Permalänk
Medlem

O-ringar dämpar ljudet massor om man bottnar tangenterna, dessutom kortare slagtid vilket är tillexempel asbra i World of Warcraft eller om man vill touchskriva

Visa signatur

CASE: Corsair 5000D Airflow Vit MOBO: AORUS X570S PRO AX
CPU: AMD Ryzen 5800X CPU Cooler: Corsair H100i PRO RGB
RAM: 32GB Corsair Dominator Platinum 3200MHz (4x8GB) GPU: MSI Ventus 3X RTX 3070Ti
PSU: Corsair HX1000i SSD: Samsung 980 PRO M.2 500GB, Samsung 970 EVO M.2 500GB, Samsung 860 EVO 500GB, Samsung 870 QVO 1TB, 2 x Gigabyte 1TB

Permalänk
Tangentbordskonnässör
Skrivet av Pete_79:

Kunde inte sagt det bättre själv. Länge leve rubber dome! Förstår inte varför man ska gå tillbaka till en äldre teknik. Och JA, jag har testat flugan "mekaniskt" t-bord.

För att den gamla tekniken är bättre och mer kvalitativ och uthållig. De "slutade" med mekaniska för att de blev för dyra att massprodocera när PC's började bli väldigt vanligt i hemmen. Då började de göra billigare rubberdometangentbord åt massan som glatt accepterade det. Men nu börjar folk att upptäcka att nytt inte alltid är bättre och vill ha mekaniskt igen.

Saker och ting ändras inte alltid för att det ska bli bättre utan för att det ska bli billigare att tillverka. Därför finns rubberdome. Grovt talat. Räcker ju med att skriva på många rubberdomes för att inse direkt att det är plastigt skräp det handlar om om man inte lägger ut lite mer pengar.

Visa signatur

Pimp my CM Quickfire TK | Pimp my Func KB-460 | Pimp my Dell AT102W | Pimp my Matias Tactile Pro | Pimp my CM Quickfire Rapid | Pimp my CM Novatouch

Permalänk
Medlem
Skrivet av hoski:

Du beskrev bra mycket mer än ljud från tangentbord som buller i ett öppet kontorslandskap.

Poängen jag försökte framhäva var att allt extra oljud bidrar till ett dåligt arbetsklimat, och att i ett landskap är det upp till alla att bidra till en bra miljö och föra så lite liv som möjligt.

Vad kostar det dig personligen (i produktivitet) att använda ett vanlig tangentbord, dvs ett som inte är konstruerat för att föra så mycket oväsen som möjligt?

Permalänk
Medlem

Det är ok med o-ringsdämpade icke-klickande Cherry MX-switchar på mitt företag, vilket jag själv kör med (bruna).

IBM Model M är inte ok.

Visa signatur

5950X, 3090

Permalänk
Avstängd
Skrivet av henkiii:

Vad kostar det dig personligen (i produktivitet) att använda ett vanlig tangentbord, dvs ett som inte är konstruerat för att föra så mycket oväsen som möjligt?

Man kan mycket väl vara mer produktiv med ett mekaniskt tangentbord, om man skriver snabbare på ett sånt

Visa signatur

///M4

Permalänk
Medlem

Bara man undviker högljudda tangentbord som blåa eller buckling-spring så ska man välja det man trivs med att skriva på. Vill man ha ljudlöst så får väl företaget köpa in Topre-tangentbord.
Om svarta/röda/bruna mx-brytare låter för mycket i kontorslandskapet så är det kontoret som släpper igenom för mycket ljud. Då lär det vara andra ljudkällor som stör.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Det var enklare förr att skilja Asus moderkort åt:
Asus A7V -> Asus P5Q Pro -> Asus M4A88TD-V EVO/USB3

Permalänk
Medlem

Det kan vara så att personen slår i tangenterna för långt och inte lärt sig att bara trycka ner tills det registreras utan slår de i botten.
Så ett alternativ är att personen får öva på att inte bottna tangenten. Märker skillnad när personen skriver snabbt och långsamt. Vid chattande så blir det mer flyt i skrivandet och därmed även högre ljud.

Permalänk
Medlem
Skrivet av hoski:

Man kan mycket väl vara mer produktiv med ett mekaniskt tangentbord, om man skriver snabbare på ett sånt

Har du mätt, eller gillar du bara att ta rollen som översittaren som låter lite extra?

