Permalänk

Letar spel att spela

Hej!
Jag sitter just nu på en del spel som jag spelat igenom, så därför vill jag nu ha tips på nya spel att spela!
För att ni ska ha en aning om vad jag gillar och kanske kunna ge bättre förslag tänker jag nu lista spel jag GILLAR och klarat av:
Age of Empires 3
Call of Duty (flera av dem)
Need for Speed: Most Wanted (den äldre)
Need for Speed: Hot Pursuit
Dark Souls
GTA
Jag gillar strategi-, bil-, action- och FPS-spel. Aktivt just nu kör jag endast League of Legends och Tera. Därför vill jag inte ha spel i den genren (och absolut inga spel där man "levlar", typ WoW och Tera) Helst inga spel där man måste var aktiv varenda dag eller dylikt. Spelar ingen roll om spelen är online/offline.

MVH

Permalänk
Medlem

Borderlands-serien kanske är intressant? Fps-spel som även går att spela med vänner!

Visa signatur

En gammal cpu från AMD. Ett par äldre grafikkort i Cross-Fire. En del minne. Gamla slö-diskar. Antik nätdel. En ok kylare. Ett nedsuttet chassi. En del fungerande tillbehör.
Ett moderkort som brann upp. Ytterligare CPU och GPU från AMD. Mer minne. En SSD och ett par hårddiskar. En nyare PSU.

Permalänk
Medlem

Borderlands är ett bra exempel! Men skulle rekommendera Saint's Row IV, lirar igenom det igen just nu, riktigt roligt spel! Ungefär som GTA, fast med superkrafter och en riktigt rolig och humoristisk campaign.

Visa signatur

Datorkomponenter || Corsair Carbide 200R || i5 4670k @stock || MSI B85M-E45 || HD7850 2GB || 8 GB RAM 1600 MHz || 1TB WD || Corsair CX 750M ||
Tangentbord & Mus || Razer Blackwidow Ultimate 2014 || Razer Taipan ||

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mufasa133:

Hej!Jag sitter just nu på en del spel som jag spelat igenom, så därför vill jag nu ha tips på nya spel att spela!

Testa Firefall för action FPS/MMO. Sen finns också Warframe men det är third-person PVE med fyra på varje team.

Strategi? Pröva Don't Starve! Räknas väl som indie survival eller nått men det krävs massor av "strategi" för att överhuvudtaget leva Snart kommer multiplayer också, jag är med i closed beta och bannemej det är kul

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Conglo:

Borderlands är ett bra exempel! Men skulle rekommendera Saint's Row IV, lirar igenom det igen just nu, riktigt roligt spel! Ungefär som GTA, fast med superkrafter och en riktigt rolig och humoristisk campaign.

Håller inte med, Saint's Row serien är mer ett misslyckat försök att efterapa GTA

Visa signatur

The problem in society today: Smart phones, stupid people.

Permalänk
Permalänk
Avstängd
Skrivet av Rajat:

Håller inte med, Saint's Row serien är mer ett misslyckat försök att efterapa GTA

Saints Row har sina poänger. GTA har gått mer och mer mot verklighet och allvar medan SR har gått helt åt andra hållet med jättedildos och dubstepstrålar som vapen osv. Kvalitetsmässigt når det inte riktigt upp till GTA men om man vill ha roligt så kanske SR passar ganska bra liksom. Många roliga småspel osv.

Just Cause, framför allt tvåan, är också ett roligt spel med en öppen värld. Grappling-krok och en fallskärm man kan fälla ut när som helst ger det en ganska speciell känsla. Ganska snart skiter man fullständigt i bilar och bara svingar sig fram liksom.

Det är annars rea på steam just nu, exempelvis Hotline Miami för 2.12€, grymt spel, svårt men rättvist.

Permalänk
Medlem

Lords of the Fallen bör du gilla om du gillar Dark Souls. Nyligen släppt så det är inte jättebra optimerat till PC dock.

