Permalänk
Medlem

Din gottegris, min blev flyttad ytterligare 12feb nu Grrr

Rättelse: Den är på väg!

Permalänk

Min har blivit framflyttad till 2015-03-14.
Jag beställde min från Dustin 2015-01-03.

Rättelse: Datum ändrat till 2015-02-12.

Permalänk
Medlem
Skrivet av zunfire:

Din gottegris, min blev flyttad ytterligare 12feb nu Grrr

Rättelse: Den är på väg!

Vilken tur (eller så har ni bara varit ute i väldigt god tid).
När beställde du? Känns som att de fick in skärmar men i väldigt låg volym, min beställning blev även den framflyttad till 12/2.

Permalänk

Min dök upp till slut, lade beställningen hos webhallen den 3e jan och den kom till butiken idag så jag kunde hämta den där.

Permalänk

Beställde min den 23/12 och får den 11/2 skulle valt webhaĺlen istället för liontech hmmm

Permalänk

Frågor; kan man köra två 27" 2460x1440 på varsin sida av denna som extended ? Att köra surround (Titan Black 6GB) med denna kombination går ? Vad för grafikkort pallar det ? Tills man har råd att köpa två 3415

Visa signatur

ASUS HERO XI GAMING - Intel Core i9 9900k 3.6ghz - Asus GeForce 2080 TI ROG STRIX - Corsair Dominator Platinum RG Black DDR 3200Mhz 32gb - Samsung 970 Pro nVME 1tb x2 -Corsair AX1600i v1600w - 32" ASUS Rog Strix XG32VQR - 32" AOC CQ32G1

Permalänk
Medlem

fan va trött jag blir.... fick hem skärmen, packar upp den, och så ligger det med nån mini DP -> DP kabel i, inte en vanlig DP->DP. pluggar i skiten och så hittar datorn inte skärmen -.-

Nån som har nån idé om varför? Jag som hade tänkt lägga upp lite fräsiga bilder...

Permalänk
Medlem

Kunde inte hålla mig längre och slog till, dyrt men va fan 😃

Visa signatur

En Laptop

Permalänk
Medlem

Beställde en också. Får se hur mycket sömn jag tappar över mitt beslut under den kommande veckan, särskilt när jag tänker på att jag nog måste uppgradera mitt 780 till ett 980 samtidigt...

Permalänk
Entusiast

Ni som fått era, hur är det med backlight bleed? Min LG 34UM95 åker tillbaks då det för mig är på tok för mycket. Satsar nu på en Samsung S34E790C då den har annan panel...

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zpnk:

Ni som fått era, hur är det med backlight bleed? Min LG 34UM95 åker tillbaks då det för mig är på tok för mycket. Satsar nu på en Samsung S34E790C då den har annan panel...

Skickades från m.sweclockers.com

Fick precis min att funka. BLB i övre vänster och övre höger hörn. ska ta en bild och visa

Permalänk
Medlem
Skrivet av Blub:

Fick precis min att funka. BLB i övre vänster och övre höger hörn. ska ta en bild och visa

http://imgur.com/Z6yLJhW

Ser värre ut på fotot än jag ser i verkligheten, men jag kan inte säga att jag är direkt nöjd

Permalänk
Entusiast
Skrivet av Blub:

http://imgur.com/Z6yLJhW

Ser värre ut på fotot än jag ser i verkligheten, men jag kan inte säga att jag är direkt nöjd

Min LG såg värre ut...

Kändes bättre med detta

Måste dock ta mig tiden att pillra med lite inställningar

Permalänk
Skrivet av Blub:

http://imgur.com/Z6yLJhW

Ser värre ut på fotot än jag ser i verkligheten, men jag kan inte säga att jag är direkt nöjd

OJ! Jag var sugen på den skärmen, men det där såg inte så kul ut. Märkligt att så många skärmar har BLB. Mycket pengar som slängs ut på skärmar som inte är helt schyssta.

