Utveckla webbsida utan att den syns?

Permalänk
Medlem

Utveckla webbsida utan att den syns?

Håller på att utveckla en webbsida med Wordpress som grund.

Har hittills använt mig av XAMPP och kört allt lokalt. Dock börjar jag komma så pass lång att det vore bra och snart nödvändigt att testa sidan uppe på en server istället. Tanken är att den ska ligga hos Binero.

Har sett många webbutvecklare som lägger upp någon form av testversion/preflight-site just för detta. Det gör egentligen inget om det går att se sajten medan den utvecklas. Dock vill jag inte att den ska indexeras eller synas i sökmotorer (än), just eftersom den är långt ifrån färdig och det kan ställa till det med länkar och liknande om den indexeras medan den fortfarande byggs.

Eller kan man få till det så att man måste logga in för att kunna se sajten?

Tacksam för all hjälp

Permalänk

Är detta det du söker? http://webmasters.stackexchange.com/questions/41021/hide-a-su...

Om det är det så kan du göra en subdomän och sedan lägga in robots.txt som det står på länken jag skickade.

Permalänk
Medlem

Räcker det alltså med att kryssa i i Wordpress-inställningarna att jag inte vill att sidan indexeras av sökmotorer?

Det verkar som det är samma sak som läggs till: http://www.wpbeginner.com/beginners-guide/how-to-stop-search-...

Är detta det vanliga sättet att göra denna typen av utveckling? Dvs. om jag skulle anlita en utvecklare som gör en sajt åt mig, går de tillväga på samma sätt eller finns det mer avancerade alternativ för att gömma en hel sajt medan den utvecklas?

Permalänk
Medlem
Skrivet av MrOrsh:

Är detta det vanliga sättet att göra denna typen av utveckling? Dvs. om jag skulle anlita en utvecklare som gör en sajt åt mig, går de tillväga på samma sätt eller finns det mer avancerade alternativ för att gömma en hel sajt medan den utvecklas?

Det vanligaste är att man har sidan på en webbserver som inte svarar på anrop från internet på sitt publika interface. Grejer hostade av webbhotell är ju mindre projekt så där finns det nog inget vanligt sätt.

Visa signatur

I'm Winston Wolfe. I solve problems.

Permalänk
Medlem

Det går ju alltid att sätta ett HTTP-lösenord så ingen förutom dem som kan lösenordet kan se sidan.

Permalänk
Medlem
Skrivet av iXam:

Det går ju alltid att sätta ett HTTP-lösenord så ingen förutom dem som kan lösenordet kan se sidan.

Hur gör man detta?

Permalänk
Medlem
Skrivet av MrOrsh:

Hur gör man detta?

Jag kan tyvärr inte hitta hur man gör detta på Binero. Men vanligtvis så använder man .htaccess-filer som i sin tur använder lösenordsfiler.

Permalänk
Medlem
Skrivet av iXam:

Jag kan tyvärr inte hitta hur man gör detta på Binero. Men vanligtvis så använder man .htaccess-filer som i sin tur använder lösenordsfiler.

OK, tack. Jag får kolla med dem om det är något som är möjligt

Det verkar som det finns en inbyggd funktion i Wordpress att göra hela sajten privat. Det måste väl ungefär vara samma sak? Se länken.
http://en.support.wordpress.com/settings/privacy-settings/