Visa signatur

i7 8700k – Scythe Mugen 5 Rev.B-kylare // Galax RTX 3080 SG // 16GB G.Skill DDR4 3200 // Corsair RM750i // Phanteks Eclipse P400 TG

Permalänk
Medlem

The Crew

Visa signatur

RABBLERABBLERABBLERABBLERABBLERABBLERABBLERABBLERABBLERABBLE

Permalänk
Medlem

Som i signaturen!

Supreme Commander Forged Alliance Forever lobbyn, massor med spelare online varje dag, rankad matchmaking, etc. RTS på riktigt!

Renegade X, en community remake av gamla C&C Renegade. Helt gratis att spela, inga mikro-transaktioner. Bara att ladda ned från www.renegade-x.com FPS/RTS hybrid, ungefär!

Visa signatur

Nybörjare på Linux? Se hit! #15665841

Permalänk
Medlem

Shadow of mordor

Visa signatur

Man lever som man bör. Bör leva som man lever. Ibland blir det torsk men alltid en seger.

Permalänk
Medlem

Får du tag på en Evolve alpha-nyckel kan jag rekommendera det! Spelade inatt, sjukt kul!

Visa signatur

Main. - Fractal Design Meshify C - Corsair AX860 - Asus Strix B550-E - AMD Ryzen 5 3600 - 32gb Corsair Vengeance 3200mhz - Asus Strix GTX 1080 - Samsung 970 Evo 250gb - Kingston A200 1tb - 1x 840 Pro 256GB - 2x 850 Pro 256GB - 2x 840 Evo 250GB RAID0 - 2x Samsung 850 Evo 500GB - Logitech G502 - Corsair K95 RGB - BenQ XL2420T - Sennheiser Game One
2018 Macbook Pro 13" 2018 iPad Pro 12,9"
Projekt 13 - Bygglogg WIP

Permalänk

Saints row 3 är riktigt roligt, speciellt i coop!

Permalänk
Medlem

Alan Wake. Skräck / action RPG. Bästa storyn i ett spel som jag spelat och då spelar jag inte många spel för storyn!!

Asassins creed 3 ( nya assassins creed kommer den 13e denna månad)

Mafia 2. Som GTA fast otroligt snyggt och bra story där med. Tyvärr lite kort spel med liten bana men det är värt det!

Visa signatur

Dator: i7 9700k @ 5.0 Ghz - Asus Rog Strix OC 2080 Super
3600mhz 32gb - Gigabyte UD Z390 - Dark Rock Pro 4 - M.2 SSD MP510

Kringutrustning: Xiaomi 34" 3440x1440 - Xtrfy K4 - Glorious 0 Mus
Ljud: DT770 80ohm Headset - E10K DAC/AMP

Permalänk
Skrivet av Laccy:

Borderlands-serien kanske är intressant? Fps-spel som även går att spela med vänner!

Borderlands 2 såg väldigt kul ut, speciellt co-op. Ska se om det blir något

Skrivet av Conglo:

Borderlands är ett bra exempel! Men skulle rekommendera Saint's Row IV, lirar igenom det igen just nu, riktigt roligt spel! Ungefär som GTA, fast med superkrafter och en riktigt rolig och humoristisk campaign.

Kört igenom SR3 och körde SR4 hos en polare, tyvärr fanns inte orken där för att köra igenom SR4 också.

Skrivet av Jonny Myran:

Lords of the Fallen bör du gilla om du gillar Dark Souls. Nyligen släppt så det är inte jättebra optimerat till PC dock.

Ska jag definitivt hålla ett öga på!

Skrivet av NodCommander:

Som i signaturen!

Supreme Commander Forged Alliance Forever lobbyn, massor med spelare online varje dag, rankad matchmaking, etc. RTS på riktigt!

Renegade X, en community remake av gamla C&C Renegade. Helt gratis att spela, inga mikro-transaktioner. Bara att ladda ned från www.renegade-x.com FPS/RTS hybrid, ungefär!

