sugen på ratt och pedaler till the crew hjälp!

Permalänk
Avstängd
Skrivet av kevve1:

Testa att gå in i logitech profilen och kryssa i "aktivera centreringsfjädring i effektsimuleringsspel" och dra upp den till 100, det är där ditt problem ligger om jag inte missuppfattar totalt.

TS, gillar du ferrari så mycket att det är värd att ta en ratt med 270 graders rotation istället för 900 som kostar 200;- mer?

Vilken ratt tänker du på då isf? logitech G27 ? vad är så viktigt med att det ska ha bra rotation? är det hur mycket det ska svänga eller vadå?

Visa signatur

Chassi - Fractal Design Define R4 window - Moderkort - ASUS MAXIMUS VII HERO Z97 - Grafikkort ASUS R9 290X 4GB DCII Processor Intel I7 4790K 4.5ghz - Ram minnen Corsair vengeance 8GB 1600Mhz DDR3 SSD Samsung 840 250GB - HDD Seagate barracuda 7200RPM 1TB WD green 1TB 5400RPM
http://www.3dmark.com/fs/5087693

Permalänk
Medlem
Skrivet av GamerFX:

Vilken ratt tänker du på då isf? logitech G27 ? vad är så viktigt med att det ska ha bra rotation? är det hur mycket det ska svänga eller vadå?

Logitech driving force GT. Ja, precis. Skulle du nu ha en ratt med 900 så kan du ställa in i drivrutinerna att den t.ex ska ha 270 eller vad du nu vill, kan vara bra att ändra i t.ex F1 spel. Köper du däremot en ratt med 270 kommer du aldrig kunna ställa in att den ska ha 900. Har du mer pengar att lägga kan du ju så klart sikta på en annan ratt men i den prisklassen är DFGT lätt den du ska sikta på.
http://www.netonnet.se/art/dator/gaming/rattar_kontroller/log...

Visa signatur

sweclockers prestandaindex

Efter 10 kommer 11.
Efter 99 kommer 100.

Permalänk
Föredetting

Det finns ingen poäng att ha mer än 270 graders rattutslag om man inte spelar fickparkeringssimulatorer. Man sitter ju aldrig och vevar tre varv på ratten ändå. Har en G27 som jag aldrig kört mer med, då man ändå sitter och spelar spel som går ut på att köra så fort som möjligt. Och ju högre hastigheter, desto mindre styrinputs behövs för att ändra riktning.

Vill ha maximal realism i Farming Sim med sin skördetröska eller vill ha ut maximal "glädje" vid lossning av last i Euro Truck Sim... Kanske. Där kan jag möjligen se en poäng med mer än 270 grader.

Oh, och jag har en T300 RS ouppackad i en låda bredvid mig. 1080 graders utslag. Förmodligen bara för att bräcka Logitech på pappret.

Nedlåtande text
Visa signatur

Internet of Things. Translation: Anything that connects to the internet, no matter how useless nor how much of a security risk it poses.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Meantek:

Det finns ingen poäng att ha mer än 270 graders rattutslag om man inte spelar fickparkeringssimulatorer. Man sitter ju aldrig och vevar tre varv på ratten ändå. Har en G27 som jag aldrig kört mer med, då man ändå sitter och spelar spel som går ut på att köra så fort som möjligt. Och ju högre hastigheter, desto mindre styrinputs behövs för att ändra riktning.

Vill ha maximal realism i Farming Sim med sin skördetröska eller vill ha ut maximal "glädje" vid lossning av last i Euro Truck Sim... Kanske. Där kan jag möjligen se en poäng med mer än 270 grader.

Oh, och jag har en T300 RS ouppackad i en låda bredvid mig. 1080 graders utslag. Förmodligen bara för att bräcka Logitech på pappret.

I t.ex dirt spelen är 270 grader alldeles för lite, där får man köra minst 360 för det ska känna någorlunda naturligt. I t.ex AC kör man 900 och sedan ställer spelet in automatiskt vad bilarna har för "steeringlock" (vet inte hur det ska översättas). T.om i en GT3 hade det varit ett rent helvete att kontrollera styrningen med fjuttiga 270, även om det säkerligen går. Finns bilar med mer än 900 och därav 1080.

enda spelet jag spelat där det nästan är krav på exakt 270 är grid autosport.

