Bredbandsbolaget stäms av filmbolag i syfte att blockera Piratebay och Swefilmer

Permalänk
Medlem
Skrivet av Stoff3th3m4n:

Du har inte fattat poängen. Censur hade du kunnat kalla det om en stat eller liknande vill hindra sina invånare från att ta del av utvald information. Nu är det företag, som är en del av det kapitalistiska systemet, som vill hindra dig och mig från att ta del av viss information. Klarar man då inte av att se att detta inte har något med kommunism eller liknade att göra utan faktiskt ren och skär radikal skurkliberalism så är man bedrövligt enögd.

Så du menar att personer/företag med mycket pengar och inflytande inte styr politiken även i en kommunism? Jag kallar det censur för att dom vill ändra svearikets lag och hindra oss från att se informationen på dessa sidor! Du får självfallet tycka exakt som du vill. Jag menar inget illa, blir bara förnärmad när som jag råkade uppfatta det att man glorifierar det hemskaste som hänt och gjorts av människan.

Skall bli intressant att följa detta iaf.

Visa signatur

"Citera för svar!"

Speedrunner

Permalänk

Man kan inte vara en Internetleverantör om man inte levererar hela Internet.

Visa signatur

CPU i9-9900K GPU ASUS RTX 2080 TI Strix OC MB ASUS STRIX Z390-E RAM Corsair VENGEANCE RGB 32GB DDR4 3200MHz Case Fractal Design Define C PSU EVGA G3 850W Cooling Noctua D15
Monitor MSI Optix MAG342CQR SSD Samsung 970 EVO 500GB 860 EVO 500GB 860 QVO 2TB + QVO 4TB PLEX Server 2x HC560 20TB+WD RED 2x10TB+12TB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Afrasbaba:

"Bästa pris på WD Red WD30EFRX 64MB 3TB"

Jag gillar er SweC.

HAHA, min första tanke också! sitter på jobbet och fnittrar

Skrivet av skruvis:

Vad blir nästa steg? Polisen stämmer biltillverkare för att dom tillhandahåller snabba bilar?

Antagligen, eller stämma en vapentillverkare för att en jägare skjuter ihjäl en skidåkare..

Skrivet av l4nky:

Dags att skapa ett nytt internet. Vi kedjar routrar till varandra. Helt off the grid.

borde fungera bra?

Visa signatur

Citera för garanterat svar

Permalänk

They can try to stop me :>

Visa signatur

APB: Reloaded <3

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Pudeln:

Bara att googla på TOR och funded by NSA eller feds goverment eller nått sån så får du många träffar. Bla http://mobile.businessweek.com/articles/2014-01-23/tor-anonym...

Är du en fiende mot USA och kommunicerar över TOR så är du körd.

Vilken tur att vi inte är fiender utav Murica då?

Permalänk
Medlem

Vi fildelare och piraterna får väl gå över till OneSwarm då..

Visa signatur

MB: AsRock Taichi X570 | CPU: AMD 3900X | RAM: 2x Samsung M391A2K43BB1-CRC 16GB ECC | GPU: ASUS Strix VEGA 64 | NIC: Intel i350-T4 | SSD: 1x Samsung 970 EVO 500GB | SSD: 2x 480GB Toshiba THNSNJ480PCS3 | HDD: 4x WD WD100EZAZ 10TB | PSU: EVGA Supernova G3 1000W

Permalänk
Medlem

Sån här skit gör mig förbannad även om jag endast använder mig av privata trackers. Mediabolagen går överstyr och uppenbarligen får de göra lite som de behagar och komma undan med det och på något vänster får de precis som de vill i allt, som ett barn som gråter lite och får som de vill. Istället för att gå till roten av problemet och se över hur deras förlegade mall fungerar hoppar dem på allt med näbbar och klor. fyfan.

Visa signatur

Amiga 3000 (1990), CPU: 68060 66MHz, RAM: 2MB chip 470MB Fast, GFX: ECS+RTG zz9000 @ 1920x1080, HDD: 32GB SSD/PATA, 128GB SCSI, DVD-Brännare/SCSI, Chassi: Original Desktop. www.som99.se
Primär workstation: i9-12900KS, 128GB RAM, intel A770 16GB.

