C&C Generals Network Hjälp!

Permalänk
Medlem

C&C Generals Network Hjälp!

Jag och en kompis försöker spela mot varandra men det går inte, vi försöker ange ip och allt är rätt, och vi har inte någon brandvägg vad jag vet...

Fast det kommer ett medelande hela tiden som säger något likanande, kommer inte ihåg exakt:

"Connection Time out", "eller time connection out" eller nått sånt.

Hjälp tack!

Visa signatur

The Walking Dead

Permalänk
Medlem

Ny patchat?

Permalänk
Medlem

Re: C&C Generals Network Hjälp!

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Octabust
Jag och en kompis försöker spela mot varandra men det går inte, vi försöker ange ip och allt är rätt, och vi har inte någon brandvägg vad jag vet...

Fast det kommer ett medelande hela tiden som säger något likanande, kommer inte ihåg exakt:

"Connection Time out", "eller time connection out" eller nått sånt.

Hjälp tack!

Läste att det skulle vara något sådant fel i flt's crack om det nu är den du mot all förmodan kör.

Visa signatur

"I guess they must have dragged him here, chopped him up and flushed him"

Permalänk
Avstängd

det är inte cracken utan du startar på fel sätt, hade samma problem innan tills jag kompå att man ska starta geonom network/directconnect/create game om det är så du har startar så är det konstigt

Visa signatur

P4 2.0 GHZ ♂ Sapphire Radeon 9700 np @ 364/349 ORGINAL kylning ♂ Hercules Game Theater XP 7.1 ♂ Segate Barracuda IV 80+40 ♂ Logitech T-bord, Mus & Webcam!! Bäst noterad på 16 plats på www.snyggast.com ;)

Permalänk

Skickar upp denna tråd med mitt problem. Vi har spelat LAN flera gånger förrut men nu funkar de plötsligt inte längre. Multiplayer har problem med "syncronization data" när man försöker joina ett spel. Enda annorlunda nu är att vi har laddat ner senaste windows XP update mot det där blaster viruset, men alla andra spel funkar så det borde inte vara det som är problemet.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av AndersB21
Skickar upp denna tråd med mitt problem. Vi har spelat LAN flera gånger förrut men nu funkar de plötsligt inte längre. Multiplayer har problem med "syncronization data" när man försöker joina ett spel. Enda annorlunda nu är att vi har laddat ner senaste windows XP update mot det där blaster viruset, men alla andra spel funkar så det borde inte vara det som är problemet.

Fick samma fel när alla inte hade samma version. Kolla igen så ingen har uppdaterat eller nåt.

"Connection Time out" fick också jag och en kompis. Vi spelade helt utan problem när han var i england men när han kom hit och körde från sin andra dator så funkade det inte. Tydligen hans norton antivirus som strulade till det hela. Han avinstallerade den utan att det hjälpte. Nu har han formaterat om och vipps funkar det igen :)....Förmodligen ska man inte behöva formatera om för att få det att funka. Testa bara installera om spelet och se till att ni har samm versioner.