Text appen i android, vart sparas datan?

Permalänk
Medlem

Text appen i android, vart sparas datan?

Jag har en Samsung GTS5830 som jag har fått då mina gamla pajjade.. Värsting telefoner är helt oviktigt för mig..

Men det jag nu sitter & funderar på är antecknings funktionen memo.. Vart spara den sin data, hittade inte detta på minnes kortet där bilder & säkerhetskopian för telefonnumrena hamnar..

Skulle vara enkelt att kunna kopiera in vissa texterrader med datorn jag vill ha till gängliga.. Orkar inte skriva in allt för hand.. Borde gå på nått sätt.
Windows programmet till telefonen har jag aldrig fått & fungera..

Visa signatur

Har jobbat som Serviceingenjör Digital Systems Services som blev uppköpt av Compaq, skruvar nu mest för egna behov.. Ägnar mig fotografi istället..
..Använder ibland när jag skriver lite ovanliga beskrivningar, jag är ordblind så då blire som det blir i texten ibland! :p

Permalänk
Medlem

Filen allt sparas i verkar vara "/dbdata/databases/com.sec.android.app.memo/Memo.db". Programmet kraschade när jag försökte spara, så kan inte bekräfta att filen finns eller innehåller det du vill. Det blir dock svårt att lägga in den på din nya telefon utan att ha root access.

EDIT: Jaha, jag missförstod uppgiften. Du kan nog glömma att redigera Memo.db i datorn. Jag skulle använt ett smidigare anteckningsprogram.

Visa signatur

Spela Swemantle! Du vet att du vill.

Ibland har jag fel, men då är det någon annans fel.

Permalänk
Medlem

Maila texten till dig själv från datorn och kopiera/klistra in i Memo, blir nog enklast.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Det verkar ju vara så när man tror det skulle kunna lösas enkelt, så har man missförstått problemet..

Installera andra appar kan jag nog glömma, försökte när jag nyss fick telefonen & nått satt stopp så jag gav upp..

Tack för era synpunkter får fundera på hur jag ska göra.

Visa signatur

Har jobbat som Serviceingenjör Digital Systems Services som blev uppköpt av Compaq, skruvar nu mest för egna behov.. Ägnar mig fotografi istället..
..Använder ibland när jag skriver lite ovanliga beskrivningar, jag är ordblind så då blire som det blir i texten ibland! :p

Permalänk
Medlem

filen Memo.db finns inte alls på minnes kortet!

Visa signatur

Har jobbat som Serviceingenjör Digital Systems Services som blev uppköpt av Compaq, skruvar nu mest för egna behov.. Ägnar mig fotografi istället..
..Använder ibland när jag skriver lite ovanliga beskrivningar, jag är ordblind så då blire som det blir i texten ibland! :p

Permalänk
Medlem
Skrivet av vilzen:

Jag har en Samsung GTS5830 som jag har fått då mina gamla pajjade.. Värsting telefoner är helt oviktigt för mig..

Men det jag nu sitter & funderar på är antecknings funktionen memo.. Vart spara den sin data, hittade inte detta på minnes kortet där bilder & säkerhetskopian för telefonnumrena hamnar..

Skulle vara enkelt att kunna kopiera in vissa texterrader med datorn jag vill ha till gängliga.. Orkar inte skriva in allt för hand.. Borde gå på nått sätt.
Windows programmet till telefonen har jag aldrig fått & fungera..

Kan du inte köra via Google docs? Öppna ett textdokument och skriv valfri text sen öppnar du den via Google drive på mobilen.

Visa signatur

PSU: Cooler Master V850 SFX Case: Lian Li O11 Mini
GPU:
RTX 4090 TUF OC CPU: Ryzen 5950x RAM: G.Skill 32GB Trident Z Neo Motherboard: Asus ROG Strix X570-i
Onkyo TX-RZ820 | Advance Paris X-A160 EVO | Dynavoice DF-8

Permalänk
Medlem
Skrivet av vilzen:

Det verkar ju vara så när man tror det skulle kunna lösas enkelt, så har man missförstått problemet..

Installera andra appar kan jag nog glömma, försökte när jag nyss fick telefonen & nått satt stopp så jag gav upp..

Tack för era synpunkter får fundera på hur jag ska göra.

Utveckla "nått".

Skrivet av vilzen:

filen Memo.db finns inte alls på minnes kortet!

Den ligger inte på minneskortet. Som jag skrev tidigare ligger den i /dbdata/databases/com.sec.android.app.memo/, alltså på det interna lagringsutrymmet.

Visa signatur

Spela Swemantle! Du vet att du vill.

Ibland har jag fel, men då är det någon annans fel.

Permalänk
Medlem

Jag gav upp, fick ta de tiden att skriva om allt för hand från noll =( .. Borde vara så att alla data sparas på minnes kortet, helst i en enkelt .txt fil eller annat standard format från data världen..

PS utveckla appar är något som fullständigt övergår min förmåga, den C++ jag en gång läste har jag glömt, om man ens använder det för programmera appar..

Använder bara luren för att bli nådd, SMS & nödkamera.. Internet har jag stängt av, drar bara massa stålar från kontantkortet :/

Visa signatur

Har jobbat som Serviceingenjör Digital Systems Services som blev uppköpt av Compaq, skruvar nu mest för egna behov.. Ägnar mig fotografi istället..
..Använder ibland när jag skriver lite ovanliga beskrivningar, jag är ordblind så då blire som det blir i texten ibland! :p

Permalänk
Medlem

Tack för era förslag, flera funkar säkert bra..
Men fick bita i sura äpplet & göra det som ändå verkar ta mig minst tid även om jag avskyr att skriva om saker.. En av anledningarna man har datorn, för att slippa sånt..

Visa signatur

Har jobbat som Serviceingenjör Digital Systems Services som blev uppköpt av Compaq, skruvar nu mest för egna behov.. Ägnar mig fotografi istället..
..Använder ibland när jag skriver lite ovanliga beskrivningar, jag är ordblind så då blire som det blir i texten ibland! :p

Permalänk
Permalänk
Medlem

Förstår inte riktigt om du försöker komma åt dina tidigare anteckningar eller om du letar efter en ny app. Om det senare är fallet rekommenderar jag Google Keep. Den synkar anteckningarna och du kan få tillgång till dem via webbläsaren på din dator t.ex.