Permalänk
Medlem

http://www.sweclockers.com/forum/102-htpc-och-mediaspelare/13...
Nu har jag gjort en tråd där vi ska diskutera om det ens finns vettiga digitala alternativ till piratkopierng. När jag själv piratkopierar är det inte för att jag inte har råd utan för att det inte finns bra alterantiv. Film branchen behöver anpassa till den digitala världen som vi lever i som både spel och musik branchen redan gjort.

Visa signatur

HDD 1: Surface Book 2 15" (W10 Enterprise)
HDD 2: RYZEN 5900X, 64GiB, 2TB SSD, 2080 Super (W10 Enterprise)
Colo: 3 x Dell R710 (proxmox)

Permalänk
Skrivet av upl8447:

http://www.sweclockers.com/forum/102-htpc-och-mediaspelare/13...
Nu har jag gjort en tråd där vi ska diskutera om det ens finns vettiga digitala alternativ till piratkopierng. När jag själv piratkopierar är det inte för att jag inte har råd utan för att det inte finns bra alterantiv. Film branchen behöver anpassa till den digitala världen som vi lever i som både spel och musik branchen redan gjort.

Exakt, vissa filmer kan du ju glömma och ens hitta på skiva liksom.

Visa signatur

APB: Reloaded <3

Permalänk

Amerikanskt Netflix utbud till hela världen = "problem solved"

Visa signatur

Gaming, Better than nothing. | Intel Core i7 4970k @ 4.4 GHz | Corsair H80i | Asus Maximus VII Hero | Corsair Dominator Platinum Cl9-9-9-24 2x4GB @ 1600 MHz | Asus GTX 780 DC2 @ 1.1 GHz Boost | 2TB Seagate | Samsung 840 EVO 250GB | FD Define R4 | FD Newton R3 80+ Platinum 600w |

Permalänk
Medlem

Obama Asks FCC To Protect Net Neutrality By Recla…: http://youtu.be/VcJ6TDT-rRM
Låter ju bra iallafall... Kan ju bara hoppas att samma sak ska komma att gälla hör i Sverige någon gång.

Visa signatur

HDD 1: Surface Book 2 15" (W10 Enterprise)
HDD 2: RYZEN 5900X, 64GiB, 2TB SSD, 2080 Super (W10 Enterprise)
Colo: 3 x Dell R710 (proxmox)

Permalänk
Skrivet av born_in_fire:

Amerikanskt Netflix utbud till hela världen = "problem solved"

Exakt.

Köpte 6 månaders Netflix till min syster som fick barn då för en tid sedan, när jag besökte henne och kollade på utbudet kom det en tår från mig. Det var inte som jag trodde, inga riktiga Disney-filmer finns utan bara dessa b-filmer i form av spinoffs från Disney. Fan ångrade hela min gåva som var främst riktad till dotterns del som skulle få uppleva Disney-klassiker.

Visa signatur

Spelburk: R7 5700X | 5700 XT | 32GB RAM | MSI B350M PRO-VDH

Permalänk
Citat:

Liknande blockeringar finns redan för internetanvändare i bland annat England och Danmark, länders vars regelverk är förlaga till den 20 sidor långa stämningsansökan som filmbolagens ombud redan i torsdags lämnade in till Stockholms tingsrätt. Att fallet inte fått uppmärksamhet förrän nu beror enligt advokat Henrik Bengtsson på att "ingen vill göra detta till en process i media"."

England och Danmark är inte Sverige i alla fall, har inte samma lagar. Känns lite som "Men kolla på min kompis, han får ju detta!!!".

"ingen vill göra detta till en process i media". Klart ni inte vill, ni vill att skiten ska smyga igenom bakom allas ryggar. Mycket lättare att få igenom något som ingen protesterar högljutt över.

Skrivet av Kärlekstrollet:

Ok, filmbolagen åter igen tror de står över lagen. Bara korrupta domare skulle låta fallet slå igenom.

