Premiär! Fyndchans i SweClockers Månadens Drop
Permalänk
Medlem

ingen bild efter moderkorts bytte

Hej, min dator fick rödskärm när jag spela bf4, efter det starta jag om datorn gick in i bios, efter det starta jag om datorn men fick ingen bild. Jag testade ett annat grafikkort, testade reseta bios, testade att ta ut och sätta in ram och CPU. Efter det felsökte jag moderkortet hos inet, skickade iväg det och fick idag ett nytt, kopplade in allt, startade datorn och fick ingen bild. Kan det vara grafikkortet som är paj?

GPU: Sapphire Radeon R9 290 4GB (Hawaii PRO)
CPU: AMD FX Serie
Moderkort: Asus M5A97 R 2.0

Tacksam för svar!

Permalänk
Medlem

Om man byter moderkort måste man installera om operativsystemet.

Visa signatur

Chassi: Corsair 4000D CPU: Intel i7 11700K RAM: 32Gb DDR4 Moderkort: ASUS Z590-F
Grafik: RTX 3070 Ti OS: W11 SSD: M.2 1TB snabb som tusan

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cooling23:

Om man byter moderkort måste man installera om operativsystemet.

glömde att skriva att de är samma slags moderkort.
de är ganska svårt att göra de när man inte får nån bild :/

Permalänk
Medlem
Skrivet av nobleman:

glömde att skriva att de är samma slags moderkort.
de är ganska svårt att göra de när man inte får nån bild :/

Kan du se BIOS?

EDIT: Är det samma moderkort du använder nu som du skickade till lagningen?

Visa signatur

Chassi: Corsair 4000D CPU: Intel i7 11700K RAM: 32Gb DDR4 Moderkort: ASUS Z590-F
Grafik: RTX 3070 Ti OS: W11 SSD: M.2 1TB snabb som tusan

Permalänk
Hedersmedlem

Är det samma BIOS på gamla kortet och utbytet? Eftersom du inte skriver ut alla delarna, trots den klistrade tråden av Chefredaktör Dimestam, så kan jag inte kontrollera vad som krävs och det blir bara gissningar.

Visa signatur

W10, Intel 5820K, Asus X99-S, Crucial DDR4 2133MHz 32GB, Sapphire 290X Tri-X, Intel 730 SSD, WD Black+Green+HGST, Silverstone FT02, Corsair AX1200, Corsair K90, Logitech MX518, Eizo 2736w, Eaton 5115 UPS. Pixel 7 pro