ATH-ADG1 eller Modmic 4.0 + hörlurar? (max 3000:-)

Permalänk

ATH-ADG1 eller Modmic 4.0 + hörlurar? (max 3000:-)

Hallå alla ljudentusiaster och annat folk som råkar surfa runt i denna del av forumet!
Letar efter ett nytt headset till min dator och hittade detta headset och undrar om det är något att ha eller om
jag hellre borde köpa en Antlion Modmic och ett par bra hörlurar istället.

Jag undrar i så fall vilka hörlurar som är bra i prisklassen (upp till 3000 minus kostnaden för modmicen+ev. tull/frakt)?
Jag letar då efter ett par öppna over-ear hörlurar, har ett Asus xonar Phoebus som ljudkort så hörlurar med hög impedans
borde inte vara några problem.

Headsetet (eller hörlurarna) kommer främst användas för spel (och eventuellt skype/mumble samtidigt).
Spelar mest BF4 och andra FPS spel (TF2, CS) så bra möjlighet att exakt höra varifrån skott m.m kommer ifrån (sound-monitoring förmåga) uppskattas.

kommer förmodligen att lägga beställningen under veckan så snabbt svar uppskattas.

Visa signatur

Gaming PC: Ryzen 7 5800x, ASUS X570-P, RTX4070, 32GB DDR4, 2 TB 970 EVO M.2, 500 GB 850 EVO SSD, 1TB SSHD, 4TB + 6TB HDD, AX860.

HTPC: i7-4770K, Maximus VII Impact, GTX770, 16GB DDR3, 256GB 850 Pro SSD, 250 GB 840 Pro SSD, 4 TB WD Red, Cooler Master GX-lite 700w PSU
fraktfritt Inet

Permalänk

Hörlurar är svårt att rekommendera, det är så beroende på dina preferenser.

Jag har själv ett par Sennheiser G4ME 360 som jag gillar.

Sidan om har jag ett par Sennheiser HD650 som jag nu beställt en ModMic till, detta för 650 låter riktigt bra och jag vill använda dem även till spel.

ATH gör bra saker, så ta dig till en affär och lyssna på dem, gärna flera par i den prisklassen så du får en bild på hur de jämför sig med andra. Jämför kanske med ett par för 500 mindre, utan mic, och se om det för dig blir värt att köpa hörlurar och en modmic.

Hur bra ModMic är vet jag inte, men jag har läst bra om den och vill inte ha en fristående mikrofon då jag inte har yta till en.

Visa signatur

Bio: Denon AVC-X3700H - Emotiva XPA-2 - Revel F208 - T.Amp 1050 - Ino Audio pY-2
Dator: Rampage V Extreme, 5930K, Palit 2070 Super, Acer XB270HU, Asus Essence STX II, Sennheiser HD650, Kama Bay Mini Amp, Klipsch RB51

Permalänk
Medlem

Hade precis samma köpfråga och efter en massa googlande fram och tillbaka så köpte jag ett par ATH AD900X på Amazon. Typ halva priset nu, 159 dollars, blev 222 typ med frakt osv. Helöppna, over ear och med stor soundstage. Sorry för blandad svengelska. Borde vara grymma när det kommer till att höra riktning på ljud. Förutsätter lite att man sitter i en tyst miljö dock, vilket jag gör. Modmic till dem så ligger du i budget. Har inte fått dem än då jag beställde förrgår men jag har förhoppningar på att jag typ skaffat det optimala för mitt spelbehov som är BF4 och CS:GO. Hade PC360, idag heter de G4ME ONE (tror jag), innan som är grymma annars. Det var Tek Syndicate som övertygade mig att köpa riktiga hörlurar med modmic och inte ett nytt headset.
Happy gaming

Visa signatur

hungrig