Microsoft siktar på Windows 10 RTM i juni – kan lanseras till skolstarten

Permalänk
Melding Plague

Microsoft siktar på Windows 10 RTM i juni – kan lanseras till skolstarten

Efter debaclet kring Windows 8 vill Microsoft få ut uppföljaren snarast möjligt och uppges därför sikta på att färdigställa Windows 10 i juni, för att kunna lansera det till den lukrativa skolstarten.

Läs artikeln

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Gött mos, undrar vad det kommer att kosta! och om det blir Home premium/professional/ultimate/ultimate black edition jox?

Visa signatur

Asrock x570m Pro - AMD 3700x - Sapphire 5700XT Nitro+ 8GB - CM Hyper 212 black edition - Corsair Vengeance 16GB DDR4 3200MHz - Samsung 960 EVO M.2 250GB SSD - Samsung 970 Pro 512GB - Fractal Design Define Mini C Window- Acer 27" XF270HU WQHD 144Hz - OPO 7T + massa annat kul

Permalänk
Medlem

Väntar med datorköp till Skylake och Win 10

Permalänk
Medlem

Weu! 390x snart, W10 och kanske lite billigare SSD:er framåt sommarens slut. Det låter som att det blir ett superschysst 2015 det här.

Permalänk
Medlem

Hoppas de stressar inte för mycket och släpper buggig version. Ser fram emot Windows 10!

Visa signatur

Chassi: Corsair 4000D CPU: Intel i7 11700K RAM: 32Gb DDR4 Moderkort: ASUS Z590-F
Grafik: RTX 3070 Ti OS: W11 SSD: M.2 1TB snabb som tusan

Permalänk
Medlem

Fan va gött! DX12 och Win10 nice tur att man har MSDN får tillgång till RTM dirket

Visa signatur

13900KS | 32GB 6400 DDR5 | 4090 FE | Samsung G8 Oled
ASUS ROG Strix Z790-F Gaming | Fractal Torrent White | Corsair HX1200

Permalänk
Medlem

Det gör de klokt i. Ju fortare de kan tvätta bort Windows 8 desto bättre. Och som sagt.. Inte så kul att lansera ny fräsch hårdvara med ett gammalt buggigt operativsystem som inte är användarvänligt annat än för Fanbois och elitister som anser sig veta hur andra bör trivas med att styra sin dator.

Visa signatur

ozzed.net Min egenkomponerade 8-bit musik. Gillar du musiken från gamla klassiska NES eller Gameboy och liknande är det värt ett besök. :) Jag finns också på Spotify, Bandcamp, Jamendo, Youtube, och du kan även följa mig på Twitter och Facebook.
Vet du att du har fel? Signalera detta tydligt med Argumentationsfel och gärna Whataboutism.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Oneone:

Fan va gött! DX12 och Win10 nice tur att man har MSDN får tillgång till RTM dirket

Bastardo! Vill också ha!

Visa signatur

Corsair Crystal 280X Chassi// AMD Ryzen 5800X3D// PowerColor RX 6900 XT// Corsair 3200Mhz 64GB// Asus X570-I // Corsair AX 760W // Samsung 960 EVO 250GB Nvme SSD // Samsung 980 PRO 2TB Nvme SSD // Samsung 850 EVO 1TB SSD //Samsung Odyssey Neo G9 // Windows 11 Pro X64

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ozzed:

Det gör de klokt i. Ju fortare de kan tvätta bort Windows 8 desto bättre. Och som sagt.. Inte så kul att lansera ny fräsch hårdvara med ett gammalt buggigt operativsystem som inte är användarvänligt annat än för Fanbois och elitister som anser sig veta hur andra bör trivas med att styra sin dator.

Buggigt? Säga vad man vill om UI:t, men buggigt har jag inte upplevt det som (8.1).

Visa signatur

Bästa trådstarten någonsin.

Asus Zenbook UX430: 8550U, MX150, 16 GiB, 1 TB

Permalänk
Medlem
Skrivet av MakeCoke:

Buggigt? Säga vad man vill om UI:t, men buggigt har jag inte upplevt det som (8.1).

Nej de kanske har fixat mycket av buggarna i 8.1 men UI't kvarstår. Därför menar jag att det vore bra om Windows 10 som har ett mer sansat gränssnitt kom ut fort så att folk kan sluta stirra sig blinda på UI't som de upplever som fel och istället se till produkten. Att det finns vissa som tycker att MUI och Windows 8 är förträffligt påverkar ju inte bilden den stora massan har av operativet.

Visa signatur

ozzed.net Min egenkomponerade 8-bit musik. Gillar du musiken från gamla klassiska NES eller Gameboy och liknande är det värt ett besök. :) Jag finns också på Spotify, Bandcamp, Jamendo, Youtube, och du kan även följa mig på Twitter och Facebook.
Vet du att du har fel? Signalera detta tydligt med Argumentationsfel och gärna Whataboutism.

Permalänk
Avstängd

Men Windows 10 kommer ju ha ruggigt fula ikoner.