Permalänk
Medlem
Skrivet av henkiii:

Att föra oväsen utan rimlig anledning är oacceptabelt i ett kontorslandskap.

Det innefattar allt ifrån missljud ifrån datortillbehör till musik i högtalare/öppna hörlurar till att bara vara en högljudd oskön jäkel.

edit: Dvs Nej!

Håller med detta.

Det är skillnad på kontorslandskap och telefonförsäljare där man har musik på avdelning o.s.v.
I ett etablerad och seriöst företag som sysslar med administration/logistik/ärendehantering så
skulle aldrig ett mekaniskt tangentbord få träda in.

Sitter man däremot på ett eget kontor, ja då kan det gott kvitta.

Visa signatur

Vänligen citera inlägget för ett snabbt svar!
Heltids streamer @ https://go.twitch.tv/Puvvve

MB: Asus Maximus Hero VIII CPU: Intel i7 6700K @ 4.5ghz GFX: Asus GTX 1080Ti OC

Minne: 2x8GB 3000mhz Ballistics Extreme Display: BenQ XL2411T

Mus: Steelseries Rival 300 Black Tngntbord: Qpad MK-85 PRO Headset: Astro A50

Permalänk
Medlem
Skrivet av Puvve:

Håller med detta.

Det är skillnad på kontorslandskap och telefonförsäljare där man har musik på avdelning o.s.v.
I ett etablerad och seriöst företag som sysslar med administration/logistik/ärendehantering så
skulle aldrig ett mekaniskt tangentbord få träda in.

Sitter man däremot på ett eget kontor, ja då kan det gott kvitta.

+1 Anser man att det är ok att sitta och smattra på ett mekaniskt tangentbord i ett kontorslandskap har man sannolikt inte jobbat "på riktigt" på ett kontor eller så är man bara lite väl egocentrerad och anser att ens egna detaljbehov vad det gäller datorutrustning (som faktiskt inte påverkar funktionalitet öht) skall gå före kollegors arbetsro.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av henkiii:

Har du mätt, eller gillar du bara att ta rollen som översittaren som låter lite extra?

Vad är det som är otydligt? OM man skriver snabbare på ett mekaniskt KAN man vara mer produktiv. Det är ingen absolut sanning, det är en uppenbar slutledning.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

///M4

Permalänk
Medlem
Skrivet av hoski:

Vad är det som är otydligt? OM man skriver snabbare på ett mekaniskt KAN man vara mer produktiv. Det är ingen absolut sanning, det är en uppenbar slutledning.

Skickades från m.sweclockers.com

Om den minimala skillnaden i skrivhastighet som du inbillar dig att du får av att skriva på ett tangentbord med mekaniska brytare är flaskhalsen i din produktion är du nog ganska unik. Sitter du och skriver nonstop i full hastighet i åtta timmar på ditt jobb?

Permalänk
Medlem
Skrivet av hoski:

Vad är det som är otydligt? OM man skriver snabbare på ett mekaniskt KAN man vara mer produktiv. Det är ingen absolut sanning, det är en uppenbar slutledning.

Skickades från m.sweclockers.com

Seglat iväg en bit här, men den tidigare frågan som jag vill ha svar på är hur du motiverar ditt eget oväsen trots att gruppen sagt ifrån upprepade gånger?
Svaret jag läser mellan raderna är från en bitter översittare som helt enkelt inte bryr sig.

Hur en snabbt hypotetiskt person skulle kunna skriva är ointressant.

Permalänk
Skrivet av hoski:

Vad är det som är otydligt? OM man skriver snabbare på ett mekaniskt KAN man vara mer produktiv. Det är ingen absolut sanning, det är en uppenbar slutledning.

Skickades från m.sweclockers.com

Skrivet av Havrefras_:

Om den minimala skillnaden i skrivhastighet som du inbillar dig att du får av att skriva på ett tangentbord med mekaniska brytare är flaskhalsen i din produktion är du nog ganska unik. Sitter du och skriver nonstop i full hastighet i åtta timmar på ditt jobb?

Det kan ju vara så att det går snabbare att svara på eventuella forumtrådar med ett mekaniskt tangentbord, särskilt om man har en ologiskt fast inbankad åsikt, och efter detta så kommer man snabbare tillbaka till arbetet. Personer som velar kan ju sitta och slösurfa hela dagen och inte få något arbete gjort alls. Vad jag vet så brukar de flesta som arbetar i kontorlandskap ha arbetstid kl 9 på en fredag.