Visa signatur

BeQuiet Dark Base 700 White Ltd Edition ll Intel i9-9900K ll Asus Prime z390-a ll 32GB Corsair Vengeance RGB Pro White DDR4 3200Mhz ll Asus RTX 4070Ti Strix OC ll Corsair RM850x white PSU ll Corsair H100i RGB Platinum ll Samsung 850 EVO 500GB SSD ll Samsung 860 EVO 2TB SSD ll Acer X34 Predator ll Win10 Pro ll Razer Black Widow ll Logitech G305 II Thrustmaster Hotas Warthog ll RX-Viper pedals ll Beyerdynamic MMX300 ll Track-IR ll Oculus Quest

Permalänk
Medlem
Skrivet av Aqua_HeaD:

OJ! Jag var sugen på den skärmen, men det där såg inte så kul ut. Märkligt att så många skärmar har BLB. Mycket pengar som slängs ut på skärmar som inte är helt schyssta.

Ja, det verkar vara många måndagsex som cirkulerar... jag ska retunera min efter helgen och hoppas att nästa är bättre. Betalar man 7900:- som jag gjorde så ska den fanimig vara felfri -.-

Permalänk
Medlem

Tänkte bidra lite med mitt intryck, wow jag är super nöjd!

Kollade direkt efter BLB vilket var helt okänt fenomen för mig, visst de är en del men i skrivbord miljö, film och i spelen noterar jag inte det, vet inte om det är för jag haft mina gammla skärmar för länge så kravet sjunkit kanske

Skickar här en bild på det, dock tycker jag bilden inte alls gör sig riktigt rätt ser värre ut än vad mina ögon uppfattar.
http://imgur.com/a/6Z7Us

Permalänk
Medlem
Skrivet av zunfire:

Tänkte bidra lite med mitt intryck, wow jag är super nöjd!

Kollade direkt efter BLB vilket var helt okänt fenomen för mig, visst de är en del men i skrivbord miljö, film och i spelen noterar jag inte det, vet inte om det är för jag haft mina gammla skärmar för länge så kravet sjunkit kanske

Skickar här en bild på det, dock tycker jag bilden inte alls gör sig riktigt rätt ser värre ut än vad mina ögon uppfattar.
http://imgur.com/a/6Z7Us

Du ska inte vara nöjd med den bilden. Betalar man summor som motsvara övre premiumklass ska man få en premiumklassad skärm och inget måndagsex.

Permalänk
Skrivet av zunfire:

Tänkte bidra lite med mitt intryck, wow jag är super nöjd!

Kollade direkt efter BLB vilket var helt okänt fenomen för mig, visst de är en del men i skrivbord miljö, film och i spelen noterar jag inte det, vet inte om det är för jag haft mina gammla skärmar för länge så kravet sjunkit kanske

Skickar här en bild på det, dock tycker jag bilden inte alls gör sig riktigt rätt ser värre ut än vad mina ögon uppfattar.
http://imgur.com/a/6Z7Us

Håller nog med tidigare talare. Du har ju ganska kraftig BLB i övre hörnen. Syns bra trots att bilden är ljus. Lär ju synas ännu bättre om bakgrunden är mörk. Skulle reklamerat direkt.

Visa signatur

BeQuiet Dark Base 700 White Ltd Edition ll Intel i9-9900K ll Asus Prime z390-a ll 32GB Corsair Vengeance RGB Pro White DDR4 3200Mhz ll Asus RTX 4070Ti Strix OC ll Corsair RM850x white PSU ll Corsair H100i RGB Platinum ll Samsung 850 EVO 500GB SSD ll Samsung 860 EVO 2TB SSD ll Acer X34 Predator ll Win10 Pro ll Razer Black Widow ll Logitech G305 II Thrustmaster Hotas Warthog ll RX-Viper pedals ll Beyerdynamic MMX300 ll Track-IR ll Oculus Quest

Permalänk
Entusiast

Verkar fan inte som att någon klarar sig undan BLB oavsett tillverkare. Mitt beslut att byta panel känns bättre nu... Men som en 21:9-broder så lider jag med er

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Och nu är leveransdatum framme i mars. Det ser inte ljust ut att få tag på en sådan här skärm innan våren

Permalänk
Medlem
Skrivet av Xorlon:

Och nu är leveransdatum framme i mars. Det ser inte ljust ut att få tag på en sådan här skärm innan våren

Dell flyttade sitt till 10 mars redan för snart två veckor sedan, kikade in igen på deras sida och Dell säger nu 20 april.

Med tanke på priset så köper man nog inte direkt av Dell men de borde kunna ge en indikation på leveranstiderna. Nu lägger säkert butiker beställningar löpande så att de redan har order som är på ingång.

