Öppet brev - PunkBuster Ban(uppdaterad länk)

Permalänk
Medlem

Öppet brev - PunkBuster Ban(uppdaterad länk)

Ville dela med mig detta brev i hopp om att fler ser det. Diskutera gärna här om du också har haft dålig erfarenhet med EA games eller Even Balance.

Klicka här för att läsa

//zin_90

Länken är nu uppdaterad
Permalänk
Medlem

Du borde använda stycken lite mer.. Blev trött bara jag såg texten.

Visa signatur

Hemma hos mig är det en Microsoft-fri miljö..
Dator 1: iMac 27" 5K - i7 4,2GHz - 32GB 2400MHz CL14 - 512GB SSD - Radeon PRO 580 8GB - 2xDell P2715Q 4K - 4TB Lacie D2 Thunderbolt
HTPC: ASUS X99-M WS - i7 5960X - H100i GTX - 16GB 3000Mhz - Samsung SM951 512GB - ASUS GTX 780 DCU II OC - AX860 Platinum - Corsair 350D - Linux
Bärbar 1: MacBook PRO 15" 2018 / i7 / 512GB SSD NAS: Synology DS918+ 32TB+2x512GB SSD

Permalänk

Jag läste allt och jag tycker du verkar vara en skrämmande och farlig person. Personer som håller så stenhårt i sina "principer" och gör vad som helst för att få "rätt" skrämmer mig.

Du blev hackad och hackaren fuskade. Du har ett ansvar att skydda ditt konto, du hade uppenbarligen inte fullt koll eftersom du blev hackad. Vad jag blir nyfiken på, varför hade du inte på extra säkerhet på ditt konto eller blev din email också hackad?

Ta det som en läxa och bli inte arg på någon anna än dig själv, du och ingen annan kunde låta ditt konto blev hackad och du får inse det.

Extremt överdrivet, lär dig av detta, gå vidare och slösa inte mer tid på det. Ingen har gjort något fel vare sig på Punkbister eller EA.

Du har alltså försökt få "rättvisa" sedan 11th 2013?

Permalänk
Medlem
Skrivet av DaBone:

Du borde använda stycken lite mer.. Blev trött bara jag såg texten.

Har försökt att dela in det bättre men reddit trycker ändå ihop texten. Är inte van vid deras hemsida så du får ursäkta "röran". Skall dock se om jag kan göra något åt detta. Visste inte att olika subreddits hade olika egenskaper, märkte det först då jag postade om på nytt i /r/gaming.

Skrivet av MestBaraLiteRåd:

Jag läste allt och jag tycker du verkar vara en skrämmande och farlig person. Personer som håller så stenhårt i sina "principer" och gör vad som helst för att få "rätt" skrämmer mig.

Du blev hackad och hackaren fuskade. Du har ett ansvar att skydda ditt konto, du hade uppenbarligen inte fullt koll eftersom du blev hackad. Vad jag blir nyfiken på, varför hade du inte på extra säkerhet på ditt konto eller blev din email också hackad?

Ta det som en läxa och bli inte arg på någon anna än dig själv, du och ingen annan kunde låta ditt konto blev hackad och du får inse det.

Extremt överdrivet, lär dig av detta, gå vidare och slösa inte mer tid på det. Ingen har gjort något fel vare sig på Punkbister eller EA.

Du har alltså försökt få "rättvisa" sedan 11th 2013?

Inga konton jag har delar lösenord, dessutom är alla alfanumeriska med specialtecken +13 karaktärer långt. För att knäcka ett sådant lösen så tar det ett par år. Jag har säkerhet i form av antivirus i datorn. Även om jag hade en keylogger i datorn, så vore det mer troligt att hackern tog mer än mitt EA konto. Mitt Steam konto är värt ännu mer och han hade dessutom inte tillgång till mitt mail konto. Om han hade tillgång till det så hade han ändrat hemliga frågan direkt. Har inte använt någon annan dator att logga in på Origin och jag delar inte dator, den är även låst när jag inte är vid den.

