Ljud och inspelnings problem med det nya headsetet Turtle Beach Earforce Z60

Permalänk
Medlem

Ljud och inspelnings problem med det nya headsetet Turtle Beach Earforce Z60

Okej jag köpte Turtle Beach Earforce Z60 Headset 2014-10-25 och var rätt exalterad. När jag fick headsetet kollade jag några setup videos så jag visste va jag skulle göra .
Jag plugga in allt och satte alla inställningar rätt (kollade många gånger) i ljud inställningarna och prövade dom. Allt funka bra när jag använde typ Spotify och andra ljud program men när jag använde Skype var det lite annorlunda.

Detta headset har en speciell funktion. Där finns en separat ljud kontroll till både ‘’Chat’’ och ‘’Game’’ så man kan separera t.ex Skype med sitt spel. Då innebär det att de finns 2 olika ‘’Speakers’’. En till ‘’Chat Audio’’ och en till ‘’Game Audio’’, så då måste man sätta en på ‘’Default Communication’’ och en bara på ‘’Default’’. (Ja jag har Windows på Engelska) I Skype satte jag alla inställningar rätt så det använde rätt saker så man då kunda separera dom, men där uppstod problemet. (Notera att det är endast USB så det har egna drivrutiner och eget ljudkort)

Börja jag att sätta micken i Skype och sen ‘’Chat Audio’’ så sluta micken funka. Även tvärt om, satte jag ‘’Chat Audio’’ och sen micken så sluta ‘’Chat Audio’’ funka. Så jag starta om datorn med de inställningarna i Skype och då funka de. Men då sluta ‘’Game Audio’’ funka… Jag lekte runt i inställingar och allt en jäkla massa timmar men det funka aldrig. Så ja hur jag en gör så funkar inte en av dom. (2 Högtalare och 1 mic)
Jag klödda runt i de drivrutiner jag kunde, nya ljud drivrutiner i moderkortet men inget funkar.

Kontakdade deras egna support och dom visste fan inte ens var röven satt på en katt.. (förvånande eller hur? Support i ett nötskal.. -.-)
Så ja det kan antingen va jag som gör helt fel på något konstigt sätt eller så är dom isönder. Det är ju USB så jag tvekar starkt på att något är sönder i datorn.
Någon som kan hjälpa mig?

Tack på förhand!
Krantzzy

Permalänk
Medlem

Behövde köra om Windows för det skulle funka. Nu går det bra.