Dagens fynd — Diskussionstråden

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av RoleX:

Ingen som har bytt in en LG G2 eller Samsung S4 eller liknande, vad erbjuder tele2 för dessa telefoner ifall man köper Sony Z3?

Edit:

Sony z3 kostar 4500:- på tele2.se efter deras rabatt kostar den altsså 3000:-? och lämnar man en schysst mobil kanske man får telefonen för 1000-2000kr

Är dessa priser utan att binda sig upp för abbonemang?

1168:- för en Galaxy S4 (morsan fick dock ärva min). Fick teckna abonnemang, men det är bara att säga upp direkt.

Visa signatur

Danskjävel så krattar som en skrivare...

Permalänk
Medlem
Skrivet av seal33:

Låter som du lämnade in ett par fina telefoner för att få det priset.
Var den röda så snygg som man kan tro? Funderar på den jag med.

Lämnade in min 14 månader gamla xperia ZR, som hade en spricka i ramen vid usb-kontakten efter ett fall. Mobilen landade på de hörnet från ca 1,4m höjd. Sprickan blev så pass djup att mobilen inte längre var vattentät.
Dock noterade han i butiken inget om det. Han kollade i stort sätt bara att den fungerade. Fick 672 fick jag för den.

Bytte även min sambos ruggigt slitna 4S på 16 GB. Det var repor både fram och bak och aluminiumramen var ganska kantstött efter mängder med fall.
Hade problem att få mobilen att fungera när jag stod där och skulle lämna in den. Vi hade nollställt den kvällen innan och sen inte aktiverat den igen. Det tog oss ca 20 minuter att få den att fungera där i butiken. Krävdes ett par hard reset och att jag delade wifi från min mobil för att det skulle fungera. Ändå fick jag 781kr för den.

Men det verkar inte göra någon skillnad på priset om man lämnar in mobilerna komplett med tillbehör och kartong. Behåll dom i stället och sälj på tradera för ett par extra tjugor.

Den röda ÄR snygg! Lite åt det orangea hållet. Det är helt klart den halvt genomskinliga plastramen runt mobilen som gör den så snygg enligt min mening. En typ av pärlemorskimmer skulle man kunna kalla det.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Angående Tele2s Xperia Z3-kampanj, hur är det med startavgiften på 250kr? Har någon lyckats förhandla bort den i samband med denna kampanjen?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tokas:

Angående Tele2s Xperia Z3-kampanj, hur är det med startavgiften på 250kr? Har någon lyckats förhandla bort den i samband med denna kampanjen?

Den tillkommer endast om du väljer att delbetala din telefon. Betalar du direkt så slipper du den avgiften.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Näbbdjuret:

Kollade tidigare idag på detta och vill minnas att man kunde få ett Evga 980 för typ 5,190:- med rabattkoden på 10%.

Inlägget var mest avsett som en liten hint att tipset var inkomplett formulerat, samtidigt som det på sätt och vis kunde bevara tipset även efter den väntade raderingen från tips-tråden. Men i vilket fall som helst, angående ditt EVGA 980: Dryga fem procent lägre pris med rabatten än några väletablerade butiker på Prisjakt skulle jag snarast klassa som "bra köp om man ändå tänkt köpa just det" och inte "fynd".

Personligen har jag väntat på ett sånt här (återkommande) rabattillfälle eftersom det är en pryl i princip bara Conrad säljer som jag skulle ha nytta av. Trevligt nog blev en annan vara jag planerat att köpa denna månaden nätt och jämnt billigast på Prisjakt med 10% draget hos Conrad, så varför inte den med? Däremot har jag inte sett något som triggar "köp nuuu"-reflexen. Synd. Eller tur kanske.

Permalänk
Keeper of Traditions

Ska man ha lite is i magen och vänta på ytterligare prissänkningar på 970, eller kommer det kanske stanna på den här nivån fram tills nästa lansering?

Visa signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dunder:

Ska man ha lite is i magen och vänta på ytterligare prissänkningar på 970, eller kommer det kanske stanna på den här nivån fram tills nästa lansering?

