Hearthstone - Blizzard's Online Cardgame

Permalänk

Nu hittade jag min ID, det är: Blasthead#2815

Visa signatur

Bio: Denon AVC-X3700H - Emotiva XPA-2 - Revel F208 - T.Amp 1050 - Ino Audio pY-2
Dator: Rampage V Extreme, 5930K, Palit 2070 Super, Acer XB270HU, Asus Essence STX II, Sennheiser HD650, Kama Bay Mini Amp, Klipsch RB51

Permalänk
Avstängd

Det är sjukt hur bra sylvanas är nu, jag har haft rag, cairne, thalnos, bk, leroy, tiron hur länge som helst men jag har aldrig blivit så imponerad av ett kort som detta.

Ifall någon funderar på att crafta.

Visa signatur

[ASUS Z170 PRO GAMING] - [Intel Core i7 6700K 4.0 GHz 8MB, be quiet! Pure Rock] - [ASUS GeForce GTX 1070 8GB ROG STRIX DC3] - [Corsair 16GB (2x8GB) DDR4 2133MHz CL13 Vengeance LPX] - [EVGA GQ 650W] - [Samsung 750-Series EVO 250GB] - [Fractal Design Define R4 Svart] [Acer Predator GN246HLBbid]

Permalänk

Jag skapade Cairne Bloodhoof, ett bra tillskott till kontrollspelaren. Sylvanis är också vass. Valde mellan de två.

Jag får ingen tur/flyt i arena, 5 vinster är där jag brukar hamna. Skulle fått 6 idag om jag inte glömde attackera, jäklar vad det grämer mig. Fler än mig som snubblar på sådana nybörjarmissar? Men som påster på såren fick jag King Krush i paketet

Ser också att både Kripp och Trump som alltid var 'garanterade' 9-12 vinster nu också ibland får det roliga 1-3/2-3 resultatet.

Visa signatur

Bio: Denon AVC-X3700H - Emotiva XPA-2 - Revel F208 - T.Amp 1050 - Ino Audio pY-2
Dator: Rampage V Extreme, 5930K, Palit 2070 Super, Acer XB270HU, Asus Essence STX II, Sennheiser HD650, Kama Bay Mini Amp, Klipsch RB51

Permalänk
Medlem
Skrivet av StefanLundgren:

Hmm, inför Nexx så har de klargjort priserna för expansionen.

Där kommer finnas fem 'flyglar' som de kommer släppa efter hand.

Varje flygel kommer kosta $6,99 eller 700 guld. De tror där kommer finnas ett paketpris för alla flyglar, runt $25. Men inte i guld.

Samtidigt så har de försvagat guldets valuta, inte så snyggt.

Om jag utgår från vad en arenarunda kostar (eller köpa ett 5-pack), så är 1 guld värt $0,0132. Skall du använda guld i Nexx, så är 1 guld bara värt $0,00998.

Hade de behållt den som arena har, så hade en flygel kostat 526,88 guld, istället för 700. En riktig kapning på 25% av guldets värde.

Jag som bara sitter på runt 1100 guld känner att dessa är då mer värda att spara till arenarundor/köpa packs och istället köpa flyglarna för riktiga pengar. Jag får ut mer värde då för mitt guld.

Vad tycker ni?

Jag håller med, jag spelar inte ens naxxrams just pga av detta.
Kör arena enbart.

Visa signatur

🧠i9-10900k @ 3,7GHz 📹3080Ti STRIX OC 12GB 📼Corsair Vengeance 64GB
📰MSI MEG z490 Unify 💽Samsung 970 EVO plus 500GB/1TB 📺Asus PG348Q 34"

Permalänk
Medlem
Skrivet av StefanLundgren:

Jag skapade Cairne Bloodhoof, ett bra tillskott till kontrollspelaren. Sylvanis är också vass. Valde mellan de två.

Jag får ingen tur/flyt i arena, 5 vinster är där jag brukar hamna. Skulle fått 6 idag om jag inte glömde attackera, jäklar vad det grämer mig. Fler än mig som snubblar på sådana nybörjarmissar? Men som påster på såren fick jag King Krush i paketet

Ser också att både Kripp och Trump som alltid var 'garanterade' 9-12 vinster nu också ibland får det roliga 1-3/2-3 resultatet.

