Permalänk
Medlem
Skrivet av Lasergurka:

Jag spelar DH, med glass canon syftade jag inte på den passiva av samma namn, utan bara uttryckets betydelse

Aha du menade så ;D

Men då kan jag rekommendera den här videon!

Den hjälpte mig att gå upp från 31-32 till 38-39 iaf!

Dock tycker jag det är rätt trist att dö så mycket när man kör högre grifts, så är jag inte ute efter o progressa så kör jag 30-33 för lite lätt farming
Grifts för gear, rifts för xp

Visa signatur

*Citera för svar*
Work smart, not hard.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sushifrukt:

Aha du menade så ;D

Men då kan jag rekommendera den här videon!

Den hjälpte mig att gå upp från 31-32 till 38-39 iaf!

Dock tycker jag det är rätt trist att dö så mycket när man kör högre grifts, så är jag inte ute efter o progressa så kör jag 30-33 för lite lätt farming
Grifts för gear, rifts för xp

Grifts för gear? Ger det bättre items om man kör grifts?

Visa signatur

🧠i9-10900k @ 3,7GHz 📹3080Ti STRIX OC 12GB 📼Corsair Vengeance 64GB
📰MSI MEG z490 Unify 💽Samsung 970 EVO plus 500GB/1TB 📺Asus PG348Q 34"

Permalänk
Medlem
Skrivet av griid_83:

Grifts för gear? Ger det bättre items om man kör grifts?

Nej, men typ rift bossen brukar alltid droppa legendaries. Så rensar man grifts snabbt så kan det väl upplevas som högre droprate. Jag brukar köra vanliga rifts istället så man kan slötitta på tv samtidigt utan att riskera att dö. Brukar få 3-6legs per rift.

Permalänk
Medlem

För goblin farmande kör jag bara Act 3 - Tower of the damned (1-3)

I princip alltid en goblin på dom 3 nivåerna, går absolut snabbast då det bara är att springa ett varv runt.

Är man 2st kan en börja från andra ändan Arreat crater och springa upp.

Permalänk
Skrivet av Sushifrukt:

Aha du menade så ;D

Men då kan jag rekommendera den här videon!

Den hjälpte mig att gå upp från 31-32 till 38-39 iaf!

Dock tycker jag det är rätt trist att dö så mycket när man kör högre grifts, så är jag inte ute efter o progressa så kör jag 30-33 för lite lätt farming
Grifts för gear, rifts för xp

Haha, "You shouldn't really worry about having any toughness" *har dubbelt så hög toughness mot vad jag har och 7k mer healing*

Visa signatur

| Mobo: B550 AORUS ELITE V2 | CPU: Ryzen 5600x | RAM: 32GB @ 3600MHz | GPU: Asus GTX 1070 ROG| |PSU:RM750x | Chassi: Fractal Design Define R5 | SSD: OCZ Vertex3 120GB + Force GT 240GB | HDD: 6TB | Skärm: Foris FS2333 | |Ljud: Xonar Essence STX |

Permalänk
Medlem
Skrivet av xp1ratex:

För goblin farmande kör jag bara Act 3 - Tower of the damned (1-3)

I princip alltid en goblin på dom 3 nivåerna, går absolut snabbast då det bara är att springa ett varv runt.

Är man 2st kan en börja från andra ändan Arreat crater och springa upp.

Jag har funderat på goblin-farmande. Är det inte bättre om man startar 2st. olika games om man är två och sedan när någon hittar den första goblin bjuder in den andra?

Borde vara mer effektivt eller?

Visa signatur

🧠i9-10900k @ 3,7GHz 📹3080Ti STRIX OC 12GB 📼Corsair Vengeance 64GB
📰MSI MEG z490 Unify 💽Samsung 970 EVO plus 500GB/1TB 📺Asus PG348Q 34"

Permalänk
Medlem

visst kan man göra så ... finns ett helt community som sysslar med sånt ... tror den heter the vault eller nåt ... sök o gå med vet ja ... själv har jag tröttnat på att farma vaults ... har väl hittat 4-5 stycken ... det e ju boon of the hoarder som ger de stora rikedomarna som andra redan påpekat många ggr:)

Visa signatur

Nothing to see here, move along ...

Permalänk
Medlem
Skrivet av griid_83:

Jag har funderat på goblin-farmande. Är det inte bättre om man startar 2st. olika games om man är två och sedan när någon hittar den första goblin bjuder in den andra?

Borde vara mer effektivt eller?