***bort/moderator***

Edit: Du startade en tråd om en simracing-hörna 2013-04-02 där du skulle införskaffa ratt. Enligt ett inlägg 2014-11-28 så skulle du köpt GTR 2 om du hade tillgång till ratt. Har du införskaffat rattarna till sin simracing-hörna nu det senaste?

§1.1
Visa signatur

sweclockers prestandaindex

Efter 10 kommer 11.
Efter 99 kommer 100.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Meantek:

Oh, och jag har en T300 RS ouppackad i en låda bredvid mig. 1080 graders utslag. Förmodligen bara för att bräcka Logitech på pappret.

Snarare så att de vill nå folk som annars köper ratt från Fanatec.
Logitech gör budgetprylar.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Avstängd
Skrivet av kevve1:

I t.ex dirt spelen är 270 grader alldeles för lite, där får man köra minst 360 för det ska känna någorlunda naturligt. I t.ex AC kör man 900 och sedan ställer spelet in automatiskt vad bilarna har för "steeringlock" (vet inte hur det ska översättas). T.om i en GT3 hade det varit ett rent helvete att kontrollera styrningen med fjuttiga 270, även om det säkerligen går. Finns bilar med mer än 900 och därav 1080.

enda spelet jag spelat där det nästan är krav på exakt 270 är grid autosport.

***bort/moderator***

Edit: Du startade en tråd om en simracing-hörna 2013-04-02 där du skulle införskaffa ratt. Enligt ett inlägg 2014-11-28 så skulle du köpt GTR 2 om du hade tillgång till ratt. Har du införskaffat rattarna till sin simracing-hörna nu det senaste?

dom spel jag bara ska köra är the crew need for speed och assetto forca. Men man kanske behöver ha 900 graders steering ändå?

Visa signatur

Chassi - Fractal Design Define R4 window - Moderkort - ASUS MAXIMUS VII HERO Z97 - Grafikkort ASUS R9 290X 4GB DCII Processor Intel I7 4790K 4.5ghz - Ram minnen Corsair vengeance 8GB 1600Mhz DDR3 SSD Samsung 840 250GB - HDD Seagate barracuda 7200RPM 1TB WD green 1TB 5400RPM
http://www.3dmark.com/fs/5087693

Permalänk
Medlem
Skrivet av GamerFX:

dom spel jag bara ska köra är the crew need for speed och assetto forca. Men man kanske behöver ha 900 graders steering ändå?

Kan tänka mig att du klarar dig rätt bra i t.ex NFS med 270, i the crew vet jag inte hur det är. I Assetto Corsa så tycker jag till 100% att du ska köra på 900, bilarna ställer in sig själva hur mycket styrning det ska vara. Med en Lotus 2 Eleven används 900 och till 458 italia 640 som några exempel.

Tänk bara på att NFS - Rivals verkar ha problem med supporten för rattar. Kolla upp det innan du bestämmer dig för att köpa spelet, om det är det NFS du är sugen på.

Visa signatur

sweclockers prestandaindex

Efter 10 kommer 11.
Efter 99 kommer 100.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av kevve1:

Kan tänka mig att du klarar dig rätt bra i t.ex NFS med 270, i the crew vet jag inte hur det är. I Assetto Corsa så tycker jag till 100% att du ska köra på 900, bilarna ställer in sig själva hur mycket styrning det ska vara. Med en Lotus 2 Eleven används 900 och till 458 italia 640 som några exempel.

