Hur varmt får ett 970 bli?

Permalänk

Hur varmt får ett 970 bli?

Jag har nyligen införskaffat ett Zotax Gtx 970 och undrar hur varmt det får bli. Det ligger på runt 30grader i idle men går upp till 69 i Skyrim(som jag får 250fps på) och undrar ifall man kan sätta en fps gräns som gör att kortet blir svalare?

Permalänk
Medlem

69Grader är okej Du behöver inte oroa dig tills du börjar nå 85-90. Du kan alltid sätta dit en fläkt i sidan utav chassit kan dra ned lite på temperaturen

Permalänk
Medlem

Du behöver oroa dig mer för vrm temps än core temp, gjorde själv en tråd för ett tag sen om det. Kör med ett Asus 970, satt och spelade någon mmo, kollade på mina vrm temps och dem låg på 94 grader, medans själva core låg på 70-75, ska sätta ditt en sido fläkt nu och hoppas på att vrm går ner något.

Spelar för det mesta bara D3 som inte är krävande för ett gpu och får ändå 80 grader på vrm

Permalänk
Skrivet av Exeo:

Du behöver oroa dig mer för vrm temps än core temp, gjorde själv en tråd för ett tag sen om det. Kör med ett Asus 970, satt och spelade någon mmo, kollade på mina vrm temps och dem låg på 94 grader, medans själva core låg på 70-75, ska sätta ditt en sido fläkt nu och hoppas på att vrm går ner något.

Spelar för det mesta bara D3 som inte är krävande för ett gpu och får ändå 80 grader på vrm

Vad har du för chassi?

Permalänk
Medlem

69 grader är inget att oroa sig över.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Snabeldranus:

Vad har du för chassi?

Ett Phanteks Enthoo EVOLV

Permalänk

Varningsklockorna ringer vid 90C. Sätt V-sync på skyrim, fysilkmotorn trivs inte särkilt bra över 60fps.

Visa signatur

Citera för svar :)

Kom ihåg att alltid avsluta mening med glad smiley :)
►Jag förbehåller mig rätten att ha helt upp åt väggarna fel◄

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sweets589:

Varningsklockorna ringer vid 90C. Sätt V-sync på skyrim, fysilkmotorn trivs inte särkilt bra över 60fps.

Om man har en G-sync skärm trivs grafikkortet bättre i det?

Permalänk
Skrivet av wezc00:

Om man har en G-sync skärm trivs grafikkortet bättre i det?

Tvivlar på det. Inte Skräm eller grafikkort det är fel på, utan motorn till spelet.

Visa signatur

Citera för svar :)

Kom ihåg att alltid avsluta mening med glad smiley :)
►Jag förbehåller mig rätten att ha helt upp åt väggarna fel◄

Permalänk
Skrivet av Sweets589:

Varningsklockorna ringer vid 90C. Sätt V-sync på skyrim, fysilkmotorn trivs inte särkilt bra över 60fps.

Okej , tack

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Mitt 970 har en temp på ca 58 grader med valley Benchmark i 2560x1600 Ultra 4x aa. Är det bra /dåligt?

Permalänk
Inofficiell ambassadör

80 är kortets standardinställda Max-temp. Allt under det är bra.

Visa signatur

Mobo Aorus B550 Pro V2 CPU Ryzen 5600X RAM Corsair Vengance 16GB @ 36000 MHZ
GPU MSI GTX 1080 ti Gaming X Skärm Acer X34A