Datorkomponentrelaterade frågor

Permalänk
Medlem

Vad kan man förvänta sig för leveranstid på denna processorn?
http://www.webhallen.com/se-sv/datorkomponenter/202458-intel_...

Visa signatur

MAIN:   | 4770k | r9 290 tri-x OC | 16GB | Be Quiet Shadow Rock 2 | Corsair 350D | EVGA Supernova G2 850w |
HTPC:   | 4360 | 8GB | Scythe Shuriken Rev. B | Cooler Master Elite 120 |
Laptop: HP spectre x360

Permalänk
Webhallen
Skrivet av Raffe:

Vad kan man förvänta sig för leveranstid på denna processorn?
http://www.webhallen.com/se-sv/datorkomponenter/202458-intel_...

Eftersom varken vi eller någon av våra leverantörer har den i lager kan det dröja upp till ett par veckor.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Behöver du hjälp? 08-673 60 00 eller Mail/Chatt
Har du en fundering? Besök vår officiella forumdel
Discord, Instagram,Twitch

Permalänk
Medlem

Prisfel eller dagens deal?

Dell Precision M4800 - 15.6" / i7-4810MQ / 8GB / 508GB / M5100 / Win 7 Pro 64-bit för 15kr

http://www.webhallen.com/datorer_och_tillbehor/209192-dell_pr...

Permalänk
Medlem

Nätaggs eländen

dessa nätagg...

När jag byggde denna burk för knappt ett år sedan var mitt Corsair rm850 pajj , byttes på garanti utan knussel
häromdan small det till i datorn och agget var stendött igen
Beställde ett nytt Fractal Design Tesla 800w som ni hadde på hyllan i en butik nära mig och chansade och tog ur mitt gamla Corsair och tog med mig , frid och fröjd , Corsairet plockade ni in på garanti och summa betalades tebax (grymt,hadde glömt både kvitto och alla kablar )

Till det sura ... packade upp Teslat när jag kom hem och ena hörnet på agget var knäckt .... men tänkte "vaffan,kanske funkar" , monterade i och döm till min förvåning , det funkade klockrent ....... nu till min fråga OM detta agg skulle pajja (med tanke på tidigare skit med aggen så.... ) , går det att reklamera isf fast det är skadat (kosmetiskt som det verkar) , eller kommer det bli kalla handen och en "men du har ju tappat det" ?

Så kul e det inte att skruva ut å i nya nätagg och dra sladd

Bild :

//Edit , google verkar funka "sådär" att länka till bilder från ... forskar vidare
//Edit , provar tinypic

Visa signatur

Skärm : AOC Agon AG352UCG 35"Ultrawide //CPU : AMD Ryzen 7 3700X Processor (Stock ) //Moderkaka : MSI X570-A PRO // GPU : ASUS GeForce RTX 2080 Ti 11GB kyls med Kraken X53 // RAM : Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3600MHz DDR4 CL18 // SystemDisk : Corsair Force MP600 SSD M.2 - 1TB
Chassi : Fractal Design Meshify C //PSU : Corsair RM850x V2 / 850W

Permalänk
Webhallen
Skrivet av Cruiser:

dessa nätagg...

När jag byggde denna burk för knappt ett år sedan var mitt Corsair rm850 pajj , byttes på garanti utan knussel
häromdan small det till i datorn och agget var stendött igen
Beställde ett nytt Fractal Design Tesla 800w som ni hadde på hyllan i en butik nära mig och chansade och tog ur mitt gamla Corsair och tog med mig , frid och fröjd , Corsairet plockade ni in på garanti och summa betalades tebax (grymt,hadde glömt både kvitto och alla kablar )

Till det sura ... packade upp Teslat när jag kom hem och ena hörnet på agget var knäckt .... men tänkte "vaffan,kanske funkar" , monterade i och döm till min förvåning , det funkade klockrent ....... nu till min fråga OM detta agg skulle pajja (med tanke på tidigare skit med aggen så.... ) , går det att reklamera isf fast det är skadat (kosmetiskt som det verkar) , eller kommer det bli kalla handen och en "men du har ju tappat det" ?

Så kul e det inte att skruva ut å i nya nätagg och dra sladd

Bild :
https://plus.google.com/112158998756785865650/posts/WTDAz2Adm...