Tänk bara på att NFS - Rivals verkar ha problem med supporten för rattar. Kolla upp det innan du bestämmer dig för att köpa spelet, om det är det NFS du är sugen på.

okej då har jag bestämt mig! ska köpa logitech GT ratten

Visa signatur

Chassi - Fractal Design Define R4 window - Moderkort - ASUS MAXIMUS VII HERO Z97 - Grafikkort ASUS R9 290X 4GB DCII Processor Intel I7 4790K 4.5ghz - Ram minnen Corsair vengeance 8GB 1600Mhz DDR3 SSD Samsung 840 250GB - HDD Seagate barracuda 7200RPM 1TB WD green 1TB 5400RPM
http://www.3dmark.com/fs/5087693

Permalänk

Med 900 graders svängning kommer bilkörandet kännas mer äkta och jag skulle tycka att det blev automatiskt mycket roligare. Jag och de andra menar nog att Logitech ratten är den ratten som ger dig mest bang for the buck. Dessutom en ratt utan FFB är ju inte i närheten av känslan man får med FFB.

Edit: Ett mycket bra val!

Permalänk
Medlem
Skrivet av GamerFX:

okej då har jag bestämt mig! ska köpa logitech GT ratten

Bra val. I den prisklassen är det de enda rätta. Hoppas du blir nöjd och har du spelat mycket bilspel sedan innan kommer du ha mycket roligare!

Visa signatur

sweclockers prestandaindex

Efter 10 kommer 11.
Efter 99 kommer 100.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av kevve1:

Bra val. I den prisklassen är det de enda rätta. Hoppas du blir nöjd och har du spelat mycket bilspel sedan innan kommer du ha mycket roligare!

näe är mest van vid pil upp å ner på tangentbordet haha så vette fan hur detta ska gå

Visa signatur

Chassi - Fractal Design Define R4 window - Moderkort - ASUS MAXIMUS VII HERO Z97 - Grafikkort ASUS R9 290X 4GB DCII Processor Intel I7 4790K 4.5ghz - Ram minnen Corsair vengeance 8GB 1600Mhz DDR3 SSD Samsung 840 250GB - HDD Seagate barracuda 7200RPM 1TB WD green 1TB 5400RPM
http://www.3dmark.com/fs/5087693

Permalänk
Medlem
Skrivet av GamerFX:

näe är mest van vid pil upp å ner på tangentbordet haha så vette fan hur detta ska gå

Ett bra sätt att komma igång är att helt enkelt googla på vad folk har för inställningar i spel med t.ex en DFGT och sedan ställa in därefter.

Finns ju folk här på Sweclockers som spelar de spelen du verkar intresserad av också så det är bara att fråga här.

Här har du förövrigt drivrutiner: http://support.logitech.com/sv_se/product/4172#download
Du måste dock vänta tills du har ratten för den ska inte ska vara ikopplad till en början utan det blir du tillbedd att göra under installationsprocessen.

Visa signatur

sweclockers prestandaindex

Efter 10 kommer 11.
Efter 99 kommer 100.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av kevve1:

Ett bra sätt att komma igång är att helt enkelt googla på vad folk har för inställningar i spel med t.ex en DFGT och sedan ställa in därefter.

Finns ju folk här på Sweclockers som spelar de spelen du verkar intresserad av också så det är bara att fråga här.

Här har du förövrigt drivrutiner: http://support.logitech.com/sv_se/product/4172#download
Du måste dock vänta tills du har ratten för den ska inte ska vara ikopplad till en början utan det blir du tillbedd att göra under installationsprocessen.

jo jag får göra det isf eftersom jag mest är van vid tangentbord när det kommer till race tack för länken. Ska ratten vibrera också?

Visa signatur

Chassi - Fractal Design Define R4 window - Moderkort - ASUS MAXIMUS VII HERO Z97 - Grafikkort ASUS R9 290X 4GB DCII Processor Intel I7 4790K 4.5ghz - Ram minnen Corsair vengeance 8GB 1600Mhz DDR3 SSD Samsung 840 250GB - HDD Seagate barracuda 7200RPM 1TB WD green 1TB 5400RPM
http://www.3dmark.com/fs/5087693

Permalänk
Medlem
Skrivet av GamerFX:

jo jag får göra det isf eftersom jag mest är van vid tangentbord när det kommer till race tack för länken. Ska ratten vibrera också?

Ja, den har force feedback så du "känner" vad bilen gör, ifall spelet du spelar har någorlunda bra force feedback då.

Visa signatur

sweclockers prestandaindex

Efter 10 kommer 11.
Efter 99 kommer 100.

