Iphone, ramen lossnat från skärmen

Permalänk
Medlem

Iphone, ramen lossnat från skärmen

Hej,
Batteriet på min Iphone 5 har svällt upp och tryckt skärmen uppåt tills ramen med fästena på skärmen lossnade.
Så här ser det ut:

Så jag undrar vad skall man använda för att åter fästa ramen till skärmen, är det något speciellt lim man behöver?
Ramen har inte lossnat helt utan bara längs sidan där batteriet är på och den övre kortsidan.

mvh
//
Kemekaze

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kemekaze:

Hej,
Batteriet på min Iphone 5 har svällt upp och tryckt skärmen uppåt tills ramen med fästena på skärmen lossnade.
Så här ser det ut:
http://www.ladda-upp.se/files/2015/b135449.jpg

Så jag undrar vad skall man använda för att åter fästa ramen till skärmen, är det något speciellt lim man behöver?
Ramen har inte lossnat helt utan bara längs sidan där batteriet är på och den övre kortsidan.

mvh
//
Kemekaze

Hmm, det där kanske du skulle prata med Apple om. När ett batteri sväller så, finns det inte en risk att det kan explodera då?

Jag tänker att de kanske är schyssta och byter ut batteriet åt dig. Det skadar iaf inte att prata med dem.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Specias:

Hmm, det där kanske du skulle prata med Apple om. När ett batteri sväller så, finns det inte en risk att det kan explodera då?

Jag tänker att de kanske är schyssta och byter ut batteriet åt dig. Det skadar iaf inte att prata med dem.

Jo det är ju en risk att den gör det, men nu har jag redan bytt batteriet. Det enda som är kvar är att fästa tillbaka rammen med skärmen. Någon som vet vad Apple använder för det eller om det inte spelar så stor roll?

mvh
//
Kemekaze

Permalänk

Skärmen ska bara tryckas in i ramen (inget lim eller dylikt), passformen är nämligen perfekt. I fall detta inte längre går är skadan ganska rejäl, och då går det antagligen inte att fixa.