Permalänk

Krångel med nätverket

Hej, jag har en LG smart tv som har börjar strula. Jag använder mig utav smartshare och kan starta filmer via datorn till tvn men nu har det börjat krångla.
Från ingenstans så hittar inte datorn tvn. Jag har även använt telefonen till tvdosa och att spela upp videos men mobilen hittar inte heller tv. Det enda skillnaden som jag vet kan påverka detta är uppdatering av tvn annars har jag ingen aning. Är det någon som varit med om något liknande eller har en aning om vad felet kan vara?

MVH Sadi

Permalänk

Är TV:n ansluten med nätverkssladd eller trådlöst? Om det är trådlöst; har du kollat så att den inte tappat inställningarna efter systemuppgraderingen? Kan hända att då får knappa in nätverksinställningarna igen.

Permalänk
Skrivet av dödslaser:

Är TV:n ansluten med nätverkssladd eller trådlöst? Om det är trådlöst; har du kollat så att den inte tappat inställningarna efter systemuppgraderingen? Kan hända att då får knappa in nätverksinställningarna igen.

Ansluten trådlöst . Jag har anslutit automatiskt till nätverket, om jag skriva ska ansluta manuellt vilka uppgifter ska jag skriva in från datorn? Ska jag skriva ipconfig i cmd och skriva därifrån?

Permalänk
Skrivet av sadistovic:

Ansluten trådlöst . Jag har anslutit automatiskt till nätverket, om jag skriva ska ansluta manuellt vilka uppgifter ska jag skriva in från datorn? Ska jag skriva ipconfig i cmd och skriva därifrån?

Du behöver bara veta namnet på det trådlösa nätverket (ssid) och nätverkslösenordet.

Permalänk
Skrivet av dödslaser:

Du behöver bara veta namnet på det trådlösa nätverket (ssid) och nätverkslösenordet.

Ja alltså jag är ansluten och kan surfa på tvn men dator och mobil kan inte kopplas upp med tvn

Permalänk
Medlem
Skrivet av sadistovic:

Ja alltså jag är ansluten och kan surfa på tvn men dator och mobil kan inte kopplas upp med tvn

Är den ansluten på rätt nätverk dvs. ditt nätverk och inte en grannes öppna nätverk?

Permalänk
Skrivet av dabman:

Är den ansluten på rätt nätverk dvs. ditt nätverk och inte en grannes öppna nätverk?

Yes samma nätverk. Idag hittade mobilen tv och kunde parkoppla på youtube men inga andra appar hittar varandra och mellan dator - tv är det dött. Får nog ta ringa lg support

Permalänk
Rekordmedlem

Du har inte nån funktion för klientisolation på wifinätet ? Det skulle även kunna bero på en brandvägg.

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Skrivet av mrqaffe:

Du har inte nån funktion för klientisolation på wifinätet ? Det skulle även kunna bero på en brandvägg.

Då måste det ställt in sig själv eftersom det gått från funka klockrent till att inte funka. Den enda skillnanden från nör det funka som jag kan komma på är uppdatering av tvn och senare formatering av datorn men datorn kan jububte påverka mobilen.