Premiär! Fyndchans i SweClockers Månadens Drop
Permalänk
Medlem

Tappar slumpmässigt uppkoppling.

Hej!

Tar mig i kragen nu och gör denna tråd i hopp om att få hjälp som kan lösa mitt problem. Jag har den senaste månade tampats med en uppkoppling som fungerar utmärkt i flera timmar, snabb och stabil, för att sedan helt plötsligt bara lägga av. Problemet uppkom efter jag ominstallerat båda stationära datorerna här hemma men har svårt att förstå hur det skulle vara anledningen. Alla drivrutiner är installerade och routern (en d-link DIR-850L) har senaste mjukvaran.

Det fungerar inte att starta om routern, dra ur strömkabeln och vänta en stund för att sedan koppla in den igen, har kollat inställningar och vad jag kan se med min minimala vetskap så är inget galet. Har surfat runt och kollat på eventuella fix men ser bara olika lösningar för folk samt att denna router verkar ha lite problem med stabiliteten efter någon månad (haft denna i kanske 5-6?). Igår så köade jag för att komma in i world of warcraft, när jag va nästan inne så slutade chrome att funka, inga hemsidor gick att komma åt och inget annat hade internet heller, men jag kunde spela wow som vanligt. Startade om datorn vid en tidpunkt efter det och då kunde jag inte spela längre. Nu på morgonen igen så funkar allt som vanligt. Har testat att ha internet sladden direkt in i datorn och då funkade det utmärkt hela dagen.

Jag hoppas att det är någon inställning någonstans man kan ändra på för vill helt inte gå igenom processen att byta ut denna, men måste jag så måste jag.

All hjälp uppskattas,
Marticus.

Visa signatur

Ryzen 5 1600, Gigabyte 1070, MSI B350M MORTAR, Crucial 16GB, Samsung EVO 500GB, Define Mini C, Corsair RM550x (╯°□°)╯​︵ ┻━┻

Permalänk
Medlem

Du använder dig av trådlöst?

Visa signatur

Jag är inte intresserad om jag har rätt eller fel, jag gillar diskussion :)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Alexander7938:

Du använder dig av trådlöst?

Jag kör 2 datorer trådat och 2 mobiler trådlöst, har 100/10 lina och får ut det som jag ska.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Ryzen 5 1600, Gigabyte 1070, MSI B350M MORTAR, Crucial 16GB, Samsung EVO 500GB, Define Mini C, Corsair RM550x (╯°□°)╯​︵ ┻━┻

Permalänk
Medlem
Skrivet av Marticus:

Jag kör 2 datorer trådat och 2 mobiler trådlöst, har 100/10 lina och får ut det som jag ska.

Skickades från m.sweclockers.com

Det låter ju på din text och sökning som ett generellt problem, om du har möjlighet testa en annan router (exempelvis din mobil med internetdelning) för att se att det är routern det är fel på, sedan borde du väl kunna reklamera den!

Visa signatur

Jag är inte intresserad om jag har rätt eller fel, jag gillar diskussion :)