Visa signatur

CPU: AMD FX-8350 @ 4.7GHz | RAM: 32GB Vengeance @1600MHz | GPU: Asus HD7970 DCII Top @ 1.0/5.6 GHz | ASRock 990FX Fatal1ty | PSU: Newton R3 800W Platinum | HD: 128 GB Plextor M3 Pro, 300 GB WD Green | triple-boot: Win7-64,WinXP-32,debian-64

Permalänk
Medlem

Man måste försöka utesluta vad man själv anser, och gå lite mer mot erfarenheter.
Tror det kan vara ett par 16-åringar i tråden som inte vet hur det går till på ett etablerat företag och vad man strävar efter.

Frågan i helhet är väldigt svår att summera, men mekaniskt eller inte, det ska vara tyst när man skriver och inte dåna
som det gör när jag själv skriver/spelar på mitt Qpad MK-85 Pro.

Visa signatur

Vänligen citera inlägget för ett snabbt svar!
Heltids streamer @ https://go.twitch.tv/Puvvve

MB: Asus Maximus Hero VIII CPU: Intel i7 6700K @ 4.5ghz GFX: Asus GTX 1080Ti OC

Minne: 2x8GB 3000mhz Ballistics Extreme Display: BenQ XL2411T

Mus: Steelseries Rival 300 Black Tngntbord: Qpad MK-85 PRO Headset: Astro A50

Permalänk
Tangentbordskonnässör

Oj vad hett det var i denna tråd..

Kan väl lägga till min egna åsikt.
Klarar man inte av att någon sitter med mekaniskt tangentbord på en arbetsplats så klarar man garanterat inte av att folk pratar i omgivningen, och klarar man inte av det har man inget att göra i ett öppet kontorslandskap.

Mekaniska tangentbord är knappast det som låter/stör mest.

Så med andra ord, om man inte klarar av att hantera någon som smattrar lite med tangentbordet bör man ju se över sin stresshantering och inte skrika på sin kollega....

Med detta sagt så kan jag hålla med om att blå cherry MX eller buckling springs kanske är lite väl onödigt på en arbetsplats. Men att använda bruna/reds/blacks i ergonomisynpunk ser jag inte som ett fel.

Kan även säga att jag själv jobbar i öppet kontorslandskap, och det som stör mig är inte de personer som sitter med mekaniskta tangentbord (tack var mig iof, hehe) utan det är alla som går förbi och ska prata om himmel och jord hela tiden.

Permalänk
Medlem

Jag kör ett mekaniskt med bruna switchar + o-ringar i ett rum där vi sitter tre utvecklare. Ingen som har sagt någonting om det, min kollegas tangentbord låter betyder med bulkigt och högre än detta.

Men tror att det beror på att jag just har o-ringar på, det hjälper riktigt mycket!

Visa signatur

Console: Xbox Series X TV: Samsung Q70T 4K 120HZ Headset: Turtle Beach Stealth 700 Gen 2

Permalänk
Medlem

Jag kör på ett vanligt filco med bruna switchar på kontoret.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

i5-12600KF | Noctua NH-D15S Chromax Black | MSI MAG B660M | 64 GB G.Skill Trident Z | 3 * WD Black SN750 | Asus TUF OC RTX 3080 | Fractal Design Torrent | Corsair RM750W | Samsung Odyssey G9 49" |

Permalänk
Medlem
Skrivet av huttala:

Oj vad hett det var i denna tråd..

Kan väl lägga till min egna åsikt.
Klarar man inte av att någon sitter med mekaniskt tangentbord på en arbetsplats så klarar man garanterat inte av att folk pratar i omgivningen, och klarar man inte av det har man inget att göra i ett öppet kontorslandskap.

Mekaniska tangentbord är knappast det som låter/stör mest.

Så med andra ord, om man inte klarar av att hantera någon som smattrar lite med tangentbordet bör man ju se över sin stresshantering och inte skrika på sin kollega....

Med detta sagt så kan jag hålla med om att blå cherry MX eller buckling springs kanske är lite väl onödigt på en arbetsplats. Men att använda bruna/reds/blacks i ergonomisynpunk ser jag inte som ett fel.

Kan även säga att jag själv jobbar i öppet kontorslandskap, och det som stör mig är inte de personer som sitter med mekaniskta tangentbord (tack var mig iof, hehe) utan det är alla som går förbi och ska prata om himmel och jord hela tiden.