Man får se det positiva i denna väntan. Det hinner komma recensioner, kanske även revisioner på skärmarna men framförallt kommer andra tillverkare med sina modeller.

Permalänk

Nu ger jag snart upp. Jag beställde från Dustin 3/1 och de har flyttat fram datumet 3 ggr. Senaste budet är 19/2 men det litar jag inte på.
Komplett säger att de får in 26 st 17/2 och killen i chatten trodde att det inte skulle vara några problem att att få en vid den laddningen. Ska man våga byta?

Permalänk
Medlem

Nu fick man leveransbesked från Dustin! Hoppas på att det är ett bra exemplar från Dell nu och att anledningen till att tillgången varit dålig är för att de gjort justeringar i tillverkningen

Permalänk
Medlem

Första intrycken är att byggkvaliten känns gedigen. Bra finish och stabil konstruktion. Skärmen hade bra färger och ljusstyrka, först när jag drog igång Smite och Elder scrolls online så märkte jag av backlight bleeden. Den är påtaglig och jag måste fundera lite över hur jag skall göra. Ur ett rent användarperspektiv så är det helt ok, jag kommer inte ha några större problem med den backlight bleed som finns då jag i princip bara kommer spela, koda och surfa på den här skärmen. Film, där svärtan spelar mest roll enligt mig, är inte något som kommer visas på denna skärmen.

Det som gör att man funderar på om man skall behålla skärmen är förväntan av hög kvalité med tanke på priset. Är det verkligen OK att man lägger nästan 8k och har värre blb än min gamla Synmaster på 8 år hade? Jag kommer posta lite bilder senare där jag kalibrerar in kameran så att bilderna återspeglar det man ser i verkligheten och inte någon förstärkt illusion pga ökad ljuskänslighet.

Permalänk

Sjukt sugen på att slå till på denna skärm men vet inte om man ska vänta på en med freesync?
Vad säger ni?

Visa signatur

*🖥️ [i9 12900ks][Corsair Dominator 32gb DDR5 5600MHz] [EVGA 3080ftw Ultra] [Lian Li Galahad SL Edition 360][Lian Li PC-O11 Dynamic EVO Svart][EVGA Supernova G6 1000W}[Alienware AW2723DF + 2x Dell 2715H 27"]
*🎮 Ps5 Digital Edition
*📱 S23 Ultra | 🎧Sony WH-1000XM3|
*📺LG Oled CX48
*noblechairs LEGEND TX Tyg Antracitgrå

Permalänk
Medlem
Skrivet av Xorlon:

Första intrycken är att byggkvaliten känns gedigen. Bra finish och stabil konstruktion. Skärmen hade bra färger och ljusstyrka, först när jag drog igång Smite och Elder scrolls online så märkte jag av backlight bleeden. Den är påtaglig och jag måste fundera lite över hur jag skall göra. Ur ett rent användarperspektiv så är det helt ok, jag kommer inte ha några större problem med den backlight bleed som finns då jag i princip bara kommer spela, koda och surfa på den här skärmen. Film, där svärtan spelar mest roll enligt mig, är inte något som kommer visas på denna skärmen.

Det som gör att man funderar på om man skall behålla skärmen är förväntan av hög kvalité med tanke på priset. Är det verkligen OK att man lägger nästan 8k och har värre blb än min gamla Synmaster på 8 år hade? Jag kommer posta lite bilder senare där jag kalibrerar in kameran så att bilderna återspeglar det man ser i verkligheten och inte någon förstärkt illusion pga ökad ljuskänslighet.

Min AOC-skärm led att samma sak, tanken av att betala dessa summor för en "halvokej" skärm störde mig, så jag fick returnera min 34" efter 2-3 dagar

Permalänk
Medlem
Skrivet av Johannes P:

Min dök upp till slut, lade beställningen hos webhallen den 3e jan och den kom till butiken idag så jag kunde hämta den där.

http://www.pajander.com/tmp/u3415w.jpg

Men hallå där! Vad heter din skärmhållare? Ett sånt vill jag verkligen ha.
Skärmfästet/skärmfoten eller vad man ska kalla det. Gissar att det inte kom tillsammans med skärmen, eller?

Sorry for OT!