Är även värt att nämna att jag har aldrig åkt ut för kontostöld före eller efter detta hände.

Jag hade mer eller mindre ständig kontakt med support från båda sidor ett par månader med sista någon gång i första kvartalet detta år. Tar upp detta ärendet igen då jag känner att jag har tid och ork med det. Det har mer med princip att göra än pengar. Självfallet har jag inte gjort något fel så jag skall inte lida för det.

Detta handlar dock inte endast om mig, utan detta berör alla. Jag är inte ensam att åka ut för detta.

PS. Jag visste inte att en principfast person är så skrämmande. Medans andra säger så gör jag. Givetvis följer jag samma kod om moral som majoriteten av befolkningen. Ser inte det som ett "hot" precis, annat än mot EA games, att vilja ha lite rättvisa i världen. Denna gång i spelvärlden, där jag spenderar mycket av min fritid. Jag har trots allt gett mellan 600-800KR och fick spela knappt ett år innan denna incident, självfallet är jag upprörd och irriterad.

Detta har inte enbart påverkat mig "ekonomiskt", t.ex. vid tillfället jag hade ett fullt fungerande konto så spelade jag BF3 dagligen med en stor grupp personer, vilket jag blev tvingad att sluta med p.g.a. avstängningen. Problemet är lite djupare än en simpel avstängning. Att köpa nytt konto för att jag vill spela är samma som att böja sig över.

Förstår du hur jag resonerar?

Permalänk
Medlem
Skrivet av MestBaraLiteRåd:

Jag läste allt och jag tycker du verkar vara en skrämmande och farlig person. Personer som håller så stenhårt i sina "principer" och gör vad som helst för att få "rätt" skrämmer mig.

Du blev hackad och hackaren fuskade. Du har ett ansvar att skydda ditt konto, du hade uppenbarligen inte fullt koll eftersom du blev hackad. Vad jag blir nyfiken på, varför hade du inte på extra säkerhet på ditt konto eller blev din email också hackad?

Ta det som en läxa och bli inte arg på någon anna än dig själv, du och ingen annan kunde låta ditt konto blev hackad och du får inse det.

Extremt överdrivet, lär dig av detta, gå vidare och slösa inte mer tid på det. Ingen har gjort något fel vare sig på Punkbister eller EA.

Du har alltså försökt få "rättvisa" sedan 11th 2013?

Hur i helvete tänkte du nu?

Om nån blir knivrånad på stan så är det personens eget fel för att hen inte lärt sig någon form av självförsvar? Eller tjejer som klär sig utmanande förtjänar att bli våldtagna enligt din mening och har ingen annan än sig själva att skylla? Du verkar som en riktig stand-up snubbe alltså!

Skärpning för helvete, om någon blir utsatt för ett brott så är det inte personens eget fel. Det finns något som heter rätt och fel och oavsett om någon sätter sitt lösenord till "123" så är det ingen jävel som har rätt till att hacka det kontot p.g.a. att lösenordet är för svagt. Nog för att vi idag är rätt medvetna om säkerhet och bör hålla en viss nivå på våra lösenord (vilket jag faktiskt tror att en stor del av oss inte gör, även om vi så kanske tror det).

EDIT: Förlåt om jag någonstans är otrevlig eller trampar på några tår. Min poäng är alltså att ingen förtjänar att bli utsatt för ett brott och att säga att nån gör det är verkligen skrämmande. Världen är inte perfekt och shit happens, men absolut ingen som förtjänar att bli blåst på ärligt förvärvad egendom (även digital sådan).

Visa signatur

+++ Divide By Cucumber Error. Please Reinstall Universe And Reboot +++

"Real stupidity beats artificial intelligence every time." - Terry Pratchett, Hogfather

Permalänk
Skrivet av zin_90:

Jag har trots allt gett mellan 600-800KR och fick spela knappt ett år innan denna incident, självfallet är jag upprörd och irriterad.

