Permalänk
Medlem

Datorn startar ej

Permalänk
Medlem

måste bara skriva det alla frågar först, har du satt dit distanserna på baksidan på moderkortet?

Visa signatur

Stationär: [INTEL i7 2600k (@4.6GHZ) h100] [ASUS Sabertooth P67] [Corsair Vengeance™ DDR3 @2133MHz 16GB] [Powercolor R9 290 pcs+ CrossFireX] [intel 240gb ]
stationär nr2: [Intel q8200][Nvidia 9800GTX 512mb][8 GB ddr2][vx450w]

Permalänk
Medlem

Har du kollat kabeln som går in i nätagget från vägguttaget så den sitter i? den var trasig på en kompis så den gick inte igång för det så vi tog en från en gammal sleten dator och tada, den funkade!

Visa signatur

Stationär: | NZXT H440W | ASUS P8Z77-DELUXE | Core i7 3770k DELIDD @ 4,8 Ghz | 2X MSI GTX 980 SLI | Corsair Vengeance 32GB 1866MHz | EVGA Supernova G2 850W | Corsair H110i GTX 280mm |
Bärbar:| MacBook Pro 13" 2015 | Intel Core i7 5557U 3.1GHz | Intel HD Graphics 6100 | 16 GB RAM | 512GB PCI-SSD |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Felek:

måste bara skriva det alla frågar först, har du satt dit distanserna på baksidan på moderkortet?

Dem små guldiga skruvarna? Har satt dit en i varje hörn, men det finns tre i mitten som jag inte kunde montera från ovansidan för att jag inte hade skruvar. Så nu sitter det 4 uppe i varje hörn men nio på undersidan.

Permalänk
Medlem

Måste också säga att när jag startar så snurrar fläktarna i någon millisekund

Permalänk
Medlem
Skrivet av Didec:

Dem små guldiga skruvarna? Har satt dit en i varje hörn, men det finns tre i mitten som jag inte kunde montera från ovansidan för att jag inte hade skruvar. Så nu sitter det 4 uppe i varje hörn men nio på undersidan.

det du menar är att det sitter distanser under hela (där dem ska sitta) moderkortet men bara 4 st skruvar som sitter på hela moderkortet??

Visa signatur

Stationär: [INTEL i7 2600k (@4.6GHZ) h100] [ASUS Sabertooth P67] [Corsair Vengeance™ DDR3 @2133MHz 16GB] [Powercolor R9 290 pcs+ CrossFireX] [intel 240gb ]
stationär nr2: [Intel q8200][Nvidia 9800GTX 512mb][8 GB ddr2][vx450w]

Permalänk
Medlem
Skrivet av Felek:

det du menar är att det sitter distanser under hela (där dem ska sitta) moderkortet men bara 4 st skruvar som sitter på hela moderkortet??

Det finns nu 9 st distanser under moderkortet men fyra ovanför. Aka 4/9 är låsta uppifrån också

Permalänk
Medlem
Skrivet av Didec:

Det finns nu 9 st distanser under moderkortet men fyra ovanför. Aka 4/9 är låsta uppifrån också

skulle jag varit dig så skulle jag låst alla 9 hål. kolla avän så inget ligger löst under moderkortet som kan kortsluta det. är du helt hundra du satt dit cpun rätt?

Visa signatur

Stationär: [INTEL i7 2600k (@4.6GHZ) h100] [ASUS Sabertooth P67] [Corsair Vengeance™ DDR3 @2133MHz 16GB] [Powercolor R9 290 pcs+ CrossFireX] [intel 240gb ]
stationär nr2: [Intel q8200][Nvidia 9800GTX 512mb][8 GB ddr2][vx450w]

Permalänk
Medlem
Skrivet av Didec:

Det finns nu 9 st distanser under moderkortet men fyra ovanför. Aka 4/9 är låsta uppifrån också

Va, dom guldiga ska sitta på undersidan. Vad jag ser på bilden så har du satt den på fel sida moderkortet http://i.imgur.com/B5YxcJh.jpg kan du få till bättre bild? mer ljus t.ex .

Visa signatur

Min spel rigg:FD Define R4|VX 550W|i5 2500K|Corsair LP 4GBX2|Mammabräda P67 Extreme4|GTX 670 windforce|23tum u2312hm
Min gamla/HTPC:AMD 6000+|Ram 2GbX2|Radeon HD5770| XFX 450/nu XFX 550
Mitt bygge: ByggloggFri frakt INET:Fraktfritt sweclockers vid köp över 500kr

#Gilla inlägg som är bra & Använd citera/@"namn" vid snabbt svar

Permalänk
Medlem
Skrivet av Broken-arrow:

Va, dom guldiga ska sitta på undersidan. Vad jag ser på bilden så har du satt den på fel sida moderkortet http://i.imgur.com/B5YxcJh.jpg kan du få till bättre bild? mer ljus t.ex .

han har både dem på ovansidan och undersidan, de är makalöst.

