Permalänk

Cpu eller minnes fel HJÄLP!

Jag bytte processorkylare idag från intell stock till be quiet shadow rock 2 och när jag startade datorn och kollade coretemp var allt bra men sen startade jag wow och då laggade datorn ihop. Fick stänga av på knappen.. Sen hände samma sak igen och igen så jag fick tips att ta bort coretemp vilket fixade det konstigt nog? Hur kommer det sig? Men nu så tar Google Chrome 54MB, Spotify 42MB och Windows explorer 37MB på ramen istället hur kommer detta sig och hur fixar jag detta? Eller är spotify och google chrome alltid så "krävande" på ramet för har inte kollat på vad det ligger på vanligtvis tyvärr. SÅ SNÄLLA HJÄLP!!!

Permalänk
Medlem

Det lät lite för att vara dom programmen, för mig ligger det mycket mycket högre - ditt krångel berodde nog på coretemp.

Visa signatur

CPU: I7 4770K Grafik: Poseidon Platinum GeForce GTX 980Ti Moderkort: Asus Maximus VI Hero Z87 RAM: 16Gb Corsair Dominator Platinum CL9 Nätagg: Corsair HX1050 Gold SSD: Corsair Force GT 240Gb SSHD: Seagate Desktop 4TB Låda: Corsair Graphite 600T

Permalänk

tycker också de lät lite...

inte kollat vad spotify drar

men chrome ligger på runda slängar 60-70Mb/tab för mig och explorer på 27Mb just nu så explorer låter iaf rimligt.

chrome drar 37mb för mig när ja precis öppnat det och inte besökt någon sida mer än startsidan sen ökar minnesanvändningen med ungefär 10Mb för varje ny sida jag besöker i samma flik och +60mb för varje ny tab.

Visa signatur

ASUS B550-f-Gaming, R9 5800X3D, HyperX 3200Mhz cl16 128Gb ram, rtx 3070ti.
[Lista] De bästa gratisprogrammen för Windows
[Diskussion] De bästa gratisprogrammen för Windows

Permalänk

Jaha okej, jag har inte kollat vad de har legat på förut så visste inte riktigt om det var mycket eller inte. Men förstår inte att helt plötsligt när jag byter kylare att core temp ska crasha för det har funkat helt utan problem innan?
Tack så mycket för de snabba svaren!

Permalänk

prova att helt enkelt ominstallera Core Temp eller dra ner MSI afterburner det har stöd att även visa CPU temp i de senare versionerna.

rätt gött att ha samma program till både CPU och GPU.

Visa signatur

ASUS B550-f-Gaming, R9 5800X3D, HyperX 3200Mhz cl16 128Gb ram, rtx 3070ti.
[Lista] De bästa gratisprogrammen för Windows
[Diskussion] De bästa gratisprogrammen för Windows

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rouge of Darkness:

prova att helt enkelt ominstallera Core Temp eller dra ner MSI afterburner det har stöd att även visa CPU temp i de senare versionerna.

rätt gött att ha samma program till både CPU och GPU.

själv så kör man på hwmonitor (visar lägsta den komponenten var upp i och högsta temp samtidigt som den visar nuvarande temperaturer.)
Detta visar den på alla temperatursensorer så moderkort, hårddisk,cpu,gpu visas i ett program.

Visa signatur

Ryzen 5 5600, MSI B450 Tomahawk Max, 2x8 gb kingston reaper 3200 mhz Gigabyte GTX 1660 Super OC och nätagg be quiet 700w SSD: 120 gb pny cs 900, Kingston Fury 1 tb, wd blue ssd 500gb