Permalänk

Nexus 5, samtalsproblem

Jo, som titeln lyder så har jag problem med min telefonen ibland.
Problemet som jag har är att ibland så hör den jag ringer inte mig överhuvudtaget.
Jag har provat att ringa olika personer för att se om det är just när det har hänt men det har varit likadant hos andra.
Jag har löst det med att starta om mobilen eller att sätta i hörlurar med mikrofon(Urbanears Medis), och då hörs jag.
Ibland fungerar det dock inte att starta om mobilen.

Jag har googlat runt lite men inte hittat någon som har samma problem.
Någon som är bättre på att googla än jag eller någon som vet om man kan ändra ljudingång på mobilen?
Inte hittat det heller...
Annars får jag kontakta kundtjänst, frågan är dock om jag ska gå till Google direkt eller till Halebop först?

Overall är jag väldigt nöjd med mobilen.

Tack på förhand!
Mvh,
SillyPumpkin

Visa signatur

MB: Asrock Extreme4 Gen3 | GPU: Asus Geforce GTX660 Ti DirectCuII | CPU: Intel i5-3570k 4.1Ghz @ 1.288V | PSU: Corsair TX750M | Minne: G.Skill Sniper 4x4gb 1866 mhz | Chassi: Fractal Define R4 Svart | SSD: Intel 120 gb | HDD: WD Green 1.5 tb | Ljud: Audio Technica ATH-M50 | Laptop:ASUS U46SV

Permalänk

Det är "många" som verkar ha samma problem med mikrofonen. De flesta får den utbytt, men man kan ju testa lite olika saker först.

- Byt till högtalartelefon och tillbaka (kanske fungerar bra i högtalarläge)
- Prova mikrofonen i andra program, t.ex. ljudinspelaren
- Spela in en video där du pratar i mikrofonen och lyssna om det dyker upp konstiga ljud eller om det är kasst överlag
- Starta telefonen i felsäkert läge och prova igen

Citat:

Kontrollera att enhetens skärm är på och tryck sedan länge på avstängningsknappen.
Tryck länge på alternativet Stäng av i dialogrutan.
Starta i felsäkert läge genom att trycka på OK i dialogrutan som öppnas.

Testa att använda enheten i felsäkert läge och se om problemet kvarstår. Om så inte är fallet lämnar du det felsäkra läget genom att starta om enheten.

Visa signatur

Du har redan tackat ja!

Permalänk
Medlem

När köpte du telefonen?
När märkte du problemet första gången (ungefär)?
Hur ofta har du problemet?

Visa signatur

NAS: DS918+
Laptop: Macbook Pro M1 Max 16", 1TB, 32 GB

Permalänk
Skrivet av dysenteri:

Det är "många" som verkar ha samma problem med mikrofonen. De flesta får den utbytt, men man kan ju testa lite olika saker först.

- Byt till högtalartelefon och tillbaka (kanske fungerar bra i högtalarläge)
- Prova mikrofonen i andra program, t.ex. ljudinspelaren
- Spela in en video där du pratar i mikrofonen och lyssna om det dyker upp konstiga ljud eller om det är kasst överlag
- Starta telefonen i felsäkert läge och prova igen

Jag har provat både att byta till högtalare och i ljudinspelaren. I ljudinspelaren hörs jag men rätt lågt.
Jag kontaktade LG direkt, de sa att jag ska starta genom felsäkert eller att dra en återställning.
Det enda jag känner är att felsäkert läge kan vara lite missvisande eftersom att starta om mobilen brukar lösa problemet.
Jag får prova det som LG säger och om det inte löser gå igenom Halebop.

Tack för svar! Ska prova det andra när(om) det händer igen.

Visa signatur

MB: Asrock Extreme4 Gen3 | GPU: Asus Geforce GTX660 Ti DirectCuII | CPU: Intel i5-3570k 4.1Ghz @ 1.288V | PSU: Corsair TX750M | Minne: G.Skill Sniper 4x4gb 1866 mhz | Chassi: Fractal Define R4 Svart | SSD: Intel 120 gb | HDD: WD Green 1.5 tb | Ljud: Audio Technica ATH-M50 | Laptop:ASUS U46SV

Permalänk
Skrivet av xtQ:

När köpte du telefonen?
När märkte du problemet första gången (ungefär)?
Hur ofta har du problemet?

Började använda den vid 23/12 -13 när jag fick den.
Märkte problemet för första gången för ungefär 1-2 veckor sen.
Jag vet inte riktigt hur ofta jag får problemet, SMSar mest och ringer inte så ofta.
Svårt att märka då ;/

Tack för svar!

Visa signatur

MB: Asrock Extreme4 Gen3 | GPU: Asus Geforce GTX660 Ti DirectCuII | CPU: Intel i5-3570k 4.1Ghz @ 1.288V | PSU: Corsair TX750M | Minne: G.Skill Sniper 4x4gb 1866 mhz | Chassi: Fractal Define R4 Svart | SSD: Intel 120 gb | HDD: WD Green 1.5 tb | Ljud: Audio Technica ATH-M50 | Laptop:ASUS U46SV

Permalänk
Skrivet av SillyPumpkin:

Började använda den vid 23/12 -13 när jag fick den.
Märkte problemet för första gången för ungefär 1-2 veckor sen.
Jag vet inte riktigt hur ofta jag får problemet, SMSar mest och ringer inte så ofta.
Svårt att märka då ;/

Tack för svar!

Har exakt samma fel, dock så hörs min röst ALDRIG i något, inte ens film, snapchats, instagram etc. ENDAST då jag pratar med högtalare när jag ringer ett samtal..

Fixade du felet? isf hur?

Permalänk
Medlem
Skrivet av klockaren1:

Har exakt samma fel, dock så hörs min röst ALDRIG i något, inte ens film, snapchats, instagram etc. ENDAST då jag pratar med högtalare när jag ringer ett samtal..

Fixade du felet? isf hur?

Fin bump, låter förövrigt som att din mikrofon har gått sönder.
Såvida du inte håller för den, men då borde du ändå höras pyttelite.

I värsta fall kan du testa göra en fabriksåterställning, se ifall det löser sig då.

Permalänk
Skrivet av klockaren1:

Har exakt samma fel, dock så hörs min röst ALDRIG i något, inte ens film, snapchats, instagram etc. ENDAST då jag pratar med högtalare när jag ringer ett samtal..

Fixade du felet? isf hur?

Jag kontaktade LG direkt efter att jag gjorde en fabriksåterställning och de sa att jag skulle kontakta försäljaren för att skicka mobilen till reparation på garantin.
Så jag kontaktade Halebop och fick skicka mobilen till CR Service och så fixade de det, sen att jag skadade skärmen och var tvungen att fixa det efter att de skickade tillbaka den utan att ha gjort något och bli tvungen att skicka in den igen.
När jag då fått tillbaka den slutade högtalaren vid samtal att fungera, då fick jag skicka tillbaka den igen..

TL;DR Skicka in den som garantiärende efter att du kontaktat återförsäljaren.

Visa signatur

MB: Asrock Extreme4 Gen3 | GPU: Asus Geforce GTX660 Ti DirectCuII | CPU: Intel i5-3570k 4.1Ghz @ 1.288V | PSU: Corsair TX750M | Minne: G.Skill Sniper 4x4gb 1866 mhz | Chassi: Fractal Define R4 Svart | SSD: Intel 120 gb | HDD: WD Green 1.5 tb | Ljud: Audio Technica ATH-M50 | Laptop:ASUS U46SV