Hearthstone - Blizzard's Online Cardgame

Permalänk
Medlem

Var tror ni om nerf på Dr. Boom? Han är ju med i nästan varje deck.

Visa signatur

Kriff Kriff

Permalänk
Medlem
Skrivet av Flippin:

Var tror ni om nerf på Dr. Boom? Han är ju med i nästan varje deck.

Jo precis, det är mycket möjligt!

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk

Kan inte bestämma mig, Black Knight eller Harrison, vem skall jag skapa? Har iofs nästan 3100 dust, så med lite arena, så kan jag skapa båda. Men sen är där Gazlowe, vill ha honom med. Samt Foe Reaper och Sneed.

Sitter med de vanligaste som Rag, Sylvanas, Alex, Dr.Boom, Cairne och Thalnos (och några till).

Tycker fortfarande det är mycket Handlock, så Black Knight vore bra, men sen är det så förbaskat mycket vapen nu med GvG, så Harrison är också bra.

Visa signatur

Bio: Denon AVC-X3700H - Emotiva XPA-2 - Revel F208 - T.Amp 1050 - Ino Audio pY-2
Dator: Rampage V Extreme, 5930K, Palit 2070 Super, Acer XB270HU, Asus Essence STX II, Sennheiser HD650, Kama Bay Mini Amp, Klipsch RB51

Permalänk
Medlem
Skrivet av StefanLundgren:

Kan inte bestämma mig, Black Knight eller Harrison, vem skall jag skapa? Har iofs nästan 3100 dust, så med lite arena, så kan jag skapa båda. Men sen är där Gazlowe, vill ha honom med. Samt Foe Reaper och Sneed.

Sitter med de vanligaste som Rag, Sylvanas, Alex, Dr.Boom, Cairne och Thalnos (och några till).

Tycker fortfarande det är mycket Handlock, så Black Knight vore bra, men sen är det så förbaskat mycket vapen nu med GvG, så Harrison är också bra.

Black knight är ett mycket säkrare kort, slutar handlock köra med Jaraxxus igen förlorar Harrison mycket potential men Taunts kommer alltid finnas för att skydda mot aggro.

Visa signatur

Case: Lian Li PC-V354B | GPU: Sapphire R9 290 Tri-X | MB: ASUS Z97M-PLUS | CPU: Intel 4970k @ 4,0GHz | Cooler: Noctua NH-C12P | RAM: 24GB cl10 1600MHz | PSU: Cooler Master V550S | Storage: Samsung SSD 830-Series 128GB | 13TB WD RED

Peripherals: Creative Tactic3D Alpha | Filco Majestouch-2 | Logitech G400 | Dell UltraSharp U2312HM

Permalänk
Medlem
Skrivet av Flippin:

Var tror ni om nerf på Dr. Boom? Han är ju med i nästan varje deck.

Vad tror ni om en nerf på Yeti? Han är ju med i nästan varje deck. Inser du hur illa det där lät?

Visa signatur

Chassi: Fractal Meshify, Skärm: LG C2 oled, GPU: AMD 6950XT, CPU: Ryzen 5800X3D, M2: 1TB , SSD: 480GB, M2 1TB, PSU: Dark Power Pro 1500W, Mobo: ASUS TUF GAMING X570-PLUS, RAM: 32GB Ripjaws @ 3600MT, Mus: Logitech G502X Matta: Steelseries QcK Heavy, Tbord: Logitech MX Mech Mini, Hörlurar: BD DT1990 Pro, DT770 PRO, Superlux HD-668B, Sennheiser HD599 OS: Win11. AI: Tascam US-20x20, Monitorer: Yamaha HS7 x2.
Citera när ni svarar! :)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Flippin:

Var tror ni om nerf på Dr. Boom? Han är ju med i nästan varje deck.

vad tror du om att nerfa BGH, han är ju med i nästan varje däck.

Nä, men metan går fram och tillbaka, nu verkar alla hålla sig borta från 7 attack kort för att alla börjat inkludera en BGH, minst. Skulle dom nerfa den så vore det i.s.f en mindre så som att ta bort mech-klassen på botsen.

Jag älskar Mind Control Tech tack vare dr. Boom. man snor minst en bot (eftersom dom ofta lägger ut dr. Boom bakom en taunt) och sen BGH på dr. Boom och vips så är dom inte så kaxiga längre. Fast ofta kan man spara BGH om man tror dom ha något mer stort hot.

PS: Jag är en noob så.

