Permalänk
Medlem

Mining & Spela

Hejsan är bara lite intresserad av att veta om det skulle vara möjligt för mig att koppla in mitt 5870 i min primära dator som just nu har ett 770, i5-2500k och 16gb ram för att minea med 5870't och spela spel med 770't utan löjligt med lag/lagspikes.

Visa signatur

Speldator: Cooler Master Centurion 5 | Core i5-2500K@4.2Ghz | 12GB DDR3@1600MHz | Kingston SSDNow 120gb SSD + 2x 250 HDD | GTX 770@1085/1753/7010MHz
LAN/Miner: HP Pavillion a6140.sc | Core i5-3330@3.6GHz | 4GB DDR3@1600MHz | 250gb HDD | RHD 5870@1098/1098/6008
Konsol: Xbox 360 | N64 |

Permalänk
Moderator
Brons i quiz

vad har du tänkt leta efter? osäker om det går eftersom det kan bli problem med drivrutiner när du har både AMDs och Nvidias drivrutiner på samma dator och två helt olika grafikkort.

Visa signatur

Citera om du vill ha svar!
Tycker du om sidospår? :D Besök The Wiki Game
Har du fråga angående modereringen? PM till Moderatorerna eller Kontaktformulär

Permalänk
Medlem

Å andra sidan är det långt ifrån värt att mina på grafikkort idag.

Tveksamt om man ens går +/- noll

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

R5 3600 | 5700 xt | XPG SPECTRIX 3200MHz 16GB | B450i Aorus Pro WIFI | Corsair SF750v2 | Evolv Shift Air |
Galleri: Aether | Chandra

-=CITERA FÖR SVAR=-

Permalänk
Medlem

Du kommer gå minus på strömen nästan. För att inte tala om värmen.

Visa signatur

I7 12700K, Asus RTX 3080 TI, Alienware AW3423DW och annat smått o gott.

Permalänk
Moderator
Festpilot 2020, Antiallo
Skrivet av EvilWord:

vad har du tänkt leta efter? osäker om det går eftersom det kan bli problem med drivrutiner när du har både AMDs och Nvidias drivrutiner på samma dator och två helt olika grafikkort.

Det fungerar fint att blanda grafikkort från olika tillverkare. Dock skall man inte installera fullstora CCC utan endast drivrutinen. Nvidia Control Center har en tendens att flippa ur om man installerar CCC samtidigt, skulle inte förvåna mig om det är medvetet från Nvidia

Skrivet av lowngcawt:

Å andra sidan är det långt ifrån värt att mina på grafikkort idag.

Tveksamt om man ens går +/- noll

Skrivet av Sh4d0wfi3nd:

Du kommer gå minus på strömen nästan. För att inte tala om värmen.

Oja, man går galet back i pengar på det idagsläget, ca ett år försent tyvärr.

Visa signatur

 | PM:a Moderatorerna | Kontaktformuläret | Geeks Discord |
Testpilot, Skribent, Moderator & Geeks Gaming Huvudadmin