Rösta fram Årets Datorbutik 2014

Permalänk
Melding Plague

Rösta fram Årets Datorbutik 2014

I jakten på förstklassiga datorkomponenter lämnas ingenting åt slumpen. Nu är det dags för medlemmarna att dela med sig av sina erfarenheter och utse årets bästa datorbutik.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Webbhallen

Visa signatur

LMAOSHMSFOAIDMT = Laughing my ass off so hard my sombrero fell of and I dropped my taco

Permalänk
Medlem

Menlöst. Inet har med sina pingvinstavar köpt många av Sweclockers användare. Dock inte mig. Inte för att de är dåliga utan för att de helt enkelt inte är bättre än många andra och inte har samma priser.

Permalänk
Medlem

Kanon: Inet, lätt bäst.

Kalkon: Tog en månad för webhallen att leverera min dator. Deras hemsida är uråldrig, saknar viktig basfunktionalitet. De har en knappt fungerande system för telefonkö och långa kötider.

För övrigt till Sweclockers, gällande formuläret. Det hade varit trevligt om butikerna inte bytt plats mellan de olika kategorierna/frågorna när man väljer fler butiker.

Permalänk
Medlem

Lätt - Inet! Grym service, snabba leveranser, gratis pingvinstång, FRAKTFRITT och väldigt kunniga inom datorer!

Visa signatur

12c/24t 4.0GHz (Zen2) • 2x16GiB 3200MHz C14 • RTX 2080 FE 1965MHz 7000MHz • X570 I PW • Ghost S1 MKII

Permalänk
Medlem

Sweclockers marknad är årets datorbutik 2014.

Visa signatur

CPU: I7 7700k @ 4.6GHz - Noctua NH D15S - Asus ROG Strix Z270F Gaming.
GPU: RTX 3070TI @2 st 120mm cf-v12hp hydro dynamic fläktar. 👍
RAM: 32GB DDR4 3200MHz. HÅRDDISK: 4 st SSD, 2 Mekaniska.
MONITOR:1 Xiaomi MI 34"- 3440x1440 144Hz MONITOR:2 Optix MAG274R 27" 1080p 144Hz MONITOR/Tv:3 LG 47lv355n-ZB 47". Nätagg: Corsair Newton R2 1000W. Allt i ett Cooler Master CM Storm Stryker.

Permalänk
Medlem

Inet all the way, dom är så söta!

Permalänk
Medlem

Webhallen! Gillar att de öppnat fler hämtbutiker, nära mig också.

Visa signatur

Dator: Lian Li O11 Dynamic, R9 5900X, MSI X570 ACE, Corsair H150i Pro, G.Skill TridentZ@3733MhzCL16, ASUS RTX 3090 TUF OC, Firecuda 530 2TB, 990 Pro 2TB, Corsair RM850x.
Skärm: LG OLED 42C2

Permalänk
Medlem
Skrivet av Triton242:

Menlöst. Inet har med sina pingvinstavar köpt många av Sweclockers användare. Dock inte mig. Inte för att de är dåliga utan för att de helt enkelt inte är bättre än många andra och inte har samma priser.

Sen finns det ju de som har oturen att få lakrits smak. Så inte inet för min del i år! Alina har jag varit grymt nöjd med!

Visa signatur

*Citera för svar*
Work smart, not hard.

Permalänk
Medlem

Greattech?

Visa signatur

Desktop|Intel i5 12600|Asus Prime B760 Plus|Nvidia RTX 3070|Corsair DDR5 2x16GB|1TB M.2/1TB SSD
Mouse|Sensei Ten|Keyboard|Xtrfy K4|Monitor|Asus PG279QZ|Dell u2415
Laptop|HP ProBook 4320s I3|525GB SSD|4GB DDR3|NAS|Synology 412+ 30TB
Phone|iPhone 13 128GB|Tab|Mi Pad 4 64GB|HTPC|Google TV|Server|Intel Nuc

Permalänk
Medlem

inet. mycket på grund av deras enkla design och breda sortiment gällande datorkomponenter!
hatar webhallen pga deras otroligt dåliga design så man får jobbigt att surfa på deras sida efter produkter.

Visa signatur

Citera för svar!

Detta må inte längre vara min primära dator men står kvar vid TV:n så den får ligga kvar ändå!

MB: Asus Maximus III Gene CPU: I7 860 4ghz HT Kylning: Antec 920 GPU: EVGA 770 2GB RAM: Corsair 12GB 1600mhz XMS3 2x2GB + Vengence HP 2x4GB SSD: Samsung EVO 840 120GB HDD: Samsung 1Tb 7200rpm, Seagate 2TB 7200rpm Chassi: Fractal Design Define Mini

Permalänk
Inaktiv

Sweclockers kryllar av Inet fanboys så det är väl inte så svårt att gissa resultatet av denna undersökningen. Dock gick inte min röst till dem då jag flertalet gånger har fått begagnade produkter från dom som sålts som nya.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sushifrukt:

Sen finns det ju de som har oturen att få lakrits smak. Så inte inet för min del i år! Alina har jag varit grymt nöjd med!