Visa signatur

DATOR i bruk: ASUS ROG STRIX B550-F Gaming, Ryzen 7 5900X. 4x16 GB Ballistix MAX RGB @ 3800 MT/s 16-17-18-34-51 (1T)/~58 ns. MSI RTX 4090 Ventus x3. Samsung 980 Pro 1 TB. EK AIO Elite 360.
DATOR 2011 års modell: Underbara Sandy Bridge, i7 2600K@4,7 GHz på ett P67 Sabertooth-bräde. Radeon HD 7770

Permalänk

Gah, fick min första 0-3 arena idag (nåja, det var 0-2, men jag gav upp)

Körde Druid och hade både Deathwing och Cenarius, men hade sån jäkla otur i draften, bara skit. Sen spelade jag dåligt också...

Nu har jag iaf dust att skapa både Harrison och Black Knight Men genast börjar man tänka på om inte Baron Geddon, Gazlowe vore nåt... Nä! Nu får vi köra med dem! Eller? 2 stabila kort som går i de flesta lekarna.

Edit: Japp, det blev de två.

Visa signatur

Bio: Denon AVC-X3700H - Emotiva XPA-2 - Revel F208 - T.Amp 1050 - Ino Audio pY-2
Dator: Rampage V Extreme, 5930K, Palit 2070 Super, Acer XB270HU, Asus Essence STX II, Sennheiser HD650, Kama Bay Mini Amp, Klipsch RB51

Permalänk
Medlem
Skrivet av Wh1spY:

Vad tror ni om en nerf på Yeti? Han är ju med i nästan varje deck. Inser du hur illa det där lät?

Så kan man väl iofs säga om många kort men det har gått mycket inflation i Dr. Boom. Vilket tyder på att den kanske är lite för bra. Man ska inte underskatta Yeti den är solid

Visa signatur

Kriff Kriff

Permalänk
Medlem
Skrivet av heatm:

vad tror du om att nerfa BGH, han är ju med i nästan varje däck.

Nä, men metan går fram och tillbaka, nu verkar alla hålla sig borta från 7 attack kort för att alla börjat inkludera en BGH, minst. Skulle dom nerfa den så vore det i.s.f en mindre så som att ta bort mech-klassen på botsen.

Jag älskar Mind Control Tech tack vare dr. Boom. man snor minst en bot (eftersom dom ofta lägger ut dr. Boom bakom en taunt) och sen BGH på dr. Boom och vips så är dom inte så kaxiga längre. Fast ofta kan man spara BGH om man tror dom ha något mer stort hot.

PS: Jag är en noob så.

Jo, metan skiftar ju hela tiden
Big Game Hunter har blivit poppis igen. Även Mind Control Tech har fått en återkomst som sagt.

Det mest går ju att kontra.

Visa signatur

Kriff Kriff

Permalänk
Medlem

Skillnaden mellan Boom och Yeti är att Boom är auto include i princip alla lekar medans Yeti är bara auto include i arenan, ganska få constructed lekar använder den. Sen om det betyder att Boom behöver nerfas kan jag inte svara på.

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Define R5 | MB: MSI Pro B650-P WIFI | CPU: AMD Ryzen 5 7600X | Internminne: Corsair Vengence 64GB (2x32GB) DDR5 5600MHz CL40 | CPU-kylare: Thermalright Peerless Assassin 120 SE | GPU: INTEL Arc A750 8GB | SDD: Samsung 990 Pro 2TB - Intel 600p 480GB | HDD: 2x Toshiba Enterprise MG09 Series 18TB - WD Elements Desktop 12TB - 2x WD Elements Desktop 5TB - 2x WD 5TB - 3x WD 3TB (70TB total) | Skärm: Dell 2715H | Dell S2721QSA | BenQ G2420DHBL | Philips 233V | Projektor: Optoma HD65 on 120" | PSU: Corsair RM750x

Permalänk

Då blir det nerf på undertaker snart. Ganska väntat. Från +1/+1 till +1 på attack när DR kort spelas.

Visa signatur

Bio: Denon AVC-X3700H - Emotiva XPA-2 - Revel F208 - T.Amp 1050 - Ino Audio pY-2
Dator: Rampage V Extreme, 5930K, Palit 2070 Super, Acer XB270HU, Asus Essence STX II, Sennheiser HD650, Kama Bay Mini Amp, Klipsch RB51

Permalänk
Medlem
Skrivet av StefanLundgren:

Då blir det nerf på undertaker snart. Ganska väntat. Från +1/+1 till +1 på attack när DR kort spelas.

