Permalänk
Medlem

Cs Go FPS bug?

Hallå där! Inet monterade precic min nya data och jag laddade ner CsGo OBS! Min förra data som var paket data Acer XC600 Klarade CsGO 60-80 FPS (beroende på bana) på låga settings. Själv så är jag inte så bra med datorer så jag undrar är det fel på Cs eller datan? Andra spel säger Cs eftersom på LoL har jag 200-300FPS inga problem med Very High och Bf 3 med high funkar fint fint. Iaf det här är vad jag har.

Windows 8.1
Intel Core I5 4460
Gigabyte GA-H97-HD3 (Moderkort)
ASUS GeForce GTX 760
8GB RAM

Vad är det för fel då? Jo när jag öppnar cs så är lobby på 110 FPS och när jag öppnar en match (både MM och bot) så ligger min fps på 60-70 FPS. Står jag på en smoke så får jag plötsligt 90 fps och står jag utanför så nästan crashas spelet med rekord 10 FPS! Alltså det här kan inte vara datans fel utan måste vara något fel på cs. Så om någon Cs kunnig vet vad det är så hjälp gärna till! Tack!

Permalänk
Skrivet av HanixD:

Hallå där! Inet monterade precic min nya data och jag laddade ner CsGo OBS! Min förra data som var paket data Acer XC600 Klarade CsGO 60-80 FPS (beroende på bana) på låga settings. Själv så är jag inte så bra med datorer så jag undrar är det fel på Cs eller datan? Andra spel säger Cs eftersom på LoL har jag 200-300FPS inga problem med Very High och Bf 3 med high funkar fint fint. Iaf det här är vad jag har.

Windows 8.1
Intel Core I5 4460
Gigabyte GA-H97-HD3 (Moderkort)
ASUS GeForce GTX 760
8GB RAM

Vad är det för fel då? Jo när jag öppnar cs så är lobby på 110 FPS och när jag öppnar en match (både MM och bot) så ligger min fps på 60-70 FPS. Står jag på en smoke så får jag plötsligt 90 fps och står jag utanför så nästan crashas spelet med rekord 10 FPS! Alltså det här kan inte vara datans fel utan måste vara något fel på cs. Så om någon Cs kunnig vet vad det är så hjälp gärna till! Tack!

Tror det går fixa genom att stänga av strömsparfunktionen i spelet "laptop power savings"
Om inte det fungerar så kan de fixas genom att du ändra till "prestanda läge" i energi inställningarna i Windows

Fungerar inte det så testa att installera om drivrutinerna (se också till att du har de senaste)

Permalänk
Medlem

Har redan ominstallerat drivrutinerna och har de senaste. Obs detta är en stationärdata, när jag la prestanda läga så äre fortfrande samma

Permalänk
Medlem
Skrivet av HanixD:

Har redan ominstallerat drivrutinerna och har de senaste. Obs detta är en stationärdata, när jag la prestanda läga så äre fortfrande samma

ändra i windows också

Permalänk
Medlem

Gjorde precis datorn till "Hög prestanda" samma grej fortfarande... Även i Windows... Jag vet inte vad jag ska göra

Permalänk

Cs Go är ett väldigt uselt kodat spel.

Visa signatur

Intel I5 7600K @ 4.8Ghz undervolt, Hyper 212 Evo | 16GB ddr4 | Kingston m2 1TB | Msi 1060 6GB

Legion 5 Pro: Intel 12500H | 16GB ram | Samsung 980 Pro 1TB | RTX 3060 mobile

Permalänk

Dxdiag? Låter som DirectX.

Permalänk
Skrivet av HanixD:

Gjorde precis datorn till "Hög prestanda" samma grej fortfarande... Även i Windows... Jag vet inte vad jag ska göra

Kan du visa en bild på de inställningar (settings) du har in-game
Kanske har något att göra med det

Skulle också testa att "verify integrity of game cache" i steam
Detta gör du genom att högerklicka på CS:GO i steam (texten inte bilderna) och sedan klicka in på "properties"

Där inne så klickar du sedan på fliken "local files"
I den fliken så finns alternativet att "verify integrity of game cache"
Det kommer att reparera eventuella skador i spelets kod

Fungerar inte det så får du testa att installera om CS:GO