Permalänk

Lagg med dubbla skärmar

Hej. Har kört dubbla skärmar ett tag nu.
Har tidigare kört med Asus HD6850, men nu har jag bytt till Nvidias GTX 560 Ti. Och de laggar grymt mycket när jag har 2 skärmar.

Jag kör oftast stream på 1 och gör annat på den andra. Men så fort jag spelar med stream igång så laggar de både i spel och i streamen. Normalt så ligger jag på 144fps i LoL (144hz skärm) Och 299 (fps_max 300) på cs. Men när jag har stream igång så ligger ja på 120 i CS:GO och runt 50 i LoL.. de laggar både i spelet & streamen. Så jag har tröttnat och inaktiverat ena skärmen för att få bättre flyt.. Har provat driver sweeper men de hjälper inte. Tacksam för svar för detta kort ska ju vara bättre än mitt gamla..

Hjälp

Visa signatur

Intel Core i5 2500k (4.2Ghz) MSI Z77A-GD55 (MS7751), 12GB HyperX 1600MHZ, Asus 290x 4GB, 128gb ssd.

Permalänk
Medlem

Jag antar att du tog bort de gamla drivrutinerna innan du bytte kort?

Visa signatur

| Citera för svar! | Gilla bra inlägg! |

Permalänk

Det är kanske långsökt, men har du kontrollerat att du använder Game Capture och att den inte bytt till Software Capture på något vis? Jag minns att när jag började streama LoL var det väldigt "chunky" med software capture

Visa signatur

|| i7 8700k @4.8ghz || 2080 Ti Fe ||
===NZXT Kraken X72===
|| Corsair 16GB DDR4 3200mhz CL16 Vengeance ||
|| MSI Z390-A Pro || Bitfenix Whisper M 750W ||
|| Samsung 970 EVO 1TB || Acer Predator Z321QU Curved 165hz G-Sync ||

Permalänk
Skrivet av BrusE:

Jag antar att du tog bort de gamla drivrutinerna innan du bytte kort?

Jag skrev ju att jag använde driver sweeper.

Skrivet av Kaninstek:

Det är kanske långsökt, men har du kontrollerat att du använder Game Capture och att den inte bytt till Software Capture på något vis? Jag minns att när jag började streama LoL var det väldigt "chunky" med software capture

jag menar att när jag kollar på någons stream samtidigt som jag spelar LoL eller CS så laggar de väldigt mycket

Visa signatur

Intel Core i5 2500k (4.2Ghz) MSI Z77A-GD55 (MS7751), 12GB HyperX 1600MHZ, Asus 290x 4GB, 128gb ssd.

Permalänk
Medlem

Jag har exakt samma problem nu sen jag gick från 580gtx till 980gtx.

Allt är ominstallerat vid mina tester, så det är varken OS eller drivrutiner.
Min setup är följande, 1x120hz skärm med 1080p Benq, 1x60hz hp skärm 1680x1050. Båda skärmarna har jag använt ett tag nu och fungerat tills jag böt dator samt grafikkort.

När jag har mitt gtx580 så fungerar det utmärkt att spela och se på streams samtidigt utan lagg, jag tror det är för att båda skärmarna körs på dvi-kontakterna som gtx580 har.

Med mitt 980gtx så finns det bara en dvi-kontakt som jag måste använda för min 120hz skärm (för att få 120hz) och resten av anslutningarna är displayport, hdmi och minihdmi där jag kopplar in min sekundära skärm på displayport för tillfället. Där fungerar det då inte alls att spela och streama cs-matcher tex via twitch.

Visa signatur

En data!