Permalänk
Föredetting
Skrivet av kevve1:

I t.ex dirt spelen är 270 grader alldeles för lite, där får man köra minst 360 för det ska känna någorlunda naturligt. I t.ex AC kör man 900 och sedan ställer spelet in automatiskt vad bilarna har för "steeringlock" (vet inte hur det ska översättas). T.om i en GT3 hade det varit ett rent helvete att kontrollera styrningen med fjuttiga 270, även om det säkerligen går. Finns bilar med mer än 900 och därav 1080.

enda spelet jag spelat där det nästan är krav på exakt 270 är grid autosport.

***bort/moderator***

Edit: Du startade en tråd om en simracing-hörna 2013-04-02 där du skulle införskaffa ratt. Enligt ett inlägg 2014-11-28 så skulle du köpt GTR 2 om du hade tillgång till ratt. Har du införskaffat rattarna till sin simracing-hörna nu det senaste?

Det är inte en fråga om preferenser, alltså? Utan det är en absolut vetenskap? Okej, 270 grader kan kanske kännas lite lite, när jag tänker närmare, men över 360 grader är det mycket sällan jag går. Då har jag kört med G25/G27 sedan 2006, och kört GTR 2 och Richard Burns Rally i hundratals timmar, inga wannabe-simulatorer från Codemasters.

Om du verkligen vill veta så har jag en G27 hemma, men jag har sedan dess flyttat till Taipei. Blev inte så mycket av min dedikerade hörna, då jag även flyttade ifrån stället ganska snart efter att jag startade tråden.

Visa signatur

Internet of Things. Translation: Anything that connects to the internet, no matter how useless nor how much of a security risk it poses.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av kevve1:

Ja, den har force feedback så du "känner" vad bilen gör, ifall spelet du spelar har någorlunda bra force feedback då.

Så om man åker ur banan ut i gräset så vibrerar det i ratten. ?

Visa signatur

Chassi - Fractal Design Define R4 window - Moderkort - ASUS MAXIMUS VII HERO Z97 - Grafikkort ASUS R9 290X 4GB DCII Processor Intel I7 4790K 4.5ghz - Ram minnen Corsair vengeance 8GB 1600Mhz DDR3 SSD Samsung 840 250GB - HDD Seagate barracuda 7200RPM 1TB WD green 1TB 5400RPM
http://www.3dmark.com/fs/5087693

Permalänk
Hedersmedlem

*Inlägg redigerade enligt §1.1*
Vänligen håll diskussionen på en saklig nivå.
/moderator

Visa signatur

Danskjävel så krattar som en skrivare...

Permalänk
Medlem
Skrivet av GamerFX:

Så om man åker ur banan ut i gräset så vibrerar det i ratten. ?

Ja precis är det . Du känner när du kör på markeringarna i kurvorna m.m . Samt att man får bättre känsla när det släpper i kurvorna .

Visa signatur

MBP Retina 15" late 13 2,3ghz / 16gb ram / 512gb ssd / GT750m / Iphone 6 64gb / Ipad 4 / Apple Watch 

Permalänk
Avstängd
Skrivet av GamerFX:

Hejsan känner ett stort sug för att köpa denna ratt http://www.maxfps.se/tillbehor-7/thrustmaster/ferrari-458-ita... att köra the crew med och ville höra med er om ni vet om den funkar utan problem att köra med till windows 8 ? står på maxfps att den stödjer till vista och windows 7 :/ inget om windows 8. Vad tror ni? Mvh gamerfx

Köp DFGT för tusan! Jävligt mycket mer känsla med en ratt som snurrar 900 grader än 240-270! DFGT är en riktigt fin ratt för pengarna! Ska du ha nåt annat som snurrar 900 grader så får du dock lägga på rätt mycket!

