Permalänk

coor master v10 lite frågor om den :)

Heej:)

Det är så att ja blev sugen på en cooler master v10 och har några frågor om den.
1. Passar den i mitt chassi?
2. Den drar lite drygt 70 watt så kan man mata den med ett externt nätagregat?
3. Går det att byta ut fläktarna till tystare? För har hört att dom original är ganska högljudda
4.finns det någon här som har den på en 2700k? Vad i så fall får du för temp på din cpu?
5. Hur står den sig mot tex noctua D-14/15
Kom gärna med mer info som kan vara bra att ha

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Define XL R2 Titanium
Grafikkort: palit 1070 Jetstream
Nätaggregat: Silver Power SP-SS500 500W
CPU: Intel Core i7-2700K Processor 3500 MHZ
Moderkort: ASUS ROG MAXIMUS V FORMULA

Permalänk

Har du fönster på ditt chassi? Finns inget bra med denna kylaren förutom att man kan tycka den ser bra ut.. Ursäkta offtopic..

Permalänk
Medlem

Köp en NH-D15 istället så får du bättre prestanda och slipper lägga mer pengar på fläktar.

Visa signatur

Case: Lian Li PC-V354B | GPU: Sapphire R9 290 Tri-X | MB: ASUS Z97M-PLUS | CPU: Intel 4970k @ 4,0GHz | Cooler: Noctua NH-C12P | RAM: 24GB cl10 1600MHz | PSU: Cooler Master V550S | Storage: Samsung SSD 830-Series 128GB | 13TB WD RED

Peripherals: Creative Tactic3D Alpha | Filco Majestouch-2 | Logitech G400 | Dell UltraSharp U2312HM

Permalänk
Medlem

1. Ja, den får plats utan problem
2. Om du är orolig för att nätaggregatet ska överbelastas kanske du skulle fundera på att byta till ett nätaggregat med högre effekt
3. Det är vanliga 120mm fläktar, går hur bra som helst att byta ut, tänk bara på att de helst ska vara 4pins PWM-fläktar.
4. Kan ej kommentera
5. Den är marginellt sämre än D14 med de inkluderade fläktarna. Byter du ut fläktarna kommer den inte kyla lika bra då stockfläktarna trycker en hel del luft(90 CFM) genom kylflänsen på bekostnad av ljudnivå, medan tystare fläktar kommer trycka mindre luft för att hålla nere ljudnivån.

Om du inte behöver spendera pengar på en v10 hade jag använt den och bytt fläktarna, annars hade jag personligen köpt en NH-D15. Om den krockar med minnen hade jag skaffat en NH-U14S då den endast presterar marginellt sämre än en NH-D15 men tillåter lågprofilsminnen i första minnesplatsen, vilket inte D15 gör.

Visa signatur

CASE: NZXT Switch 810 White Edition CPU: Intel core i7 3770K @ 4.3 GHz cooled by Corsair H100(SP120 Push-Pull) GPU: EVGA Geforce GTX 680 SC Signature Edition MOTHERBOARD: MSI Z77A-GD65 MEMORY: Corsair Vengeance 1600 MHz 16GB PSU: Corsair AX850 OS DRIVE: Intel 520 60 GB SSD SECONDARY DRIVE: Samsung 830 256GB SSD STORAGE DRIVE: Silicon Power 1TB external USB3

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bacon-Matte:

Heej:)

Det är så att ja blev sugen på en cooler master v10 och har några frågor om den.
1. Passar den i mitt chassi?
2. Den drar lite drygt 70 watt så kan man mata den med ett externt nätagregat?
3. Går det att byta ut fläktarna till tystare? För har hört att dom original är ganska högljudda
4.finns det någon här som har den på en 2700k? Vad i så fall får du för temp på din cpu?
5. Hur står den sig mot tex noctua D-14/15
Kom gärna med mer info som kan vara bra att ha

Köp inte, inte värt pengarna. Kyler inte bättre än någon annan kylare, har du fönster och ska titta på den i så fall

Finns bättre kylare som både kyler och låter inte för mycket.

Visa signatur

Min spel rigg:FD Define R4|VX 550W|i5 2500K|Corsair LP 4GBX2|Mammabräda P67 Extreme4|GTX 670 windforce|23tum u2312hm
Min gamla/HTPC:AMD 6000+|Ram 2GbX2|Radeon HD5770| XFX 450/nu XFX 550
Mitt bygge: ByggloggFri frakt INET:Fraktfritt sweclockers vid köp över 500kr

#Gilla inlägg som är bra & Använd citera/@"namn" vid snabbt svar

Permalänk

Haha får bli en noctuaD-14/15 då men hittar ingen detta är den ända jag hittat

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Define XL R2 Titanium
Grafikkort: palit 1070 Jetstream
Nätaggregat: Silver Power SP-SS500 500W
CPU: Intel Core i7-2700K Processor 3500 MHZ
Moderkort: ASUS ROG MAXIMUS V FORMULA

Permalänk
Skrivet av ePPz:

1. Ja, den får plats utan problem
2. Om du är orolig för att nätaggregatet ska överbelastas kanske du skulle fundera på att byta till ett nätaggregat med högre effekt
3. Det är vanliga 120mm fläktar, går hur bra som helst att byta ut, tänk bara på att de helst ska vara 4pins PWM-fläktar.
4. Kan ej kommentera
5. Den är marginellt sämre än D14 med de inkluderade fläktarna. Byter du ut fläktarna kommer den inte kyla lika bra då stockfläktarna trycker en hel del luft(90 CFM) genom kylflänsen på bekostnad av ljudnivå, medan tystare fläktar kommer trycka mindre luft för att hålla nere ljudnivån.

