Permalänk
Medlem

tips på bra repeater.

Har en lya På ca 100kvm. Och routern har jag bakom tvbänken så jag har korta sladdar från den till ps3, ps4, och Xbox. Men vill utöka min wifi signal. När jag är i sovrummet så har jag kanske 1-2 pluppar på wifi ikonen på telefonen. Finns ju allt från 399-899 i pris på olika repeaters. Detta är ett stort i-lands problem, för man vill ju ha konstant full täckning. Förslag? Vad ska man tänka på? Har bbb 250 mb/s fiber.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av locktail:

Har en lya På ca 100kvm. Och routern har jag bakom tvbänken så jag har korta sladdar från den till ps3, ps4, och Xbox. Men vill utöka min wifi signal. När jag är i sovrummet så har jag kanske 1-2 pluppar på wifi ikonen på telefonen. Finns ju allt från 399-899 i pris på olika repeaters. Detta är ett stort i-lands problem, för man vill ju ha konstant full täckning. Förslag? Vad ska man tänka på? Har bbb 250 mb/s fiber.

Skickades från m.sweclockers.com

Dyrare brukar vara bättre,men inte alltid.
denna kanske : http://www.netonnet.se/art/dator/natverk/accesspunkt/netgear-... ?

Permalänk
Medlem

Du vill inte ha en repater, du vill ha en AP i andra delen av lgh.

Visa signatur

Medlem #14

Permalänk
Medlem
Skrivet av locktail:

Har en lya På ca 100kvm. Och routern har jag bakom tvbänken så jag har korta sladdar från den till ps3, ps4, och Xbox. Men vill utöka min wifi signal. När jag är i sovrummet så har jag kanske 1-2 pluppar på wifi ikonen på telefonen. Finns ju allt från 399-899 i pris på olika repeaters. Detta är ett stort i-lands problem, för man vill ju ha konstant full täckning. Förslag? Vad ska man tänka på? Har bbb 250 mb/s fiber.

Skickades från m.sweclockers.com

Antingen drar du kabel och sätter upp en extra accesspunkt.
Eller så kör du med en repeater och sänker din hastighet.

För att pröjsa för 250Mbit/s för att sedan sabba det med en repeater känns som pengar i sjön.

Permalänk
Medlem

Finns det AP`s som enkelt hämtar konfig från vanlig router eller måste man konfa upp den men egna uppgifter? En repeater är ju väldigt enkel på så sätt att den bara klonar befintlig nätverk... En AP måste monteras med både TP kabel samt strömkabel vilket innebär massa extra kablage.. Om man inte kör POE men då måste man han en router som klarar det..

Jag själv försöker hitta en lösning i mitt hus och just nu måste jag säga att det lutar ut en repeater som du bara pluggar in i vägguttaget.. För min del känns det som att man inte har lika stort behov av hastighet på telefonen som på datorer och liknande.. Jag kan inte komma på något jag gör på min lur som inte fungerar lika bra med 20-50 Mb istället för 200...

Visa signatur

R5 Define White | I7-4790K | Maximus VII Hero | Corshair H110 | Corsair Vengeance 2*8 Gb 2000mhz | ASUS STRIX 1070 | Samsung 256 Gb SSD | Samsung 512 Gb SSD, HDD 4x1TB Samsung Spinpoint | Corsair HX750i | 2x Dell U2412 | ASUS 27" ROG SWIFT PG279Q |

Permalänk
Medlem

Ja det finns tex mesh AP's som hanteras vi molnet (cloud managed wireless mesh network) från ett flertal tillverkare och i olika prisklasser.
http://sv.wikipedia.org/wiki/Meshn%C3%A4t