Beställer X1 idag - Kinect eller inte? Hjälp mig bestämma.

Permalänk
Avstängd

Beställer X1 idag - Kinect eller inte? Hjälp mig bestämma.

Hej gott folk, ska köpa mig en X1 idag tänkte jag på CDON och vill ha lite feedback innan jag slänger iväg en beställning. Funderat jätte länge på om det verkligen är värt det med en Kinect (som det ser ut idag).

CDON har två bundles jag personligen har och välja mellan:

1. X1 + Kinect + Titanfall
2. X1 + Sunset Overdrive (Vit X1)

Jag är grymt sugen på den vita då den både passar mitt hem bättre och att den generellt är snyggare imo. För stunden finns det inte vad jag vet ett vitt Kinect, därför kanske det blir strul o köpa till ett senare? Man kanske kan köpa ett svart ändå dock, vore väl inte hela världen, men ändå.

Till saken: Hur viktigt är det med ett Kinect idag egentligen? Läst runt på andra forum där folk påstår att det klart är en fördel med att logga in automatiskt, scanna koder osv. Själv är jag inte så "lat" så kan nog göra det manuellt, inte hela världen. Men förstör det spelupplevelsen på något sätt eller så?

Ni som är utan Kinect, hur upplever ni X1? Trivs ni trots att ni inte har Kinecten?

Ni med Kinect, er upplevelse? Hade ni överlevt lika bra utan den?

bonusfråga: Tänkte jag ska beställa ett extra spel med lådan. GTA 5, Dragon Age eller Halo. Har aldrig lirat Halo tidigare så kanske ska ge det en chans, är det bra, många som lirar online etc? Dragon Age har jag bara spelat något för något år sen, jag gillade inte att man pausade fighterna och la upp taktikerna, vill ha hela köret i real-tid istället, hur är det här?
GTA är alltid GTA dock.

Nåväl, hoppas på lite svar. God Jul

Permalänk

Köp den vita och känner du sen att du vill ha kinect så får du skaffa det. Tror dock att kinecten bara kommer i svart vilket troligen gör sig bättre då tvn är svart(oftast)...

Permalänk
Medlem

Strunta i Kinect.
Dels är det en töntig gimmick som borde ha slopats redan efter den floppade Xbox 360-lanseringen.
Dels känns det kanske inte sådär jättehett att ha Microsoft som tittar på dig genom kameran för att sälja informationen vidare till tredjepart.

Permalänk
Medlem

Om det skulle råka vara så att du är student så borde du spana in erbjudandet på mecenat. En xbox one med kinect och fyra spel (Fifa och Forza 5 bland annat) för 4500kr direkt från Microsoft.

Visa signatur

Stationär: Fractal Design Torrent, Gigabyte Z690 AORUS ELITE AX, 13600K, Corsair Venegeance 6000mhz, 1TB PCIE 4.0 Kingston, 1TB Corsair MP400, Gainward RTX 4090 Phantom.

Permalänk
Medlem

Använder min kinect ganska ofta, typ starta party, acceptera invites mm utan att behöva ta bort fokus från spelet. Att köpa till en kinect senare är mycket dyrare, köper du den tillsammans i en bundle kostar den inte många hundringar, max 500.

Permalänk
Medlem

Jag hade kör på kinect. Har utan och kommer skaffa för många av de onödiga men roliga fuktionerna kräver kintect. Titanfall är också kul, tänk på att det kräver live guld. Du får en gratis månad med

Permalänk
Medlem

Kinect verkar inte tillföra så mycket, skippa den och köp senare om du känner att du verkligen måste ha en sån.

Permalänk
Medlem

Jag köpte själv ett X1 idag och jag skippade Kinect. Tyckte inte det verkade som något som man måste ha. Annars kanske man kan köpa en billig om något år om det kommer något spel där kinect tillför något...?

Permalänk
Medlem

Röstkommandon är en såndär grej som man inte fattar att man behöver innan man testat. Hade personligen inte valt bort kinecten om jag skulle skaffat en xbox one idag.

Visa signatur

"I maintain nonetheless that a yin-yang dualism can be overcome. With sufficient enlightenment we can give substance to any distinction: mind without body, north without south, pleasure without pain. Remember, enlightenment is a function of willpower, not of physical strength." - Chairman Sheng-ji Yang, Essays on Mind and Matter

Permalänk
Avstängd

Tack för svar.

Slutresultatet blev:

Xbox + Kinect + titanfall bundle tillsammans med Halo på sidan av samt Dragon Age.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Halogen:

Röstkommandon är en såndär grej som man inte fattar att man behöver innan man testat. Hade personligen inte valt bort kinecten om jag skulle skaffat en xbox one idag.

Funkar röstkommandon mycket bättre på Xbox än PS4? Du kanske inte har testat det på PS4 men tycker det är väldigt begränsat där i alla fall.

Skrivet av Slitageboll:

Tack för svar.

Slutresultatet blev:

Xbox + Kinect + titanfall bundle tillsammans med Halo på sidan av samt Dragon Age.

Enjoy! Ge gärna lite feedback senare

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nirono:

Funkar röstkommandon mycket bättre på Xbox än PS4? Du kanske inte har testat det på PS4 men tycker det är väldigt begränsat där i alla fall.

Har inte testat på PS4 men jag tycker de funkar över förväntan. Sällan jag behöver upprepa ett kommando. Just nu är det lite struligt ska dock sägas eftersom MS har valt att låsa språket till regionen som konsollen är inställd på, och några svenska röstkommandon finns inte ännu. Har haft konsollen i USA hittills.

Visa signatur

"I maintain nonetheless that a yin-yang dualism can be overcome. With sufficient enlightenment we can give substance to any distinction: mind without body, north without south, pleasure without pain. Remember, enlightenment is a function of willpower, not of physical strength." - Chairman Sheng-ji Yang, Essays on Mind and Matter

Permalänk

Bara för att skrika "XBOX RECORD THAT" när man gör något episkt gör att kinnect är värt enligt mig Dessutom funkar röstkommandona otroligt bra i bl.a Forza Horizon 2 där man kan använda den för att sätta waypoints osv. utan att pausa. Och framför allt så betalar du ju betydligt mindre för kinect när du köper den som en bundle.