Du är inte ensam. Spelat HS i några månader och ligger på rank 11 i constructed. Men i Arena lyckas jag alltid tabba mig. Jag blev så frustrerad idag efter att bara vunnit två matcher och inte fått en enda krona guld att jag köpte en till Arena för riktiga pengar (16 kr). Men inge mer hopp där och landade på tre wins. Nu sitter jag med mina 50 guld.

Ett tips är att alltid välja "rätt" klass. Paladin och Mage är för mig ett val man alltid gör i arena. Sen är Shaman ganska bra. Undvik Priest och Warlock om du inte hoppas på tur. Använd tier lists för att drafta bättre och se till att ha en strategi när du väljer dina sista kort. Ett problem jag hade idag var card draw. Se till att alltid ha sånna grundläggande saker i din deck när du skapar den. Väljer du t.ex mellan en Venture Co Merecenary och en Cult Master, ta den som just din deck behöver o inte Venture för att den är "starkast".

Visa signatur

Bärbar MacBook Pro 15" Mid '14 l
Mobil Iphone 8 l

Permalänk
Medlem

Vet vi något om stöd till iphone6+?

Permalänk
Skrivet av Ludzee:

Du är inte ensam. Spelat HS i några månader och ligger på rank 11 i constructed. Men i Arena lyckas jag alltid tabba mig. Jag blev så frustrerad idag efter att bara vunnit två matcher och inte fått en enda krona guld att jag köpte en till Arena för riktiga pengar (16 kr). Men inge mer hopp där och landade på tre wins. Nu sitter jag med mina 50 guld.

Ett tips är att alltid välja "rätt" klass. Paladin och Mage är för mig ett val man alltid gör i arena. Sen är Shaman ganska bra. Undvik Priest och Warlock om du inte hoppas på tur. Använd tier lists för att drafta bättre och se till att ha en strategi när du väljer dina sista kort. Ett problem jag hade idag var card draw. Se till att alltid ha sånna grundläggande saker i din deck när du skapar den. Väljer du t.ex mellan en Venture Co Merecenary och en Cult Master, ta den som just din deck behöver o inte Venture för att den är "starkast".

Jag ligger nog på 14-15 constructed (lirat i ett år eller så nu), spelar bara det när jag skall få mitt guld (ligger på 2300 guld just nu, fått dessa genom att jagat dagliga uppgifter i veckor) på de dagliga 'uppgifterna'. Tycker inte constructed är så roligt, arena är på lika villkor och ger ett roligare spel (enligt mig). I constructed så kan jag nästan gissa vilka kort de sitter med (Zoo, Handlock, Miracle Rouge, osv). I Arena får man tänka till lite extra.

Lyckades faktiskt med en 9-3 runda idag och fick Al'Akir i mitt pack Körde just en Pally, utan en enda Truesilver. Extra surt då jag hade 9-1 (började drömma om 12 vinster), men tabbade såklart ut mig med felbedömningar... Men, roligt var det iaf.

Visa signatur

Bio: Denon AVC-X3700H - Emotiva XPA-2 - Revel F208 - T.Amp 1050 - Ino Audio pY-2
Dator: Rampage V Extreme, 5930K, Palit 2070 Super, Acer XB270HU, Asus Essence STX II, Sennheiser HD650, Kama Bay Mini Amp, Klipsch RB51

Permalänk
Medlem
Skrivet av Elitist:

Vet vi något om stöd till iphone6+?

Ska komma "snart" till både iPhone och android, troligtvis efter årsskiftet. De ska först fixa till tabletversionen till iPad och även lansera för android tablets före nyår.

Permalänk
Inaktiv

Kommer till iphone och android Q1 2015.
Ipad har redan HS.

OnT: Är rank 2 atm, skall försöka ta legend innan säsongen tar slut!

Permalänk

Har precis skapat både Sylvanas och Ragnaros, då jag ville prova Amaz präst. Riktigt rolig klass att spela helt plötsligt. Men all dust fösvann...

Är inte van vid kontrollspel, kör mest aggro annars, så detta var faktiskt roligt, kör lite konstruerat nu.

