SweClockers i samarbete med datorbutiken.com presenterar överklockad komplett PC med garanti!

Permalänk
Medlem

BRA produkt!!
Det ända jag undrar över är att vad skulle den kostat med en XP2700+ processor från början,

Visa signatur

Det man inte har i huvudet får man ha under huven!

Permalänk
Avstängd

Varför köpa en dyr AMD när man kan köpa en Intel Pentium 4 som är både billigare och snabbare? Pris på delar: Miditower 300W, 520kr, Moderkort 760kr, P4 2,4Ghz med fläkt 1840kr, Hårddisk Maxtor 120Gb 8Mb 1466kr, 512Mb DDR 400Mhz 790kr, ATI 9500 128Mb 1848kr, Diskettenhet 72kr, 48X brännare 530kr, tangentbord och mus 110kr, Summa 7936kr inkl moms.
En P4 2,4Ghz klockas i ca 2,9-3,1Ghz med originalfläkten.
Den är snabbare och ca 2000kr billigare än AMD, valet är enkelt säger jag bara.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mattepat
BRA produkt!!
Det ända jag undrar över är att vad skulle den kostat med en XP2700+ processor från början,

skillnaden mellan dem är 1868:- (T-breden) 1933:- mot palomino,, men 2700:- är ju tb så 1868 då... (mer än jag trodde)(Löst köpta på DB) men tror inte att det är det som är grejen... troligen är det dem som tycker det låter coolt att ha klockat men inte kan det / vågar det som är målgruppen... De som skulle ställa fram klockan 10 timmar om de skulle försöka

Visa signatur

Varför är aut
omatisk radb
rytning så bra?

Permalänk
Medlem

bara jag som tycker det luktar "sellout" ?

Visa signatur

powered by AMD (C)
XP2400+, Asus A7N8X DLX, Corsair 3200XMS C2 256MB*2, CL TI4600 128MB
WD1200JB, UltraPlex 12/4X, UltraPlex40X, Pioneer6X DVD-ROM

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Prescott
Varför köpa en dyr AMD när man kan köpa en Intel Pentium 4 som är både billigare och snabbare? Pris på delar: Miditower 300W, 520kr, Moderkort 760kr, P4 2,4Ghz med fläkt 1840kr, Hårddisk Maxtor 120Gb 8Mb 1466kr, 512Mb DDR 400Mhz 790kr, ATI 9500 128Mb 1848kr, Diskettenhet 72kr, 48X brännare 530kr, tangentbord och mus 110kr, Summa 7936kr inkl moms.
En P4 2,4Ghz klockas i ca 2,9-3,1Ghz med originalfläkten.
Den är snabbare och ca 2000kr billigare än AMD, valet är enkelt säger jag bara.

Vad faan får du för T-bord & mus för 110:-,, Standard bord går ju på 200:- för faan... vart hittar du floppyn för 72:- den kostar ju de dubbla minst..
skulle inte tro att moderkortet för 760 kan va nå vidare till dina 3GHz....

Visa signatur

Varför är aut
omatisk radb
rytning så bra?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av roy
bara jag som tycker det luktar "sellout" ?

Håller med. Färdigklockade datorpaket tycker jag inte hör ihop med sweclockers..

Visa signatur

Vatten kyler bäst

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av TYBY

Vad faan får du för T-bord & mus för 110:-,, Standard bord går ju på 200:- för faan... vart hittar du floppyn för 72:- den kostar ju de dubbla minst..
skulle inte tro att moderkortet för 760 kan va nå vidare till dina 3GHz....

Kollade hos Ingram Micro, LABTEC KEYBOARD SWEDISH/FINISH PS/2 56kr(70kr inkl moms), LABTEC 3B MOUSE PS/2 24kr(30kr inkl moms), ALPS FLOPPY 3.5" 1.44MB 59kr(73kr inkl moms)

Moderkortet är ett Microstar MS-6585-010 SKT478 SIS648 SND FSB533 ATA133 1A/6P DDR , med stöd för 333Mhz DDR, 8X AGP, ATA133, AC97 ljud, Core frequency from 1.3 GHz to 2.8 GHz and up.