Permalänk
Medlem
Skrivet av rektor:

Men Windows 10 kommer ju ha ruggigt fula ikoner.

Det går byta ikoner precis som i tidigare Windows. Fast nu ka ske du bara var ute efter att gnälla.

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb

Permalänk
Medlem
Skrivet av rektor:

Men Windows 10 kommer ju ha ruggigt fula ikoner.

Möjligen, men de har inte nått beta ens, så förhoppningsvis fixar de till dem så de ser bra ut.

Visa signatur

ozzed.net Min egenkomponerade 8-bit musik. Gillar du musiken från gamla klassiska NES eller Gameboy och liknande är det värt ett besök. :) Jag finns också på Spotify, Bandcamp, Jamendo, Youtube, och du kan även följa mig på Twitter och Facebook.
Vet du att du har fel? Signalera detta tydligt med Argumentationsfel och gärna Whataboutism.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ozzed:

Nej de kanske har fixat mycket av buggarna i 8.1 men UI't kvarstår. Därför menar jag att det vore bra om Windows 10 som har ett mer sansat gränssnitt kom ut fort så att folk kan sluta stirra sig blinda på UI't som de upplever som fel och istället se till produkten. Att det finns vissa som tycker att MUI och Windows 8 är förträffligt påverkar ju inte bilden den stora massan har av operativet.

Absolut, MUI med mus och tangentbord är bara puckat. Men att 8.1 skulle vara buggigt, nej.

Visa signatur

Bästa trådstarten någonsin.

Asus Zenbook UX430: 8550U, MX150, 16 GiB, 1 TB

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Santrik:

Weu! 390x snart, W10 och kanske lite billigare SSD:er framåt sommarens slut. Det låter som att det blir ett superschysst 2015 det här.

Fortsätta drömma går ju men tyvärr kommer det aldrig hända med vår valutakurs som den är nu.

Permalänk
Medlem

Blir lite dumpster diving för att få tag i Windows 7/8-licenser för att kunna uppgradera gamla XP-maskiner som nu kör Windows 7. : ) Hoppas W10 kommer springa på lika fint som W8.

Permalänk
Medlem

Hoppas de släpper de polerat nu. Jag väntar hellre i ett par månader extra och får ett operativsystem som inte dras med tonvis med problem än hoppa på tåget tidigt och ångra sig bittert efteråt när allt bara strular. Det är inte ett spel vi pratar om här utan operativsystemet. De måste vara polerat.

Får känslan av att det är lite väl korta bollar om de nu ska lanseras redan då. De har ju inte ens gått i publik beta ännu. Flera saker är ju inte ens spikade i UI och sånt ännu. Hoppas de verkligen hinner med allt om de nu ska släppas redan till sommaren.

Visa signatur

🎮 ASUS RTX 3080 STRIX • i7-13700K • Define 7 • ASUS B660-PLUS D4 ⌨ 64GB DDR4 3600MHZ 💿 4TB NVMe
🖥️ Acer Predator 43" CG437KP 120hz 🖥️ 2 x LG 43" 43UN700

📹 Mitt skrivbord 🎬 Mitt biorum

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ozzed:

Det gör de klokt i. Ju fortare de kan tvätta bort Windows 8 desto bättre. Och som sagt.. Inte så kul att lansera ny fräsch hårdvara med ett gammalt buggigt operativsystem som inte är användarvänligt annat än för Fanbois och elitister som anser sig veta hur andra bör trivas med att styra sin dator.

Det är så sött att du känner dig tvungen att baktala alla som inte tycker som du innan någon ens fört din personliga käpphäst på tal. De är en effektiv härskarteknik det. Nu är ju jag en sådan där elitistisk fanboi, men varför inte bara slappna av och inse att alla inte tycker som du och vara nöjd med det? Varför måste du göra dig till don Quijote och w8 till din väderkvarn?

Permalänk
Skrivet av WIRN:

Väntar med datorköp till Skylake och Win 10

Samma här. Bygga (eller få den byggd) en helt ny burk till hösten. Win 10 kan inte bli sämre än Vista i vilket fall.

Permalänk
Medlem

Jag tycker dom borde vänta och inte göra en Ubisoft men samtidigt om det ska vara gratis i ett år så får man väl se det som beta testare eller nått och få stå ut med lite halvfärdigt OS

Permalänk
Medlem
Skrivet av Panthro:

Jag tycker dom borde vänta och inte göra en Ubisoft men samtidigt om det ska vara gratis i ett år så får man väl se det som beta testare eller nått och få stå ut med lite halvfärdigt OS

Jag tror knappast dom släpper det halvfärdigt. Varför skulle dom göra det? Har väl varit planerat 2015Q3 rätt länge nu.

Visa signatur

||Ryzen 5800X3D, Asus TUF X570 Plus, 32GB RAM, Intel ARC a750|| Surface Pro 2017 || Samsung Flip 4|| Saab 9-3 Aero Cab|| BMW f750 GS 2023

Permalänk
Medlem
Skrivet av TobiasJ:

Det är så sött att du känner dig tvungen att baktala alla som inte tycker som du innan någon ens fört din personliga käpphäst på tal. De är en effektiv härskarteknik det. Nu är ju jag en sådan där elitistisk fanboi, men varför inte bara slappna av och inse att alla inte tycker som du och vara nöjd med det? Varför måste du göra dig till don Quijote och w8 till din väderkvarn?