Vad jag kan förstå av din text du skrev så har du inte på någon extra säkerhet så jag kan fortfarande bara säga att det är helt ditt eget fel. Skulle du haft på extra säkerhet så skulle ingen kunna logga in på ditt konto om denna befinner sig på något annat ställe än ditt hem.

Det är givetvis at EA/PB inte kan hjälpa dig när det finns klara bevis att ditt konto har använts för att fuska med, varför skulle dom tro på dig menar du?

Steam kör med samma policy, dom skulle aldrig få för sig att ta bort en ban om kontot har blivit markerat med VAC bann, rätt så också. Tar man inte hand om sina saker så får man skylla sig själv.

Var upprörd/irriterad på dig själv för att du inte tog hand om ditt konto tillräckligt.

Skrivet av scienta:

Om nån blir knivrånad på stan så är det personens eget fel för att hen inte lärt sig någon form av självförsvar? Eller tjejer som klär sig utmanande förtjänar att bli våldtagna enligt din mening och har ingen annan än sig själva att skylla? Du verkar som en riktig stand-up snubbe alltså!

Om en person utmanar ödet så får denna skylla sig själv, ja.

Skrivet av scienta:

Skärpning för helvete, om någon blir utsatt för ett brott så är det inte personens eget fel. Det finns något som heter rätt och fel och oavsett om någon sätter sitt lösenord till "123" så är det ingen jävel som har rätt till att hacka det kontot p.g.a. att lösenordet är för svagt. Nog för att vi idag är rätt medvetna om säkerhet och bör hålla en viss nivå på våra lösenord (vilket jag faktiskt tror att en stor del av oss inte gör, även om vi så kanske tror det).

Klart han får skylla sig själv om han inte tar hand om sitt konto.

Vad spelar rätt och fel för roll? Är det en ursäkt till att inte ta hand om sina saker menar du?

Permalänk
Medlem
Skrivet av MestBaraLiteRåd:

Vad jag kan förstå av din text du skrev så har du inte på någon extra säkerhet så jag kan fortfarande bara säga att det är helt ditt eget fel. Skulle du haft på extra säkerhet så skulle ingen kunna logga in på ditt konto om denna befinner sig på något annat ställe än ditt hem.

Det är givetvis at EA/PB inte kan hjälpa dig när det finns klara bevis att ditt konto har använts för att fuska med, varför skulle dom tro på dig menar du?

Steam kör med samma policy, dom skulle aldrig få för sig att ta bort en ban om kontot har blivit markerat med VAC bann, rätt så också. Tar man inte hand om sina saker så får man skylla sig själv.

Var upprörd/irriterad på dig själv för att du inte tog hand om ditt konto tillräckligt.

Så du anser att den som är blottad för brott skylla sig själv om man blir utsatt?

Ser inte vad du menar med "extra säkerhet", det finns ingen mer säkerhet än den jag redan har. Men du är självfallet välkommen att upplysa oss om vad du menar. EA stöder inte t.ex. skydd som Blizzard med dosor, vilket gör det "extremt" svårt att hacka ett konto.

Om du läste igenom posten så ser du att jag har klara bevis på att en annan person tog sig in på mitt konto. Både IP och GUID loggar direkt från PBBans ett par dagar efter jag blev bannad. De indikerar att en Rysk IP anslöt till mitt konto och spelade, vilket ledde till avstängningen. Det är svart på vitt.

Du är ny här så jag ger dig ett råd, för du verkar vara rätt ung också. Välj dina strider, just nu uppfattas du som en aningen inkompetent flamer.

Permalänk
Skrivet av zin:

Så du anser att den som är blottad för brott skylla sig själv om man blir utsatt?

Ser inte vad du menar med "extra säkerhet", det finns ingen mer säkerhet än den jag redan har. Men du är självfallet välkommen att upplysa oss om vad du menar. EA stöder inte t.ex. skydd som Blizzard med dosor, vilket gör det "extremt" svårt att hacka ett konto.