BBB och alla andra leverantörer behöver inte göra ett skit då filmbolagens sägande har inget med dem att göra.

Tycker det är dags att pressa EU parlamentet att jobba fram en motion som hindrar filmbolagen att fortsätta agera på detta sätt, de får helt enkelt lämna över sitt gnäll till polisen och låta rikslagarna göra sitt.

Gick ju utmärkt för asen att få igenom en helt sjuk dom mot Piratebay, så hoppas inte för mycket.

Visa signatur

ASUS P8Z68-V | Intel i7 2600K @4,5GHz | Corsair VENGEANCE 1600MHz 2x4GB | GTX570 DC2 | Systemdisk: WD Black 500GB 6.0Gbit + OCZ Agility 3 60GB med SRT | Dell U2711 H-IPS 2560x1440 | Corsair 550w| Antec P280 | ASUS Essence STX -> H/K 970 + Dynavoice M-65 & Denon AH-D1100 | Övrig hårddiskplats: 2xWD 1TB + WD 640Gb & 1TB Hitachi | Driving Force GT & Xbox 360 controller

Permalänk
Medlem
Skrivet av upl8447:

Obama Asks FCC To Protect Net Neutrality By Recla…: http://youtu.be/VcJ6TDT-rRM
Låter ju bra iallafall... Kan ju bara hoppas att samma sak ska komma att gälla hör i Sverige någon gång.

Net neutrality är såld på felaktiga grunder. Det är en dold takeover av FCC av hela internet. Alla som propagerar för net neutrality är antingen outbildade i vad det står i lagförslagen eller så har de ringa förstånd alternativt så har de dubiös moralisk karaktär.

Håll regeringen ute från att reglera internet så ska du se att yttrandefriheten inte inskränks på nära håll vad som är föreslaget i net neutrality bill.

Visa signatur

2x Xeon E5-2699 v4, 256gb Quad Channel RAM, 2x nVIDIA 980ti
----
AMD Ryzen 5950X, 128gb Dual Channel RAM, 2x AMD 6900XT
----
Massiv amiga och 3dfx-samling.

Permalänk
Medlem

Stäm Volvo också eftersom de tillverkar bilar som kan köra över hastighetsbegränsningen.
Stäm även Razer eftersom de tillverkar tangentbord som kan användas för att söka efter upphovsrättsskyddat material.
För att inte glömma Carlsbergs Bryggeri, vars ölflaskor mycket enkelt kan användas för att misshandla folk.

Visa signatur

i7 8700k – Scythe Mugen 5 Rev.B-kylare // Galax RTX 3080 SG // 16GB G.Skill DDR4 3200 // Corsair RM750i // Phanteks Eclipse P400 TG

Permalänk
Hedersmedlem

*tråd rensad*

Jag tog bort ett inlägg som bröt mot § 1 i reglerna.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Njure:

Det här rör ju inte oss som streamar via usenet

Hur ska du betala för det om det inte finns tillgängligt förrän kanske ett år senare i Sverige? Snackar vi en säsong TV-serie som först ska översättas och sen så ska du köpa den på macken på blu-ray? Eller importera? Har du något tips på hur man kan köpa dagsaktuella filmer och tv-serier så är jag nyfiken.

Dagen det kommer ett system likt Netflix för nya, likväl gamla serier och filmer är den dagen jag laddade ned för sista gången.

Spel, musik och programvara laddar jag aldrig ned olagligt, men just film och tv-serier finns det inget sätt som motsvarar att streama "olagligt".

Jag skulle lätt betala 2000 spänn i månaden om det fanns ett sådant system.

Jag har inte så vansinnigt bråttom att jag måste se det nyaste hela tiden. Det finns gott om material att beta av, dessutom, så består i varje fall mitt liv INTE bara i att titta på film, serier, spela spel.

Så jag tycker att ditt argument faller platt.

Oavsett hur JAG gör, så håller jag ändå med dig om att, visst, filmer men framför allt serier kan ta vansinnigt lång tid innan de når hit. Men finns det inte annat man kan göra under tiden?