Vi har alla våga egna åsikter. Jag skulle i så fall lika väl säga att alla som inte tål att folk pratar borde söka sig till jobb där det krävs tystnad eftersom de inte tål prat. Ett mekaniskt smattrande är otroligt mycket mer stressframkallande än prat. Tydligen sitter du själv med ett sådant tangentbord och därför störs inte du av det. Fråga dina kollegor vad de ärligt tycker om det.

Du har en väldigt skev syn på vad man ska klara i ett kontorslandskap. Jag kan garantera att det är mer godtagbart med prat än smattrande tangentbord.

Permalänk
Tangentbordskonnässör
Skrivet av qazqaz:

Vi har alla våga egna åsikter. Jag skulle i så fall lika väl säga att alla som inte tål att folk pratar borde söka sig till jobb där det krävs tystnad eftersom de inte tål prat. Ett mekaniskt smattrande är otroligt mycket mer stressframkallande än prat. Tydligen sitter du själv med ett sådant tangentbord och därför störs inte du av det. Fråga dina kollegor vad de ärligt tycker om det.

Du har en väldigt skev syn på vad man ska klara i ett kontorslandskap. Jag kan garantera att det är mer godtagbart med prat än smattrande tangentbord.

Jag sitter faktiskt med Topre som låter betydligt mindre än vanliga rubberdomes. Och även om jag sätter mig med något av mina cherrytangentbord så kommer det låta mindre från mig än kollegorna då jag inte bashar mitt tangentbord när jag skriver...

Men det du inte tar in i kalkylen är att mekaniska tangentbord är ERGONOMISKT, man sliter inte ut sina värdefulla fingrar på dessa tangentbord i samma omfattning som man gör med ett vanligt tangentbord man får med datorn. Jag antar att du inte har dessa problem (än) och därför inte förstår hur stor skillnad det gör när man sitter med ett ergonomiskt tangentbord 8h/dag vs ett billigt rubberdome.

Med prat menar jag att någon kommer och pratar direkt till dig när du sitter och arbetar. Har svårt att se det som mindre störande än att någon använder ett mekaniskt tangentbord.

Permalänk
Medlem
Skrivet av huttala:

Oj vad hett det var i denna tråd..

Kan väl lägga till min egna åsikt.
Klarar man inte av att någon sitter med mekaniskt tangentbord på en arbetsplats så klarar man garanterat inte av att folk pratar i omgivningen, och klarar man inte av det har man inget att göra i ett öppet kontorslandskap.

Mekaniska tangentbord är knappast det som låter/stör mest.

Så med andra ord, om man inte klarar av att hantera någon som smattrar lite med tangentbordet bör man ju se över sin stresshantering och inte skrika på sin kollega....

Med detta sagt så kan jag hålla med om att blå cherry MX eller buckling springs kanske är lite väl onödigt på en arbetsplats. Men att använda bruna/reds/blacks i ergonomisynpunk ser jag inte som ett fel.

Kan även säga att jag själv jobbar i öppet kontorslandskap, och det som stör mig är inte de personer som sitter med mekaniskta tangentbord (tack var mig iof, hehe) utan det är alla som går förbi och ska prata om himmel och jord hela tiden.

Fast det är en stor skillnad på några som pratar och någon som klickar. Bara för att båda är ljud på ett eller annat sätt så är vissa ljuder lättare att stänga ut än andra.
T.ex. så klarar inte jag av ljudet av en mus som klickar när jag ska sova, men jag kan slå på en film eller liknande för "bakgrunds ljud" bara för att jag inte gillar att ha det knäpptyst när jag ska sova.

Det går helt enkelt inte att riktigt säga att man ska klara av ett klickande ljud konstakt emot någon som pratar. Visst kan det vara störigt att folk pratar också, men det beror ju på humör, ljudnivå, vart månen står för tillfället mm. Så det är ju helt olika vilket av ljuden som stör personen mest.

Kan själv tycka att om det finns folk som stör sig på klickandet så får man helt enkelt skita med det. Om folk inte bryr sig om det och tycker att det är okej, well fine, kör på ett mekaniskt tangentbord då. Men om folk säger att ljudet är störigt så får man helt enkelt rätta sig efter det. Alt. skaffa öronpropar för de som vill ha det tyst och vara "själv" när man jobbar. Men samtidigt har jag ej någon erfarenhet av en kontorsmiljö riktigt. Utan det närmaste jag har är när jag varit och hälsa på diverse kompisar där dom jobbar i ett random kontor.