Väntat, men lite tråkigt tycker jag. Det är ett bra kort att använda i billiga decks. För såna som mig som har en legendary, utöver naxx, och bara en handfull epics så har det varit ett viktigt kort!

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av StefanLundgren:

Då blir det nerf på undertaker snart. Ganska väntat. Från +1/+1 till +1 på attack när DR kort spelas.

Köper den till fullo, den är för bra som den är just nu.

Visa signatur

Kriff Kriff

Permalänk
Skrivet av twk:

Väntat, men lite tråkigt tycker jag. Det är ett bra kort att använda i billiga decks. För såna som mig som har en legendary, utöver naxx, och bara en handfull epics så har det varit ett viktigt kort!

Skickades från m.sweclockers.com

Jag är kluven inför nerfen. När jag själv spelade UT så fick jag aldrig honom på starthanden, när jag mötte andra rush, så fick de honom i starthanden...

Tycker det är bra för spelet, när en sån rush får den perfekta handen, så är det sluta runda 4.

Men det är ju inte att UT är ospelbar, bara att hälsan inte växer löjligt mycket. För en mana är det för mycket värde.

De kunde gjort UT en 1/3 som fick +1 vid DR-kort.

Nu är det nog snart dags för Mechwarper, samma sak där.

Själv tror jag att Hunters kommer gå över till Mechs nu.

Ett annat sätt hade varit att ge fler kort silence, ugglan är bara för kass. Ett par 2 mana 2/3 eller 3/2 med silence hade också varit nåt. Kanske.

Visa signatur

Bio: Denon AVC-X3700H - Emotiva XPA-2 - Revel F208 - T.Amp 1050 - Ino Audio pY-2
Dator: Rampage V Extreme, 5930K, Palit 2070 Super, Acer XB270HU, Asus Essence STX II, Sennheiser HD650, Kama Bay Mini Amp, Klipsch RB51

Permalänk
Medlem
Skrivet av StefanLundgren:

Jag är kluven inför nerfen. När jag själv spelade UT så fick jag aldrig honom på starthanden, när jag mötte andra rush, så fick de honom i starthanden...

Tycker det är bra för spelet, när en sån rush får den perfekta handen, så är det sluta runda 4.

Men det är ju inte att UT är ospelbar, bara att hälsan inte växer löjligt mycket. För en mana är det för mycket värde.

De kunde gjort UT en 1/3 som fick +1 vid DR-kort.

Nu är det nog snart dags för Mechwarper, samma sak där.

Själv tror jag att Hunters kommer gå över till Mechs nu.

Ett annat sätt hade varit att ge fler kort silence, ugglan är bara för kass. Ett par 2 mana 2/3 eller 3/2 med silence hade också varit nåt. Kanske.

Jag jag förstår varför den nerfas och jag kan hålla med. Tycker dock att det är lite tråkigt, mest för min egen skull

UT på typ turn 3 eller 4 är inte fy skam, så länge man har några billiga death rattle minions, vilket man har med Zoo warlock och aggro hunter.

Permalänk
Medlem
Skrivet av twk:

Jag jag förstår varför den nerfas och jag kan hålla med. Tycker dock att det är lite tråkigt, mest för min egen skull

UT på typ turn 3 eller 4 är inte fy skam, så länge man har några billiga death rattle minions, vilket man har med Zoo warlock och aggro hunter.

Den kommer fortfarande vara rätt ok att köra med.

Visa signatur

Kriff Kriff

Permalänk
Medlem
Skrivet av Flippin:

Den kommer fortfarande vara rätt ok att köra med.

Jo, men från "sjukt bra" till "rätt ok" är ett stort hopp

Permalänk
Medlem

Kripp är helt säker på att även Dr Boom kommer att nerfas. http://youtu.be/ssEWmy_6zG8

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Nyfiken fråga: Hur mycket pengar har ni spenderat i Hearthstone?

Själv har jag spenderat ca 200 kr för att låsa upp Naxx. Jag har inte köpt några packs.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av twk:

Nyfiken fråga: Hur mycket pengar har ni spenderat i Hearthstone?

Själv har jag spenderat ca 200 kr för att låsa upp Naxx. Jag har inte köpt några packs.

Skickades från m.sweclockers.com

Strax under 250, Naxx, två arena och två packs för Gelbin. Kört sedan oktober 2013 och har öppnat 400-450packs.