Hahaha Don´t fuck with the users :=)

Permalänk
Avstängd

Hade ingen kontakt med Inet... så det känns inte rätt att rösta på dem då. Handlade endast hos Alina.

Permalänk
Medlem

Borde varit med, vilken som är den sämsta också. Där hade Dustin vunnit med sin nya värdelösa site.

Visa signatur

Intel i7 12700K | Noctua NH-D15 | MSI MAG Z690 Tomahawk WiFi | Corsair Vengeance LPX Black DDR4 3200MHz 2x16GB | Asus GeForce RTX 3080 Ti TUF Gaming OC | Samsung 980 Pro Series MZ-V8P500BW 500GB | 2x Samsung 980 Pro Series MZ-V8P1T0BW 1TB | Be Quiet! Pure Power 11 FM 1000W | Win 11 | Fractal Design Define 7 TG

Permalänk
Skäggig legend

Vinner Inet igen blir jag fan TOKIG!!!!!! Jag förstår verkligen inte varför de vinner år efter år. Man kan inte boka saker i butik under kampanjer, man kan verkligen inte få en vara utbytt om inte felet inte upptäcks på plats (alltså 5-10 dagar innan man får en ny). Webhallen däremot: Jag har haft problem med ett nätaggregat som lät så lite att man nästan inte hörde det, - det var fläkten. Jag övertygade personalen att felet fanns, de accepterade det, fick varan utbytt. Ett tangentbord som fick tuppjuck ibland kunde de inte verifiera utan tog mitt ord på det - varan utbytt. Listan kan göras lång. INET däremot… Min mus strulade 2 gånger - samma problem på två olika möss, tog 5 arbetsdagar innan smset kom.. Jag hämtar ut en ny mus och samma problem finns på denna. Jag kommer tillbaka till dem och får samma svar: 5-10 arbetsdagar! MEN vad i helvete säger jag i butiken…

Jag tycker dock priserna är mycket bra, men inte alltid bättre än webhallen, varför jag ibland har handlat där är för att varan inte finns på webhallen.

Visa signatur

Tråden om Skägg!
My cave...
Ryzen 5 3600@4,3Ghz - 16GB CL16 - RTX 3070 - Kingston Fury M.2 2TB
🎧Schiit Hel + DT-770 PRO - NAD C316 - B&W 685 - LG 65" OLED B6
 Watch Series 5 4G - Macbook Pro 13" 2015 - iPhone 11 PRO 256GB 

Permalänk
Skrivet av Sushifrukt:

Sen finns det ju de som har oturen att få lakrits smak. Så inte inet för min del i år! Alina har jag varit grymt nöjd med!

Alina systems är grymma. Trevlig personal, SweC-rabatt, snabb leverans och smidig support! 10/10!

Visa signatur

Insert funny joke here

Permalänk
Medlem

Fick bli Komplett då jag huvudsakligen handlat hos dem sedan tidigt 2000-tal och de två-tre gånger någonting strulat under alla dessa år har de alltid kunnat erbjuda mig bra och snabba lösningar. Pluspoäng till deras kundservice då de kunnat bistå med god hjälp och felsökning över telefon.
Än om jag egentligen föredrar att söka kontakt via telefon kan de dock få bli lite bättre/snabbare på att svara på mail.

Visa signatur

| I7 3770K | NH-D14 | Asus P8Z77 V | Corsair AX 760 | Gigabyte G1 Gaming GTX 1080 | Fractal Design R4 | Cruical BallistiX Tactical 16GB | Samsung 840 Pro 128GB | Samsung 850 EVO 500GB | 1TB WD | Windows 10 Pro |

Permalänk
Medlem

Jag tänker inte rösta på Inet iaf. De har alldeles för höga priser och många komponenter är utsålda så man tvingas vända sig till andra butiker.

Visa signatur

Klicka på citera när du ska svara någon!

Permalänk
Hjälpsam

(ärligt) Röstat (på det butiker jag faktiskt köpt i) och klart.

Tycker jag har sett en hel del vändande vindar på forumet det senaste året. Blir nog mer spännande i år

Notera att det görs stickprov av rösterna, krav på att kunna uppvisa kvitto daterat 2014 i respektive butik.

Eller kanske inte

Dold text
Visa signatur

Allt jag säger/skriver här är mina egna åsikter och är inte relaterade till någon organisation eller arbetsgivare.

Jag är en Professionell Nörd - Mina unboxing och produkttester (Youtube)
Om du mot förmodan vill lyssna på mig - Galleri min 800D med 570 Phantom SLI

Permalänk
Medlem

Vart är computerstocklots.com?