//Edit , google verkar funka "sådär" att länka till bilder från ... forskar vidare
//Edit , provar tinypic
http://i61.tinypic.com/312bnft.jpg

Eftersom du dokumenterat den skadade kanten här kan du alltid hänvisa till det vid framtida ärenden. Så spara på bilden bara så ät det lugnt

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Behöver du hjälp? 08-673 60 00 eller Mail/Chatt
Har du en fundering? Besök vår officiella forumdel
Discord, Instagram,Twitch

Permalänk
Medlem

Är lite besviken på Webbhallen just nu!
Köpte en cpu på fyndvara (klass 1) och fick hem en som det fattas två kondensatorer på
Klass 1=Produkten bär inte spår av användning, men skyddsplast/plombering av yttre emballage har brutits. Är i övrigt i nyskick. Komplett med alla tillbehör.
Så ska med andra ord inte sakna vitala delar!

Jag är även 95% säker på att jag har fått samma cpu som beskrivs i denna tråd http://www.sweclockers.com/forum/55-intel/1316745-trasig-g3258-fran-fabrik/index3.html#post15026602 OM så är fallet så har ju Webbhallen vetat om att det saknas två kondensatorer på denna cpu men sålt den i alla fall.
Och jag är nästan helt säker på att det är samma cpu då skadorna ser identiska ut även andra små repor/skador är identiska och hade det varit en annan cpu så borde ju skadorna se lite annorlunda ut!

Har redan mailat kundtjänst så inget ni behöver ta tag i här men att Webbhallen säljer helt uppenbart felaktiga produkter (plus att dom haft kännedom om felet) som fyndvara behöver dom ju förklara och det öppet.

Visa signatur

Nu när vi betalar för det!
Glöm inte bort att slänga alla plastpåsar i vattnet!

Skit nätagg (som inte alltid=med billigt) är enbart till för dom rika som har råd att byta ut allt när (inte OM utan NÄR) det dör!

Permalänk
Webhallen

Vi har självklart inte medvetet sålt en trasig produkt. Vi har noll att vinna på det.
Att vi haft kännedom om det på grund av att det finns en Sweclockers-tråd är att dra saker lite långt. Vi hanterar cirka en miljon ordrar om året. All vår personal har inte läst den där tråden. Personen som skickade tillbaka CPUn har med all sannolikhet inte refererat till någon forumtråd i dokumentationen vid återsändandet.

Det är jättetråkigt och slarvigt om vi begått ett misstag här men tyvärr händer det titt som tätt med tanke på distansköplagen där man har returrätt inom 14 dagar.
Eftersom man inte behöver motivera anledning bakom ett ångrat köp inom den tidsfristen så händer det ibland att vi får tillbaka saker som är trasiga utan att vi får den informationen. De flesta produkter testar vi såklart men vissa produkttyper gör man bara en "ockulär besiktning" av.

Kan inte annat än att be om ursäkt och givetvis så är det bara att genomföra ett återköp av produkten.

Skrivet av grizzly666:

Är lite besviken på Webbhallen just nu!
Köpte en cpu på fyndvara (klass 1) och fick hem en som det fattas två kondensatorer på
Klass 1=Produkten bär inte spår av användning, men skyddsplast/plombering av yttre emballage har brutits. Är i övrigt i nyskick. Komplett med alla tillbehör.
Så ska med andra ord inte sakna vitala delar!

Jag är även 95% säker på att jag har fått samma cpu som beskrivs i denna tråd http://www.sweclockers.com/forum/55-intel/1316745-trasig-g3258-fran-fabrik/index3.html#post15026602 OM så är fallet så har ju Webbhallen vetat om att det saknas två kondensatorer på denna cpu men sålt den i alla fall.
Och jag är nästan helt säker på att det är samma cpu då skadorna ser identiska ut även andra små repor/skador är identiska och hade det varit en annan cpu så borde ju skadorna se lite annorlunda ut!

Har redan mailat kundtjänst så inget ni behöver ta tag i här men att Webbhallen säljer helt uppenbart felaktiga produkter (plus att dom haft kännedom om felet) som fyndvara behöver dom ju förklara och det öppet.

