windows 8.1, seg uppdatering osv

Permalänk

windows 8.1, seg uppdatering osv

hej
igår kväll så stängde jag av datorn med en uppdatering, och nu på eftermiddagen så fortsätter nedladdningen och stannar på 35%.
Och efter ca en kvart så förloras signalen från dator till skärm, datorns fläktar är igång och headsetet lyser osv men det blir ingen bild på skärmen.

är det ett dåligt tecken? borde jag stänga av datorn och prova sätta på den igen? eller är det bara normalt och det tar lång tid att uppdatera?

tacksam för svar!!

Permalänk
Medlem

Det beror ju såklart på hur stor uppdateringen är vilken avgör hur lång tid det tar, men 15min låter kanske lite länge.
Så datorn låser sig alltså mer eller mindre?

Visa signatur

Desktop|Intel i5 12600|Asus Prime B760 Plus|Nvidia RTX 3070|Corsair DDR5 2x16GB|1TB M.2/1TB SSD
Mouse|Sensei Ten|Keyboard|Xtrfy K4|Monitor|Asus PG279QZ|Dell u2415
Laptop|HP ProBook 4320s I3|525GB SSD|4GB DDR3|NAS|Synology 412+ 30TB
Phone|iPhone 13 128GB|Tab|Mi Pad 4 64GB|HTPC|Google TV|Server|Intel Nuc

Permalänk
Medlem

Har du vanlig mekanisk hårdisk eller SSD? Med en vanlig brukar i alla fall päronens uppdateringar ta en ca 10-15min beroende på storlek. Att installera om hela os:et från grunder däremot tog upp emot 40min.

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk

Jag har en ssd, men nu när jag gör en ny uppdatering så stannar den på 100% och inte går vidare, är det bar å vänta eller är det något det kan vara tex virus eller något liknande?

Permalänk
Medlem

Kolla på uppdaterings historik om den uppdateringen kan ha misslyckas.

Visa signatur

MSI X99A GODLIKE GAMING | i7-6950X 4.3GHz | 64GB RAM 3200MHz | RTX 2080

Nintendo Switch | PlayStation 5 | Xbox Series X

Min FZ Profil

Permalänk
Medlem

Jag hade precis samma problem. Jag väntade. Länge. Och vips så fungerade det.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av JJ72:

Jag hade precis samma problem. Jag väntade. Länge. Och vips så fungerade det.

Min sambo skulle starta om sin laptop igårkväll varpå en uppdatering utlystes. Den stod i ca en timme igår på "låt datorn vara på tills detta är klart. Uppdatering 1 av 1 installeras..."

Lät den stå på över natten och nu 8 timmar senare står samma skit kvar. Provade att forcera en avstängning och döda den. Startar igen och kommer tillbaka till samma text.

Någon med något förslag?

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Say what you mean, mean what you say

Permalänk
Medlem

Vet att Windows 7 fick en enormt stor uppdatering nu senaste dagarna. De behövde två omstarter och det tog en sabla tid på mekanisk disk...
Kanske är samma patch till Win 8?

Dock om det tar en hel natt som massiive säger, måste något vara fel.