Permalänk

Volvo-arbetarens setup.

Tjena!

Jag heter Carl och är 20 år gammal och det här är min setup..

Först lite prylar som jag har samlat på mig under några år av så kallad teknikintresserad.

Monitorer: 3x Acer 27" 1440p

Tangentbord: Corsair K95

Mus: Corsair M95

Headset: Steelseries h wierless

Ljudkort: Line6 UX1 + Focisrite Scarlet

Ljud: 25 år gammalt Bose 2:1 system och en Sony STR-DB870 QS.

Ljus: Teknikmagasinet Led RGB flex list typ.

Hyllan är ihopbyggd av ben och hylla från jem o fix.

DATOR:

Moderkort: Asus Rog Maximus VIII

Grafikkort: Evga 980Ti Sc+

Ram: 16 gb DDR4 HyperX

Nät: Corsair CX 750M, 750W PSU

Chassi: Fractal design R4 med "keymod"

Kylning: Corsair H100i

Lagring: Corsair SSD Force Series GT 120GB och Seagate Barracuda 1TB P + Corsair LX 250 gb ssd

Hör mer än gärna av er om ni har frågor!

Mvh Carl.

Besök galleriet här

Visa signatur

Madmanager

Permalänk
Medlem

bidragskungens setup Nice gjort ha di

Visa signatur

ASUS Z97-A | Palit GeForce Jetstream GTX 770 4Gb | Intel Core i5 4690K | Corsair Vengeance CL9 16GB | EVGA Supernova G2 750W | SilverStone Argon AR03 | 500GB Toshiba | 1TB WD Blue | Kingston SSD 120GB | NZXT H440W | Windows 8.1 | 2st Samsung 23" | Ducky Mini | ( つ◕ل͜◕)つ ᕙ༼◕ل͜◕༽ᕗ (ง ͠° ͟ل͜ ͡°)ง

Permalänk
Medlem

Riktigt skönt med nycklarna. Hur gick du tillväga undrar nog alla?

Permalänk
Inaktiv

en liten guide hur man fixar nyckel-modden skulle va nice ^^

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon177532:

en liten guide hur man fixar nyckel-modden skulle va nice ^^

http://www.sweclockers.com/galleri/11361-studiedagsprojekt-ny...

Permalänk

Nyckel mod på R4 eller R2.

Nu är det såhär att vi va lite lata när vi moddade och tog inga bilder, men jag skall försöka förklara lite kort.

Vi använde tändningslås från Kjell o kompani och Biltema. Tändningslåset fån Biltema tillhörde båt sektionen.

Nu till själva moddandet.

Vi började med att ta bort hela front panelen och plocka bort hela knapp assemblyn och ljus ringen.

Sedan kopplar du ur power knappen på moderkortet och klipper kablarna vid start knappen och lödar fast dom i kontaktpunkterna på tändningslåset.

När det väl kommer till att fästa tändningslåset, där den gamla knappen satt så var jag tvungen att ta Ljusringen och bränna bort all plast som satt i vägen för tändningslåset. Jag fick också flytta på cd läsaren ett snäpp nedåt för att få det att passa.

och när du väl är nöjd med placeringen så får du getto limma led tillbaka där den kan lysa igenom ljusringen eller ja det som fortfarande syns av den.

Ni får ursäkta om ni inte tyckte att detta va en sådan bra förklaring det va inte så svårt faktiskt och om du är intresserad och har lite kunnighet om hur sakerna fungerar så kommer det gå bra.

Ni får också ursäkta eventuella stavfel eller annat strunt.

Visa signatur

Madmanager

Permalänk

inspirationen kom från det galleriet ursprungligen!

http://www.sweclockers.com/galleri/1...kt-nyckelstart

Visa signatur

Madmanager

Permalänk
Medlem

^Länken fungerar inte :/

Visa signatur

https://battlefieldtracker.com/bf1/profile/pc/FIDELI7Y
GPU: MSI GTX 780 Lightning | MB: ASUS P8Z77-V-DELUXE | CPU: Intel i5 3570K ---> CM Hyper 212 EVO | RAM: Corsair Vengeance 8GB | Chassi: Corsair Carbide Air 540 | PSU: Seasonic M12D 850W | OS: Win10 | SSD: Samsung EVO 840 250GB | Mus: Logitech G900 Chaos Spectrum | Tangentbord: Vortex POK3R RGB MX Brown | Musmatta: Steelseries QcK+ | Monitor: ASUS VN247H

Permalänk

Kolla inlägget av biorrith i denna tråd

Visa signatur

Madmanager

Permalänk

tjenna krappen <3
hur gjorde du med med tädningslåset så den startar är det bara att koppla plus och minus ? skulle gärna prova ha det <3
tack så mycket hajj

Permalänk
Medlem

"Keymod" tycker jag låter lite häftigare Riktigt space:at!

Visa signatur

Före sändningsdags hade gruppen instruerats av programledningen att inte sjunga ordet higher i textraden "girl we couldn't get much higher" i TV, utan istället byta ut det mot better. Jim Morrison struntade dock i det.

Permalänk

Tack för feedback!
Det gillas!

Visa signatur

Madmanager

Permalänk
Medlem

Snyggt, funderat på att göra ett keymod till mitt chassi också, inte så sugen på att modda min nya R5:a nu bara.

Visa signatur

Starka åsikter om onödiga saker.

Permalänk

Modda på bara!

modda på bara, blir ju mer personligt då! )

Visa signatur

Madmanager