Endast personerna i spelet när portalen spawnar kan gå in i den, men samtidigt som jag skrev det här kom jag på att det kanske inte var så du menade =P

Permalänk
Medlem
Skrivet av griid_83:

Jag dödar 10-20 goblins varje kväll i t5 och får inte upp the vault =/
hade jag haft boon hade det varit lättare att få ihop guld.
Försöker hitta någon att leta goblins med, men lönlöst.

Oneshottar du allt på T5?
Om inte så sänk svårgihetsgraden tills du oneshottar ALLT, även packs så du inte slösar tid på att döda mobs, och till så stor grad som möjligt skit i att döda dem öht och bara spring rakt igenom.
Kör du core of arreat bör du kunna få mer än 20 gobbar per timme utan problem och alla svårighetsgrader har samma chans på att spawna portalen så du kan till och med köra normal bara för att kunna kuta snabbt och det är ändå gemet du är ute efter.

Visa signatur

Guide för felsökning av Bluescreen! (tack till m4goo2 som gjort denna)
Chassi: Antec Twelve Hundred | Moderkort: Asus z170-A | CPU: I7 6700K @ 4.7GHz | Corsair H80 | RAM-minnen: Corsair Vengeance LPX 16GB@2666MHz | GPU: MSI NVIDIA GTX 1070 Gaming G8 | Nätagg: EVGA SuperNova G2 750w | HDD: Samsung 850 EVO 500GB, OCZ Vertex3 120GB, 4x Seagate Barracuda Green 2TB, 1x Western Digital My Book 3TB, Western Digital My Book 4TB.

Permalänk
Medlem
Skrivet av TiasE:

Oneshottar du allt på T5?
Om inte så sänk svårgihetsgraden tills du oneshottar ALLT, även packs så du inte slösar tid på att döda mobs, och till så stor grad som möjligt skit i att döda dem öht och bara spring rakt igenom.
Kör du core of arreat bör du kunna få mer än 20 gobbar per timme utan problem och alla svårighetsgrader har samma chans på att spawna portalen så du kan till och med köra normal bara för att kunna kuta snabbt och det är ändå gemet du är ute efter.

Jag oneshottar små kryp väldigt lätt etc, spelar barb ww med lghtning så det är inget problem att sprigna förbi allting tills goblin kommer upp.
Fick 18 goblins nu på en timma.
Är 99% säker att de nerfat northern highlands för det kom inte en enda goblin på en timma där uppe i hörnet där jag brukar hitta dem.
kör bara cavern och core numera.

Håller på att räkna gobs till portal kommer för att se hur stor chansen är att få den. Första gången portalen kom krävdes det 60-70st.

Visa signatur

🧠i9-10900k @ 3,7GHz 📹3080Ti STRIX OC 12GB 📼Corsair Vengeance 64GB
📰MSI MEG z490 Unify 💽Samsung 970 EVO plus 500GB/1TB 📺Asus PG348Q 34"

Permalänk
Medlem
Skrivet av Frisell:

Endast personerna i spelet när portalen spawnar kan gå in i den, men samtidigt som jag skrev det här kom jag på att det kanske inte var så du menade =P

Jag menade att man skapar varsitt spel och kommer man till en goblin så väntar med att döda den till personen inbjuden, det borde väl funka?

Visa signatur

🧠i9-10900k @ 3,7GHz 📹3080Ti STRIX OC 12GB 📼Corsair Vengeance 64GB
📰MSI MEG z490 Unify 💽Samsung 970 EVO plus 500GB/1TB 📺Asus PG348Q 34"

Permalänk
Medlem
Skrivet av Iceglow:

visst kan man göra så ... finns ett helt community som sysslar med sånt ... tror den heter the vault eller nåt ... sök o gå med vet ja ... själv har jag tröttnat på att farma vaults ... har väl hittat 4-5 stycken ... det e ju boon of the hoarder som ger de stora rikedomarna som andra redan påpekat många ggr:)

Jag vill bara komma in en gång till, var så stressa första gången att jag inte hann njuta

Visa signatur

🧠i9-10900k @ 3,7GHz 📹3080Ti STRIX OC 12GB 📼Corsair Vengeance 64GB
📰MSI MEG z490 Unify 💽Samsung 970 EVO plus 500GB/1TB 📺Asus PG348Q 34"

Permalänk
Medlem
Skrivet av Iceglow:

visst kan man göra så ... finns ett helt community som sysslar med sånt ... tror den heter the vault eller nåt ... sök o gå med vet ja ... själv har jag tröttnat på att farma vaults ... har väl hittat 4-5 stycken ... det e ju boon of the hoarder som ger de stora rikedomarna som andra redan påpekat många ggr:)

Hur kommer jag med i det communityt?