Permalänk
Medlem
Skrivet av FANTEN:

Vad heter din skärmhållare? Ett sånt vill jag verkligen ha.

Inte samma men denna använder jag (finns billigare butiker) Med förlängningsdel till min Dell U2711 som väger mer än U3415W bästa dator tillbehöret jag köpt

Ståläge

Filmläge

Sittläge

Visa signatur

MB: Gigabyte Z690 Gaming X DDR4 | CPU: 13700K | RAM: DDR4-3200 64 GB
GPU: GIGABYTE Radeon RX 6900 XT Ultimate Xtreme WaterFo Skärm: Acer Predator 4K 27" XB273KGP
DYSLEKTIKER Kan innehålla spår av språkfel

Permalänk
Medlem

Fick hem min skärm igår, beställde typ 5/1 från dustin!

Första intrycket var otroligt, den är sjukt stor. Paketet är vidrigt tungt att släpa hem på för övrigt!

Upptäckte dock direkt att det var några döda pixlar och några som hade fastnat.

Hade en rejäl död svart pixel som jag fixade med lite tryck, högra hörnet va som en "repa" av stuck pixels. Även dessa släppte med tryck.

Nere i högra hörnet var en "ring" typ av stuck pixels i diverse färger, gned å gnuggade bra länge men lyckades inte få bort alla. Är väl en 5-6st kvar i en rad.

Ska prova med lite youtube-grejer sen när jag har tid å se om det hjälper.

Angående BLB så var det väl sisådär på den punkten.

Direkt när man slog på skärmen så ser man det klart och tydligt, starkast uppe i vänstra hörnet. Kan fixa bild senare ikväll.

Jag är verkligen inte en kräsen person, så kan inte säga att jag bryr mig så jättemycket. Det blev dessutom lite bättre när man sänkte ljusstyrkan, slog på "Game"-läge via skärmens panel och BLB'n försvann i stort sett helt. Ljuset verkar dock vara dynamiskt, så när det är något svart så sänks ljuset men när det är färg så är det lika starkt som innan. Winwin?

Ska prova vidare ikväll så är de nå frågor eller nåt som ska testas så säg till.

Visa signatur

9900k | Z390 AORUS MASTER | 32GB RAM | Red Devil AMD Radeon™ RX 7900 XTX | XFX Black 1250W | BeQuiet Pure Base 500 | Fractal Design Celsius S36 | Samsung 970 500GB + Corsair MP510 960GB | Dell U3415W | Windows 11 Professional

Permalänk
Medlem
Skrivet av WoG:

Fick hem min skärm igår, beställde typ 5/1 från dustin!

Första intrycket var otroligt, den är sjukt stor. Paketet är vidrigt tungt att släpa hem på för övrigt!

Upptäckte dock direkt att det var några döda pixlar och några som hade fastnat.

Hade en rejäl död svart pixel som jag fixade med lite tryck, högra hörnet va som en "repa" av stuck pixels. Även dessa släppte med tryck.

Nere i högra hörnet var en "ring" typ av stuck pixels i diverse färger, gned å gnuggade bra länge men lyckades inte få bort alla. Är väl en 5-6st kvar i en rad.

Ska prova med lite youtube-grejer sen när jag har tid å se om det hjälper.

Angående BLB så var det väl sisådär på den punkten.

Direkt när man slog på skärmen så ser man det klart och tydligt, starkast uppe i vänstra hörnet. Kan fixa bild senare ikväll.

Jag är verkligen inte en kräsen person, så kan inte säga att jag bryr mig så jättemycket. Det blev dessutom lite bättre när man sänkte ljusstyrkan, slog på "Game"-läge via skärmens panel och BLB'n försvann i stort sett helt. Ljuset verkar dock vara dynamiskt, så när det är något svart så sänks ljuset men när det är färg så är det lika starkt som innan. Winwin?

Ska prova vidare ikväll så är de nå frågor eller nåt som ska testas så säg till.

Men oj, döda pixlar är inget man ska acceptera idag tycker jag. Lämna tillbaka på öppet köp/byt!

Visa signatur

🧠i9-10900k @ 3,7GHz 📹3080Ti STRIX OC 12GB 📼Corsair Vengeance 64GB
📰MSI MEG z490 Unify 💽Samsung 970 EVO plus 500GB/1TB 📺Asus PG348Q 34"