Visa signatur

Bio: Denon AVC-X3700H - Emotiva XPA-2 - Revel F208 - T.Amp 1050 - Ino Audio pY-2
Dator: Rampage V Extreme, 5930K, Palit 2070 Super, Acer XB270HU, Asus Essence STX II, Sennheiser HD650, Kama Bay Mini Amp, Klipsch RB51

Permalänk

Vad kör ni för deck? Själv kör jag mest med min hemsnickrade Spell Mage

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

HAF 912 – i7 2600k(Stock) – 8GB RAM – GTX 760 2GB – 128GB SSD/1TB HD
Asus Zenbook UX305FA – 3200 x 1800 <3
Dell U2515H – DT250 – Logitech G400 – QPAD MK50 – Roccat Sense – Blue Snowball Ice
D40X – iPhone 5S

Permalänk
Skrivet av profbergvall:

Vad kör ni för deck? Själv kör jag mest med min hemsnickrade Spell Mage

Skickades från m.sweclockers.com

Jag kör mest arena, och då de flesta klasser.

Konstruerat kör jag en aggro-liknande Warrior, midrange Shaman och då Präst som är mycket fokuserad på kontroll.

Visa signatur

Bio: Denon AVC-X3700H - Emotiva XPA-2 - Revel F208 - T.Amp 1050 - Ino Audio pY-2
Dator: Rampage V Extreme, 5930K, Palit 2070 Super, Acer XB270HU, Asus Essence STX II, Sennheiser HD650, Kama Bay Mini Amp, Klipsch RB51

Permalänk
Medlem

Nu har de lagt till GvG korten i arenan och de bjuder på en fri runda i arenan. Det är lätt att vinna då folk har skapat riktigt dåliga decks, fyllda med mechs som saknar synergy. Riktigt kul då jag har en hyfsad lek, som inte är fylld med mechs

Permalänk
Medlem
Skrivet av twk:

Nu har de lagt till GvG korten i arenan och de bjuder på en fri runda i arenan. Det är lätt att vinna då folk har skapat riktigt dåliga decks, fyllda med mechs som saknar synergy. Riktigt kul då jag har en hyfsad lek, som inte är fylld med mechs

Senaste veckan har jag legat på 2-3 vinster och en arena om dagen, igår gjorde jag fyra 7-3 i rad och kände inte att det var särskilt bra lekar jag hade.

Visa signatur

Case: Lian Li PC-V354B | GPU: Sapphire R9 290 Tri-X | MB: ASUS Z97M-PLUS | CPU: Intel 4970k @ 4,0GHz | Cooler: Noctua NH-C12P | RAM: 24GB cl10 1600MHz | PSU: Cooler Master V550S | Storage: Samsung SSD 830-Series 128GB | 13TB WD RED

Peripherals: Creative Tactic3D Alpha | Filco Majestouch-2 | Logitech G400 | Dell UltraSharp U2312HM

Permalänk
Medlem

Aa, jag tror att folk är så exalterade över GvG korten att de bara väljer dem utan att tänka på att kortleken ska bli bra.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk

Äsch, jag trodde det skulle släppas på morgonen, men det verkar dra ut på tiden lite. Nåja. 3 gratispaket kommer delas ut, det är ju alltid trevligt.

Visa signatur

Bio: Denon AVC-X3700H - Emotiva XPA-2 - Revel F208 - T.Amp 1050 - Ino Audio pY-2
Dator: Rampage V Extreme, 5930K, Palit 2070 Super, Acer XB270HU, Asus Essence STX II, Sennheiser HD650, Kama Bay Mini Amp, Klipsch RB51

Permalänk
Medlem
Skrivet av StefanLundgren:

Äsch, jag trodde det skulle släppas på morgonen, men det verkar dra ut på tiden lite. Nåja. 3 gratispaket kommer delas ut, det är ju alltid trevligt.

Det blir till att kolla när man kommer hem. Bra att man får lite gratis 😊

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Avstängd

OJOJOJ, fick troggzor i mitt jävla gratis pack!

Bästa legendaryn som jag tänkte crafta först av alla....

Trevligt.

Visa signatur

[ASUS Z170 PRO GAMING] - [Intel Core i7 6700K 4.0 GHz 8MB, be quiet! Pure Rock] - [ASUS GeForce GTX 1070 8GB ROG STRIX DC3] - [Corsair 16GB (2x8GB) DDR4 2133MHz CL13 Vengeance LPX] - [EVGA GQ 650W] - [Samsung 750-Series EVO 250GB] - [Fractal Design Define R4 Svart] [Acer Predator GN246HLBbid]

Permalänk

Hearthstone nere för någon annan?

