Går det att använda lacknafta för att ta bort gammal kylpasta?

Permalänk

Går det att använda lacknafta för att ta bort gammal kylpasta?

Hej!, jag undrar om det går att använda lacknafta för att ta bort gammal kylpasta när man ska sätta in en ny kylare?

Visa signatur

Min burk: GPU: Gigabyte RTX 3070 Aorus Master, CPU: Ryzen 7 7700X, Moderkort: ASUS TUF B650M, Chassi: Phanteks Enthoo Evolv mATX, Skärm: Gigabyte G34WQC

Permalänk
Medlem

Nej, det är en olja (kristallolja).
Använd sprit. Helst isopropanol.

Sök i forumet.

http://www.sweclockers.com/forum/55-intel/1105740-hur-ska-jag...

Visa signatur

CPU: I7 4770K Grafik: Poseidon Platinum GeForce GTX 980Ti Moderkort: Asus Maximus VI Hero Z87 RAM: 16Gb Corsair Dominator Platinum CL9 Nätagg: Corsair HX1050 Gold SSD: Corsair Force GT 240Gb SSHD: Seagate Desktop 4TB Låda: Corsair Graphite 600T

Permalänk
Skrivet av Gurk:

Nej, det är en olja (kristallolja).
Använd sprit. Helst isopropanol.

Sök i forumet.

http://www.sweclockers.com/forum/55-intel/1105740-hur-ska-jag...

okej, tack

Visa signatur

Min burk: GPU: Gigabyte RTX 3070 Aorus Master, CPU: Ryzen 7 7700X, Moderkort: ASUS TUF B650M, Chassi: Phanteks Enthoo Evolv mATX, Skärm: Gigabyte G34WQC

Permalänk
Medlem

Eller torrt med ett kaffefiltet

Visa signatur

Är det här man ska skriva upp vilken dator man använder?
Ballongmoddat hopkok som kyls med vatten och kopplat till ett gäng skärmar med en massa pixlar.
Duger det??

Permalänk
Medlem

Får la mycket skit av andra nu men sj har jag använt lacknafta för ta bort kylpasta i 5 års tid nu på både cpu och gpu och funkat fint fint men kanske stämmer som han ovanför skrev med oljekristaller nånting

Visa signatur

CPU:Intel i7 6700K ssd:1TB Psu:1000W 80+Gold Graphic: RTX 2080TI.
Coolers: 280+420mm Water Cooler Chassis: NZXT 810 gunmetal Ram: 32gb 3600mhz

Permalänk
Administrativ avgift
Skrivet av Jonte94:

Får la mycket skit av andra nu men sj har jag använt lacknafta för ta bort kylpasta i 5 års tid nu på både cpu och gpu och funkat fint fint men kanske stämmer som han ovanför skrev med oljekristaller nånting

Japp det du lämnar är typ ett lager av lacknafta som påverkar temp inte maximalt o spiller du kan du kortsluta

Visa signatur

Loque Raw s1| 7950x3D | B650-i | 2x16GB DDR5 CL30@6000 | 2TB m.2 | 4090 TUF | Samsung G9 49 | Vive Focus 3