Om du läste igenom posten så ser du att jag har klara bevis på att en annan person tog sig in på mitt konto. Både IP och GUID loggar direkt från PBBans ett par dagar efter jag blev bannad. De indikerar att en Rysk IP anslöt till mitt konto och spelade, vilket ledde till avstängningen. Det är svart på vitt.

Du är ny här så jag ger dig ett råd, för du verkar vara rätt ung också. Välj dina strider, just nu uppfattas du som en aningen inkompetent flamer.

Du kan omöjligt ha inloggninsbekräftelse på.

Nej jag är inte ny här, nej jag är inte ung och jag skiter fullständigt i status.
Menar du på fullaste allvar att jag borde det? Det är ett forum, inte högstadiet.

Ordet du söker är troll och inte flamer.

Permalänk
Jubileumsmästare

Så du blev hackad och den som hackade dig fuskade på ditt konto? Bara att köpa nytt och lära sig en läxa. Annars skulle ju varenda människa köra proxy och säga "nej men jag blev hackad, unbanna mig bara.".

Visa signatur

9900K | 970 EVO | 32GB G.Skill Trident Z Neo | 2080Ti
Asus ROG Maximus Extreme XI | Lian-Li PC-O11 Dynamic
Pok3r | G503 | Schiit Bifrost Über | Schiit Lyr
Hifiman HE-500 | HP Omen X Emperium 65
https://www.sweclockers.com/galleri/14987

Permalänk
Medlem
Skrivet av zin:

Ville dela med mig detta brev i hopp om att fler ser det. Diskutera gärna här om du också har haft dålig erfarenhet med EA games eller Even Balance.

Klicka här för att läsa

//zin_90

Alldeles för lång och snackig text, tycker jag. Tror de flesta inte orkar hålla intresset uppe tillräckligt länge för att ta sig igenom det där.

Varför kontaktade du inte EA igen efter det avbrutna telefonsamtalet?

Visa signatur

Desktop: Ryzen 5800X3D || MSI X570S Edge Max Wifi || Sapphire Pulse RX 7900 XTX || Gskill Trident Z 3600 64GB || Kingston KC3000 2TB || Samsung 970 EVO Plus 2TB || Samsung 960 Pro 1TB || Fractal Torrent || Asus PG42UQ 4K OLED
Proxmox server: Ryzen 5900X || Asrock Rack X570D4I-2T || Kingston 64GB ECC || WD Red SN700 1TB || Blandning av WD Red / Seagate Ironwolf för lagring || Fractal Node 304

Permalänk
Medlem

Lite sent att komma grinande 1 år senare. Slå på säkerheten som visades upptill.

Visa signatur

En trött jäkel.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dax:

Lite sent att komma grinande 1 år senare. Slå på säkerheten som visades upptill.

Lustigt uttalande som får mig att tänka på ett någorlunda relaterat ämne. Det tar ju bra mycket längre tid än så för att utreda bedrägerier som sker digitalt i Sverige idag, så 1 år är inte så mycket i sammanhanget.

Visa signatur

+++ Divide By Cucumber Error. Please Reinstall Universe And Reboot +++

"Real stupidity beats artificial intelligence every time." - Terry Pratchett, Hogfather

Permalänk
Medlem
Skrivet av evil penguin:

Alldeles för lång och snackig text, tycker jag. Tror de flesta inte orkar hålla intresset uppe tillräckligt länge för att ta sig igenom det där.

Varför kontaktade du inte EA igen efter det avbrutna telefonsamtalet?

Jag kontaktade EA via ticket support fler gånger än vad det är listat i texten. De hade en speciell funktion i början där du kunde snacka med support direkt, men de tog bort detta. Loggarna sparas inte alltid och det kan hända att man var tvungen att spara dem manuellt. Har haft kontakt med EA och EB över 30 gånger de första månaderna efter jag blev hackad.