Permalänk

bajsmoderkort säger martin! du lär aldrig ta 3 ghz me d
du får ju jämföra priser me likadan utrustning t. ex. antec lådan o så....

Visa signatur

Do never undrestimate the power of a large number of morons

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Polisen
vad kör den i för fsb då?

btw ni skulle ha körd med en xp1700+ @ 2700+ istället

mocho billigoro!

körs i 166 fsb syncat med minnena cas 2-2-2-5 om jag inte missminner mig. reservation för ev. fel

Visa signatur

yayaya I am Lorde yayaya

Permalänk
Medlem

TYBY:
vad är det för fel med Epox nu då ?
-----------------------------------------------

Sen tror jag att man säkert kan klocka lite mer på den datorn om man slänger på vatten kyling eller nått..
antar att datorn inte är pressad till sista gränsen..

Visa signatur

Gigabyte Ds4 Intel E8200 @ 4ghz ,500mhz FSB
Geforce 8800gts @720/1100mhz
2xRaptor @Raid 0

Permalänk
Medlem

Bort med er!

Mycket gnällspikar i denna tråd! Annars ett mycket bra initiativ, bra jobbat!!

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av CDrom
Sen tror jag att man säkert kan klocka lite mer på den datorn om man slänger på vatten kyling eller nått..
antar att datorn inte är pressad till sista gränsen..

Nej datorn är inte klockad till max. Det ska finnas utrymme att klocka en smula till om man vill.

För att garantera 100% stabilitet och att alla burkar fungerar från butik så är de klockade såhär lagom. Det är en enorm prestanda-boost från en vanlig burk

Visa signatur

yayaya I am Lorde yayaya

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av marran mon
bajsmoderkort säger martin! du lär aldrig ta 3 ghz me d
du får ju jämföra priser me likadan utrustning t. ex. antec lådan o så....

Gillar du inte SIS kan du för samma pengar ta ett Intel 845E baserat Microstar MS-6566100 S478 I845E+ICH4 ATX SND+USB20 FSB533 ATA100 1A 612kr(765kr inkl moms)

eller ett lyxkort med 10/100Mb LAN, 6 kanals ljud, 6st USB 2, Supports 1.4 ~ 3.06GHz and up,
Microstar MS-6580-040 SKT478 I845PE SND+LAN+UB2 FSB533 ATA100 1A/6P 759kr (948kr inkl moms)

Även om du tar Anteclådan+Sirtec power supply+lyx Intel chip moderkort så är Intel lösningen ca 1000-1500kr billigare.

Permalänk
Avstängd

LOL detta var ju det dummaste jag sett

Hoppas db vet vad dom ger sig in i... jävla retards.

Visa signatur

[font="arial"][size="1"]| "Never Argue With An Idiot. They´ll Lower You To Their Level And Then Beat You With Experience." |[/size][/font]

Permalänk

Hmmm, först kom LO-datorn och nu kommer Swec-datorn...
Rätt kul initiativ, bra paket för kunden som vill ha en snabb dator för lite pengar och inte kan/vill/orkar överklocka själv.

Skall bli intressant att se vad tidningarna tycker om den.

Visa signatur

"?"

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av TYBY
Det roligaste är ju att plocka ihop datorn själv och dra sladdar o pilla, inte så kul när det är gjort redan,,,
Sedan skulle jag inte vilja kalla den "Värsting" med tanke på att Luftkylningen skulle va Vappo/Prom, Grafikkortet minst ett 9700 och sen SCSI-diskar + att det borde va bättre moderkort som "dual ddr" med 2st 512Mb 3500-minnen iställe...

Jo, men vanliga människor lägger inte ut 35 000< på en dator inte.

Visa signatur

H.T.I.D.
One man to rule them all.
Jag har en Powerbook G4 667MHz.

Permalänk
Avstängd

Jag träffar många AMD datorbyggare som skryter om att de tjänat x kr på att bygga sin AMD själv. Det de inte säger är att de köpt svindyra lådor+powersupply+fläktar+tangentbord och möss. De lägger ner massor av tid för att hitta en billig CPU+minne+hårddisk+grafikkort men bryr sig inte om att de är lurade vad gäller övriga komponenter i datorn.
När jag ställer frågan varför får jag inget bra svar.