Visa signatur

Behöver du hjälp? 08-673 60 00 eller Mail/Chatt
Har du en fundering? Besök vår officiella forumdel
Discord, Instagram,Twitch

Permalänk
Medlem

Som jag redan har påpekat till kundtjänst (som inte svarat än) så är ett återköp inget jag är intresserad av utan jag vill använda garantin och få vad jag köpt.
Dvs en G3258 cpu som ni klassar som klass1 vilket enligt er själva betyder "Produkten bär inte spår av användning, men skyddsplast/plombering av yttre emballage har brutits. Är i övrigt i nyskick. Komplett med alla tillbehör."

Visa signatur

Nu när vi betalar för det!
Glöm inte bort att slänga alla plastpåsar i vattnet!

Skit nätagg (som inte alltid=med billigt) är enbart till för dom rika som har råd att byta ut allt när (inte OM utan NÄR) det dör!

Permalänk
Webhallen
Skrivet av grizzly666:

Som jag redan har påpekat till kundtjänst (som inte svarat än) så är ett återköp inget jag är intresserad av utan jag vill använda garantin och få vad jag köpt.
Dvs en G3258 cpu som ni klassar som klass1 vilket enligt er själva betyder "Produkten bär inte spår av användning, men skyddsplast/plombering av yttre emballage har brutits. Är i övrigt i nyskick. Komplett med alla tillbehör."

Nä ok självklart kan du också få omleverans! Inga problem där.

Däremot har jag nu själv varit och rotat runt i vår mail tillsammans med vår kundtjänstchef och vi hittar verkligen ingen kommunikation kring detta.
Har du möjlighet att dra ett PM till oss här på swec med info (typ din mailadress eller ditt ordernummer) så skickar vi instruktioner för utbytet.

Visa signatur

Behöver du hjälp? 08-673 60 00 eller Mail/Chatt
Har du en fundering? Besök vår officiella forumdel
Discord, Instagram,Twitch

Permalänk
Medlem

Jag mailade till info@webhallen.com vilket var den enda mail adress jag hitta förutom den andra för företag.
Men har skickat PM här med nu.

Nu vart det fart.

Citat:

Processorn du har fått hem kan du kassera, jag ser till så att vi skickar ut en ny till dig utan extra kostnad snarast möjligt.

Så tackar för att jag slapp skicka iväg ett paket och vänta några dagar.

Visa signatur

Nu när vi betalar för det!
Glöm inte bort att slänga alla plastpåsar i vattnet!

Skit nätagg (som inte alltid=med billigt) är enbart till för dom rika som har råd att byta ut allt när (inte OM utan NÄR) det dör!

Permalänk
Medlem

Hej!
Tänkte höra om ni kommer ta in fler Sapphire R9 290 4GB TRI-X OC eller har den utgått helt?

Permalänk
Webhallen
Skrivet av Nay:

Hej!
Tänkte höra om ni kommer ta in fler Sapphire R9 290 4GB TRI-X OC eller har den utgått helt?

Vi har två varianter, båda finns i lager för tillfället. Den ena av dem ser ut att utgå:
http://www.webhallen.com/se-sv/datorkomponenter/197348-sapphi...
http://www.webhallen.com/se-sv/datorkomponenter/193824-sapphi...

Sapphires artnr:
11226-00-40G
11226-03-40G
(Olika core clock i BIOS men helt identiska kort i övrigt, ganska rörigt vad vi erfarit. Även kort med exakt samma artnr kan ha olika clock, men de ligger på antingen 1010 eller 1040 så i praktiken spelar det föga roll och man kan ju klocka upp mer själv än så)

Visa signatur

Behöver du hjälp? 08-673 60 00 eller Mail/Chatt
Har du en fundering? Besök vår officiella forumdel
Discord, Instagram,Twitch

Permalänk
Medlem
Skrivet av Webhallen:

Hinner du klocka ut på en minut?

Visa signatur

Nu när vi betalar för det!
Glöm inte bort att slänga alla plastpåsar i vattnet!