Vill även påpeka att om du inte orkar läsa så behöver du inte kommentera heller. Din kommentar fyller inget syfte annat än att klaga. Det finns en TL:DR(markerat i fetstil) om du tog dig tiden att skumma igenom slutet av posten.

Skrivet av Svaniis:

Så du blev hackad och den som hackade dig fuskade på ditt konto? Bara att köpa nytt och lära sig en läxa. Annars skulle ju varenda människa köra proxy och säga "nej men jag blev hackad, unbanna mig bara.".

Skillnaden är att jag har bevis, det är hela grejen. Att EB då vägrar att se på detta bevis innebär att de inte tar ansvar för sina handlingar. Det finns ingen "läxa" att lära sig då jag inte har felat. Jag valde inte att be utsatt för en brottslig handling. Man säger ju t.ex. inte till ett våldsoffer att den var på fel plats vid fel tillfälle och får därför skylla sig själv. Med den mentaliteten så ger du dem frikort till att fortsätta utan konsekvens på din bekostnad.

Skrivet av Dax:

Lite sent att komma grinande 1 år senare. Slå på säkerheten som visades upptill.

Jag har bestridit denna avstängning i månader, så det är inte precis att jag inte har försökt. Bara för att du inte är medveten om saker utanför din värld så betyder det inte att övriga världen står still. Som konsument är jag berättigad till att vara missnöjd med denna tjänst. Dessa företag må ta sig friheter, men det betyder inte att det är rätt. Vad för syfte fyller extra säkerhet på ett avstängt konto tro?

Permalänk
Medlem

Att du la på var det sämsta du kan ha gjort tror jag, support må ta tid, men det är alltid värt att vänta. (Hur länge hade du väntat btw?)

Vill också poängtera detta

Citat:

But the fact is that my personal information was on that account, information I don't just share freely with anyone I meet.

Råkar du bo på Henriksbergsgatan?

Permalänk
Medlem
Skrivet av MestBaraLiteRåd:

Vad jag kan förstå av din text du skrev så har du inte på någon extra säkerhet så jag kan fortfarande bara säga att det är helt ditt eget fel. Skulle du haft på extra säkerhet så skulle ingen kunna logga in på ditt konto om denna befinner sig på något annat ställe än ditt hem.

"Extra säkerhet" ? Det har inte jag heller. Inte till någon av mina "tjänster". Alla kräver hårdvara jag inte äger, vilket inte gör det aktuellt. Hade de varit intresserade av att alla skulle använda det hade de gjort sina säkerhets tingestar som Java mjukvara så att den gick att köra plattformsoberoende.
B!

Visa signatur

Allting jag skriver är om inget annat uttrycks, min åsikt! Ingenting måste vara dagens sanning enligt din åsikt, och gör du antaganden baserade på mina åsikter hoppas jag att du övervägt mer än bara just min åsikt.

Permalänk
Medlem

Är det inte så att det finns en text i EULA om att du är ansvarig för din kontosäkerhet?

Det mest sannolika är ju att du blivit phishad, om det du påstår verkligen är sant.

Permalänk
Medlem
Skrivet av zin:

Jag kontaktade EA via ticket support fler gånger än vad det är listat i texten. De hade en speciell funktion i början där du kunde snacka med support direkt, men de tog bort detta. Loggarna sparas inte alltid och det kan hända att man var tvungen att spara dem manuellt. Har haft kontakt med EA och EB över 30 gånger de första månaderna efter jag blev hackad.

Vill även påpeka att om du inte orkar läsa så behöver du inte kommentera heller. Din kommentar fyller inget syfte annat än att klaga. Det finns en TL:DR(markerat i fetstil) om du tog dig tiden att skumma igenom slutet av posten.

Ok, det låter som extremt många gånger som ni varit i kontakt. Du har ingen info om vad som sagts vid något av de tillfällena?

Vad gäller att jag inte borde kommentera så kan man ju i så fall argumentera för att du inte borde posta ditt öppna brev i diskussionsforum om du så desperat vill undvika att brevet i sig kommenteras.

