Permalänk
Avstängd

Resa säkert med bärbar?

Har dragit min inpackad i kabinväska på hjul och funderade på ryggsäck men jag har dåligt knä. Går det bra vilket som?

Permalänk
Inaktiv

Säkert på vilket sätt? Fysiskt har jag min i ryggsäck, inga problem så länge jag hanterar den själv, dvs inte checkar in den om jag flyger.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av El_Raspberry:

Säkert på vilket sätt? Fysiskt har jag min i ryggsäck, inga problem så länge jag hanterar den själv, dvs inte checkar in den om jag flyger.

Säkert för datorn så jag tänkte ha rygga men kom ihåg mitt dåliga knä så jag inte ska bära.

Permalänk
Medlem

Checkar du in den och den pajar är det tyvärr ditt problem. Jag hade två laptops med mig på en resa varav en i incheckad väska och en i handbagage, de hanterade min väska så ovarsamt att den laptopen gick sönder. Ingen ersättning Tydligen ersätts in elektronik. Dyr resa...

Visa signatur

i9 13900HX | 64GB DDR5 | RTX4080

Permalänk
Avstängd

Kabinväska på hjul eller rygga. Har alltid dragit min med liten datorväska inuti och det är lite skakigt

Permalänk
Medlem

Har du en 4kgs 'släpbar'? En rygga gör ju inte mycket mer skada på ditt knä än en väska du drar? Om du ska checka in datorn så är det svårt men ett tips är isåfall att få den att hamna i mitten av väskan och ha den inlindad i mycket kläder osv och helst nåt skydd runt det också som kan ta emot smällar.

Visa signatur

AMD Phenom x4 965 @ Stock || ASUS M4N68T LE V2 || 8Gb Corsair XMS3 RAM || Corsair HX 750W || XFX GTX260

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Cimbom3:

Har du en 4kgs 'släpbar'? En rygga gör ju inte mycket mer skada på ditt knä än en väska du drar? Om du ska checka in datorn så är det svårt men ett tips är isåfall att få den att hamna i mitten av väskan och ha den inlindad i mycket kläder osv och helst nåt skydd runt det också som kan ta emot smällar.

Inte incheckat. Kabinväska eller rygga där jag ska ha annat också än lapen som väger 2,5 kg.

Permalänk

Du får ha två väskor i kabin med nästan alla flygbolag. De skriver stort att det bara är ett carry-on men datorrväskor/ handväskor (oftasft för damernas skull) är okej att ta med utöver ditt carry-on. SAS, Norwegian, BA osv accepterar detta.

EDIT: Jag skulle ta en liten rygga för datorn och en kabinväska för resten. Så reser jag någon gång i månaden.

Visa signatur

---Under uppbyggnad----

Permalänk
Avstängd
Skrivet av lillpeparoni:

Du får ha två väskor i kabin med nästan alla flygbolag. De skriver stort att det bara är ett carry-on men datorrväskor/ handväskor (oftasft för damernas skull) är okej att ta med utöver ditt carry-on. SAS, Norwegian, BA osv accepterar detta.

EDIT: Jag skulle ta en liten rygga för datorn och en kabinväska för resten. Så reser jag någon gång i månaden.

Måst vara jätteliten rygga i så fall för man får bara en en kabin och en liten.

Permalänk
Skrivet av Internity:

Måst vara jätteliten rygga i så fall för man får bara en en kabin och en liten.

Sålänge den får plats vid fötterna så är det chill. Flickvännen flyger ofta med sin kabinväska + sin handväska som är ganska stor(får dock plats vid fötterna).

Men vad är grundproblemet igentligen? Att ha en laptop i en kabinväska som du tar med själv är supersäkert. Och om du mer eller mindre inte kan bära något så ser jag knappt några anledningar till att behöva alternativ?

Visa signatur

---Under uppbyggnad----

Permalänk
Avstängd
Skrivet av lillpeparoni:

Sålänge den får plats vid fötterna så är det chill. Flickvännen flyger ofta med sin kabinväska + sin handväska som är ganska stor(får dock plats vid fötterna).

Men vad är grundproblemet igentligen? Att ha en laptop i en kabinväska som du tar med själv är supersäkert. Och om du mer eller mindre inte kan bära något så ser jag knappt några anledningar till att behöva alternativ?

Om datorn tar skada av att släpas får jag försöka offra mig.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Internity:

Om datorn tar skada av att släpas får jag försöka offra mig.

Jag har haft min bärbara dator i väskor med rull och det har inte skadat den något. Så jag ser inte problemet.

Visa signatur

Stationär PC: Chassi: Phanteks Enthoo EVOLV ATX MB: MSI B550 Gaming Plus CPU: AMD Ryzen 7 5700X Kylning: Noctua NH-U12S GPU: MSI GeForce GTX 1060 Gaming X 6 GB RAM: Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3600MHz NVMe: 2st Kingston A2000 SSD: Intel 520 180GB och Intel 530 240GB HDD: WD Green 1TB, Toshiba 640GB samt fler HDD PSU: Corsair RM750X. Mobila enheter Mina Androidenheter och Dell Latitude 5400. Citera om du vill ha ett garanterat svar från mig

Permalänk
Avstängd
Skrivet av jnsson:

Jag har haft min bärbara dator i väskor med rull och det har inte skadat den något. Så jag ser inte problemet.

Bra då kör jag på det.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Internity:

Bra då kör jag på det.

Såg denna sida och kom att tänka på denna tråd http://www.pelican.com/case_category.php