Visa signatur

Chassi: Fractal Design R4. CPU:Intel Core i5 3570K @ 3,6 Ghz Moderkort: Z77 Asrock Extreme 4 GPU: XFX 6870. PSU: OCZ 600w 80+ Bronze HDD: Seagate 1TB RAM: Corsair 8GB CL9 1600Mhz VENGEANCE LP
CPU Kylare: Cooler Master Hyper 212 EVO

Permalänk

Äsch, det fick bli ett 60-pack GvG, tänkte även köpa 25 pack med guld, fast vanliga då jag fortfarande saknar en del legendaries.

Får väl öppna dem också

Visa signatur

Bio: Denon AVC-X3700H - Emotiva XPA-2 - Revel F208 - T.Amp 1050 - Ino Audio pY-2
Dator: Rampage V Extreme, 5930K, Palit 2070 Super, Acer XB270HU, Asus Essence STX II, Sennheiser HD650, Kama Bay Mini Amp, Klipsch RB51

Permalänk

Jag blir så in i hel*ete arg! Är det bara för mig som deras combo inte fungerar? Har säkert förlorat 5-6 matcher bara idag på att det inte fungerar när det skall. Fungerar ibland, och ibland inte.

Exempel: Hade precis räknat ut manaåtgång för att vinna med min SI7 +2 skada, men då bestämmer han sig för att inte göra sin +2 skada. Den andra har då 2 hälsa kvar, slänger ut Alexstrasa och vinner lätt då jag satt med 0 kort.

Va fan!!!??? Nu gör den likadant med evicirate!! 2 skada, istället för 4!?

Edit: Never mind, jag är ett nöt. Man måste spela ett kort innan om combo skall fungera. Sorry. Låter posten ligga kvar fall i fall någon annan får hjärnsläpp.

Visa signatur

Bio: Denon AVC-X3700H - Emotiva XPA-2 - Revel F208 - T.Amp 1050 - Ino Audio pY-2
Dator: Rampage V Extreme, 5930K, Palit 2070 Super, Acer XB270HU, Asus Essence STX II, Sennheiser HD650, Kama Bay Mini Amp, Klipsch RB51

Permalänk
Medlem
Skrivet av StefanLundgren:

Jag blir så in i hel*ete arg! Är det bara för mig som deras combo inte fungerar? Har säkert förlorat 5-6 matcher bara idag på att det inte fungerar när det skall. Fungerar ibland, och ibland inte.

Exempel: Hade precis räknat ut manaåtgång för att vinna med min SI7 +2 skada, men då bestämmer han sig för att inte göra sin +2 skada. Den andra har då 2 hälsa kvar, slänger ut Alexstrasa och vinner lätt då jag satt med 0 kort.

Va fan!!!??? Nu gör den likadant med evicirate!! 2 skada, istället för 4!?

Edit: Never mind, jag är ett nöt. Man måste spela ett kort innan om combo skall fungera. Sorry. Låter posten ligga kvar fall i fall någon annan får hjärnsläpp.

Jag upptäckte nyligen att kort som har combo lyser med gul kant när du har spelat ett kort. Det gör det lättare att se om du får combo när du spelar kortet.

Skickades från m.sweclockers.com

Edit: Det gäller även tex Kill Command, när du har en beast så lyser kortet gult

Permalänk
Medlem

Sparkade liv i min gamla prästbuild idag efter att ha nött en del zoo innan GvG för att få guld till packs. Craftade Auchenias och Cabals vilka tidigare inte varit med i mina deck. Även lagt in min två enda legendaries (borträknat alla från Naxx) Baron Geddon och Dr. Boom och har skitkul! Nya GvG korten är ju helt galna, shrinkmeisters och Light of Naruu öppnar hela nya spelsätt och den senare ger mig äntligen ett bra sätt att spela mitt favoritkort light warden utan att behöva offra 2 slots för att få in dom

Visa signatur

Primär: R9 3900X | ASUS X570-F Gaming | NH-D15 | 64GB@3200MHz | RTX 3080 10GB | Seasonic 850W | Fractal Define R6 |
Gamla bettan: i5 750@3.8GHz | 8GB | HD5770 | Corsair VS 550W | FD R2 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Willhelm:

Sparkade liv i min gamla prästbuild idag efter att ha nött en del zoo innan GvG för att få guld till packs. Craftade Auchenias och Cabals vilka tidigare inte varit med i mina deck. Även lagt in min två enda legendaries (borträknat alla från Naxx) Baron Geddon och Dr. Boom och har skitkul! Nya GvG korten är ju helt galna, shrinkmeisters och Light of Naruu öppnar hela nya spelsätt och den senare ger mig äntligen ett bra sätt att spela mitt favoritkort light warden utan att behöva offra 2 slots för att få in dom