Renegade X ser kul ut men samtidigt för "Battlefield-aktigt" ut, jag är inte direkt världens största fan av BF-serien, speciellt inte de nya (borde nog inte sagt det på SweC)

Skrivet av KlyfftPotatis:

Alan Wake. Skräck / action RPG. Bästa storyn i ett spel som jag spelat och då spelar jag inte många spel för storyn!!

Asassins creed 3 ( nya assassins creed kommer den 13e denna månad)

Mafia 2. Som GTA fast otroligt snyggt och bra story där med. Tyvärr lite kort spel med liten bana men det är värt det!

Alan Wake verkar vara intressant men samtidigt ser det ut att man är någon typ av "detektiv", vilket jag inte riktigt gillar, men ska se om jag ändrar uppfattning efter att ha sett ytterligare gameplays.
AC klarar jag tyvärr inte av, för stor värld för mig. Jag måste göra alla sidemissions för att jag sak må bra och då blir det för mycket springande för min smak.
Mafia 2 faller mig ej i smaken, även om jag gillar GTA.

Måste tillägga att spelet ska vara nyare med vad som idag hade klassats som OK-grafik samt att det MÅSTE finnas till PC då jag inte äger eller planerar på att äga någon konsol. När jag nämnde att jag tycker om strategispel menade jag aoe 2/3 typen av strategi, Supreme commander t.ex. såg för komplicerat ut för mitt tycke.

Tack för alla svar! Har lagt till ett par titlar till min lista av spel jag förr eller senare ska spela :). Öppen för fler förslag!

Permalänk
Medlem

Kan också vara värt att ta en titt på Planetary Annihilation,vet ej om du tycker att det är för komplicerat, har själv aldrig spelat Aoe så jag kan inte jämföra!
Det är ett ganska ballt RTS-spel, man måste dock spela ett par rundor för att lära sig hur spelet fungerar.

Skrivet av Mufasa133:

Måste tillägga att spelet ska vara nyare med vad som idag hade klassats som OK-grafik samt att det MÅSTE finnas till PC då jag inte äger eller planerar på att äga någon konsol. När jag nämnde att jag tycker om strategispel menade jag aoe 2/3 typen av strategi, Supreme commander t.ex. såg för komplicerat ut för mitt tycke.
Tack för alla svar! Har lagt till ett par titlar till min lista av spel jag förr eller senare ska spela :). Öppen för fler förslag!

Visa signatur

En gammal cpu från AMD. Ett par äldre grafikkort i Cross-Fire. En del minne. Gamla slö-diskar. Antik nätdel. En ok kylare. Ett nedsuttet chassi. En del fungerande tillbehör.
Ett moderkort som brann upp. Ytterligare CPU och GPU från AMD. Mer minne. En SSD och ett par hårddiskar. En nyare PSU.

Permalänk
Medlem

Maffia 2. fantastiskt spel.

Dark souls 2, inte specielt svårt men ändå underhållande. inte i klass med 1an.

Lords of the fallen. spelet har lite problem med crashes etc just nu men det är overall ett riktigt coolt spel,

Shadows of mordor kan du prova. ganska cool story. gameplay är väldigt lätt dock. och repetative.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rajat:

Håller inte med, Saint's Row serien är mer ett misslyckat försök att efterapa GTA

Delvis sant. Men vilket spel skulle jag kunna jämföra det med förutom GTA..? Inte som så att det är mer likt Modern Warfare 3 än GTA.

Visa signatur

Datorkomponenter || Corsair Carbide 200R || i5 4670k @stock || MSI B85M-E45 || HD7850 2GB || 8 GB RAM 1600 MHz || 1TB WD || Corsair CX 750M ||
Tangentbord & Mus || Razer Blackwidow Ultimate 2014 || Razer Taipan ||

Permalänk
Medlem

Bioshock-spelen utan tvekan.

