Byte av grafikkort passar mitt moderkort?

Permalänk

Byte av grafikkort passar mitt moderkort?

Hej! Jag hade tänkt köpa msi nvidia geforce gtx 970 och vet ej om det passar till mitt moderkort! :/
Här är mitt moderkort iallafall
Gigabyte GA-78LMT-S2P AM3+

Tack på förhand!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tobbb_1992:

Hej! Jag hade tänkt köpa msi nvidia geforce gtx 970 och vet ej om det passar till mitt moderkort! :/
Här är mitt moderkort iallafall
Gigabyte GA-78LMT-S2P AM3+

Tack på förhand!

Varför skulle det inte "passa" ?
Det enda du bör kika är längden på grafikkortet och vad din låda rymmer, annars är det bara att köra!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tobbb_1992:

Hej! Jag hade tänkt köpa msi nvidia geforce gtx 970 och vet ej om det passar till mitt moderkort! :/
Här är mitt moderkort iallafall
Gigabyte GA-78LMT-S2P AM3+

Tack på förhand!

För att ge ett litet trevligare svar..

Så kan jag säga att ja, du kommer kunna köra med ett 970, absolut, men efter jag har tittat på på moderkortet så kan jag se flera faktorer som spelar in, som kommer påverka kortets fulla potential, bara så du är medveten om det
Du kör PCI-e x16 i 2.0, vilket inte är hela världen även om kortet är PCI-e 3.0. Men sen har du också(vad det ser ut som iaf) bara möjligheten att köra dina minnen i 1333mhz, och det är inte heller hela världen, men det kommer ändå ha sin inverkan i att dra ner den fullständiga prestandan i kortet. Sen vet jag inte vilken processor du har, men det kan också vara en flaskhals

Kort sagt: Ja 970 går att köra på ditt moderkort, men hade mått ännu bättre med nya komponenter runt om det

Visa signatur

Lian Li O11D Evo | Full custom loop | 6900XT Red Devil Ultimate | Ryzen 5800x3d | MSI B550 Mortar | G.Skill Ripjaws V 3600mhz CL16 32g | LG 32GP850-B | Topping DX3Pro+ | Sivga SV021| Logitech G Pro X Superlight| Akkogear 3084B Jelly Black

Permalänk

Tack för svar! vilket moderkort är bra då om man ska köpa nytt?