Skit nätagg (som inte alltid=med billigt) är enbart till för dom rika som har råd att byta ut allt när (inte OM utan NÄR) det dör!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Webhallen:

Vi har två varianter, båda finns i lager för tillfället. Den ena av dem ser ut att utgå:
http://www.webhallen.com/se-sv/datorkomponenter/197348-sapphi...
http://www.webhallen.com/se-sv/datorkomponenter/193824-sapphi...

Sapphires artnr:
11226-00-40G
11226-03-40G
(Olika core clock i BIOS men helt identiska kort i övrigt, ganska rörigt vad vi erfarit. Även kort med exakt samma artnr kan ha olika clock, men de ligger på antingen 1010 eller 1040 så i praktiken spelar det föga roll och man kan ju klocka upp mer själv än så)

Hej igen,
Ja precis, jag tänkte mer på den vanliga 290, inte 290x modellen men antar att den har utgått i så fall?
Vad är skillanden mellan de 2 varianterna du länkade?

Permalänk
Webhallen
Skrivet av Nay:

Hej igen,
Ja precis, jag tänkte mer på den vanliga 290, inte 290x modellen men antar att den har utgått i så fall?
Vad är skillanden mellan de 2 varianterna du länkade?

Skillnaden är det som jag skrev inom parantesen i inläggen du nyss citerade

Men sorry, missade att du skrev utan X
Här är det som du frågade efter:
http://www.webhallen.com/se-sv/datorkomponenter/190345-sapphi...

Det är inte utgånget men jag ser att vi har lite ofördelaktigt pris på det jämfört med vissa konkurrenter.

Visa signatur

Behöver du hjälp? 08-673 60 00 eller Mail/Chatt
Har du en fundering? Besök vår officiella forumdel
Discord, Instagram,Twitch

Permalänk
Medlem

Ja oj, måste vara väldigt blind. Tack då vet jag hehe!

Permalänk
Medlem

Hej, tänkte kolla om ni vet när den här kommer in:

http://www.webhallen.com/se-sv/datorkomponenter/204720-gigaby...

Permalänk
Webhallen
Skrivet av jerman:

Hej, tänkte kolla om ni vet när den här kommer in:

http://www.webhallen.com/se-sv/datorkomponenter/204720-gigaby...

De borde bli inlevererade under morgondagen!

Visa signatur

Behöver du hjälp? 08-673 60 00 eller Mail/Chatt
Har du en fundering? Besök vår officiella forumdel
Discord, Instagram,Twitch

Permalänk
Medlem
Skrivet av Webhallen:

De borde bli inlevererade under morgondagen!

Nu blev jag glad
Tack för snabbt svar!

Permalänk
Skrivet av Webhallen:

Hej, här kan ni ställa frågor eller diskutera allt som faller inom kategorin Datorkomponenter: http://www.webhallen.com/se-sv/hardvara/datorkomponenter/

Precis som i de andra butiks- och tillverkartrådarna och forumen är tanken med vår närvaro här INTE att ersätta vår sedvanliga kundtjänst eller service/RMA-avdelning.
Har man ett specifikt ärende, undrar om leveranstiden på sin order, när ens dator kommer tillbaka från reparation etc. är det alltså fortfarande vår vanliga kundtjänst eller våra butiker man ska vända sig till. Dessa når ni här:
http://www.webhallen.com/se-sv/info/kontakta_oss
http://www.webhallen.com/se-sv/info/vara_butiker

Hej ni har extremt dålig support i upplands väsby jag skulle returnera ett moderkort med korrupt bios som uppstod efter en bios uppdatering med msi's egna m-flash och killen som jobbade där vägrade att ta tillbacka den eller fixa den även fast det står i garantin att korrupt bios pga användning av tillverkarens egna programvara ger dig rätt att lämna tillbacka moderkortet (moderkortet är en msi z97 gaming 5)

Visa signatur

Gaming/Allround Dator: I7 4790k, Gigabyte windforce 3X 2gb GTX 760, CX500, H440, MSI Z97 Gaming 5, Hyper 212 Evo
Laptop 1. Asus k73e: intel core i5 2410m HD3000 bästa laptopen jag haft/använt synd bara att den börjar visa 4 år av släpandes till kompisar :(
Laptop 2. EN TV43CM: A6-4400m Platta: Surface pro 1

Permalänk
Webhallen
Skrivet av Snutte87:

Hejsan!

