Premiär! Fyndchans i SweClockers Månadens Drop

Lamina T-701 – Windows 8.1-surfplatta för tusenlappen

Permalänk
Avstängd

Kanske en Chuwi vi8 med 2 GB minne vore något. 1 000 kr + avgifter vid gränsen. Men jag får nog fundera lite till.

Visa signatur

Höghastighetsfiber är livet :)

Permalänk
Medlem
Skrivet av nextuz:

Har själv beställt en HP stream 7 vilket verkar var exakt samma som Linx 7 32Gb då båda saknar HDMI port. http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=2890147

Linx:en har HDMI, och är inte samma som Stream 7 (har Windowsknapp på sidorna). Däremot så verkar den vara exakt samma som Lamina, men med 32GB RAM istället för 16.

Visa signatur

macOS: MacBook Air 13" [M1/16/256GB], MacBook Pro 16" [M2/32/512GB], iOS: iPad Mini [128GB/LTE], iPad Pro 12,9" [M1/512GB/LTE], iPhone SE3 [128GB], Apple Watch Series 6 44mm [LTE], LG 77" OLED C2 [OLED77C25LB]
The purpose of morality is to teach you, not to suffer and die, but to enjoy yourself and live. --Ayn Rand
Skriv under ett upprop för en grönare energipolitik: https://energiupproret.se/

Permalänk
Avstängd

Kommer lägga upp lite tankar här om den Kinesiska Windows 8 plattan nu när jag fått den: #15173739

Visa signatur

Höghastighetsfiber är livet :)

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Sisyfos:

Det är det väl inga tvivel om men ha i åtanke här att man får en helt laglig kopia av Windows värd 800kr och man betalar endast 200kr för hårdvaran, det är ett enormt värde!
.

Windows 8 med Bing är gratis.

Visa signatur

Höghastighetsfiber är livet :)

Permalänk
Medlem

Och i dag så får man den på köpet med ett års Office 365 (home eller premium) hos Media Markt. Utmärkt sätt att förnya sitt 1 TB OneDrive på. Plattan följer ju med på köpet.

Permalänk
Medlem

Hej

Om man kör ReadyBoost via usb på denna platta, borde inte det "speeda" upp den lite?

Visa signatur

XripperX

Permalänk
Medlem

Återställning på Lamina T-701

Hej på er alla kunniga nördar!

Plattan går ej längre att starta. Tack vare "MiniTool Partition Wizard Free 9.1". Och mig förstås

En fråga: Det skall väl gå att återställa Lamina T-701 från en usb som innehåller en återställningskopia gjort efter anvisningar innan kracshen? (kan nämnas att det "blinkar" på usb-enheten när man försöker boota)

MEN det som händer är följande: Efter "Lamina-logo" kommer texten: "Förbereder automatiskt reparation". Sedan "Ett problem har uppstått på datorn. Den måste startas om. Först kommer felinformation att samlas in och sedan utförs omstart automatiskt".

Efter det får jag "bara" en blå ruta med två små rutor utan text. Sedan händer ingenting. Rutorna är ej klickbara.

Kanske med någon annan usb-boot-program???

Tack för en kommentar!
Ps. Köpte den dec. 2015 för 499kr hos Inet!!! (dock utan Office + Skype + One drive - klarar mig utan dessa)
Köpte en till idag. Fanns 5 kvar i hela Sverige! Så skynda på