Permalänk
Inaktiv

Åsikter för 20k speldator

http://uk.pcpartpicker.com/p/9vGZqs

Tänker bygga en speldator och är mer eller mindre klar med mina delar och nu söker era åsikter.
Lite om varför jag valde just dessa komponenter:

CPU: Billigaste för 99x och behöver inte just nå mer CPU kraft, kan uppgradera till Broadwell-E senare ifall jag känner för det.

CPU Cooler: Billigaste i den prestationsklassen och den passar chassit perfekt.

Mobo: Har en massa features som jag faktiskt kommer använda (särskilt RAMDisk, OC socket, och 2 SATA Express) och jag behöver inte bry mig om någon annan fläktkontroll.

RAM: Skiljer inte så mycket från de billigaste 16 GB kit och ändå få lite overkill MHz medans jag stannar på 1.2V stock.

SSD: 850 Pro har en just nu bäst read/write för 2.5" SSDs och med SATA Express kommer jag inte behöva oroa mig för en bottleneck där, samt har 850 Pro unikt lång livstid pga 3D NAND och 40 nm process.

HDD: Billigaste 3 TB och verkar inte ha några problem.

Grafik: Spenderar en hel del på detta bygge så jag bör lika gärna safta till med 980 över 970 (kommer nog dock vänta och se vad som händer med GTX 990/Titan 2.)

Case: Stor, snygg, och bra cabel management.

PSU: Skulle kunna snåla en <50 euro, men denna ger fullt modulär, gold efficiency, 10 års garanti, och näst intill obegränsade expansionsmöjligheter.

Optical Drive: Billigaste, kommer troligen ta http://cdon.se/hemelektronik/asus/as...tail-p25200098 då den passar chassit bättre dock.

Fans: Bäst CFM/db på marknaden (vad jag har sätt hittills), 3 pin, och jag tycker dom är snygga.

Permalänk
Hjälpsam

Du har valt et E-ATX moderkort men chassit tar bara ATX max . . annars inget att klaga på, hade dock inte tagit så många fläktar dock..i så fall för att byta CPU kylarens fläktar ( 120mm)

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av thli72:

Du har valt et E-ATX moderkort men chassit tar bara ATX max . . annars inget att klaga på, hade dock inte tagit så många fläktar dock..i så fall för att byta CPU kylarens fläktar ( 120mm)

Vet du ens vad E-ATX är?
Och kylaren är 280 mm och om du dividerar det med två så får du 140 mm.

Permalänk
Hjälpsam

Jag vet vad E-ATX är o kollade tyvärr bara på INETs support för chassit, inte alla ATX chassin du får i ett EATX kort.

Missa att det va 280 modellen du tagit.

Men ursäkta att jag svarade. .