Visa signatur

MOBO: Asus M5A97 R2.0 - CPU: AMD FX6300 - GPU: Sapphire Radeon R9 280 - RAM: Corsair Vengeance 8GB LP - PSU: Cooler Master V550 - CPU Cooling: Cooler Master TX3 EVO - Monitor: Samsung S27D590P - Mouse: Steelseries Rival - Mousepad: Steelseries QCK+ - Keyboard: Corsair Strafe MX Brown - Headphones: Sennheiser HD558

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Wizty:

Köp DFGT för tusan! Jävligt mycket mer känsla med en ratt som snurrar 900 grader än 240-270! DFGT är en riktigt fin ratt för pengarna! Ska du ha nåt annat som snurrar 900 grader så får du dock lägga på rätt mycket!

du menar dessa? http://www.netonnet.se/art/dator/gaming/rattar_kontroller/log... ifall du menar den så har jag beställt den och dom har skickat den till mig tänkte också fråga hur är det med pedalerna ligger dom stilla på golvet utan att röra sig? eller ska man tejpa fast den?

Visa signatur

Chassi - Fractal Design Define R4 window - Moderkort - ASUS MAXIMUS VII HERO Z97 - Grafikkort ASUS R9 290X 4GB DCII Processor Intel I7 4790K 4.5ghz - Ram minnen Corsair vengeance 8GB 1600Mhz DDR3 SSD Samsung 840 250GB - HDD Seagate barracuda 7200RPM 1TB WD green 1TB 5400RPM
http://www.3dmark.com/fs/5087693

Permalänk
Medlem
Skrivet av GamerFX:

du menar dessa? http://www.netonnet.se/art/dator/gaming/rattar_kontroller/log... ifall du menar den så har jag beställt den och dom har skickat den till mig tänkte också fråga hur är det med pedalerna ligger dom stilla på golvet utan att röra sig? eller ska man tejpa fast den?

Pedalerna håller sig stilla och bra.

Ja, han menade den ratten.

Visa signatur

sweclockers prestandaindex

Efter 10 kommer 11.
Efter 99 kommer 100.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av kevve1:

Pedalerna håller sig stilla och bra.

Ja, han menade den ratten.

Okej det låter ju bra tack för all hjälp

Visa signatur

Chassi - Fractal Design Define R4 window - Moderkort - ASUS MAXIMUS VII HERO Z97 - Grafikkort ASUS R9 290X 4GB DCII Processor Intel I7 4790K 4.5ghz - Ram minnen Corsair vengeance 8GB 1600Mhz DDR3 SSD Samsung 840 250GB - HDD Seagate barracuda 7200RPM 1TB WD green 1TB 5400RPM
http://www.3dmark.com/fs/5087693

Permalänk
Avstängd
Skrivet av kevve1:

Pedalerna håller sig stilla och bra.

Ja, han menade den ratten.

Najs, du blir nöjd ska du se

Kevin: HAHAH nej aldrig att dom gör x) Dom glider ibland bort tills mina/mitt ben är helt utsträckta (Speciellt i DiRT 3) x) Stör du dig extremt så får du väl tejpa eller nå (som du sa)

Visa signatur

MOBO: Asus M5A97 R2.0 - CPU: AMD FX6300 - GPU: Sapphire Radeon R9 280 - RAM: Corsair Vengeance 8GB LP - PSU: Cooler Master V550 - CPU Cooling: Cooler Master TX3 EVO - Monitor: Samsung S27D590P - Mouse: Steelseries Rival - Mousepad: Steelseries QCK+ - Keyboard: Corsair Strafe MX Brown - Headphones: Sennheiser HD558

Permalänk
Medlem
Skrivet av Wizty:

Najs, du blir nöjd ska du se

Kevin: HAHAH nej aldrig att dom gör x) Dom glider ibland bort tills mina/mitt ben är helt utsträckta (Speciellt i DiRT 3) x) Stör du dig extremt så får du väl tejpa eller nå (som du sa)

Kan nog bero på underlaget. Mina rörde sig inte ur fläcken när jag hade dom på golvet.

Visa signatur

sweclockers prestandaindex

Efter 10 kommer 11.
Efter 99 kommer 100.

Permalänk
Skrivet av nackskägg:

Snarare så att de vill nå folk som annars köper ratt från Fanatec.
Logitech gör budgetprylar.