Visa signatur

Moderkort: Gigabyte GA-Z97X-UD3H CPU: Intel i5 4690k GPU: Gigabyte GTX 1080 G1 PSU: EVGA Supernova G2 750w RAM: Corsair vengeance 8GB 1600mhz

Permalänk
Medlem

NetOnNet tycker jag har utmärkt sig det här året.

Permalänk
Medlem

webhallen

Visa signatur

Server: Fractal design Define 7 XL | AMD Ryzen 7 5800X 8/16 | ASUS ROG CROSSHAIR VIII DARK HERO | 64GB Corsair @ 3000MHz | ASUS Radeon RX 460 2GB | Samsung 960 PRO 512 GB M.2 | 2x 2TB Samsung 850 PRO SSD | 6x Seagate Ironwolf Pro 10TB
WS: Phantex Entoo Elite | AMD Ryzen Threadripper 1950X 16/32 | ASUS Zenith extreme | 128GB G.Skill @ 2400MHz | ASUS Radeon HD7970 | 3x 2TB Samsung 960PRO M.2 | 6x Seagate Ironwolf Pro 10 TB
NEC PA301W 30" @ 2560x1600 | Linux Mint 21.3 Cinnamon

Permalänk
Medlem

webhallen! har alltid röstat på inet, men i år blir det webhallen pga. deras priser. Har hittat riktigt bra erbjudanden på senaste, och när jag har haft problem så har det inte varit några problem med servicen. Fortsätt så webhallen!

Visa signatur

ninoscript :: Intel i9 9900k @ 5 ghz | Kingston HyperX 3200 mhz 32 gb | Gigabyte 2080Ti RTX Windforce OC | EVGA SuperNOVA G3 1000w | Samsung EVO 970 250 GB nvme m.2 | Samsung EVO plus 1 TB nvme m.2 | Asus z390-f Gaming | Fractal Design r6 blackout windowed | Creative Soundblaster AE-5 gaming | Philips Fidelio x2 + boom mic | Qpad CT large | Corsair Ironclaw RGB | Corsair strafe RGB

Permalänk
Medlem

Måste nog säga webhallen, deras satsning på butiker gillar jag nu när jag bor i en stad med en sådan

Visa signatur

Desktop - Intel i7 6700K | Asus Z170-A | 32 GB Corsair DDR4 | RX 6700 XT w/ Arch Linux
Laptop - Thinkpad X1 Carbon Gen. 4 w/ Arch Linux
NAS - Ryzen Pro 3400G @ 35W | 64GB ECC | 32 TB HDD w/ TrueNAS Core

Permalänk
Medlem

Komplett får min röst. Dom har alltid varit bra i service ärenden och nu ännu bättre med förbättringar.
- Gratis frakt
- Utökad Öppet Köp med 45 dagar, gäller även öppnad emballage och användande av varan.
- Stort utbud av sortiment. Inte bara datorkomponenter och andra elektronik.
- Bra priser jämfört med förut.

Visa signatur

AMD 5900X|ASUS X570-E|Corsair 32GB 3200Mhz|Samsung 990 PRO 4TB + 980 Pro 1TB|ASUS TUF 3080 OC |LG 38GN950-B|Fractal Design Define R6 USB-C|Corsair RM1000X v3|Noctua NH-D15 SE-AM4|Corsair K70 RGB LUX|

Permalänk
Medlem

Vemvaresomrösta?!

Visa signatur

LG OLED77CX • Intel i9 10900K @ 5.0GHz • Noctua NH-D15 • ASUS Strix Z490-H • Corsair 32GB DDR4 3200MHz • GIGABYTE RTX 4080 • Phanteks Evolv X • Corsair RM 850W V2

Permalänk
Medlem

Helt klart Inet för min del, de har otroligt bra service, snabba leveranser, bra priser och bra utbud på varor!

Permalänk
Medlem

Dustin har imponerat på mig med sina leveranstider och smärtfria returer så där hamnar min röst

Permalänk
Medlem

Två av tre gånger när jag beställt från Inet har de skickat prylarna DAGEN EFTER. Så kan man inte göra om man ska få min röst som årets e-handlare Det enda ärende jag har haft hos deras kundtjänst hanterade de väl dessutom halvbra.

Visa signatur

Låda: Fractal Design Define R3, Nätagg: Fractal Design Newton R3 600W, Moderkort: ASUS ROG Maximus IV Gene-Z, CPU: Intel 2700K @ 4,8GHz, RAM: 8GB Corsair Vengeance LP PC12800, GPU: GB 280X @ 990MHz, SSD: Sandisk Extreme 240GB, HDD: Seagate Barracuda 2TB, Vattenkylning: EK-D5 pump, XSPC RayStorm CPU, Zalman ZM-WB5 GPU, EK-CoolStream RAD XTC 140mm, Alphacool NexXxoS ST30 FC 120mm, Skärm: Dell U2311H