Om du inte behöver spendera pengar på en v10 hade jag använt den och bytt fläktarna, annars hade jag personligen köpt en NH-D15. Om den krockar med minnen hade jag skaffat en NH-U14S då den endast presterar marginellt sämre än en NH-D15 men tillåter lågprofilsminnen i första minnesplatsen, vilket inte D15 gör.

Enligt Noctuas hemsida skall det gå att ha minnen som är upp till 32mm på höjden för att kunna använda Nh-dh15 kylaren med två fläktar i originalutförande..
Menar du att det inte skulle gå ? Går själv i tankarna kring att skaffa just den nämligen.

Visa signatur

I5 12600k, 16gb ddr4 3200mhz, 3070ti, windows 11

Permalänk
Skrivet av matadoren:

Enligt Noctuas hemsida skall det gå att ha minnen som är upp till 32mm på höjden för att kunna använda Nh-dh15 kylaren med två fläktar i originalutförande..
Menar du att det inte skulle gå ? Går själv i tankarna kring att skaffa just den nämligen.

Stora kylare brukar ha problem med höga minnen. Vad har du för minnen?

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Define XL R2 Titanium
Grafikkort: palit 1070 Jetstream
Nätaggregat: Silver Power SP-SS500 500W
CPU: Intel Core i7-2700K Processor 3500 MHZ
Moderkort: ASUS ROG MAXIMUS V FORMULA

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bacon-Matte:

Heej:)

Det är så att ja blev sugen på en cooler master v10 och har några frågor om den.
1. Passar den i mitt chassi?
2. Den drar lite drygt 70 watt så kan man mata den med ett externt nätagregat?
3. Går det att byta ut fläktarna till tystare? För har hört att dom original är ganska högljudda
4.finns det någon här som har den på en 2700k? Vad i så fall får du för temp på din cpu?
5. Hur står den sig mot tex noctua D-14/15
Kom gärna med mer info som kan vara bra att ha

Drar 70W? Är det inte att den kan kyla 70W?

Visa signatur

MODERMODEM: Asus ROG Strix Z270E Gaming | i7 7700K | Corsair Hydro H110 | Kingston HyperX Savage 32GB DDR4 RAM | Asus GeForce RTX 3060 Ti TUF OC | Crucial BX100 500GB SSD | Phanteks Enthoo EVOLV | SilverStone Strider Evolution 1200W |

Permalänk
Skrivet av Bacon-Matte:

Stora kylare brukar ha problem med höga minnen. Vad har du för minnen?

Nä alltså jag har lågprofilsminnen. Jag reagera bara på att han skrev att det INTE skulle gå med lågprofilsminnen på dh15 i första sloten.
Enligt deras hemsida så skall det gå så länge de inte är högre än 32mm.

Visa signatur

I5 12600k, 16gb ddr4 3200mhz, 3070ti, windows 11

Permalänk
Skrivet av morxy49:

Drar 70W? Är det inte att den kan kyla 70W?

Tänkte precis samma sak, även om 70W kyleffekt känns väldigt lite för en sån pjäs.

Visa signatur

i5 8400 / Gigabyte B360N Wifi / GTX 1080 / CoolerMaster NR200P / EVGA SuperNova GM 650 / Corsair Vengance LPX 16 GB DDR4 @ 2666mhz / Sandisk A110 & OCZ Trion 150 / Noctua NH-L12S

Permalänk
Medlem
Skrivet av morxy49:

Drar 70W? Är det inte att den kan kyla 70W?

Skrivet av heffaklumpmamma:

Tänkte precis samma sak, även om 70W kyleffekt känns väldigt lite för en sån pjäs.

Kolla ett gammalt test och det sitter någon form av historia som tempstyr (har inte exakt koll vad), men kan dra 70Watt max (i deras test drog den 70 watt med original sensorn och gick bättre när den byttes ut, ner på 20 watt i stället).

Jag personligen skulle inte köp denna kylare i alla fall

Visa signatur

Min spel rigg:FD Define R4|VX 550W|i5 2500K|Corsair LP 4GBX2|Mammabräda P67 Extreme4|GTX 670 windforce|23tum u2312hm
Min gamla/HTPC:AMD 6000+|Ram 2GbX2|Radeon HD5770| XFX 450/nu XFX 550
Mitt bygge: ByggloggFri frakt INET:Fraktfritt sweclockers vid köp över 500kr

#Gilla inlägg som är bra & Använd citera/@"namn" vid snabbt svar

Permalänk
Skrivet av Broken-arrow:

Kolla ett gammalt test och det sitter någon form av historia som tempstyr (har inte exakt koll vad), men kan dra 70Watt max (i deras test drog den 70 watt med original sensorn och gick bättre när den byttes ut, ner på 20 watt i stället).

Jag personligen skulle inte köp denna kylare i alla fall

Det är det att det sitter ett Peletier element på den som är på 70 watt

Ett peltier element är en liten underbar sak som förflyttar värme och gör det möjligt att få ner temperaturen ytligare och i vissa fal under rums temperatur

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Define XL R2 Titanium
Grafikkort: palit 1070 Jetstream
Nätaggregat: Silver Power SP-SS500 500W
CPU: Intel Core i7-2700K Processor 3500 MHZ
Moderkort: ASUS ROG MAXIMUS V FORMULA