Minix Neo X8-H PLUS. Bra köp, eller annat rekommenderas?

Permalänk
Medlem
Skrivet av spec:

borde ju ha senaste, tycker man..

Med senaste officiella firmware - 002 - följde Minix XBMC 13.3.3 beta5 med - den har en bugg som gör att man inte ser utdelade mappar via samba.

De åtgärdade det snabbt och la ut beta6 för nedladdning där samba fungerar.

Misstänker att den Minix X8 plus du har skeppades med officiella version 002 och därmed även Minix XBMC beta5 (som har buggen)

Permalänk
Medlem

Då har vi nog problemet där, skall testa det inom kort.

Tack för hjälpen!

Permalänk
Medlem
Skrivet av spec:

Det kan vara så. Fick min PLUS idag, så den borde ju ha senaste, tycker man..

Men å andra sidan så funkade SMB perfekt med min Boxee tidigare.

Spec, vart fick du tag på din PLUS-modell?

Permalänk
Medlem
Skrivet av tossie:

Spec, vart fick du tag på din PLUS-modell?

Hej
Jag beställde en nyss här: http://www.banggood.com/MINIX-NEO-X8-H-Plus-Amlogic-S812b-Qua...
De verkar ha någon rabatt just nu.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ebola66:

Hej
Jag beställde en nyss här: http://www.banggood.com/MINIX-NEO-X8-H-Plus-Amlogic-S812b-Qua...
De verkar ha någon rabatt just nu.

Okej schysst. Blev det tull på den ordern?

Permalänk
Medlem

Annars tar Conrad 1499 fraktfritt för den vanliga, vilken borde räcka bra för dom flesta dom närmsta åren.

Visa signatur

HTPC: Silverstone Sugo SG05W Vit, Asus H110I-Plus, G4560, Corsair Vengeance LPX 2133 MHz 2x4GB, Samsung 870 EVO 500GB, Toshiba N300 2x10TB, MSI GeForce GT 1030 Passive OC 2GB, (& 16 enkortsdatorer med div användningsområden). Har ett "par" andra stationära datorer åxå. LG OLED 65CX. Shield 2019 Pro.

Permalänk
Medlem
Skrivet av tossie:

Okej schysst. Blev det tull på den ordern?

Vet ej, beställde den för 3h sedan

Permalänk
Medlem
Skrivet av tossie:

Spec, vart fick du tag på din PLUS-modell?

Köpte den här:
http://www.geekbuying.com/item/MINIX-NEO-X8-H-Plus-Amlogic-S8...

Leverans till dörren med DHL. Tullfritt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av spec:

Köpte den här:
http://www.geekbuying.com/item/MINIX-NEO-X8-H-Plus-Amlogic-S8...

Leverans till dörren med DHL. Tullfritt.

fick inte du en remote fee på frakten då som kostade typ 300 kr extra?

Permalänk
Medlem
Skrivet av binnie:

fick inte du en remote fee på frakten då som kostade typ 300 kr extra?

Jo, jag märkte det först efter betalningen med PayPal.

Har varit i kontakt med DHL om det, och det skall inte läggas till när man bor där jag gör, så jag håller på att försöka lösa det med säljaren.

Permalänk
Medlem

Hej, du kan köpa min om du vill?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rouge2:

Hej, du kan köpa min om du vill?

Av vilken orsak vill du sälja den?

Visa signatur

... zzZZzzzZzzzzzZzzz ....

Permalänk
Medlem

Hittar pris på en av sidorna ovan på 159 dollars. Är det bästa pris, eller finns det fler sidor att kika på?

Permalänk
Medlem

Beställde på geekbuying i förrgår, skickades idag. Kostade 1380 kr, inkl dhl och "returförsäkring " till Spanien istället för Kina. Får med en minix m1 gyromus (värde ca 250 kr). Har köpt av geekbuying förut, fungerat ua.
Avgörande för valet av plus modellen var faktiskt priset. Vem väljer bort senaste modellen när det handlar om 300 kr?

Permalänk

X8 Plus eller Z64-A?

X8 Plus eller Z64-A - vilken skulle ni välja?

Har idag en 15 år gammal NAD-surroundreceiver med SPDIF/Coax men ingen HDMI-in/ut så lite osäker vad man ska välja.
Har SPDIF-utgång på TVn - skulle det gå att köra så?

Permalänk
Skrivet av GoranTornqvist:

X8 Plus eller Z64-A - vilken skulle ni välja?

Har idag en 15 år gammal NAD-surroundreceiver med SPDIF/Coax men ingen HDMI-in/ut så lite osäker vad man ska välja.
Har SPDIF-utgång på TVn - skulle det gå att köra så?

En okej reciever med HDMI-växel är ju inte dyr idag, jag hade nog funderat på att uppgradera den först.
Körde sådär förut med en gammal Yamaha utan HDMI, bara strul hela tiden med att få allt att lira 100%. Efter det skaffade jag en billig Onkyo med HDMI, enda problemet var att det bara var HDMI-passthrough (den struntade i att plocka upp ljudet och skickade bara vidare allt till sin HDMI-ut), det var nästan ännu mera störigt.

Men om du tittar på t.ex X8-H så klarar den av att skicka ut ljudet över SPDIF, har du bara HDMI på tv:n för bild så borde det funka.

Visa signatur

Argaste

Permalänk
Medlem

Hur gör ni med scrollande på exempelvis en Minix Neo X8-H PLUS eller någon annan Androidbaserad mediaspelare?

Jag använder Google TV Remote på mobil eller surfplatta att styra spelaren, och det går oftast väldigt smidigt, men just scrollandet är hopplöst. Det går att kanske hacka ner en halv sida om man försöker i fem minuter och gnider på skärmen, men på det stora hela är det ett helvete.

Problemet uppstår ju oftast i appar som inte är gjorda för mediaspelare utan för mobiler, som Netflix och Viaplay.

Någon som har något tips? Finns det fjärrkontrollsappar med "simulerad scroll" eller något liknande?