Visa signatur

If nobody hates you, you’re doing something wrong.

Permalänk
Medlem

någon borde tippsa DN,AB,EX,DI osv

Visa signatur

13900KS | 32GB 6400 DDR5 | 4090 FE | Samsung G8 Oled
ASUS ROG Strix Z790-F Gaming | Fractal Torrent White | Corsair HX1200

Permalänk
Medlem
Skrivet av Elakekocken:

Jag har inte så vansinnigt bråttom att jag måste se det nyaste hela tiden. Det finns gott om material att beta av, dessutom, så består i varje fall mitt liv INTE bara i att titta på film, serier, spela spel.

Så jag tycker att ditt argument faller platt.

Oavsett hur JAG gör, så håller jag ändå med dig om att, visst, filmer men framför allt serier kan ta vansinnigt lång tid innan de når hit. Men finns det inte annat man kan göra under tiden?

Så, för att du inte har denna behov och/eller intresse, så faller hans argument platt...?
Din lösning är alltså att göra något annat under tiden. Wtf.

Argumentationsteknik på hög nivå...

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

LG OLED77CX • Intel i9 10900K @ 5.0GHz • Noctua NH-D15 • ASUS Strix Z490-H • Corsair 32GB DDR4 3200MHz • GIGABYTE RTX 4080 • Phanteks Evolv X • Corsair RM 850W V2

Permalänk
Medlem

Om detta skulle gå sin väg, kan inte bara TPB byta domännamn och serverplats för att kringgå denna CENSURERING!? likaså swefilmer?

Visa signatur

CPU: AMD AM3+ FX-6300 Black RAM: HyperX Fury 8GB DDR3 1600MHz

MB: ASUS M5A97 R2.0 GPU: XFX Radeon RX 470 4GB RS

Steam: stormtro0perN

Permalänk
Medlem
Skrivet av ekenlowz:

Om detta skulle gå sin väg, kan inte bara TPB byta domännamn och serverplats för att kringgå denna CENSURERING!? likaså swefilmer?

Eller så skaffar man en VPN-tjänst som även har servrar utomlands, inte bara i Sverige.

Permalänk
Medlem

Det som skrämmer mig lite är att privata aktörer kan tvinga fram begränsningar i demokratin. OK, vi behöver inte gå in på att det är fel att priatkopiera eller strömma film - det är fel. Men min poäng är blir sådant här accepterat av befolkningen så är det skitlätt för företag och andra intessenter att sakta men säkert flytta fram gränsen och till slut har vi ett censurerat lydsamhälle á la forna öststaterna. Svenska regeringen ska alltså kategoriskt säga blankt nej till sådant här. Annars är vi snart körda.

Permalänk
Medlem
Skrivet av scienta:

Något säger mig att BBB inte heller är speciellt tillmötesgående i frågan.

Med tanke på att de la sig platt för PTS maffiakrav på att de skulle återuppta datalagringen ger jag inte mycket för deras eventuella motstånd. Om de blir ålagda att blockera siterna i domstol kommer de bara hänvisa till att "de måste följa lagen". Men vi får väl se.

Visa signatur

ozzed.net Min egenkomponerade 8-bit musik. Gillar du musiken från gamla klassiska NES eller Gameboy och liknande är det värt ett besök. :) Jag finns också på Spotify, Bandcamp, Jamendo, Youtube, och du kan även följa mig på Twitter och Facebook.
Vet du att du har fel? Signalera detta tydligt med Argumentationsfel och gärna Whataboutism.

Permalänk
Medlem

När ska filmindustrin förstå. Eller mer exakt, när ska dom ändra sig, för dom förstår redan men vill inte göra något åt det.

Det är inte kostnaden som är det stora problemet med piratkopiering, det är tillgänglighet. Något som streaming tjänster har börjat förstå, men filmbolagens licencer inte riktigt synkar med...