Visa signatur

🧠i9-10900k @ 3,7GHz 📹3080Ti STRIX OC 12GB 📼Corsair Vengeance 64GB
📰MSI MEG z490 Unify 💽Samsung 970 EVO plus 500GB/1TB 📺Asus PG348Q 34"

Permalänk
Medlem
Skrivet av griid_83:

Hur kommer jag med i det communityt?

Samma sätt som alla andra communities, Shift+O, Find community, sök på typ goblin, välj community och sen join community.

Visa signatur

Guide för felsökning av Bluescreen! (tack till m4goo2 som gjort denna)
Chassi: Antec Twelve Hundred | Moderkort: Asus z170-A | CPU: I7 6700K @ 4.7GHz | Corsair H80 | RAM-minnen: Corsair Vengeance LPX 16GB@2666MHz | GPU: MSI NVIDIA GTX 1070 Gaming G8 | Nätagg: EVGA SuperNova G2 750w | HDD: Samsung 850 EVO 500GB, OCZ Vertex3 120GB, 4x Seagate Barracuda Green 2TB, 1x Western Digital My Book 3TB, Western Digital My Book 4TB.

Permalänk
Medlem

Ett bra ställa att farma gold om man har boon of the hoarder är Ruins of korvus.

Alla dom små scarabs droppar rätt friskt .

Visa signatur

Antec P180/ Asus A8N-E / A64 X2 3800+ / 2x512 Corsair value select / Gainward GS 7800GT /SB audigy 2 /Antec neopower 480W

Permalänk
Medlem

Japp! Jag kör Ruins of Corvus och den innan (road to Corvus?) med gold gear och boon of the hoarder levlat till 43. Brukar väl få 80-100 mille per run. Sitter nu på 2 miljarder, så det var väl ett tag sen jag körde =P

Permalänk
Medlem

Har fått 2st. vault nu och första tog ca 40 goblins. Andra försöket har jag börjat räkna för att komma fram till någon form av statistik.
Andra gången jag kom in tog det 58 goblins.

Visa signatur

🧠i9-10900k @ 3,7GHz 📹3080Ti STRIX OC 12GB 📼Corsair Vengeance 64GB
📰MSI MEG z490 Unify 💽Samsung 970 EVO plus 500GB/1TB 📺Asus PG348Q 34"

Permalänk
Medlem
Skrivet av griid_83:

Grifts för gear? Ger det bättre items om man kör grifts?

Ska se om jag kan hitta spreadsheeten en polare länkade, en snubbe som kört en drös med T6 rifts och lvl 25 grifts och jämfört leg drops och xp bla.
Allting är sen sumerat på xp/h och leg/h
Var iaf en betydlig skillnad i båda fallen.

Visa signatur

*Citera för svar*
Work smart, not hard.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sushifrukt:

Ska se om jag kan hitta spreadsheeten en polare länkade, en snubbe som kört en drös med T6 rifts och lvl 25 grifts och jämfört leg drops och xp bla.
Allting är sen sumerat på xp/h och leg/h
Var iaf en betydlig skillnad i båda fallen.

Intressant, jag håller på att köra vaults för att beräkna statistik.

Visa signatur

🧠i9-10900k @ 3,7GHz 📹3080Ti STRIX OC 12GB 📼Corsair Vengeance 64GB
📰MSI MEG z490 Unify 💽Samsung 970 EVO plus 500GB/1TB 📺Asus PG348Q 34"

Permalänk
Medlem
Skrivet av griid_83:

Intressant, jag håller på att köra vaults för att beräkna statistik.

Nice! Får du fram någon bra statistik?
Är de bara över hur många gobs du behöver döda?
Eller även xp och legs som du tjänar under tiden?
Eller gör du om en annan och springer förbi allt, även packs, och bara stannar för att döda gobos?

Visa signatur

*Citera för svar*
Work smart, not hard.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sushifrukt:

Nice! Får du fram någon bra statistik?
Är de bara över hur många gobs du behöver döda?
Eller även xp och legs som du tjänar under tiden?
Eller gör du om en annan och springer förbi allt, även packs, och bara stannar för att döda gobos?

handlar bara om the vault tyvärr. Enligt mina beräkningar så spawnas the vault mellan 1,5% och 2%

Visa signatur

🧠i9-10900k @ 3,7GHz 📹3080Ti STRIX OC 12GB 📼Corsair Vengeance 64GB
📰MSI MEG z490 Unify 💽Samsung 970 EVO plus 500GB/1TB 📺Asus PG348Q 34"

Permalänk
Medlem
Skrivet av griid_83:

handlar bara om the vault tyvärr. Enligt mina beräkningar så spawnas the vault mellan 1,5% och 2%

Ofan! Det var oftare än jag trott!
Men hur många har du dödat? För att få en någorlunda vettig satatistik så behöver du ju typ 100 vaults iaf ..
Men 20+ lär ju ge en skaplig siffra iaf!