Ta nu inte i så du spricker. Jag har absolut inte baktalat någon. Jag har sagt sanningen. Det finns hur många forumtrådar som helst som är fulla av folk som menar att om man inte gillar MUI så är man gnällig, okunnig, bakåtsträvare osv.. Det är ett fanboy-beteende och elitistiskt. Sedan finns det säket folk som klarar av att vara nöjda med MUI utan att idiotförklara dem som inte är det också.

Visa signatur

ozzed.net Min egenkomponerade 8-bit musik. Gillar du musiken från gamla klassiska NES eller Gameboy och liknande är det värt ett besök. :) Jag finns också på Spotify, Bandcamp, Jamendo, Youtube, och du kan även följa mig på Twitter och Facebook.
Vet du att du har fel? Signalera detta tydligt med Argumentationsfel och gärna Whataboutism.

Permalänk
Medlem
Skrivet av jOnÄTÄn:

Det går byta ikoner precis som i tidigare Windows. Fast nu ka ske du bara var ute efter att gnälla.

Varför skall folk behöva lära sig än det ena och än det andra (samt ladda ner tredjepartsgrejer) för att få ett OS anpassat för tangentbord, stor skärm och mus?
Kan det inte komma någorlunda vettigt direkt ur förpackning istället?

Visa signatur

AMD Thunderbird 1.33 GHz (133 MHz Bus), Epox 8K7A, 1 x 256MB Corsair PC2100 DDR SDRAM, 20.5GB 7200 RPM Western Digital EIDE, Visiontek GeForce 3

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ozzed:

Ta nu inte i så du spricker. Jag har absolut inte baktalat någon.

Skrivet av Ozzed:

som inte är användarvänligt annat än för Fanbois och elitister som anser sig veta hur andra bör trivas med att styra sin dator.

Nej, du kallade bara alla som gillar w8 för fanbois och elitister, men det är väl helt i sin ordning, antar jag..^^

Permalänk
Medlem
Skrivet av TobiasJ:

Nej, du kallade bara alla som gillar w8 för fanbois och elitister, men det är väl helt i sin ordning, antar jag..^^

Borde varit ett kommatecken efter fanbois.

Inte ens Microsoft själva gillar ju gränssnittet längre så...

Visa signatur

ozzed.net Min egenkomponerade 8-bit musik. Gillar du musiken från gamla klassiska NES eller Gameboy och liknande är det värt ett besök. :) Jag finns också på Spotify, Bandcamp, Jamendo, Youtube, och du kan även följa mig på Twitter och Facebook.
Vet du att du har fel? Signalera detta tydligt med Argumentationsfel och gärna Whataboutism.

Permalänk
Medlem

Undrar om man får behålla Betan till dom släpper Win10 att köpa löst eller om dom stänger ner det? Sedan när man kan uppgradera från W7/8 till 10an, om det är redan i Juni eller senare?

Permalänk
Skrivet av rektor:

Men Windows 10 kommer ju ha ruggigt fula ikoner.

Detta är anledningen till att jag behåller mitt Windows 7 Professional 64-bit och i och med att jag byter till ett AMD grafikkort så behöver jag inte DX12 heller.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Panthro:

Jag tycker dom borde vänta och inte göra en Ubisoft men samtidigt om det ska vara gratis i ett år så får man väl se det som beta testare eller nått och få stå ut med lite halvfärdigt OS

Windows 10 är en polerad version av Windows 8 som lägger tillbaka features från Windows 7 medans Windows 8 är en polerad version av Windows 7 med rent korkade design beslut. Och Windows 7 i sin tur är bara en polerad version av Vista med alla barndomssjukdomar fixade. Jag har svårt att se hur Windows 10 kan vara halvfärdigt. Kanske 8/10 färdigt som minimum.

Permalänk
Medlem
Skrivet av SweMerlin:

Varför skall folk behöva lära sig än det ena och än det andra (samt ladda ner tredjepartsgrejer) för att få ett OS anpassat för tangentbord, stor skärm och mus?
Kan det inte komma någorlunda vettigt direkt ur förpackning istället?

Det behöver man inte göra. Tycker man väldigt illa om ikonerna är det inte svårt att byta. Jag höll själv på att byta ikoner när jag var runt 10 och då i Windows xp . Så det är ju inte direkt avancerat.
Men visst tycker man det är för svårt kan man ju välja ett operativsystem som Windows 7.

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb

Permalänk
Avstängd
Skrivet av rektor:

Men Windows 10 kommer ju ha ruggigt fula ikoner.

Har du sett dem eller? Skicka gärna en bild från framtiden till mig.

Visa signatur

Nya funktioner i “Anniversary Update” för Windows 10 som släpps till sommaren:
http://www.howtogeek.com/248177/whats-new-in-windows-10s-anni...