Gabe Nawell säger detta mycket bra i en intervju från November 2011

"In general, we think there is a fundamental misconception about piracy. Piracy is almost always a service problem and not a pricing problem. For example, if a pirate offers a product anywhere in the world, 24 x 7, purchasable from the convenience of your personal computer, and the legal provider says the product is region-locked, will come to your country 3 months after the US release, and can only be purchased at a brick and mortar store, then the pirate's service is more valuable. Most DRM solutions diminish the value of the product by either directly restricting a customers use or by creating uncertainty.

Our goal is to create greater service value than pirates, and this has been successful enough for us that piracy is basically a non-issue for our company. For example, prior to entering the Russian market, we were told that Russia was a waste of time because everyone would pirate our products. Russia is now about to become our largest market in Europe."

Permalänk
Medlem
Skrivet av Capitan:

Det som skrämmer mig lite är att privata aktörer kan tvinga fram begränsningar i demokratin. OK, vi behöver inte gå in på att det är fel att priatkopiera eller strömma film - det är fel. Men min poäng är blir sådant här accepterat av befolkningen så är det skitlätt för företag och andra intessenter att sakta men säkert flytta fram gränsen och till slut har vi ett censurerat lydsamhälle á la forna öststaterna. Svenska regeringen ska alltså kategoriskt säga blankt nej till sådant här. Annars är vi snart körda.

Det har redan hänt på området. Upphovsrätten brukade gälla 50 år efter skaparens död, för att sedan utökas till 75, och nu vill de få till 95 (tror det redan är så i USA) osv.. Att någon skall garanteras pengar för något du gjort 95 år efter din död tycker de flesta är orimligt, men vad folk tycker spelar ingen roll för det är de som sitter på pengarna som beställer lagar.

Visa signatur

ozzed.net Min egenkomponerade 8-bit musik. Gillar du musiken från gamla klassiska NES eller Gameboy och liknande är det värt ett besök. :) Jag finns också på Spotify, Bandcamp, Jamendo, Youtube, och du kan även följa mig på Twitter och Facebook.
Vet du att du har fel? Signalera detta tydligt med Argumentationsfel och gärna Whataboutism.

Permalänk
Medlem

Det är inte 1 april än?

Visa signatur

R7 5800X3D / RX 6950 XT / 32GB Ram / 1TB SSD / X570 Bräda / 850w Nätagg.
32 Tums Skärm 1440p 144hz Curved VA panel.

Permalänk
Medlem
Skrivet av DDemis:

"Channel has been deleted by channel owner!"

Undrar vad som hände?

Visa signatur

Här för att försöka hjälpa med det jag kan ^_^

Permalänk
Medlem
Skrivet av Oneone:

någon borde tippsa DN,AB,EX,DI osv

Finns en superliten notis om detta på Expressen tror jag det va, ska se om jag hittar länken men det är lite underligt att det inte skrivs mer i media.

Visa signatur

Spelburk: Lian Li O11D XL | R9 Ryzen 5950X |
Phanteks Revolt X 1000W | EVGA RTX 3090 FTW3 Ultra | G.Skill 3600MHz 64GB RAM | Samsung 49" C49RG90
HTPC 1: Streacom F1C | AMD A-5600K | Crucial M4 64 GB | 8 GB RAM @ 1866 MHz
HTPC 2: Raspberry Pi -> Raspbmc

Permalänk
Medlem

Suck!
Det är ju trams som detta får en att överväga att säga upp samtliga streming-tjänster.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Melinho2895:

Rätt. Men ibland så gör ''konstnärerna'' riktigt dåligt jobb. ''COD Ghosts'' *Host* HOOOST*
Och då är det ju inte värt att belönda dom med flera hundra kronor..

Köp inte spelet då FFS!

Visa signatur

Corsair Crystal 280X Chassi// AMD Ryzen 5800X3D// PowerColor RX 6900 XT// Corsair 3200Mhz 64GB// Asus X570-I // Corsair AX 760W // Samsung 960 EVO 250GB Nvme SSD // Samsung 980 PRO 2TB Nvme SSD // Samsung 850 EVO 1TB SSD //Samsung Odyssey Neo G9 // Windows 11 Pro X64