Permalänk
Medlem

Jag tycker att ni ska ta fram ett tilläggspaket eller något liknande där man kan välja ett komplett vattenkylningssystem, monterat och klart (för den som inte kan). För att få datorn så tyst som möjligt och pressa ut lite extra prestanda. Bara ett förslag...

och varför inte göra ett till system med en p4 i istället för ungefär samma pris? för dom som inte gillar amd.

Visa signatur

Asus p5b-deluxe - 2gb ddr2 - Intel E6600@orginal - pov 8800gtx -

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Prescott
Varför köpa en dyr AMD när man kan köpa en Intel Pentium 4 som är både billigare och snabbare? Pris på delar: Miditower 300W, 520kr, Moderkort 760kr, P4 2,4Ghz med fläkt 1840kr, Hårddisk Maxtor 120Gb 8Mb 1466kr, 512Mb DDR 400Mhz 790kr, ATI 9500 128Mb 1848kr, Diskettenhet 72kr, 48X brännare 530kr, tangentbord och mus 110kr, Summa 7936kr inkl moms.
En P4 2,4Ghz klockas i ca 2,9-3,1Ghz med originalfläkten.
Den är snabbare och ca 2000kr billigare än AMD, valet är enkelt säger jag bara.

Ja du, frakten på ditt system skulle göra det cirka 1000 kronor dyrare än vad du påstår (du har ju prisguidat/ buggat). Någon måste montera ihop skiten och det kostar ju cirka 1 000 hos vanliga butiker. Din låda är inte inärheten av kvalitén och funktionaliteten på Antec-lådan, så du får lov att lägga till 500 kr mer. Ditt minne är väl vanligt "standard-minne" som också har en liten bit upp till TwinMOS-Winbond-minnena. Du får inte glömma bort att med ett sketet gammal nätagg som följer med en kinestillverkad budgetlåda så kommer man inte högt, samtidigt som dina moderkort inte är speciellt lämpade för överklockning. Du ska välja ett av marknadens snabbaste moderkort för P4r.

Så nu ställer jag frågan, varför betala 2000 kronor extra på ett liknande P4:a-system? Dom pengarna kan man ju lägga på vattenkylning till sweclockerspaketet och då blir ju den snabbare. WOW!

Så där ja, puss och kram. Sov gott Wintelmannen.

Visa signatur

H.T.I.D.
One man to rule them all.
Jag har en Powerbook G4 667MHz.

Permalänk
Avstängd

Håller med Vargas. Själv anser jag att tangentbord och skärm är de viktigaste komponenterna i en dator tätt följt av musen.

Visa signatur

H.T.I.D.
One man to rule them all.
Jag har en Powerbook G4 667MHz.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Prescott
Jag träffar många AMD datorbyggare som skryter om att de tjänat x kr på att bygga sin AMD själv. Det de inte säger är att de köpt svindyra lådor+powersupply+fläktar+tangentbord och möss. De lägger ner massor av tid för att hitta en billig CPU+minne+hårddisk+grafikkort men bryr sig inte om att de är lurade vad gäller övriga komponenter i datorn.
När jag ställer frågan varför får jag inget bra svar.

Så du menar att du föredrar att köpa billigaste musen, lådan, tangenbordet och så vidare bara för att du anser att dyra sådana är lurendrjeri?

I mina ögon är en bra låda med bra nätagg, tangentbord, mus och skärm en minst lika viktig sak som en bra CPU-Mobo-Minne-kombination eller grafikkort. Dessa saker kommer förmodligen överleva ett par uppgraderingar. Se till att välja väl, annars kommer du att ångra dig.

Att spela med ett Radeon 9700Pro på en no-name 17" eller att sitta med mus och tangentbord som man fått för hundringen är inget jag skulle vilja göra någon längre tid. Det handlar om ergonomi bland andra saker.

Not: Lite strul med quote-ningen ...

Edit: Nu blev Potatisens inlägg lite förvirrat ...

Visa signatur

Var snälla mot varandra och snåla inte på nätaggregatet.

Permalänk
Avstängd

Väldigt offtopic, men hur fan kunde mitt inlägg hamna före vargas's!? HUR? Jag läste det ju. Mysko.

