Premiär! Fyndchans i SweClockers Månadens Drop

msi z97 gaming 3 eller GA-Z97X-Gaming 3?

Permalänk
Medlem

msi z97 gaming 3 eller GA-Z97X-Gaming 3?

Hej jag ska bygga en dator som ska vara röd och svart. Jag undrar vilket moderkort som är bäst msi z97 gaming 3 eller GA-Z97X-Gaming 3. Budget på moderkortet är 1300 kr. Vad skulle passa bäst i ett svart rött h440? Eller finns det något annat mobo som skulle passa bättre?

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Ryzen 5 3600x | RTX 3070ti TUF | M.2 Seagate FireCuda 510 2TB| M.2 2 TB Intel 660P | T force 2*16GB 3200MHz | Asus ROG strix X570-I |Evga SuperNova G2 750 | NZXT kraken x62 | 1440p ultrawide 120hz

Permalänk
Avstängd

MSI är "röd/svartare"
Skulle kört på msi

Permalänk
Medlem

Håller med föregående post! MSIs moderkort skulle nog passa bättre! I ett röd/svart tema så skulle jag nog välja bara MSIs produkter. Tycker den röda färgen är mycket snyggare än Asus ROG produkter! Gigabyte har svart/röd/vit på sitt moderkort. Konstig kombo som inte passar i många byggen tbh

Visa signatur
Permalänk
Avstängd
Skrivet av Chippen2188:

Håller med föregående post! MSIs moderkort skulle nog passa bättre! I ett röd/svart tema så skulle jag nog välja bara MSIs produkter. Tycker den röda färgen är mycket snyggare än Asus ROG produkter! Gigabyte har svart/röd/vit på sitt moderkort. Konstig kombo som inte passar i många byggen tbh

Jo, sen är pcbn på gigabyte mer brun tycker jag..

Permalänk
Medlem

Tack. Jag håller med, msi kommer passa bättre i datorn
. Tänkte på funktionernaturen på korten. Är det stor skillnad mellan dem?

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Ryzen 5 3600x | RTX 3070ti TUF | M.2 Seagate FireCuda 510 2TB| M.2 2 TB Intel 660P | T force 2*16GB 3200MHz | Asus ROG strix X570-I |Evga SuperNova G2 750 | NZXT kraken x62 | 1440p ultrawide 120hz

Permalänk

Vet inte ju det är med just detta kort från Gigabyte, men vissa modeller får man gratis uppgradering till nästa socket från Intel. Värt att kolla upp kanske? Om inte hade jag kört på MSI.

Permalänk
Hedersmedlem

Du får ju ett år extra garanti från GB (4) men om det är tillräckligt för ett köp vet bara du.

Visa signatur

Stalin var så gammal att de fick Len´in. ;)

Permalänk
Medlem

Valde Gigabyte GA-Z97X-UD5H-BK till det chassiet.

Men det ligger en bit över din budget, fördel är deras löfte om uppdatering plus längre garanti:)

Permalänk
Medlem
Skrivet av StuntmanMike:

Vet inte ju det är med just detta kort från Gigabyte, men vissa modeller får man gratis uppgradering till nästa socket från Intel. Värt att kolla upp kanske? Om inte hade jag kört på MSI.

Har du någon källa till det? Skulle vara fantastiskt kul och veta då jag är i byggtaget ochså.

Visa signatur

Jamen hejsan!

Permalänk
Medlem
Skrivet av xaile:

Har du någon källa till det? Skulle vara fantastiskt kul och veta då jag är i byggtaget ochså.

http://www.sweclockers.com/nyhet/19512-gigabyte-erbjuder-fri-...