Klarar denna dator av BF4 på ultra 1080p 60FPS?

Permalänk

Klarar denna dator av BF4 på ultra 1080p 60FPS?

Hej! Ska skaffa en ny dator som jag tyckte såg bra ut och här är en länk till den: http://www.netonnet.se/art/dator/stationar-dator/desktop/asus...

Precis som rubriken lyder, klarar denna dator av BF4 på dessa inställningar?

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Wrinkleberg:

Hej! Ska skaffa en ny dator som jag tyckte såg bra ut och här är en länk till den: http://www.netonnet.se/art/dator/stationar-dator/desktop/asus...

Precis som rubriken lyder, klarar denna dator av BF4 på dessa inställningar?

Kolla prestandaresultat för grafikkortet här

http://www.sweclockers.com/artikel/17810-prestandaanalys-battlefield-4/3

Processorn bör räcka.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Skrivet av anon99339:

Kolla prestandaresultat för grafikkortet här

http://www.sweclockers.com/artikel/17810-prestandaanalys-battlefield-4/3

Processorn bör räcka.

Skickades från m.sweclockers.com

Ser ut som att datorn kommer klara det

Permalänk
Medlem

Har du några som helst planer på att uppgradera den där datorn i framtiden? Brukar vara nästan omöjligt med färdigbyggda från asus, acer etc. Bygg en egen istället om du vill kunna uppgradera

Visa signatur

i7 4790k | Asus Z97-A | 16GB | Gainward GTX 1070 Phoenix GS
Phanteks Enthoo Evolv ATX TG | EVGA Supernova G2 750W
Samsung 850 PRO 128GB | Samsung 850 EVO 250GB
Seagate Barracuda 4TB | Cryorig H5 Ultimate

Permalänk
Medlem

Grafikkortet är ett 760 OEM som är ungefär lika bra som ett vanligt 660 så nej den kommer absolut inte att klara BF4 på ultra i 60 fps. Om du ska ha en speldator sätt ihop en själv och var beredd på att betala lite mera än 8k.

Visa signatur

Intel i7-3770K@4,5GHz 1,275V - ASRock P67 Pro3 REV B3 - Corsair Vengeance Pro DDR3 2133MHz 2x8GB - MSI GTX 1080 Gaming X - Samsung 840 EVO 120GB - WD Caviar Black 6TB - Seagate SV35 2TB - Noctua NH-C12P SE14 - LG DVD+-RW - Seasonic Focus+ Gold 750FX - Antec One Hundred - Dell 25" UltraSharp U2515H 1440p

Permalänk
Skrivet av fantomsmurfen:

Grafikkortet är ett 760 OEM som är ungefär lika bra som ett vanligt 660 så nej den kommer absolut inte att klara BF4 på ultra i 60 fps. Om du ska ha en speldator sätt ihop en själv och var beredd på att betala lite mera än 8k.

Vad är OEM? Och på vilka inställningar måste jag annars ha för att få 60 fps?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cityguysims:

Har du några som helst planer på att uppgradera den där datorn i framtiden? Brukar vara nästan omöjligt med färdigbyggda från asus, acer etc. Bygg en egen istället om du vill kunna uppgradera

Hur kommer det sig? Går det inte som i detta specifika case att senare byta ut mot ett bättre grafikkort?

Visa signatur

Träna hårt eller inte alls

Permalänk
Medlem
Skrivet av Wrinkleberg:

Vad är OEM? Och på vilka inställningar måste jag annars ha för att få 60 fps?

Skickades från m.sweclockers.com

I märkesdatorer används OEM (fråga mig inte vad det står för) grafikkort och det är inte alltid samma som säljs separat.

Visa signatur

Intel i7-3770K@4,5GHz 1,275V - ASRock P67 Pro3 REV B3 - Corsair Vengeance Pro DDR3 2133MHz 2x8GB - MSI GTX 1080 Gaming X - Samsung 840 EVO 120GB - WD Caviar Black 6TB - Seagate SV35 2TB - Noctua NH-C12P SE14 - LG DVD+-RW - Seasonic Focus+ Gold 750FX - Antec One Hundred - Dell 25" UltraSharp U2515H 1440p

Permalänk
Skrivet av fantomsmurfen:

I märkesdatorer används OEM (fråga mig inte vad det står för) grafikkort och det är inte alltid samma som säljs separat.

Ok, men på vilka inställningar kommer jag då annars behöva ha för att nå 60 fps?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Wrinkleberg:

Ok, men på vilka inställningar kommer jag då annars behöva ha för att nå 60 fps?

high skulle jag gissa på

rekommenderar inte att du köper en sådan här dator.

Permalänk
Skrivet av versions:

high skulle jag gissa på

rekommenderar inte att du köper en sådan här dator.

Har redan beställt den so it's too late. Färdigbyggda datorer passar mig bättre känner jag. Hade jag byggt en istället så skulle det ha kostat mer pengar. Vill också tillägga att datorn kostade 6999 kr när jag köpte den (priset höjdes så jag hade tur där).

Permalänk
Medlem

Anledningen till att man bygger en egen beror en stor del på att det är billigare ^

Sen med ett nätaggregat på 350W vilket är avsevärt lågt, kommer du att behöva köpa en helt ny dator i framtiden när du vill uppgradera då det är näst intill omöjligt att uppgradera en märkesdator pga. brist på plats m.m. i chassit. (Istället för att ex. köpa ett nytt grafikkort eller processor i framtiden och därmed vinner på det).

Men datorn ser väl ut att klara saker och ting ganska bra nu så hoppas du blir nöjd med den!

Permalänk
Skrivet av Relizent:

Anledningen till att man bygger en egen beror en stor del på att det är billigare ^

Sen med ett nätaggregat på 350W vilket är avsevärt lågt, kommer du att behöva köpa en helt ny dator i framtiden när du vill uppgradera då det är näst intill omöjligt att uppgradera en märkesdator pga. brist på plats m.m. i chassit. (Istället för att ex. köpa ett nytt grafikkort eller processor i framtiden och därmed vinner på det).

Men datorn ser väl ut att klara saker och ting ganska bra nu så hoppas du blir nöjd med den!

Jag förstår dig helt och hållet, men jag planerar inte på att uppgradera nånting så datorn kommer funka alldeles utmärkt för mig. Tack annars