Jag har undrat samma sak, och kollade då på prishistorik som finns på 670-serien för att bilda mig en uppfattning.
Rimligtvis sjunker priserna drastiskt efter ca 9 mån, dvs om samma gäller för 970-serien så lagom till midsommar.

Men sen tillkommer en del andra parametrar som tillgång och efterfrågan, valutakurser, konkurrens och det allmäna världsläget etc.

Visa signatur

Gammal gubbe

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dunder:

Ska man ha lite is i magen och vänta på ytterligare prissänkningar på 970, eller kommer det kanske stanna på den här nivån fram tills nästa lansering?

Sannolikt kommer kortet kosta 3890:- igen ikväll eller till helgen.

Permalänk

"Erbjudandet gäller 15/1 - 28/2 och endast i våra egna Tele2-butiker"

Antar att detta erbjudande inte gäller på tex. Elgiganten om jag förstått det rätt?

Surt när man har en bit till närmaste tele2 butik.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

C2D E6400 | Kingston 2gb | 8800GT 512 Zalman | Asus P5B | 3x WD 500gb | p182 | Zalman 370w

Permalänk
Keeper of Traditions
Skrivet av SUMITOMO:

Sannolikt kommer kortet kosta 3890:- igen ikväll eller till helgen.

Ja, just det erbjudandet kanske, men jag tänkte mer generellt.

Visa signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Permalänk
Skrivet av Petus_emo:

"Erbjudandet gäller 15/1 - 28/2 och endast i våra egna Tele2-butiker"

Antar att detta erbjudande inte gäller på tex. Elgiganten om jag förstått det rätt?

Surt när man har en bit till närmaste tele2 butik.

Skickades från m.sweclockers.com

Citerar mig själv (utan att vara hundra procent säker dock). Men det är djupt i olika Tele2-system säljarna gräver för att registrera detta erbjudande, så jag misstänker att jag har rätt, svårt att se återförsäljare ha tillgång till att göra samma sak. Det tog fem minuter för en erfaren säljare och nära en kvart för en nyanställd person då jag tog erbjudandet ett par gånger.

Skrivet av gymrattan:

När jag tittar så står Elgiganten Sundsvall under fliken "Återförsäljare", ej "Tele2-butiker": http://www.tele2.se/butiker/#?query=Sundsvall
Eftersom "Erbjudandet gäller 15/1 - 28/2 och endast i våra egna Tele2-butiker" så tror jag inte att Elgiganten kan hjälpa breakman.
Jag har släktingar i Sundsvall, och ordnade med ett par Z3 åt dem i Stockholm istället eftersom jag antog att det inte fanns butik i närheten av den stan. But I'd be happy to be proven wrong...

Alla de 60 Tele2-butikerna:

Tele2 Borås
Tele2 Brogatan
Tele2 Bromma Blocks
Tele2 Burlöv Center
Tele2 Bålsta Centrum
Tele2 Emporia
Tele2 Erikslund Shopping Center
Tele2 Eskilstuna, Cityhuset
Tele2 Eskilstuna, Tuna Park
Tele2 Farsta Centrum
Tele2 Fredsgatan
Tele2 Frölunda Torg
Tele2 Gallerian
Tele2 Grand Samarkand
Tele2 Göteborg, Angered
Tele2 Göteborg, Backaplan
Tele2 Götgatan
Tele2 Haninge Centrum
Tele2 Hornstull T-bana
Tele2 Igor Köpcentrum
Tele2 Jakobsbergs Centrum
Tele2 Järfälla, Barkarbystaden
Tele2 Jönköping, A6 Center
Tele2 Kaggensgatan 8
Tele2 Karlstad
Tele2 Kista Galleria
Tele2 Kristianstad, Boulevard
Tele2 Kullagatan 2
Tele2 Kungsgatan 35
Tele2 Kungsgatan 9
Tele2 Malmö, Caroli
Tele2 Malmö, Mobilia
Tele2 Malmö, Triangeln
Tele2 Marieberg Galleria
Tele2 Nacka Forum
Tele2 Nordstan Götgatan 16
Tele2 Norrköping, Linden
Tele2 Norrköping, Mirum
Tele2 Nova Lund
Tele2 Partille, Allum
Tele2 Port 73
Tele2 Skärholmen Centrum
Tele2 Sollentuna Centrum
Tele2 Solna
Tele2 Stockholm, Hornsgatan 49
Tele2 Sundbyberg, Signalfabriken
Tele2 Södertälje
Tele2 Södra Tullgatan
Tele2 Tanneforsgatan 1
Tele2 Trollhättan, Etage
Tele2 Tyresö Centrum
Tele2 Täby Centrum
Tele2 Uppsala Resecenter
Tele2 Uppsala, Gränby Centrum
Tele2 Visby, ICA Maxi
Tele2 Väla Centrum
Tele2 Väsby Centrum
Tele2 Växjö, Storgatan
Tele2 Åkersberga Centrum
Tele2 Örebro