Täntke kolla om ni hittade felet på mitt nätagg?

Ordernummer 6171374

Tack på förhand

Hej, ett ersättningsagg anlände till dig den 3:e december. Kan vara så att telefonnumret för SMS avbisering inte stämmer då det står att de skickat två påminnelser till dig om det.
Om du tar med legitimation kan du dock hämta ut det, har skickat kollinumret som PM till dig!

Skrivet av ShatteredXs:

Hej ni har extremt dålig support i upplands väsby jag skulle returnera ett moderkort med korrupt bios som uppstod efter en bios uppdatering med msi's egna m-flash och killen som jobbade där vägrade att ta tillbacka den eller fixa den även fast det står i garantin att korrupt bios pga användning av tillverkarens egna programvara ger dig rätt att lämna tillbacka moderkortet (moderkortet är en msi z97 gaming 5)

Hej, det lät ju inte så bra :/
Det stämmer att det ska täckas av garantin.
Har du något ordernummer som du kan skicka till mig på PM eller har du köpt direkt över disk i butik?

Visa signatur

Behöver du hjälp? 08-673 60 00 eller Mail/Chatt
Har du en fundering? Besök vår officiella forumdel
Discord, Instagram,Twitch

Permalänk
Skrivet av Webhallen:

Hej, ett ersättningsagg anlände till dig den 3:e december. Kan vara så att telefonnumret för SMS avbisering inte stämmer då det står att de skickat två påminnelser till dig om det.
Om du tar med legitimation kan du dock hämta ut det, har skickat kollinumret som PM till dig!

Hej, det lät ju inte så bra :/
Det stämmer att det ska täckas av garantin.
Har du något ordernummer som du kan skicka till mig på PM eller har du köpt direkt över disk i butik?

Pmar ordernummret

Visa signatur

Gaming/Allround Dator: I7 4790k, Gigabyte windforce 3X 2gb GTX 760, CX500, H440, MSI Z97 Gaming 5, Hyper 212 Evo
Laptop 1. Asus k73e: intel core i5 2410m HD3000 bästa laptopen jag haft/använt synd bara att den börjar visa 4 år av släpandes till kompisar :(
Laptop 2. EN TV43CM: A6-4400m Platta: Surface pro 1

Permalänk
Medlem

Hej!
Varför följer det inte med en backplate till amd processorerna utan endast till Intel när man köper Corsair Hydro H60 V2 otroligt irriterande, läs nedan:
(den man sätter bak på moderkortet för att få i distanserna till blocket)?!
Jag behöver en ny backplate eftersom jag var tvungen att ha sönder den gamla som satt på eftersom dom små metal hållarna som skruvarna går in i bara snurrade runt och därför fick jag inte loss kylaren från cpu, eftersom plasten som håller metalbiten på plats .... backplate hållare till Corsair Hydro H60 V2 ;

Nu sitter jag här utan en bracket för min nya vattenkylare eftersom jag trodde att det skulle följa med en ny tsm med vattenkylaren jag köpte.

ASUS Sabertooth 990FX R2.0 - ATX / 990FX
Corsair Hydro H60 V2 CPU Kylare

Permalänk
Webhallen
Skrivet av Alexan92:

Hej!
Varför följer det inte med en backplate till amd processorerna utan endast till Intel när man köper Corsair Hydro H60 V2 otroligt irriterande, läs nedan:
(den man sätter bak på moderkortet för att få i distanserna till blocket)?!
Jag behöver en ny backplate eftersom jag var tvungen att ha sönder den gamla som satt på eftersom dom små metal hållarna som skruvarna går in i bara snurrade runt och därför fick jag inte loss kylaren från cpu, eftersom plasten som håller metalbiten på plats .... backplate hållare till Corsair Hydro H60 V2 ;

Nu sitter jag här utan en bracket för min nya vattenkylare eftersom jag trodde att det skulle följa med en ny tsm med vattenkylaren jag köpte.

ASUS Sabertooth 990FX R2.0 - ATX / 990FX
Corsair Hydro H60 V2 CPU Kylare

Hej, varför det är så kan jag tyvärr inte svara på. Dock har ju Corsair en tråd här på Sweclockers så det är nog ett bra ställe att kolla med dem på.

