova G2 750W * 1TB HDD * Samsung EVO 250GB SSD
Tillbehör: Steelseries Rival 300 * SweC Qpad Musmatta * BenQ XL2411T 144hz * BenQ 24" * Qpad MK-50 * Hyper X Cloud *

Permalänk
Medlem

Tycker alla här har tråkig attityd, han blev avstängd och förlora spelet han fuska. Valde och köpa ett annat spel (där han ej fuskat) och blir bannar där med. Helt fel tycker jag. Då borde han varnats vid köp att han ej kunnat spela spelet på ban

Permalänk
Medlem
Skrivet av niklasloow:

Tycker alla här har tråkig attityd, han blev avstängd och förlora spelet han fuska. Valde och köpa ett annat spel (där han ej fuskat) och blir bannar där med. Helt fel tycker jag. Då borde han varnats vid köp att han ej kunnat spela spelet på ban

Men det står ju:

Det är just därför det var riktigt dåligt att han fick pengarna tillbaka

edit: jag är även 99% säker på att man måste klicka i att man accepterar battle eye avtalet när man joinar en server för första gången

Visa signatur

CPU : 12900KS GPU : 3090 Strix OC RAM : G.Skill 32GB 6600MHz 34-40-40-105SSD : 2st SN850 1TB Bildskärm 1: Strix PG279Q 1440p@165Hz G-SYNC Bildskärm 2: Asus VG27AQ 27" 1440p@165Hz Bildskärm 3: Asus VG27AQ 27" 1440p@165Hz Vattenkylning CPU,GPU och RAM, 3*360 rad

Permalänk
Medlem

Jag skrev bara till steam att min "lille" "bror" hade gått in på min dator och köpt spelet på steam medans jag va iväg

Permalänk

100% säker på att du kommer att fuska igen , håll dig gärna borta från Arma 3 så blir alla glada!!

Permalänk
Medlem
Skrivet av TrTr:

Jag skrev bara till steam att min "lille" "bror" hade gått in på min dator och köpt spelet på steam medans jag va iväg

Åsså säger folk att två fel inte blir ett rätt

Fult att fuska men ännu fulare att sälja en oanvändbar produkt. Bättre att spärra fuskaren från att få köpa fler produkter.

Visa signatur

be quiet! Dark Base 900 | Asus X-79 Deluxe | i7 4930K@4.4GHz | Corsair Dominator 16GB | RTX 2070 | Samsung 840 Pro 512GB SSD | Corsair AX 860W

Permalänk
Medlem
Skrivet av TrTr:

Jag skrev bara till steam att min "lille" "bror" hade gått in på min dator och köpt spelet på steam medans jag va iväg

Visst du kommer säkert inte att fuska igen, sanning och trovärdighet är din starka sida

Permalänk
Medlem

Problemet som jag ser det i Dayz SA är att det är i stort sett omöjligt att anmäla fuskare. De får härja fritt och anonymt om de lyckas ta sig förbi battleye. Att ens karaktär dör på de mest dråpliga vis får man ju ta när det är alpha, men att en spelare teleporteras till en från ingenstans och bara dödar en för de tycker de är roliga eller bättre får mig galet frustrerad. Det har även blivit värre på sistone och det har fått mig att sluta spela Dayz.
När det inte går att rapportera fusk så ska banhammaren slå så hårt som möjligt för avskräckande exempel. När/om det går att rapportera fusk så funkar ban i det enskilda spelet.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sebban84:

Som man bäddar får man ligga

Nää, den man ligger me får bädda!

Ont: Ja förespråkar inte fusk öht, å har vart legit i allt ja spelat UTOM Warz/Iss... Använde esp för å slippa andra spelare så ja kunde loota i godan ro, efter 40+ acc så tröttnade ja å bytte te en emu istället... Kan tillägga att ja hade i runda slängar 30 kills på alla accs å de va huvudsakligen folk som spawnat där ja befann mej...

Visa signatur

[Chassi] Corsair Carbide Air 540 [MB] MSI Z97 Gaming 5 [CPU] Intel Core i7 4790K [RAM] Crucial BallistiX Sport 1600MHz 16GB [GFX] GeForce GTX 780 Ti SLI [PSU] Evga Supernova G2 1000w [HDD] Intel 530 180gb, Samsung 840 evo 500gb, WD green 2tb [Kylning] Custom loop

Permalänk
Hjälpsam
Skrivet av TrTr:

Allt är löst fick återköp på spelet, fast fick tillbaka mina pengar i steam wallet. Så gjorde ett nytt konto och giftade det till mit nya Konto GG.

Skrivet av niklasloow:

Tycker alla här har tråkig attityd, han blev avstängd och förlora spelet han fuska. Valde och köpa ett annat spel (där han ej fuskat) och blir bannar där med. Helt fel tycker jag. Då borde han varnats vid köp att han ej kunnat spela spelet på ban

Han blev varnad vid en rad tillfällen, och han bockade i att han har läst och förstått det han har läst.

Skrivet av TrTr:

Jag skrev bara till steam att min "lille" "bror" hade gått in på min dator och köpt spelet på steam medans jag va iväg

Och en lögn, som dessutom minskar chansen för de som faktiskt råkat ut för precis det skall bli trodda. Dessutom [WIN]+[L] finns av en anledning när man lämnar datorn om det finns fler människor i samma hushåll/arbetsplats.

Visa signatur

Allt jag säger/skriver här är mina egna åsikter och är inte relaterade till någon organisation eller arbetsgivare.

Jag är en Professionell Nörd - Mina unboxing och produkttester (Youtube)
Om du mot förmodan vill lyssna på mig - Galleri min 800D med 570 Phantom SLI

Permalänk
Medlem
Skrivet av TrTr:

Tja, för två dagar sen va jag grymt efterbliven och skulle pröva fuska för första gången i DayZ Standalone med mina polare, va väldigt mycket grupp tryck att man skulle fuska. Jaja mitt fel .. Jag tar det. Men idag så tänkte jag, okej istället för att spela DayZ så kan jag köpa Arma 3 istället. Så jag bestämde mig för att köpa arma 3. Jag går in p å spelat, hoppar in i multiplayer och pang.. Global Banned där med?! Men hur ska en person veta att Arma 3 och Dayz Standalone använder samma motor... Har jag kastat mina pengar i sjön eller finns det något sätt att lösa detta? Är helt frustrerad och vet ej vad jag ska göra!

Trist att du blev bannad men kul att se BattlEye faktikst resultera i något, springer på fuskare nästan varje gång jag lirar SA numera känns det som. Hoppas du kommer åt spelen genom nytt steamkonto men skippa fusken nästa gång, speciellt i ett spel vars behållning är just begränsningen det sätter på spelaren.

Visa signatur

Moderkort: GIGABYTE B550 AORUS PRO V2 PSU: Corsair RM850X CPU: AMD Ryzen 5 5600X Kylare: NZXT Kraken Z53 GPU: MSI GeForce RTX 3080 GAMING Z TRIO 10G LHR RAM: G.Skill Trident Z 32GB (4x8GB) DDR4 / CL16 / 3200 MHz

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av anon185723:

Förhöppningsvis så är du också ip bannad och då hjälper inte ett nytt steam konto. Jag tycker att du ska lägga dina pengar på något bättre.

Kan vara så, Så du får vänta tills du flyttat så du får nytt ip och sen fixa nytt steam konto och köpa spel.