Visa signatur

Stationär: [INTEL i7 2600k (@4.6GHZ) h100] [ASUS Sabertooth P67] [Corsair Vengeance™ DDR3 @2133MHz 16GB] [Powercolor R9 290 pcs+ CrossFireX] [intel 240gb ]
stationär nr2: [Intel q8200][Nvidia 9800GTX 512mb][8 GB ddr2][vx450w]

Permalänk
Medlem
Skrivet av Felek:

han har både dem på ovansidan och undersidan, de är makalöst.

http://m.imgur.com/zcvWi3I,RtmDc7i
Ska dem inte sitta på moderkortet?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Didec:

http://m.imgur.com/zcvWi3I,RtmDc7i
Ska dem inte sitta på moderkortet?

Nej, finns speciella skruvar för det.

Visa signatur

Min spel rigg:FD Define R4|VX 550W|i5 2500K|Corsair LP 4GBX2|Mammabräda P67 Extreme4|GTX 670 windforce|23tum u2312hm
Min gamla/HTPC:AMD 6000+|Ram 2GbX2|Radeon HD5770| XFX 450/nu XFX 550
Mitt bygge: ByggloggFri frakt INET:Fraktfritt sweclockers vid köp över 500kr

#Gilla inlägg som är bra & Använd citera/@"namn" vid snabbt svar

Permalänk
Skrivet av Didec:

http://m.imgur.com/zcvWi3I,RtmDc7i
Ska dem inte sitta på moderkortet?

Nää så där ska det inte vara, datorn ska ändå starta tycker jag...
Distanser (dom guldiga) på undersidan, sen skruvar ovanifrån in i distanserna.

Har du monterat allt själv? Sitter processorn rätt och rakt?

Permalänk
Medlem
Visa signatur

Stationär: [INTEL i7 2600k (@4.6GHZ) h100] [ASUS Sabertooth P67] [Corsair Vengeance™ DDR3 @2133MHz 16GB] [Powercolor R9 290 pcs+ CrossFireX] [intel 240gb ]
stationär nr2: [Intel q8200][Nvidia 9800GTX 512mb][8 GB ddr2][vx450w]

Permalänk
Avstängd

Fattas det skruvar på alla resterande distanser ser ut så iallafall.Ser även att du verkar ha 3 ramstickor 2 eller 4 ska det vara.sen hade jag dubbelkollat kablarna som kommer från chassit om dom sitter rätt.Tänker då speciellt på power switch kabeln.

Visa signatur

Chassi.Corsair Obsidian 750 D.Moderkort Asus Maximus XI Hero Processor Intel I7 8700K Med kylare Fractal design Celsius S36.Grafikkort MSI Gaming X trio 2080.SSD.1 Samsung 850 Pro 256 GB.SSD.2 Samsung 840 Evo 500 GB till spel.Nätagg Evga 850 G2.Minne 16 gb corsair vengeance 3200 mhtz.Skärm. Asus PG278QR.
2×596 gb.Mekaniska hårddiskar.

Permalänk
Medlem

Didec: Menar du att nätagget inte går igång när du trycker på on knappen?

Lyser det nått från grafikkortet eller moderkortet när strömkabeln är i?
Dålig bild på moderkortet där har du 3 st ramstickor?

Visa signatur

Linux Kalle - Skaffa dig ett liv!
Torrent Johan - Får ta och tanka hem ett!
-----------------------------------------------------
Overclocking during summer is a bitch!

Permalänk
Medlem

Har nu tagit bort en ramsticka, tagit bort distanserna uppifrån och skruvat in fyra svarta skruvar, det funkar fortfarande inte.
Det lyser från vänster nedre kant på moderkortet i någon millisekund och fläktarna är samma sak

Permalänk
Medlem
Skrivet av Didec:

Har nu tagit bort en ramsticka, tagit bort distanserna uppifrån och skruvat in fyra svarta skruvar, det funkar fortfarande inte.
Det lyser från vänster nedre kant på moderkortet i någon millisekund och fläktarna är samma sak

Du ska ha skruv i alla distanser. Men hur som du vet med dig att du satt distanser på undersidan och inte mer än 9 stycken?

