Permalänk
Medlem

LG G3 Vs Sony Xperia Z2

Har redan beställt en LG G3 32 GB i guld.

Men funderar om man gjort rätt val.

Viktiga för mig är ett bra gränssnitt som funkar laggfritt med minimalt med egna onödiga appar mot ren android.

Okej kamera , bra skärm ,bra täckning och bra ljud i samtal. Gärna bra räckvidd på wifi.

Fastnade för att man kan byta batteriet på G3 och den högupplösta skärmen och designen.

Har man gjort rätt val med dagens priser.

Xperia Z2 kostar 2989 kr på phonehouse. Lg G3 32 GB kostar 3490 kr på Cyberphoto.

Visa signatur

Chassi: Ssupd Meshroom S V2, Moderkort: Gigabyte Aorus X570I Pro Wifi, Processor:Ryzen 7 5800X3D , Cpu kylare: EK-AIO Elite 280 D-RGB Minnen Gskill Ripsaw 16 Gb Cl16 3600 mhz,Startdisk:SSD Samsung 970 Evo plus 1 TB , Grafikkort:PNY RTX4070TI Super Verto Oc PSU: Corsair SF850L Skärm: ASUS ROG Swift PG278Q Tillbehör: Logitech G903 & Funk KB460 , Logitech Z520 datorhögtalare.

Permalänk
Inofficiell ambassadör

Nu har jag en Z3 istället för en Z2, men det ska tydligen inte vara så stor skillnad. Jag valde just Experia nallen eftersom den verkar ha bland de mest "rena" android upplevelserna. Men såklart följer det med ganska mycket bloatware även där - speciellt för mig som kommer från iPhone. Där kan kan snacka om rent operativsystem.

Hur som helst, jag testade både Z3 och G3 och jag upplevde Z3an som något mer "ren android" och så kändes det rent subjektivt som att den flöt på bättre också.

Visa signatur

Mobo Aorus B550 Pro V2 CPU Ryzen 5600X RAM Corsair Vengance 16GB @ 36000 MHZ
GPU MSI GTX 1080 ti Gaming X Skärm Acer X34A

Permalänk
Medlem

Helt laggfri är tyvärr inte G3 antagligen för 1440p skärmen, men flyter på väldigt bra
Kameran är galet bra kan jag säga dig likaså är skärmen fantastisk
Ljudet är riktigt bra det med, så du har gjort ett bra val:)

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Amiga 500 + Amiga CD32 + Game & Watch 😊

Permalänk
Medlem

Sonys Z-telefoner har extremt känsliga glas så risken att skärmen spricker utan någon större fysisk åverkan är väldigt stor. Så jag hade kört på LGn alla dagar.

Permalänk

Vill du ha en laggfri mobil då är inte g3an det bästa valet.
Z2an är bättre på de flesta punkter enligt mig

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jonas79:

Har redan beställt en LG G3 32 GB i guld.

Men funderar om man gjort rätt val.

Viktiga för mig är ett bra gränssnitt som funkar laggfritt med minimalt med egna onödiga appar mot ren android.

Okej kamera , bra skärm ,bra täckning och bra ljud i samtal. Gärna bra räckvidd på wifi.

Fastnade för att man kan byta batteriet på G3 och den högupplösta skärmen och designen.

Har man gjort rätt val med dagens priser.

Xperia Z2 kostar 2989 kr på phonehouse. Lg G3 32 GB kostar 3490 kr på Cyberphoto.

Sonys gränssnitt påminner mer om vanilla men lurarna är nedbloatade med onödiga appar. Tror jag läste att z2 (eller om det var z3) hade rekord bland tillverkarna med sina 59st. Det var iaf fruktansvärt många på min z2.
Men det fixas lätt genom att byta ut sonys skräp mot cyanogenmod t.ex.

Tycker inte wifiräckvidden är jättebra. Men nöjd med luren iaf.
Hade en g2 innan, tycker den var aningen trevligare faktiskt.