Visa signatur

H.T.I.D.
One man to rule them all.
Jag har en Powerbook G4 667MHz.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Potatisen
Väldigt offtopic, men hur fan kunde mitt inlägg hamna före vargas's!? HUR? Jag läste det ju. Mysko.

Jag lyckades radera det och skrev det igen ...

Visa signatur

Var snälla mot varandra och snåla inte på nätaggregatet.

Permalänk
Avstängd

Jaha... Då förstår jag. Ska sova nu, gonatt alla. Och förlåt moderatorerna för smått spam.

Visa signatur

H.T.I.D.
One man to rule them all.
Jag har en Powerbook G4 667MHz.

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Gunter
1,73Ghz, snarare jobbiga Intel som säljer processorer som gör så lite per cyckel tycker jag

Sen var det ju faktiskt inte intel som fick nån + ide,men jag kanske minns fel...

Visa signatur

Fractal Design Refine R2 Asus Commando(1901) Q6600@3600mhz@Vattenkylning Corsair HX620W 4Gb 2x2 dominator 8500 Powercolor HD4870X2 Ikari Laser WD MyBook 500Gb@E-Sata 3dmark06@20436+/-
Win xp sp3/win 7 ultimate

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Potatisen

Ja du, frakten på ditt system skulle göra det cirka 1000 kronor dyrare än vad du påstår (du har ju prisguidat/ buggat). Någon måste montera ihop skiten och det kostar ju cirka 1 000 hos vanliga butiker. Din låda är inte inärheten av kvalitén och funktionaliteten på Antec-lådan, så du får lov att lägga till 500 kr mer. Ditt minne är väl vanligt "standard-minne" som också har en liten bit upp till TwinMOS-Winbond-minnena. Du får inte glömma bort att med ett sketet gammal nätagg som följer med en kinestillverkad budgetlåda så kommer man inte högt, samtidigt som dina moderkort inte är speciellt lämpade för överklockning. Du ska välja ett av marknadens snabbaste moderkort för P4r.

Så nu ställer jag frågan, varför betala 2000 kronor extra på ett liknande P4:a-system? Dom pengarna kan man ju lägga på vattenkylning till sweclockerspaketet och då blir ju den snabbare. WOW!

Så där ja, puss och kram. Sov gott Wintelmannen.

mmm jag håller helt med ska man klocka ordentligt bör man dessutom satsa på ett ordentligt mobo inte msi/microstar utan abit/epox/asus/gigabyte osv dessutom med chipset som inte är från hög medeltid

Visa signatur

Do never undrestimate the power of a large number of morons

Permalänk

Skitbra produkt det här.

Tack vare att datorn levereras överklockad (något som om du gör det själv bryter garantin) så kan du i upp till 2 år skylla de flesta fel du får på datorn på tillverkningsfel(överklockningen).

Så i princip är det en utökad garanti man köper.

Visa signatur

I was sent by god to save the world from ignorance. My first stop is sweclockers.

Permalänk
Medlem

Känner mig lite smått besviken över min nya dator nu

Visa signatur

Jag vet att du inte kan, men om du hade kunnat hur hade du gjort då?

Permalänk

Hur är ljudnivån? Väsnas den mycket?

Visa signatur

Friskt kopplat, hälften brunnet

Permalänk

Systemet ser jävligt fint ut, och de är bra med initiativ!

Jag tänkte på en sak som ni inte har tagit upp...

Denna datorn riktarsig troligen till nybörjare inom klockning eller folk utan kunskap om datorer, som vill ha ett bra, snabbt system för en billig peng.

Dock så kom jag tänka på att vid t.ex. en BIOS update eller t.ex. om biosbatteriet tar slut, så försvinner BIOS inställningarna och återställs vid nästa uppstart.

Hur kommer en nybörjare/amatör hantera en sådan situation, så han helt plötsligt har ett system som är klenare än det han "betalt" för? Han har ingen aning om vilka inställningar han skall använda, och inte heller en aning om hur han "klockar", det var ju därför han köpte systemet av er.

Kommer ni isf lägga ut guider, eller skicka med instruktioner?
Och om ni nu lägger ut dessa guiderna, tjänar man då inte på köpa delarna lösa, och själv klocka?

Bara lite funderingar

Visa signatur

DirectConnect.se - Share the future!