Dold text
Permalänk
Medlem
Skrivet av magma86:

Står att det är fyndvara klass 5. Alltså i dåligt skick.
http://www.webhallen.com/se-sv/info/support_och_retur/fyndvaror

Permalänk
Inaktiv

PS4 för 2995 kr är det bara att slå till eller?

http://www.tele2.se/tillbehor/playstation-4-personal

Är detta billigt jag är inte så insatt i konsoler.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon207211:

PS4 för 2995 kr är det bara att slå till eller?

http://www.tele2.se/tillbehor/playstation-4-personal

Är detta billigt jag är inte så insatt i konsoler.

Det är riktigt bra pris.

Permalänk

Någon som har koll på vad som följer med i Intel 530 120GB från NetOnNet? Är det bara disken och inga sladdar?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pansardöden:

Någon som har koll på vad som följer med i Intel 530 120GB från NetOnNet? Är det bara disken och inga sladdar?

exakt

Permalänk
Medlem

Ser ut som att det är en hel del kampanjer som sträcker sig över helgen. Netonnet står ut med en 512GB SSD för ynka 1690 kronor, Alina och Komplett kör varsin helgkampanj med prissänkta varor. Själv väntar jag på att en IPS-skärm 24" helst Dell ska sjunka lite i pris, men jag har väntat sen november så ingen brådska hehe.

Trevlig helg allihopa!

Visa signatur

NAS: DS918+
Laptop: Macbook Pro M1 Max 16", 1TB, 32 GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av anders190:

Crucial MX100 512GB för 1690kr hos Netonnet: http://www.netonnet.se/art/dator/komponenter/harddisk/ssd-/cr...

200kr billigare än närmaste konkurrenten Alina: http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=2683849

Riktigt trevlig SSD.
Nöjd med mina och kan varmt rekommendera dem.

Skrivet av xtQ:

Ser ut som att det är en hel del kampanjer som sträcker sig över helgen. Netonnet står ut med en 512GB SSD för ynka 1690 kronor, Alina och Komplett kör varsin helgkampanj med prissänkta varor. Själv väntar jag på att en IPS-skärm 24" helst Dell ska sjunka lite i pris, men jag har väntat sen november så ingen brådska hehe.

Trevlig helg allihopa!

Netonnet är duktiga på fina erbjudanden även om de ibland bara varar några timmer.
Likaså Komplett och de andra, förutom inet då, för dem ser man mer eller mindre aldrig här.

Permalänk
Medlem
Skrivet av xtQ:

Ser ut som att det är en hel del kampanjer som sträcker sig över helgen. Netonnet står ut med en 512GB SSD för ynka 1690 kronor, Alina och Komplett kör varsin helgkampanj med prissänkta varor. Själv väntar jag på att en IPS-skärm 24" helst Dell ska sjunka lite i pris, men jag har väntat sen november så ingen brådska hehe.

Trevlig helg allihopa!

Kollade igenom Alina, tyckte inte det var något att hänga i granen även fast "max 1 annonsvara per kund" får en att tro annorlunda.

Skrivet av SUMITOMO:

Netonnet är duktiga på fina erbjudanden även om de ibland bara varar några timmer.

Håller med, sällan de gör stort väsen av sig heller. Ibland är det snudd på att man undrar om deras system sätter lite fel pris när en bra deal bara dyker upp någon timme och sedan korrigeras hehe.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av SUMITOMO:

Riktigt trevlig SSD.
Nöjd med mina och kan varmt rekommendera dem.

