Apple Configurator - ipads?

Permalänk

Apple Configurator - ipads?

Hej
Någon som vet hur jag gör för att avinstallera massor med appar från flera ipad.

Trodde jag kunde göra det med apple configuratorn. Men jag förstår inte hur jag ansluter massa ipads så jag kan göra saker "lättare" än att manuellt gå in i varje?

NÅgon som vet?

Permalänk

Fabriksåterställa dem?

Visa signatur

Citera för svar!

Permalänk
Medlem

Är det samma Apple id på alla eller olika?

Permalänk

samma apple id på alla

jag vill kontrollera appar. dvs nu ska jag rensa massa appar som folk har installerat.
jag vill slippa sitta och göra det en och en. mer eller mindre säga åt 20 ipads att avinstallera x, y, z apparna.

men jag kan inte ens ansluta min egna ipad hemma.
samma apple id i ipaden som i mac datorn i apple configuratorn.

Permalänk
Medlem
Permalänk

Ja men det står inget om hur jag bara ansluter en ipad och avinstallerar appar. Det verkar ju bara gå om alla ipads redan har massa profiler

Permalänk
Medlem

Hur ser det ut i iTunes med så många enheter ? Har varje enhet en egen säkerhetskopia ? Om du på klassiskt vis kopplar in ipaden raderar apparna ur listan i iTunes och uppdaterar ipaden ?

Permalänk
Medlem

Standarden verkar vara att Configurator tar bort alla appar installerade av användaren när du uppdaterar inställningarna på en inkopplad enhet, om den är "övervakad" (eng: supervised) av Configurator: http://support.apple.com/en-us/HT202436.
Så det ska räcka med att koppla in alla iPad-enheter och uppdatera en inställning.
Kan tillägga att jag aldrig använt Configurator, så all information är tagen från Apples artikel som jag länkade ovan.

Visa signatur

Citera eller nämn gärna mig (@ToJa92) om du svarar på något jag skrivit.
Uppskattar du eller blir hjälpt av ett inlägg jag skrivit är jag tacksam om du gillar det.

Permalänk

tyvärr verkar det jag eftersöker inte fugnera med apple configuratorn.

jag har ju 30 tal ipads med felaktiga appar.
jag vill se till att rätt appar är installerade och helst då slippa återställa alla.

med apple configuratorn kan jag göra det mesta men då måste jag förinstallera alla appar som ska vara på varje ipad i datorn och skapa profiler osv.

dessutom måste de vara anslutna med kabel till datorn.
jag hade förävntat mig att sådant här skulle ske trådlöst, att det skulle räcka med samma apple id.

logga in på mitt apple id och se varje enhet, gå in i datron och ta bort appar och lägga till appar.

Permalänk
Medlem

Låter som du skulle behöva någon form av MDM kika mobileiron eller cisco meriaki.

Permalänk
Medlem

Låter som du skulle behöva någon form av MDM lösning kika mobileiron eller cisco meriaki.