Visa signatur

Maximus X Hero - 8700k @5.1GHz - H115i - 32GB LPX@3466MHz - MSI 980Ti Gaming - EVGA SuperNova 750 G2 - Asus vg248qe - FD R5

Permalänk
Medlem

På min pappas tid så använde man skrivmaskiner på kontor, och ingen klagade över det.
Numera så klagar folk på tangentbord som är väldigt mycket tystare, medans vissa utan att tänka sig för pratar höggjutt i mobiltelefon rakt ut över kontorslandskap - vilket inte skulle varit OK på pappas tid ...

Skrivet av Svensktiger:

Nej "mekaniska" t-bord är en fluga som enbart existerar p.g.a det finns så oerhört mycket cash att tjäna på datortillbehör.

Jag bytte till mekaniskt på jobbet av ergonomiska skäl. Jag började få ont i händer och leder. Att bottna tangenterna i mushigt gummi är inte bra för fingrarna.
Jag bytte från ett typiskt "vanligt" Dell-tangentbord och mus till en tenkeyless med bruna Cherry MX-brytare och började använda en vertikal mus. Det hjälpte.

Bruna Cherry MX-brytare är också de som sitter i ergonomiska tangentbord från Kinesis och Cherry. De var designade att vara ett tystare alternativ till blåa Cherry MX, just för Kinesis.

Sen är inte alla mekaniska tangentbord högljuddare än alla tangentbord med sax/gummiknoppsbrytare.
Numera använder jag ett Ducky G2PRO tenkeyless med Cherry MX "Clear"-brytare. Det är så tyst i sig självt att O-ringar under tangenterna inte gör någon skillnad i ljudnivå.

Skrivet av Obligatorisk:

Tangentbord över huvud taget kan väl aldrig någonsin gå sönder (så länge man undviker att applicera t ex sand eller vätska i det), rubber dome eller mekaniskt.

Billiga gumminkopps-tangentbord och lågprofiltangentbord är i det närmaste att betrakta som förbrukningsvaror i min mening. Särskilt knopparna i laptop/lågprofiltangentbord är ganska små och sköra, och jag och några arbetskamrater har slitit ut sådana.
På "höga" tangentbord så tenderar gummiknopparna att bli ännu svampigare i nedslaget ju mer de används.
På många tangentbord så slits de elektriska kontaktytorna så att man sedan måste trycka hårdare för att tangenttryckningen ska registreras.

Mina gamla Key Tronic (gummiknopp) har däremot hållt hur länge som helst utan att tappa i känsla eller funktion och på dem är det mest att tangentytorna slitits blanka.

Visa signatur

För övrigt anser jag att tobak ska förbjudas.

Permalänk
Medlem

Nu sitter jag själv med mekanisk tangentbord sedan 1980.

Jobbat i kontor på den tiden då skrivmaskinerna stog i varje hörn

Olivetti printers smattrande i hörnen etc

Så att ett klickande stör inte

* många programmerar fort på IBM Model M*

Stör man sig på tangentbord avskaffa öppna kontorslandskap.

Visa signatur

Vid hantering av esd känsligt utr skall esd skydd användas som är monterad i själva hårdvaran. med handledsrem monterad i hårdvara /esd matta. De räcker inte att ta i ett element då har man inte fattat nåt !

Permalänk
Medlem

När jag börjar jobba så lär jag sitta med mitt kära IBM model M. Älskar det tangentbordet. Bästa investering jag gjort.

Permalänk
Medlem
Skrivet av huttala:

Jag sitter faktiskt med Topre som låter betydligt mindre än vanliga rubberdomes. Och även om jag sätter mig med något av mina cherrytangentbord så kommer det låta mindre från mig än kollegorna då jag inte bashar mitt tangentbord när jag skriver...

Men det du inte tar in i kalkylen är att mekaniska tangentbord är ERGONOMISKT, man sliter inte ut sina värdefulla fingrar på dessa tangentbord i samma omfattning som man gör med ett vanligt tangentbord man får med datorn. Jag antar att du inte har dessa problem (än) och därför inte förstår hur stor skillnad det gör när man sitter med ett ergonomiskt tangentbord 8h/dag vs ett billigt rubberdome.