Visa signatur

Qnix 2560x1440p @ 120hz - MSI GTX 980 Gaming - Intel i7-2600K @ 4.4GHZ
Fractal Design Define R3 - MSI Z68A-GD65 - Sennheiser 598 + Modmic

Kingston DDR3 HyperX 1600MHz 16GB - Intel SSD 330 180gb - 5TB HDD - Noctua NH-U14S - Corsair TX 850W

Citera för svar!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mufasa133:

Hej!
Jag sitter just nu på en del spel som jag spelat igenom, så därför vill jag nu ha tips på nya spel att spela!
För att ni ska ha en aning om vad jag gillar och kanske kunna ge bättre förslag tänker jag nu lista spel jag GILLAR och klarat av:
Age of Empires 3
Call of Duty (flera av dem)
Need for Speed: Most Wanted (den äldre)
Need for Speed: Hot Pursuit
Dark Souls
GTA
Jag gillar strategi-, bil-, action- och FPS-spel. Aktivt just nu kör jag endast League of Legends och Tera. Därför vill jag inte ha spel i den genren (och absolut inga spel där man "levlar", typ WoW och Tera) Helst inga spel där man måste var aktiv varenda dag eller dylikt. Spelar ingen roll om spelen är online/offline.

MVH

Testa GRiD, DiRT, DiRT 2, DiRT 3 otroligt bra bilspel, går och få billigt på de flesta keyseller sidorna på nätet samt steampriserna är väl inte helt absurda heller

Mafia 2, senaste spelet jag faktiskt tyckte var väldigt bra inom den genren.

du verkar ha till 95% samma spelsmak som jag (har inte kommit in i Dark Souls annars har jag klarat alla de du nämnt)

Visa signatur

R7 5800X3D / RX 6950 XT / 32GB Ram / 1TB SSD / X570 Bräda / 850w Nätagg.
32 Tums Skärm 1440p 144hz Curved VA panel.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rajat:

Håller inte med, Saint's Row serien är mer ett misslyckat försök att efterapa GTA

Det är just detta de absolut inte försöker göra. Jag kan dock vända lite på det faktiskt. När Saints Row 1 släpptes kom de med massor av nya idéer. Kanske små, men de fanns där. Dessa tog sedan Rockstar till GTA IV och putsade till lite smått. Sedan dess valde skaparna bakom Saints Row att INTE följa samma spår som GTA då de ville göra något annorlunda. Därefter la de till enormt mycket sjuk humor och gjorde spelet till en enda stor och rolig parodi. De försöker inte på något sätt att likna GTA - tvärt om

Visa signatur

NZXT S340 Elite White | Intel i7 7700K @ 5GHz | Asus ROG Strix Z270F | No GPU | Corsair Vengeance RGB 32GB 3000MHz | Seasonic PRIME 1000W Titanium | Samsung 840 Pro 256GB & Samsung 850 EVO 1TB | NZXT Kraken x62 | 32" ASUS ROG PG32UQ & 27" Acer Predator XB271HU

Kolla in min Youtube-kanal "Kingpin Crazy" om du gillar Warzone eller PUBG. Senaste videon hittar du här!

Permalänk
Medlem

Deus ex Human Revolution

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Aspirerande Nätverk- och Sysadmin
Ryzen 5 1600|Hd 7950|16 GB RAM|
"Går det att installera Linux på den här brödrosten?"

Permalänk
Avstängd
Skrivet av snajk:

Saints Row har sina poänger. GTA har gått mer och mer mot verklighet och allvar medan SR har gått helt åt andra hållet med jättedildos och dubstepstrålar som vapen osv. Kvalitetsmässigt når det inte riktigt upp till GTA men om man vill ha roligt så kanske SR passar ganska bra liksom. Många roliga småspel osv.

Just Cause, framför allt tvåan, är också ett roligt spel med en öppen värld. Grappling-krok och en fallskärm man kan fälla ut när som helst ger det en ganska speciell känsla. Ganska snart skiter man fullständigt i bilar och bara svingar sig fram liksom.

