Permalänk
Medlem

Speldator 10k MED SKÄRM

Hej!

Längesedan man var här... Alltid kul att återvända dock

Efter många år av AFK så är det dags att köpa någon burk igen. Minns knappt komponenterna och har ingen aning om requirements och sådant på sepl nowadays.

Skall spela CS:GO tänkte jag, så bra som möjligt. Då jag inte har något hemma nu så krävs det att det är både skärm och op i datorbygget. Har lite smått ont om pengar och kan väl klämma ut 10gråa. Gör ett försök att bygga själv.

Krav:
*Skärm och op
*Spela CS:GO på bra inställningar
*Kanske även orka med något annat spel

Vad är det för grafikkort jag har att välja till min budget? Hört att GO är rätt CPU-krävande?

Tack,

Visa signatur

Computerless

Permalänk

Ex. denna setup skulle funka med din budget. Det lämnar dig ca 2000:- till en skärm.

http://www.inet.se/kundvagn/visa/7638610/2015-01-24

Finns säkert folk på forumet som kan optimera denna build ytterligare för CS:GO då jag ej har någon personlig erfarenhet av de spelet.

Visa signatur

Citera för svar.

Permalänk
Medlem

Lägg till en hundring på föregående paket och kör på en 4690k istället som du kan klocka upp lätt.

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X