Ta bort en ram sticka till och kör bara med en och testa alla ram portar och se om datorn går igång.

Visa signatur

Min spel rigg:FD Define R4|VX 550W|i5 2500K|Corsair LP 4GBX2|Mammabräda P67 Extreme4|GTX 670 windforce|23tum u2312hm
Min gamla/HTPC:AMD 6000+|Ram 2GbX2|Radeon HD5770| XFX 450/nu XFX 550
Mitt bygge: ByggloggFri frakt INET:Fraktfritt sweclockers vid köp över 500kr

#Gilla inlägg som är bra & Använd citera/@"namn" vid snabbt svar

Permalänk
Medlem
Skrivet av Didec:

Har nu tagit bort en ramsticka, tagit bort distanserna uppifrån och skruvat in fyra svarta skruvar, det funkar fortfarande inte.
Det lyser från vänster nedre kant på moderkortet i någon millisekund och fläktarna är samma sak

Ditt grafikkort ska lysa även om datorn inte är på tex 2 lampor
Gör den inte det så är det nätagget som är pajj (Måndags EX) Jag vet själv köpte ett på dustin för några år sen och gav precis samma resultat som dig.

Det där med distanserna går det ju inte ta fel på själva saken är jordning bara.
Ajja du får testa vidare kan vara en knäpp sak du glömt också eller inte tänkte på sånt händer..

Visa signatur

Linux Kalle - Skaffa dig ett liv!
Torrent Johan - Får ta och tanka hem ett!
-----------------------------------------------------
Overclocking during summer is a bitch!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bean:

Ditt grafikkort ska lysa även om datorn inte är på tex 2 lampor
Gör den inte det så är det nätagget som är pajj (Måndags EX) Jag vet själv köpte ett på dustin för några år sen och gav precis samma resultat som dig.

Det där med distanserna går det ju inte ta fel på själva saken är jordning bara.
Ajja du får testa vidare kan vara en knäpp sak du glömt också eller inte tänkte på sånt händer..

Det är det jag också tror, att nätaggregatet antingen inte orkar eller att den är paj. Frågan är då hur? allt funkade innan jag satte dit nya delarna

Permalänk

Kollar på din bild.

Du har satt dit en en 4-polig svart kontakt på sysfan 3 (lite nedanför till höger om minnena)

Det är en spänningsmatning till en floppy och ska absolut inte vara där
Just nu matar du in 5 och 12V spänning på moderkortet på en utgående spänningsmatning till en chassifläkt.

Testa med två minnen, sätt dem i bank 2 och 4.
Annars gör en vild chansning och faktiskt öppna manualen sidan 1-15 så ser du.

Visa signatur

AMD #1: Asus TUF X570-PLUS|Ryzen 9 5900X|1x Asus TUF RX5700XT OC 8GB
AMD #2: Gigabyte B550M Aorus Elite|Ryzen 7 3700X|1x Gigabyte RX5600XT Gaming OC 6GB
Intel #1: Asus TUF Z690-PLUS|Core i5-12600KF|1x Asus TUF RTX 3060 OC 12GB
Intel #2: Asus P8Z77-V|Core i5-3570K@4.5|2x Asus GTX 780 OC 3GB SLi

Permalänk
Medlem

Ta ur allt som inte behövs för att starta datorn, dvs front usb, firewire, ssd/hdd, dvd, grafikkort osv. Bara moderkort, processor, kylare, mus, tangentbord och koppla skärmen på det inbyggda grafiken. Det orkar ditt agg utan problem att driva. Funkar inte det i alla fall så ta ut alla grejer och testa löst på tex moderkortskartongen och funkar det så får du kolla om distanserna verkligen sitter där hålen är.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Eisenschwein:

Kollar på din bild.

Du har satt dit en en 4-polig svart kontakt på sysfan 3 (lite nedanför till höger om minnena)

Det är en spänningsmatning till en floppy och ska absolut inte vara där
Just nu matar du in 5 och 12V spänning på moderkortet på en utgående spänningsmatning till en chassifläkt.

Testa med två minnen, sätt dem i bank 2 och 4.
Annars gör en vild chansning och faktiskt öppna manualen sidan 1-15 så ser du.

Å fan därför det såg skumt ut Bra att du såg det, moderkortet kan ju ha gått paj för detta i värsta fall.