Det är annars rea på steam just nu, exempelvis Hotline Miami för 2.12€, grymt spel, svårt men rättvist.

Som de har varit sedan GTA 3, sedan dess har de varit "verklighet och allvar" hela tiden.

Skrivet av Crazy:

Det är just detta de absolut inte försöker göra. Jag kan dock vända lite på det faktiskt. När Saints Row 1 släpptes kom de med massor av nya idéer. Kanske små, men de fanns där. Dessa tog sedan Rockstar till GTA IV och putsade till lite smått. Sedan dess valde skaparna bakom Saints Row att INTE följa samma spår som GTA då de ville göra något annorlunda. Därefter la de till enormt mycket sjuk humor och gjorde spelet till en enda stor och rolig parodi. De försöker inte på något sätt att likna GTA - tvärt om

Ser det mer som att de insåg att de inte skulle klara av att utmana GTA serien, så de ändrade färdriktning

Visa signatur

The problem in society today: Smart phones, stupid people.

Permalänk
Medlem

Har spelat Smite nu i över 300 timmar... and boy do I love it!

Har den här action saken som kanske kan relateras till COD och strategin som är mycket lik LoL (Varning för beroende framkallande)

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Rajat:

Som de har varit sedan GTA 3, sedan dess har de varit "verklighet och allvar" hela tiden.

Nja, jag vet inte om jag håller med. GTA3, Vice City och San Andreas var alla spel som var väldigt roliga, man kunde lägga hur många timmar som helst på att inte göra uppdrag utan bara åka omkring och exempelvis bli jagad av polisen eller dylikt. Jag hade polare som aldrig spelade men som ville spela dessa spel hela tiden och de lekte ju bara runt i spelen liksom. GTA4 och 5 har aldrig haft samma sak, de är mycket bra spel men de är inte alls lika roliga att spendera sin tid i om man inte vill följa storyn, de är inte lika lättillgängliga.

Citat:

Ser det mer som att de insåg att de inte skulle klara av att utmana GTA serien, så de ändrade färdriktning

Kanske delvis, men de hade redan från början ganska mycket ett annat fokus än GTA. GTA3 och VC ville helst vara Scarface eller Carlitos Way medan San Andreas satsade på Boys in the hood. SR ville redan från början mer vara ghetto-romantik, typ Friday, med överdrivna stereotyper osv. Mer Lil John och Katt Williams liksom. Och de tog detta till en högre nivå i SR2 och ännu längre i trean medan fyran gått så långt att den är förbi det och inne på något meta-spel-territorium.

Permalänk
Medlem

JAg menade att assassins creed unity släpps ju den 13e

Visa signatur

Dator: i7 9700k @ 5.0 Ghz - Asus Rog Strix OC 2080 Super
3600mhz 32gb - Gigabyte UD Z390 - Dark Rock Pro 4 - M.2 SSD MP510

Kringutrustning: Xiaomi 34" 3440x1440 - Xtrfy K4 - Glorious 0 Mus
Ljud: DT770 80ohm Headset - E10K DAC/AMP

Permalänk
Medlem

Kanske någon av dessa kanske :)?

Combat Arms
Team Fortress 2
Flyff
World of Tanks
Battlefield Heroes
Battlefield Play4Free
War Rock

Permalänk
Medlem

I slutet av denna månad är det stor rea på Steam.

Några förslag till rean,
Dirt 3
Grid Autosport
Far Cry 3
Tomb Raider
Hotline Miami

Visa signatur

Intel i7-3770K@4,5GHz 1,275V - ASRock P67 Pro3 REV B3 - Corsair Vengeance Pro DDR3 2133MHz 2x8GB - MSI GTX 1080 Gaming X - Samsung 840 EVO 120GB - WD Caviar Black 6TB - Seagate SV35 2TB - Noctua NH-C12P SE14 - LG DVD+-RW - Seasonic Focus+ Gold 750FX - Antec One Hundred - Dell 25" UltraSharp U2515H 1440p