Skickades från m.sweclockers.com

Skulle inte påstå att logitechs rattar är budget snarare mer prisvärda. Man kommer väldigt långt med en Logitech ratt innan man blir för kräsen. Visst Fanatec har både mer känsla och är mer kvalitativa men för att du ska dra nytta av det så krävs det att du lirar spel som kan hålla den känslan uppe vilket inte alla gör. Jag har själv en G27 som har gått över 600h gissningsvis och då är den helt problemfri fortfarande så att kvalitet skulle vara ett stort problem ser jag inte. Nästa gång tänker jag dock satsa på något annat då jag lirar en del titlar som kräver det, samt att jag tillbringar den tiden som gör att det kan vara värt pengarna.

TS, bra val med DFGT, tror inte du kommer bli besviken

Visa signatur

Intel core i7 6700K, Powercolor Radeon RX 5700 XT 8GB Red Devil, ASUS Z170i Pro Gaming, Corsair Vengeance DDR4 2666MHz 16GB, OCZ Trion 100 240GB, Samsung SSD EVO Basic 840-Series 250GB, Fractal Design Define Nano S, Be Quiet Pure Rock, Corsair SF 600, Windows 10 Pro N 64-bits

Permalänk
Avstängd
Skrivet av JeagerMeisterSWE:

Skulle inte påstå att logitechs rattar är budget snarare mer prisvärda. Man kommer väldigt långt med en Logitech ratt innan man blir för kräsen. Visst Fanatec har både mer känsla och är mer kvalitativa men för att du ska dra nytta av det så krävs det att du lirar spel som kan hålla den känslan uppe vilket inte alla gör. Jag har själv en G27 som har gått över 600h gissningsvis och då är den helt problemfri fortfarande så att kvalitet skulle vara ett stort problem ser jag inte. Nästa gång tänker jag dock satsa på något annat då jag lirar en del titlar som kräver det, samt att jag tillbringar den tiden som gör att det kan vara värt pengarna.

Relativt till vad som finns på marknaden är det ett budgetmärke, precis som Skoda är i bilbranschen, även om Skoda säkert kan ha okej kvalitet.

Permalänk
Medlem
Skrivet av nackskägg:

Relativt till vad som finns på marknaden är det ett budgetmärke, precis som Skoda är i bilbranschen, även om Skoda säkert kan ha okej kvalitet.

och för någon med ett leo bodnar system så är thrustmaster och fanatec budget.

Sen är det väl så att Logitech är billigare märke helt enkelt. Däremot tycker jag man får mycket i alla fall när man köper en DFGT om man ser till priset.

Visa signatur

sweclockers prestandaindex

Efter 10 kommer 11.
Efter 99 kommer 100.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av kevve1:

Kan nog bero på underlaget. Mina rörde sig inte ur fläcken när jag hade dom på golvet.

Joru

Visa signatur

MOBO: Asus M5A97 R2.0 - CPU: AMD FX6300 - GPU: Sapphire Radeon R9 280 - RAM: Corsair Vengeance 8GB LP - PSU: Cooler Master V550 - CPU Cooling: Cooler Master TX3 EVO - Monitor: Samsung S27D590P - Mouse: Steelseries Rival - Mousepad: Steelseries QCK+ - Keyboard: Corsair Strafe MX Brown - Headphones: Sennheiser HD558

Permalänk
Medlem
Skrivet av Wizty:

Av vilken anledning skulle jag ljuga om det?

Visa signatur

sweclockers prestandaindex

Efter 10 kommer 11.
Efter 99 kommer 100.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av kevve1:

Pedalerna håller sig stilla och bra.

Ja, han menade den ratten.

Jag hör av mig när jag fått hem ratten och testat

Visa signatur

Chassi - Fractal Design Define R4 window - Moderkort - ASUS MAXIMUS VII HERO Z97 - Grafikkort ASUS R9 290X 4GB DCII Processor Intel I7 4790K 4.5ghz - Ram minnen Corsair vengeance 8GB 1600Mhz DDR3 SSD Samsung 840 250GB - HDD Seagate barracuda 7200RPM 1TB WD green 1TB 5400RPM
http://www.3dmark.com/fs/5087693