Visa signatur

Min spel rigg:FD Define R4|VX 550W|i5 2500K|Corsair LP 4GBX2|Mammabräda P67 Extreme4|GTX 670 windforce|23tum u2312hm
Min gamla/HTPC:AMD 6000+|Ram 2GbX2|Radeon HD5770| XFX 450/nu XFX 550
Mitt bygge: ByggloggFri frakt INET:Fraktfritt sweclockers vid köp över 500kr

#Gilla inlägg som är bra & Använd citera/@"namn" vid snabbt svar

Permalänk
Skrivet av Broken-arrow:

Å fan därför det såg skumt ut Bra att du såg det, moderkortet kan ju ha gått paj för detta i värsta fall.

Häpp!

Det sitter en till på en sysfankontakt.
Nere precis till höger om nätagget.
Ta väck den också och hoppas på det bästa.

Visa signatur

AMD #1: Asus TUF X570-PLUS|Ryzen 9 5900X|1x Asus TUF RX5700XT OC 8GB
AMD #2: Gigabyte B550M Aorus Elite|Ryzen 7 3700X|1x Gigabyte RX5600XT Gaming OC 6GB
Intel #1: Asus TUF Z690-PLUS|Core i5-12600KF|1x Asus TUF RTX 3060 OC 12GB
Intel #2: Asus P8Z77-V|Core i5-3570K@4.5|2x Asus GTX 780 OC 3GB SLi

Permalänk
Medlem
Skrivet av The Mutt:

Ta ur allt som inte behövs för att starta datorn, dvs front usb, firewire, ssd/hdd, dvd, grafikkort osv. Bara moderkort, processor, kylare, mus, tangentbord och koppla skärmen på det inbyggda grafiken. Det orkar ditt agg utan problem att driva. Funkar inte det i alla fall så ta ut alla grejer och testa löst på tex moderkortskartongen och funkar det så får du kolla om distanserna verkligen sitter där hålen är.

Jo precis skulle vara mitt nästa försök. Corsair TX 650W 80+ ska klara alla delar ändå för det är kraftigt!

Visa signatur

Linux Kalle - Skaffa dig ett liv!
Torrent Johan - Får ta och tanka hem ett!
-----------------------------------------------------
Overclocking during summer is a bitch!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Didec:

Har nu tagit bort en ramsticka, tagit bort distanserna uppifrån och skruvat in fyra svarta skruvar, det funkar fortfarande inte.
Det lyser från vänster nedre kant på moderkortet i någon millisekund och fläktarna är samma sak

Har du kollat så du inte har satt distanser undertill där det inte finns ett motsvarande hål i moderkortet? Om det är så kan det också bli kortslutning.

Permalänk
Medlem

Tack för alla svar, jag är inte vid datorn längre utan jag kommer plocka isär den imorgon. Återkommer då för mer svar

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Didec:

Tack för alla svar, jag är inte vid datorn längre utan jag kommer plocka isär den imorgon. Återkommer då för mer svar

Som jag skrev tidigare va noga med kablarna från chassit.

Visa signatur

Chassi.Corsair Obsidian 750 D.Moderkort Asus Maximus XI Hero Processor Intel I7 8700K Med kylare Fractal design Celsius S36.Grafikkort MSI Gaming X trio 2080.SSD.1 Samsung 850 Pro 256 GB.SSD.2 Samsung 840 Evo 500 GB till spel.Nätagg Evga 850 G2.Minne 16 gb corsair vengeance 3200 mhtz.Skärm. Asus PG278QR.
2×596 gb.Mekaniska hårddiskar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Eisenschwein:

Kollar på din bild.

Du har satt dit en en 4-polig svart kontakt på sysfan 3 (lite nedanför till höger om minnena)

Det är en spänningsmatning till en floppy och ska absolut inte vara där
Just nu matar du in 5 och 12V spänning på moderkortet på en utgående spänningsmatning till en chassifläkt.

Testa med två minnen, sätt dem i bank 2 och 4.
Annars gör en vild chansning och faktiskt öppna manualen sidan 1-15 så ser du.

Du är värd din vikt i guld. Tack så mycket, jag drog ut sysfan kontakterna och det funkade. Nu får vi se om jag blir tvungen att köpa nytt w7 för att jag hade oem version innan. En snabb fråga bara, kan man inte använda tre ramstickor? Gjorde det förr

Permalänk
Skrivet av Didec:

Du är värd din vikt i guld. Tack så mycket, jag drog ut sysfan kontakterna och det funkade. Nu får vi se om jag blir tvungen att köpa nytt w7 för att jag hade oem version innan. En snabb fråga bara, kan man inte använda tre ramstickor? Gjorde det förr

det går att använda tre ramstickor, men det optimala är 2 eller 4.