Visa signatur

Case: Lian Li PC-V354B | GPU: Sapphire R9 290 Tri-X | MB: ASUS Z97M-PLUS | CPU: Intel 4970k @ 4,0GHz | Cooler: Noctua NH-C12P | RAM: 24GB cl10 1600MHz | PSU: Cooler Master V550S | Storage: Samsung SSD 830-Series 128GB | 13TB WD RED

Peripherals: Creative Tactic3D Alpha | Filco Majestouch-2 | Logitech G400 | Dell UltraSharp U2312HM

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cruentusa:

Strax under 250, Naxx, två arena och två packs för Gelbin. Kört sedan oktober 2013 och har öppnat 400-450packs.

Oj, det var många packs! Jag vet inte hur många jag har öppnat men det är inte så många

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk

Har lagt in 400 (Naxx och 15 pack).
Kör för tillfället med SenXs Hunterdeck och har tagit mig tillbaka till rank 12 från 16

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

HAF 912 – i7 2600k(Stock) – 8GB RAM – GTX 760 2GB – 128GB SSD/1TB HD
Asus Zenbook UX305FA – 3200 x 1800 <3
Dell U2515H – DT250 – Logitech G400 – QPAD MK50 – Roccat Sense – Blue Snowball Ice
D40X – iPhone 5S

Permalänk

Råkade göra en miss efter att jag köpte Naxx då jag fick hjärnsläpp och lyckades peta in cirka €25 efter köpet och använde då dessa på lite packs (har inget annat att spendera battle.net-valuta på).

Visa signatur

Du har redan tackat ja!

Permalänk
Medlem

Det verkar hålla i sig detta spel, går bättre än det gick för alla andra kopior.

Visa signatur

Ny dator: Acer Predator Orion 5000 (RTX 3080)
[ I7 3770K @ 4.6Ghz | Asus 980 Ti 6GB | 16GB | Asus P8Z77-V PRO | Samsung 830 128GB | Corsair H100 | Cooler Master HAF X | Corsair AX 850W | Samsung DVD±RW ] [ Sony AF9 65" | Sony WF-1000XM3 | HTC Vive | Huawei P40 Pro | PS4 Pro | PS3 Slim | PS2 chippad | PS Vita | DS Lite | SNES Mini ]

Permalänk
Medlem
Skrivet av dysenteri:

Råkade göra en miss efter att jag köpte Naxx då jag fick hjärnsläpp och lyckades peta in cirka €25 efter köpet och använde då dessa på lite packs (har inget annat att spendera battle.net-valuta på).

Om ett par dagar ser det ut som att nästa Adventure kommer utannonseras.

Visa signatur

Case: Lian Li PC-V354B | GPU: Sapphire R9 290 Tri-X | MB: ASUS Z97M-PLUS | CPU: Intel 4970k @ 4,0GHz | Cooler: Noctua NH-C12P | RAM: 24GB cl10 1600MHz | PSU: Cooler Master V550S | Storage: Samsung SSD 830-Series 128GB | 13TB WD RED

Peripherals: Creative Tactic3D Alpha | Filco Majestouch-2 | Logitech G400 | Dell UltraSharp U2312HM

Permalänk
Skrivet av Cruentusa:

Om ett par dagar ser det ut som att nästa Adventure kommer utannonseras.

Mjo, fast detta var dock ett par veckor sedan så det är kört

Visa signatur

Du har redan tackat ja!

Permalänk
Medlem

Blackrock Mountain blir nästa adventure! Det kommer redan nästa månad. mer info: http://eu.battle.net/hearthstone/en/expansions-adventures/bla...

Permalänk
Medlem

Fick min 500:e vinst med Warrior idag, och därmed mitt första gyllene porträtt

http://imgur.com/a/IYY4X

Permalänk
Medlem

Jag har nyligen börjat med Hearthstone och jag gillar det! Jag har dock svårt att överleva och blir överkörd 2 av 3 gånger haha, men jag ska nog komma på knepet

Permalänk
Medlem

Några tips för kortköp:

* Dels finns det promotion koder att köpa på nätet som matas in på battle.net sidan, det brukar vara billigare än att köpa via in-game store. Max 10 promotion koder per konto tror jag?

Exempel där jag köpte för några månader sedan, dock var priset lite bättre då nu när dollarna dragit iväg.
http://www.kinguin.net/catalogsearch/result/index/?q=hearthst...

* Ibland har Amazon 30% cashback på kort paketsköp som man får tillbaka i amazon coins som man sedan kan köpa kort eller annat för. Det gäller endast om man laddat ner Hearthstone via Amazons Play Store via surfplatta eller kör android emulator på sin PC. Dock så gäller cashbacken ibland bara i USA ibland så kolla upp det innan.

mer info här:
http://www.amazon.com/b?node=10558189011

Visa signatur

Kriff Kriff