ASUS M3N78-VM - Inbyggda GFX funkar ej samtidigt som PCI-E

Permalänk
Medlem

ASUS M3N78-VM - Inbyggda GFX funkar ej samtidigt som PCI-E

Hej! Det är så att min "riktiga" dator pajjade för ett tag sedan, så jag fick låna en gammal härk av en polare:
En AMD Athlon 64 x2 4850e med 4gb ram som sitter på ett asus m3n78-VM-mobo.
Detta mobo har ett inbyggt grafikkort med HDMI-utgång, men det är alldeles för trögt för att jag ska kunna lira någorlunda hyfsat, därför har jag stoppat in ett ATI Radeon 4850 HD i PCIE-slotten.

Hursomhaver; För ett tag sedan kunde jag använda _båda_ grafikkorten samtidigt, alltså DVI från PCI-E-kortet och HDMI via det inbyggda. Nu när jag startar datorn så hittar den inte det inbyggda kortet. I BIOS så kan jag välja på Norra eller södra bryggan (minns ej vilken) vilket GFX-kort som ska köras först: Internal, PCI-E eller PCI - alltså inte både Internal och PCI-E.. Detta driver mig till vansinne! Väljer jag Internal så får jag ju upp allt via TV:n...men helst skulle jag vilja att båda korten kördes samtidigt.

Som sagt så funkade det förr.. Har testat koppla in en skärm+hdmi i det inbyggda, men no go..

Någon som kan komma med tips?

Visa signatur

Sorcere of Pan Tang

Permalänk
Medlem

Om det har fungerat tidigare, så har förmodligen något hänt nyligen, förmodligen förlust/korruption av någon drivrutin... prova att ladda ned drivarna här: http://www.asus.com/Motherboards/M3N78VM/HelpDesk_Download/

ominstallera allt, och testa på nytt..

Visa signatur

"quod est pretiosa hodie,cras sit questus magis pretiosa"
#positive thinking