Jo riktigt bra pris. Har väntat på att den skulle gå ner till 1500kr sedan sensommaren men så mycket bättre än så här lär det nog inte bli. Får se om jag slår till på en i helgen eller inte, för er andra som har lite mer pengar att röra er med så är det ett riktigt bra köp faktiskt.

Inget direkt speciellt med denna produkt, olika valutors värden har minst sagt rört sig mycket under andra halvan av 2014.

Permalänk
Medlem
Skrivet av andreas_dock:

Ta bort detta inlägg eller redigera det.
Sidan är borttagen av Tele2 admins.

Då hade man behövt rensa hela tråden om alla inaktiva inlägg skulle raderas..

Permalänk
Medlem
Skrivet av Brightsin:

Moderkort: Gigabyte GA-Z97X-UD3Hhttp://www.netonnet.se/art/dator/komponenter/moderkort/intel-socket-1150/gigabyte-ga-z97x-ud3h/205239.8086/ För 999Kr vilket blir ca 300kr billigare än närmsta på prisjakt http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=2650071 borde nog kunna vara en bra deal samt att den ingår i Cashback kampanjen

Har inte cashback kampanjen utgått?

Visa signatur

Define R4 | Asus z97-Pro Gamer| 4790K ~ 4.6Ghz | Gainward 1080 Phoenix | Corsair Vengeance 2x8GB 1600MHz | Phanteks PH-TC14PE | EVGA SuperNova G2 750W | Samsung 850 Evo 256gb

Permalänk
Medlem
Skrivet av 20kr:

Har inte cashback kampanjen utgått?

Har för mig att den gick ut 27e december så det är över en månad gammalt..

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av toxicstone:

Galaxy Tab 10.5" 8 Kärnig 32Gb 3000:- (Ord. 4200:-, som billigast just nu)

http://gamla.tradera.com/samsung-galaxy-tab-wifi-10-5-32gb-oc...

Finns totalt 3 ute, köpt en och hoppas den redan är här

Wat... Länkar vi till Tradera annonser nu? Låter som en scam...

Permalänk
Keeper of Traditions
Skrivet av maximm:

Wat... Länkar vi till Tradera annonser nu? Låter som en scam...

Dåligt betyg på säljaren dessutom... Skulle aldrig köpt därifrån.

Visa signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dunder:

Dåligt betyg på säljaren dessutom... Skulle aldrig köpt därifrån.

Dubbla simkort. kan det här va nån kinakopia kanske..

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Avstängd

Bilderna ser photoshoppade ut sedan har väll Samsung aldrig någonsin släppt något utan sin jävla fysiska hemknapp på.

Permalänk
Medlem

Tänkte bara kolla med er som köpte z3 compact på tele2 nu... är dom telefonerna operatörlåsta till tele2? har bunden 3 telefon idag, men kollar på ny telefon

Visa signatur

CITERA om du vill ha snabbt och garanterat svar!
| Windows 7 professional 64bit, linux arch | asrock Extreme4-M | Intel 3570K | Gigabyte 7950 3gb vram | Corsair vegance 8gb 1600mgz | intel 320 160 gb | In-Win fanqua | FSP 650W 80+ gold |

Permalänk
Medlem
Skrivet av bourne94:

Tänkte bara kolla med er som köpte z3 compact på tele2 nu... är dom telefonerna operatörlåsta till tele2? har bunden 3 telefon idag, men kollar på ny telefon

Nope, allt olåst från Tele2. Endast 3 som än idag låser sina telefoner.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kimball:

Nope, allt olåst från Tele2. Endast 3 som än idag låser sina telefoner.

Okej, tack för svaret! låter ju rätt schysst då!

Visa signatur

CITERA om du vill ha snabbt och garanterat svar!
| Windows 7 professional 64bit, linux arch | asrock Extreme4-M | Intel 3570K | Gigabyte 7950 3gb vram | Corsair vegance 8gb 1600mgz | intel 320 160 gb | In-Win fanqua | FSP 650W 80+ gold |