Visa signatur

Behöver du hjälp? 08-673 60 00 eller Mail/Chatt
Har du en fundering? Besök vår officiella forumdel
Discord, Instagram,Twitch

Permalänk
Medlem

Tja! Jag köpte ett ASUS ROG Vulcan Gaming Headset med Active Noise Cancellation den 22-08-12 efter ca. ett år så byte jag till ett likadant pg.a att micken dog. Nu har det hänt igen lr micken har varit trasig ett tag, och båda muffarna har spruckit. Då till frågan kan jag byta det en gång till eller till en annan produkt då denna inte håller nån vidare kvalitet. Har ej original kvittot kvar men original beställningen finns kvar på min medlens sida.

MvH Johan

Visa signatur

Intel 7700k | Asus StrixF | Asus 2080 Super Strix | Corsair Vengeance 16Gb 3000Mhz | 1,7Tb Ssd | Corsiar Rmx650w | Corsair H115i | Acer XB271HU 165Hz G-Sync | Corsair air 540 | Xbox One X | Ps4 Pro

Permalänk
Webhallen
Skrivet av bobzombie:

Tja! Jag köpte ett ASUS ROG Vulcan Gaming Headset med Active Noise Cancellation den 22-08-12 efter ca. ett år så byte jag till ett likadant pg.a att micken dog. Nu har det hänt igen lr micken har varit trasig ett tag, och båda muffarna har spruckit. Då till frågan kan jag byta det en gång till eller till en annan produkt då denna inte håller nån vidare kvalitet. Har ej original kvittot kvar men original beställningen finns kvar på min medlens sida.

MvH Johan

Hej, det bör nog inte vara några problem, det är dock upp till vår kundtjänst/serviceavdelning som du når här:
http://www.webhallen.com/se-sv/info/kontakta_oss/kundservice

Visa signatur

Behöver du hjälp? 08-673 60 00 eller Mail/Chatt
Har du en fundering? Besök vår officiella forumdel
Discord, Instagram,Twitch

Permalänk
Moderator
Moderator

*Tråd rensad.*

Forumdelen är inte till för att ersätta ordinarie supportkanaler, enskilda ärenden tas inte upp här, se
http://www.sweclockers.com/forum/71-butiker-och-tillverkare/8...

Webhallens kundtjänst hittar ni på
http://www.webhallen.com/se-sv/info/kontakta_oss/kundservice

Visa signatur

*-<|:C-<-<

Nytt namn, samma bismak.

Permalänk
Medlem

Hej Webhallen! Skickar ni enbart beställningar om ni har varan i postorderlager eller skickar ni även om det finns i butik? Tänker på demo/fyndvarorna.

Visa signatur

|Moderkort: Asus ROG Strix B650E-I Gaming Wifi |GPU: Sapphire Nitro+ RX 7900 XT
|CPU: Ryzen 7 7800X3D |PSU: Corsair RM750X V2 |SSD: Samsung 970 EVO 1TB
|Minne: 32GB Kingston Fury DDR5 6000 Mhz |Chassi: Lian Li O11 Air Mini
|Datorskärm: Acer XR383CURP 38" 1600p 144Hz

Permalänk
Webhallen
Skrivet av Thumbii:

Hej Webhallen! Skickar ni enbart beställningar om ni har varan i postorderlager eller skickar ni även om det finns i butik? Tänker på demo/fyndvarorna.

Hej varor som inte finns på vårat postorderlager skickas först dit och sedan till kunden. Dvs vi skickar inte direkt från butikerna men beställer man något som bara finns i butik, och vi inte har någon annan inkommande order på den varan, så tas den från butiken tillbaka till postorderlagret och skickas sedan ut därifrån.

Visa signatur

Behöver du hjälp? 08-673 60 00 eller Mail/Chatt
Har du en fundering? Besök vår officiella forumdel
Discord, Instagram,Twitch

Permalänk
Medlem

Offtopic men fan vad iskallt med ett officiellt webhallensvar halvfyra en lördagmorgon....

Visa signatur

8700K 5Ghz | 32GB 3200Mhz | 2080Ti 11GB | Phanteks Enthoo | Asus PG27AQ