Med prat menar jag att någon kommer och pratar direkt till dig när du sitter och arbetar. Har svårt att se det som mindre störande än att någon använder ett mekaniskt tangentbord.

Vad har du för belägg att det skulle vara mer ergonomiskt än andra?

Visa signatur

Simply the best

Permalänk
Tangentbordskonnässör
Skrivet av Husky:

Vad har du för belägg att det skulle vara mer ergonomiskt än andra?

Google är din vän.

Kortfattat så kan jag säga att motståndet är lägre, aktiveringspunkten är inte i botten (så man behöver inte bottna tangenterna för att aktivera dem), slitaget är inte på samma sätt. Med rubberdomes så måste du trycka hårdare och hårdare för att aktivera en switch ju mer den slits, med mekaniska tangentbord är detta motstånd det samma tills switchen dör.

Permalänk
Medlem
Skrivet av huttala:

Google är din vän.

Kortfattat så kan jag säga att motståndet är lägre, aktiveringspunkten är inte i botten (så man behöver inte bottna tangenterna för att aktivera dem), slitaget är inte på samma sätt. Med rubberdomes så måste du trycka hårdare och hårdare för att aktivera en switch ju mer den slits, med mekaniska tangentbord är detta motstånd det samma tills switchen dör.

Google må va min vän men jag hittar inga vetenskapliga artiklar som stödjer att det skulle vara bättre än andra. Så hittar du det så får du gärna länka till dem.
Håller på en del min ergonomi i jobbet så detta skulle vara extremt intressant att läsa.

Angående tangentbord i öppet landskap så anser jag att det skall vara så tyst så det inte är störande för omgivningen. mekanisk eller ej spelar ju ingen
roll i det fallet. Skillnaden mellan brus och buller är enkel i detta fallet. Brus är ett Ljud som alltid är i bakgrunden( lågt ljud(typ fläkt)knappt hörbart. Alltså kan man enkelt säga det att tangentbordssmatter från grannen är buller. Den största anledningen till att företag väljer öppna landskap trots att det hämmar kreativiteten är att det är billigt och flexibelt. Sedan har det ju blivit lite mode i det hela. Sitter själv just nu i öppet landskap men hoppas snart på att kunna komma tillbaka till ett Cellkontor så man kan bestämma själv om man vill ha det lugnt och skön eller ej.

Visa signatur

Simply the best

Permalänk
Skrivet av huttala:

Oj vad hett det var i denna tråd..

Kan väl lägga till min egna åsikt.
Klarar man inte av att någon sitter med mekaniskt tangentbord på en arbetsplats så klarar man garanterat inte av att folk pratar i omgivningen, och klarar man inte av det har man inget att göra i ett öppet kontorslandskap.

Nu är det ju inte så att man brukar ha ett val om man vill sitta i öppet landskap eller inte. Snarare är det väl så att de flesta sitter i dessa landskap mot sin vilja, och då får man göra det bästa av situationen och försöka hålla ljudnivån nere.

Sen att bakgrundsbrus på något sätt skulle öka kreativiteten har jag aldrig hört tidigare, däremot finns flertalet rapporter som visar att ljudmiljön i ett öppet landskap drastiskt sänker effektiviteten hos de som jobbar där, se t.ex. http://www.svtplay.se/video/1969438/avsnitt-13/ och http://pure.ltu.se/portal/files/40220521/Helena_Jahncke.Kompl...

Visa signatur

CPU: Intel i5 3570k Moderkort: Asus P8Z77-V RAM: 8GB @ 1600MHz Systemdisk: Samsung 830 GPU: Asus GeForce GTX 770 Chassi: Fractal Design R3 Nätagg: Fractal Design Newton R2 650W

Permalänk
Medlem

Kör corsair k70 rgb med bruna switchar och dom blå o-ringarna från wasdkeyboards.

Dom andra utvecklarna i rummet har inte klagat.

Jag skulle aldrig gå med på att någon körde blåa switchar dock.

Permalänk

På jobbet så får alla ett riktigt billigt Dell-tangentbord med rubberdomes som låter minst lika mycket som ett mekaniskt - om inte mer.

Så länge man skriver utan att bottna för hårt så tror jag att ett mekaniskt faktiskt kan vara tystare, speciellt om man även använder o-ringar.

Visa signatur

Du har redan tackat ja!