Jag kan iaf utveckla min föregående kommentar något, om avsikten var oklar:
Eftersom syftet verkar vara att få folk att sluta upp bakom detta så kan det inte vara särskilt lyckat att ha en vägg av rörig text som grund.

Konkreta råd:

* Mycket snack som skulle kunna tas bort för att göra det hela mer sakligt.

* Bristfällig styckesindelning som gör det jobbigare än det skulle behöva vara att läsa.

* Tjafs om trådar på deras forum:
Du verkar förutsätta att deras diskussionsforum skall vara något annat än ett diskussionsforum, snarast någon variant av kundtjänst. Så är, såvitt jag förstår, ej fallet; detta verkar vara ett missförstånd från första början. Att bli så upprörd över att moderatorerna ser till att reglerna som gäller där följs kan knappast hjälpa ditt syfte.

* Tjafs om att ditt konto bannats:
Det är väl helt i sin ordning att fuskare bannas? Ditt konto har bannats just på grund av att det använts till fusk. Det i sig är inte något de gjort fel eller någon kränkning.
DÄREMOT kan jag absolut hålla med om att om nu kontot kapats och senare återbördats till sin rättmätiga ägare och detta verkligen kunnat påvisas så borde de kunna bortse från de incidenter som skett under tiden kontot var kapat.

* Du har med väldigt lite information om vad som faktiskt sagts. Svårt att bedöma läget mer än att du uppenbarligen är upprörd och inte fått som du ville.

Visa signatur

Desktop: Ryzen 5800X3D || MSI X570S Edge Max Wifi || Sapphire Pulse RX 7900 XTX || Gskill Trident Z 3600 64GB || Kingston KC3000 2TB || Samsung 970 EVO Plus 2TB || Samsung 960 Pro 1TB || Fractal Torrent || Asus PG42UQ 4K OLED
Proxmox server: Ryzen 5900X || Asrock Rack X570D4I-2T || Kingston 64GB ECC || WD Red SN700 1TB || Blandning av WD Red / Seagate Ironwolf för lagring || Fractal Node 304

Permalänk
Medlem
Skrivet av zin:

Ville dela med mig detta brev i hopp om att fler ser det. Diskutera gärna här om du också har haft dålig erfarenhet med EA games eller Even Balance.

Klicka här för att läsa

//zin_90

Tråkigt, har en kompis steam konto som blev hackat och hamnade i samma situation. Vet inte om han löste det eller vad som hände. Orkade inte läsa allting så vet inte riktigt vad du var ute efter men hoppas att det löser sig. Säkerhet är ju rätt bristande idag, säkert hos EA också

Permalänk
Inaktiv

I avtalet du gick med på för origin så står det att du har ansvar över ditt konto. Jag vad inte vad du har gjort för att infektera din dator med keyloggers och trojaner. Du kanske helt enkelt råkade ut för fishing.

Kort och gott så ligger ansvaret främst hos dig. Chansen att någon slumpar fram ditt konto av miljoner med rätt lösenord är extrem. Jag rekommenderar att du går vidare och skyddar din dator i framtiden. Det finns got om virusskydd och säkerhetsåtergärder som du kan vidta för att hålla dina konton och personliga uppgifter i säkert förvar.

Permalänk
Medlem

Att läsa alla raderna här påminner mig om SVT Debatt.

OnT: Jag tror inte att du kommer att vinna den här striden.

Det var ju som med mig, jag har ju haft ett Krig med Sony Sverige nu i några veckor för att min PS4 fick ett fel.
Och jag skickade in den men (av misstag) skickade jag inte bara konsolen utan allt som medföljde Handkontroll, Manualer, Strömkabel och m.m. Jag vart ju helt tokig och chockad när jag fick hem bara konsolen (en helt ny en) i en icke original kartong och jag började ju genast ringa till dem och fråga varför jag fick hem bara konsolen.
Och jag fick mig läxan att packa ner bara "konsolen" men de skulle kolla om de hade min original kartong kvar med tillbehören men tyvärr hade de det inte, så jag fick lov att köpa separat, det var drygt sk*t drygt, men sen inser man att det var sitt eget fel och det är bara att gå vidare och glömma allt det, för annars blir det bara stress och inget lugn.