Visa signatur

*Citera för svar*
Work smart, not hard.

Permalänk
Medlem

Hur vet man att en goblin "släpper in en"? Är det när man har dödat honom så tappar han en portal eller hur fungerar det?

Visa signatur

They invented "SUV" because they can't call them Jeep
"Tycker alltid att du är lite tjurskallig när du skriver till mig och andra.. har jag fel?" - tcntad
"Du är fan min idol på Sweclockers Martiis. Tack för att du finns!" -
Crippa90

Permalänk
Medlem
Skrivet av Martiis:

Hur vet man att en goblin "släpper in en"? Är det när man har dödat honom så tappar han en portal eller hur fungerar det?

Vet faktiskt inte hur det är nu eftersom jag inte hittat en sen de ändrade portal designen ... nu är ju en portal öppen redan när man hittar en gobbe, så jag antar att den bara fortsätter att vara öppen när gobben dör! Före ändringen så hörde man ett speciellt ljud och en portal öppnade sig efter han dog!

Visa signatur

Nothing to see here, move along ...

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Martiis:

Hur vet man att en goblin "släpper in en"? Är det när man har dödat honom så tappar han en portal eller hur fungerar det?

Han dör och så öppnas en portal ja:-)

Visa signatur

FD refine S Msi x99s sli plus 5930k@4400mhz NH-D14 Asus GTX 980 Strix SLI 16gb gskill ripjaws ddr4 3ghz Os Samsung 950 pro 512gb NVME Spel samsung 840/850 evo/pro Win 10 Pro Corsair Ax850 Gold Asus PG278Q Rog Swift

Permalänk
Medlem

3 Vault för mig igår. Massa guld!

Visa signatur

i7-11700k - RTX 3080 - 32GB DDR4 - 1TB SSD

Permalänk
Medlem

Fick mitt första förr ett par dagar sedan. Boon of the Hoarder gav betydligt mer än vad jag trott. No more gold problems

Visa signatur

MSI B450 Mortar, AMD Ryzen 7 5700x, Phantek PH-TC12DX, Corsair Vengeance 32GB, KFA2 GTX1080 8GB, Crucial P1 1TB, Corsair RM850W, Fractal Design mini C.

Permalänk
Hedersmedlem

Startade min första season-gubbe.. första T1-bounty-rundan så poppar portal. Fick rorg i cachen också. Välspenderad timme.

Visa signatur

yayaya I am Lorde yayaya

Permalänk
Medlem

min första Vault Greed

Fick min första Vault nånsin nu i heljen, fick runt 8 milj. och 3 legendaries.
Bäst är nog dock kännslan när porten poppar och det inte är det där j*vlä vimsydale igen

Visa signatur

CPU: Intel i7 4790K / CPU-cooler: Corsair hydro H100i / PSU: Corsair AX860 / MB: Asus Z97-Deluxe / RAM: Corsair Dominator Platinum 1866 MHz 16 GB [White led] / GPU: MSI GTX 780 OC edition [Twin frozr Gaming] / Case: Corsair Obsidian 750d / BD-rom: Asus BW-16D1HT Blu-Ray Rewriter / SSD: Samsung 840evo 120 GB [os-disk] + 840evo 250 GB / HDD: WD red 4 TB & WD black 500 GB / Cables/fans: nzxt sleeved black & Corsair SP White led

Permalänk
Medlem

yee...fick min andra vault nu, lite mindre guld, knappa 7 mille och bara en leg. item dock mycket ädelstenar

Visa signatur

CPU: Intel i7 4790K / CPU-cooler: Corsair hydro H100i / PSU: Corsair AX860 / MB: Asus Z97-Deluxe / RAM: Corsair Dominator Platinum 1866 MHz 16 GB [White led] / GPU: MSI GTX 780 OC edition [Twin frozr Gaming] / Case: Corsair Obsidian 750d / BD-rom: Asus BW-16D1HT Blu-Ray Rewriter / SSD: Samsung 840evo 120 GB [os-disk] + 840evo 250 GB / HDD: WD red 4 TB & WD black 500 GB / Cables/fans: nzxt sleeved black & Corsair SP White led