Permalänk

Android Studio Officiell Release

Tja!

Jag läste att Android Studio har lämnat utvecklingsstadiet och nu har en första stabil version. Jag har inte själv testat på AS, men det ska bli spännande att göra det.

Vad tycker ni? Har ni provat? Vilket IDE ni använder/föredrar för utveckling av androidappar? AS eller Eclipse?

http://www.androidpolice.com/2014/12/08/android-studio-1-0-officially-released-eclipse-adt-longer-active-development/

Permalänk
Medlem

Jag har kört AS över ett år för lite småappar o jag tycker att de funkar mkt bättre än eclipse.

Permalänk

Nice =JoNaz=. Har du gjort det privat eller i arbetet? Kan tänka mig att många arbetsplatser kommer fortsätta köra Eclipse för att de behärskar det så bra och skulle bli jobbigt att migrera.

Permalänk
Medlem

Tittat på AS men föredrar Eclipse, har en del bindings och shortcuts samt optimeringar i mitt workflow att jag ser inte en större vinst att gå över till AS.
Dock funderar jag på intellij idea pga deras inbyggda profyling för trådar etc.

Visa signatur

Arch - Makepkg, not war -||- Gigabyte X570 Aorus Master -||- GSkill 64GiB DDR4 14-14-15-35-1T 3600Mhz -||- AMD 5900x-||- Gigabyte RX6900XT -||- 2x Adata XPG sx8200 Pro 1TB -||- EVGA G2 750W -||- Corsair 570x -||- O2+ODAC-||- Sennheiser HD-650 -|| Boycott EA,2K,Activision,Ubisoft,WB,EGS
Arch Linux, one hell of a distribution.

Permalänk
Medlem

Jag använder Eclipse enbart pga att jag började med Java där. Orkar inte lära mig fler IDE just nu.

Visa signatur

Desktop: | Win10 | InWin 303 | ASUS TUF X570 | AMD Ryzen 5 3600 | Noctua NH-U12S (PP) | Intel 600p 256GB | Gigabyte GTX 670 | 32GB DDR4 2400Mhz | Corsair RM650x | 3x 1080 Screens |
Datacenter: | 1x Physical | 1x Virtual |
Laptop: | 2x |

Dell Certified Technician

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kaptenkok:

Nice =JoNaz=. Har du gjort det privat eller i arbetet? Kan tänka mig att många arbetsplatser kommer fortsätta köra Eclipse för att de behärskar det så bra och skulle bli jobbigt att migrera.

Bara privat. Förändring är inte något farligt. När man inser de blir livet ganska mkt enklare

Permalänk
Keeper of Traditions
Skrivet av =JoNaZ=:

Bara privat. Förändring är inte något farligt. När man inser de blir livet ganska mkt enklare

När förändring kan kosta stora summor pengar så är det lite skillnad

Visa signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.