Visa signatur

MSI X99A GODLIKE GAMING | i7-6950X 4.3GHz | 64GB RAM 3200MHz | RTX 2080

Nintendo Switch | PlayStation 5 | Xbox Series X

Min FZ Profil

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon185723:

Kort och gott så ligger ansvaret främst hos dig. Chansen att någon slumpar fram ditt konto av miljoner med rätt lösenord är extrem.

Efter att ha läst lite om hur man ska skydda sig vid surf av mörkerwebben så läste jag att det inte alls är speciellt säkert med ett ensamt ord och specialtecken. Det är inte så svårt att bryta igenom.

Denna hemsida demonstrera rätt bra (mata nu för guds skull inte in något lösenord ni själva använder) hur pass säkert ett lösenord egentligen är: https://howsecureismypassword.net/

Någon som är mer utbildad inom området får gärna hoppa in och berätta mer om detta, jag är för okunnig. Men har läst något om någon regel på 3 siffror, specialtecken, både gemena och versaler, samt om ord som möjligen finns i ordlistor används så bör det vara i alla fall 3-4 orelaterade ord i samma lösenord.

Visa signatur

+++ Divide By Cucumber Error. Please Reinstall Universe And Reboot +++

"Real stupidity beats artificial intelligence every time." - Terry Pratchett, Hogfather

Permalänk
Moderator
Forumledare

*tråd rensad*

Hur diskussionen om kontosäkerhet spårade ur till att handla om våldtäkt är för mig en jäkla gåta.

Se till att hålla er till ämnet hädanefter!

Visa signatur

Forumets regler | Har du synpunkter på hur vi modererar? Kontakta SweClockers/moderatorerna

Jag stavar som en kratta

Gillar lök på discord

Permalänk
Medlem

Är beviset du har enbart att en annan IP har loggat in på ditt konto? (nej, jag läste inte igenom all text i ditt brev)

Permalänk
Avstängd

Du har ansvar för ditt konto. Detta står i EAs avtal som du accepterar när du gör ett originkonto. Om du blir unbannad så beror det helt på att någon admin någonstans har varit extremt hygglig. Kom ihåg att majoriteten av alla hackade konton sker pga. att folk inte håller sin dator uppdaterad eller har den så full av skit som keyloggers och trojaner att den är överfylld. Har inte läst din text.. Den är faktiskt extremt smärtsam att ens titta på.

Skulle rekommendera att du faktiskt lärde dig att dela in texter i stycken.

Visa signatur

||NZXT H440 Black/Red||Intel i5 2500k @ 4,2GHz ||Noctua NH-D14 ||GA-Z77X-UD3H ||8 gb Corsair Vengeance 1600mhz DDR3 ||MSI GeForce GTX 970 ||OCZ Agility 3 120GB SSD ||Samsung Spinpoint F3 1TB ||Corsair HX750W||
Software is like sex, it's better when it's free. - Linus Torvalds

Permalänk
Medlem

Jävla tjatande om formateringen av texten. Läser folk verkligen inte tråden utan skriver vad för skit som helst? Det har redan kommenterats flera gånger, och han har förklarat att formateringen blev skit när inlägget lades upp, om det går att åtgärda eller inte känns i dagsläget inte relevant. EA kommer inte läsa, och inte bry sig om det hela i alla fall, varför det inte spelar någon roll.
B!

Visa signatur

Allting jag skriver är om inget annat uttrycks, min åsikt! Ingenting måste vara dagens sanning enligt din åsikt, och gör du antaganden baserade på mina åsikter hoppas jag att du övervägt mer än bara just min åsikt.