Jag skulle vilja göra något liknande med priest. Det finns många roliga kort för priest

Permalänk
Medlem
Skrivet av twk:

Jag skulle vilja göra något liknande med priest. Det finns många roliga kort för priest

Lyckades klanta mig ordentligt idag och köpa 2 classic packs istället för GvG packs efter att ha gjort lite quests, men fick dust nog för att crafta en shadow madness så nu är båda min gamla blade masters ersatta med mer "control"iga kort. Med tanke på metan jag verkar springa in i för tillfället överväger jag nästan att byta ut min holy nova mot en andra light bomb också så jag slipper handlocks.

Präst känns riktigt kul igen nu, hade ett game som gick till typ runda 20+ mot en handlock tidigare idag och tror han drog jaraxxus på runda 12 så var väldigt spännande att se hur länge det gick att hålla sig vid liv.

Ser fram emot att någon gång i framtiden få nog med dust för en Sylvanas vilket jag tror skulle vara ett utmärkt komplement.

Visa signatur

Primär: R9 3900X | ASUS X570-F Gaming | NH-D15 | 64GB@3200MHz | RTX 3080 10GB | Seasonic 850W | Fractal Define R6 |
Gamla bettan: i5 750@3.8GHz | 8GB | HD5770 | Corsair VS 550W | FD R2 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Willhelm:

Lyckades klanta mig ordentligt idag och köpa 2 classic packs istället för GvG packs efter att ha gjort lite quests, men fick dust nog för att crafta en shadow madness så nu är båda min gamla blade masters ersatta med mer "control"iga kort. Med tanke på metan jag verkar springa in i för tillfället överväger jag nästan att byta ut min holy nova mot en andra light bomb också så jag slipper handlocks.

Präst känns riktigt kul igen nu, hade ett game som gick till typ runda 20+ mot en handlock tidigare idag och tror han drog jaraxxus på runda 12 så var väldigt spännande att se hur länge det gick att hålla sig vid liv.

Ser fram emot att någon gång i framtiden få nog med dust för en Sylvanas vilket jag tror skulle vara ett utmärkt komplement.

Ouch! Det är lätt hänt!

Jag har rätt kassa kort, har inte spelat så mycket, och är kanske inte så duktig Ska se vad jag kan göra för rolig deck!

Permalänk
Medlem

Gjorde ett par quests och köpte ett pack. Roligt med flera rare och en epic i samma, varav en golden

Permalänk
Medlem

Spelet verkar ju mycket roligare nu med GvG. Tänkte börja komma tillbaka till spelet nu efter längre uppehåll, tar lite tid att komma tillbaks i rätt mindset

Men det ser positivt ut nu när miracle rogue och flera andra dominerande decks nästan försvunnit. Känns som man kan göra mycket intressanta combos och nya decks:) Det nya metat just nu har ju gått tillbaks till controll decks inte minst klassisk controll warrior och även en variant av paladin är populärt. Zoo och hunter verkar ju fortfarande vara relevant men hoppas inte metat utvecklas till att bli helt aggro dominerat igen

Permalänk
Medlem

Nu är det släppt till Android, men bara i några länder. Kommer till fler dom kommande dagarna.

http://us.battle.net/hearthstone/en/blog/17141107/hearthstone...

Visa signatur

"What doesn't kill you makes you smaller." -Super Mario

Permalänk

Körde lite idag med min uppgraderade präst (kan lägga upp den här om ni vill), körde mot en zoo. Jag hade 14 hälsa kvar, rensade hans sida och hade 12 skada på brädan. Då slänger han ut Deathwing. Rundan efter slänger jag ut en soul priest, och litet annat så jag har precis så jag kan nöta ner honom nästa runda (hade en holy fire som avslutare). Fast jag hade 2 mana över och tänker 'äh jag healar mig så jag klarar taunt, eller en wolf' Samma sekund jag gör det minns jag att jag hade en soul priest på brädan och bara sådär har jag 12 i hälsa. Suck.

Visa signatur

Bio: Denon AVC-X3700H - Emotiva XPA-2 - Revel F208 - T.Amp 1050 - Ino Audio pY-2
Dator: Rampage V Extreme, 5930K, Palit 2070 Super, Acer XB270HU, Asus Essence STX II, Sennheiser HD650, Kama Bay Mini Amp, Klipsch RB51