Asus Strix 970 flimmer/ränder

Permalänk

Asus Strix 970 flimmer/ränder

Köpte ett Asus strix 970 grafikkort för bara nån vecka sen.
Funkar bra men får flimmer eller vad man ska kalla det på skärmen, börjar alltid från botten och vandrar uppåt. (SE FILM)

Kör Nividia surround (eyefinity), 3 Asus 24" vn247h skärmar. Har provat med alla skärmarna och olika kablar och det blir samma på olika skärmar så inte bara på en skärm. Så skärmarna och kablarna kan uteslutas, körde även tidigare eyefinity med ett AMD kort och det funkade kanon på samma skärmar m.m.

Har rensat systemet helt efter installationen av grafikkortet så inget gamalt som ligger kvar heller.
Övrig info:
Moderkort: Asus p8z77-v
CPU: Intel i7 2600k
Minnen: 16gb Corsair Vengeance
PSU: Fractal 650w

Har varit in på Alina system där kortet är köpt och dom kan inte återskapa felet i deras testrigg så de kunde inte byta ut kortet..
Någon som har någon ide? All hjälp välkomnas.

Permalänk
Hedersmedlem

Spelar mindre roll egentligen, men hur ofta händer det? Lättare att felsöka om det händer ofta.

Händer samma sak när du bara använder 1 skärm?
Testat att ställa in skärmuppdateringen för alla skärmarna till 59 istället för 60hz under screen resolution - advanced settings (om möjligt)?

Visa signatur

🎮 → Node 304 • Ryzen 5 2600 + Nh-D14 • Gainward RTX 2070 • 32GB DDR4 • MSI B450I Gaming Plus AC
🖥️ → Acer Nitro XV273K Pbmiipphzx • 🥽 → VR: Samsung HMD Odyssey+
🎧 → Steelseries arctic 7 2019
🖱️ → Logitech g603 | ⌨️ → Logitech MX Keys
💻 → Lenovo Yoga slim 7 pro 14" Oled

Permalänk
Skrivet av Söderbäck:

Spelar mindre roll egentligen, men hur ofta händer det? Lättare att felsöka om det händer ofta.

Händer samma sak när du bara använder 1 skärm?
Testat att ställa in skärmuppdateringen för alla skärmarna till 59 istället för 60hz under screen resolution - advanced settings (om möjligt)?

Olika, ibland händer det ofta var 10e sekund, andra gånger händer de bara ibland. Tror det beror på vad jag gör, inte lyckats fast ställa exakt när det händer som mest. Men har aldrig sett det när jag spelar i eyefinity, det händer när jag sitter på skrivbordet med diverse fönster uppe.

Kan endast välja mellan 50 och 60hz. Vad jag sett händer det inte när jag kör med bara 1 skärm.

Kan tillägga att heaven och liknande bechmarktester hos Alina System gav fina resultat och inget konstigt syntes då.